LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hudson's Bay

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Echt wel. Ik geloof dat HB in Amsterdam uit een stuk of 4 panden bestaat. Als je het niet weet vind je die ene aan de achterkant ook nooit niet.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag was ik in Den Haag. De leegverkoop bij Hudson's Bay is begonnen. Korting tot 50%. Dus toch maar even naar binnen. Afijn.

Buiten was het aanzienlijk drukker dan binnen. En naderhand bij de Bijenkorf: daar was het drukker dan bij de Hudson's Bay, ondanks de kortingen bij de laatste. De kortingen waren doorgaans 10-20%. Niet spectaculair dus.

Uiteindelijk bij de Bijenkorf een lekker luchtje gekocht; ze hadden op een of andere manier een voorraadje dat niet in het normale assortiment zit. Dus dat gaat er met flinke korting uit, gemiddeld zo'n 40-50%. Gekocht: Jaguar, van 55 euro voor 20 euro. Lekker kruidig. Ze hadden nog meer merken. Heb er nog over gedacht nog een Cool Water mee te nemen, maar flessen van 100-125 ml krijg ik sowieso niet op, en die andere, hoe lekker ook, past gewoon niet bij me.

Bij Hudson's nog even wat kleding bekeken: een pet voor 30 euro van polyester, laat maar. Overhemden: bij de Bijenkorf toch betere kwaliteit. Broeken: ik ga wel naar de C&A. Sfeer in de winkels: de Bijenkorf heeft gewoon iets, iets dat Hudson's Bay niet heeft.

Kortom, Hudsons's Bay is ondanks de opruiming wat mij betreft nog steeds geen optie. Het is nooit wat geweest, en het zal nooit wat worden, tot de laatste snik aan toe.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
13 okt 2019 20:56

Buiten was het aanzienlijk drukker dan binnen. En naderhand bij de Bijenkorf: daar was het drukker dan bij de Hudson's Bay, ondanks de kortingen bij de laatste. De kortingen waren doorgaans 10-20%. Niet spectaculair dus.
Maar met een waardeloos assortiment (zoals HB heeft) kan je 100% korting geven maar dan komen de klanten nog steeds niet. Dan is de Bijenkorf toch een stuk slimmer: goed assortiment voor de adviesprijs en ze draaien beter dan ooit.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door juliomariner »

In Enschede heeft de Bijenkorf het anders nier gered. Tukkers laten zich niet voor de gek houden met randstad prijzen

sake1987

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door sake1987 »

breien schreef:
14 okt 2019 10:06
In Groningen is de Bijenkorf ook permanent gesloten.
In het voormalige pand van V&D en Hudson Bay is nu een gele supermarkt gevestigd.
Assen heeft nog wel een heel groot warenhuis.
Maar dat warenhuis hier bij ons in Assen is anders opgezet, shop in shop.
Maar door de vele faillissementen, heeft de pand eigenaar al weer veel van die kleine winkeltjes in eigen beheer

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Van de Nederlandse consument zal ik nooit iets begrijpen. Afgelopen weekend was ik in de filialen in Leiden en Den Haag. Vorig jaar zomer gingen de dekbedden van Beddinghouse tegen 50% in de opruiming. Er was nauwelijks belangstelling voor. Tot afgelopen weekend was de korting 30%. Er was er geen een meer te krijgen.

Mocht iemand toch nog behoefte voelen een slag te slaan: Er worden daadwerkelijk kortingen tot 70% gegeven. Afgelopen weekend een paar stropdassen en pochets van Michaelis met 70% korting gekocht; dat is toch wel aardig. In Amsterdam is er nog een en ander, in Leiden niet of nauwelijks. Ook 2 vesten, ander merk met 70% korting; was ook wel aardig. In Leiden was het een chaos, in Amsterdam goed overzichtelijk. En bij de laatste nog steeds niet drukker als bij de Bijenkorf.

De wijnglazen zou ik laten staan. Het Boheemse spul zou op het eerste gezicht kristal moeten zijn, maar dat is het volgens mij niet. En de glazen met een 'gouden' randje? Dat is al in de doos aan het corroderen. Ik heb hier spul uit Tsjecho-Slowakije van 30 jaar oud, dat voelt heel anders aan, en daar mankeert ook nog steeds niks aan. Ook niet aan de gouden randjes.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nog een paar weken en de gevelbelettering is ook te koop...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hudson' s Good Bay, Zelfs in de Action lopen dingen nog beter zonder korting... gewoon vaste lage prijzen!

2e keer geweest, snel weer weg, niet mijn smaak.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ach komkommer. Ook niet mijn smaak maar blijkbaar zijn er nog steeds gekken die veel te veel voor een product betalen alleen maar omdat er een bepaald merk op staat

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Per 1 januari maken ze een doorstart als Vroom & Hudson.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
09 dec 2019 16:31
Hudson' s Good Bay, Zelfs in de Action lopen dingen nog beter zonder korting... gewoon vaste lage prijzen!

2e keer geweest, snel weer weg, niet mijn smaak.
Slecht voorbeeld om Action aan te halen: die hebben geen vaste lage prijzen want ze hebben geen vast assortiment.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door renewouters »

juliomariner schreef:
09 dec 2019 16:45
Ach komkommer. Ook niet mijn smaak maar blijkbaar zijn er nog steeds gekken die veel te veel voor een product betalen alleen maar omdat er een bepaald merk op staat
De meeste merken worden merken omdat ze consequent goede kwaliteit leveren. Een merk dat slechts gekocht wordt vanwege het merk bestaat niet zolang. Maar als je tevreden bent met goedkope zooi dat je na 3 keer wassen kunt weggooien, be my guest. Maar ik hou het voorlopig maar even bij goede merken die lang mee gaan. (en er goed uit blijven zien)

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door juliomariner »

En toch komen de "goede " merken er bij testen niet zo goed af maar ja de prestige he. Vaak komen de b merken van dezelde fabrikant dan de a merken maar zijn goedkoper omdat er geen reclame voor wordt gemaakt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
09 dec 2019 22:25
(oké, ze gaan wel langer mee omdat ze alleen gekocht worden om in de kast te pronken)
:lol: :lol: :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een heel bekend merk hier, maakte wasmachines maar wie wil die nog hebben.

De Indesit is erg bekend maar vele merkloze of huismerken zijn beter!
Hiermee bewezen dat je niet altijd een bekend merk moet kopen!
Alleen de Koel en Vries apparatuur van Indesit is niets mis mee, want daar beweegt niets!

Verder was Samsung ooit een goedkoop budget merk, nu in verkoop de betere merken gepasseerd en vooral de mobieltjes zeker geen goedkope budget meer....

Ook Hyundai en Kia waren matige merken, verouderde Jappen, die niet duur maar ook verouderd waren, nu is dat wel anders... dus ook bij Auto merken gaat goedkope zooi naar kwaliteit, maar helaas, soms ook andersom... wat vroeger goed was verdween zomaar....

En vaste Assortiment Hudson's, net een jaar hier op de markt.... en Action verkoopt ook al jarenlang dezelfde kladblokken en school agenda's... dus naast goedkope rest zooi ook vaste merken.
Kijk maar eens hoe vaak je afgezakte broeken ziet waardoor het ZIKI elastiek zichtbaar werd!

Als je denkt even Europa als een geheel te kunnen veroveren?
Ook bij de Action is niet geheel Europa gelijk , kijk eens elders en hoe beter je keek, ook daar verschillen....per land of regio.

Gesloten