Hunkemoller geeft geen geld terug voor niet-geleverde bh

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
mijnreactie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2022 13:31

Hunkemoller geeft geen geld terug voor niet-geleverde bh

Ongelezen bericht door mijnreactie »

Op 13 juni heeft de Hunkemollerwinkel in Woerden een BH voor mij besteld. Moest meteen betalen. Product zou binnen 3-4 dagen in de winkel zijn.

Het is nu 12 juli, ben inmiddels 4-5 keer inde winkel geweest. Bestelde is niet binnengekomen en men wil mij geen geld teruggeven. Er komen allerlei verklaringen:
- fout DHL dat de bestelling niet is aangekomen
- in de winkel mogen ze geen geld teruggeven, dat is de policy en het bestelde kunnen ze ook niet leveren.
- ik zal een email krijgen met een terugbetalingssleutel. Tot op heden niets gehad.
- op 11 juli hebben ze het pakket teruggekregen , dus nu zullen ze gaan betalen. Nog steeds niets gezien
- ik word van winkel naar hoofdkantoor en terug gestuurd, maar ze kunnen niet betalen dat is bedrijfspolicy.
- er wordt geschermd met AVG en met witwaspraktijken, maar nog steeds geen geld terug.

Hoe krijg ik mijn geld terug. Allemaal aardige mensen, maar ze kunnen allemaal niets doen. Kunnen jullie mij helpen het geld terug te krijgen en deze procedure aan de kaak stellen?

Al vast bedankt,

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hunkemoller geeft geen geld terug voor niet-geleverde bh

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De verkoper is verantwoordelijk voor de levering, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.

Indien u betaalt heeft met een creditcard kunt u contact opnemen met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.

U kunt ook naar www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/, hun kunnen bemiddelen of u kunt naar de geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

Ook kunt u een incassobureau of deurwaarder op deze zaak zetten.

Eventueel kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hunkemoller geeft geen geld terug voor niet-geleverde bh

Ongelezen bericht door alfatrion »

De eerste stap is om ze schriftelijk in gebreke te stellen, ze daarbij 14 dagen de tijd te geven om je bestelde product te leveren en dat de koop daarna ontbonden is.

Ria134+
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2022 13:34

Re: Hunkemoller geeft geen geld terug voor niet-geleverde bh

Ongelezen bericht door Ria134+ »

Hallo.
Je bent niet de enige, die het geld niet terug krijgt van Hunkemöller.
Op 29-4 hebben ze ook voor mij een bestelling gedaan in de winkel in Heerlen, die ik daar betaald heb E 52,98.
Artikelen een paar dagen erna ontvangen, maar helaas op 23-5 terug gestuurd. Ik ben nu al sindsdien aan het mailen met hun om mijn geld terug te krijgen. De retourbevestiging heb ik van hun ontvangen en ook mijn bankrekeningnummer hebben ze. In het begin kreeg ik nog antwoord op mijn mails, maar daarna niet meer. Een aantal keren hebben ze nu al beloofd het bedrag binnen 7 en 10 dagen over te boeken. De laatste keer was vorige week na tussenkomst van Trusted shops, die met hun gebeld hebben. Toen kreeg ik opeens ook een mail dat ik binnen tien dagen mijn geld had, maar het moest handmatig ingevoerd worden, omdat de bestelling door een filiaal was gedaan. Ook was het een systeemfout, dat is gemakkelijk gezegd. Dan hadden ze toch antwoord kunnen geven op mails. Het is nu acht dagen geleden en weer niets ontvangen, dus nog twee dagen wachten en maar weer aan de bel trekken.
Ik kan de naam Hunkemöller niet meer zien in mijn Postvak, dat helemaal vol staat met mails aan hun. Ook het personeel in Heerlen was niet vakkundig en onvriendelijk.
29-4 Betaald
23-5 terug gestuurd.
18-7 nu en nog geen geld.
Ik blijf doorgaan totdat ik mijn geld heb!
Hopelijk krijgt u het alsnog terug. Veel succes.

AnnekeS1
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018 10:08
Contacteer:

Re: Hunkemoller geeft geen geld terug voor niet-geleverde bh

Ongelezen bericht door AnnekeS1 »

Slechte reclame voor dit bedrijf. DHL heeft niet geleverd. Dan zorg je goed voor je klant en gewoon geld teruggeven, Hunkemöller!!

Plaats reactie