Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Ik heb een keukenlamp besteld bij Hutsen.nl. Volgens de tracking van DHL zou deze op 22 oktober 2022 bij me bezorgd zijn. Ik heb echter niets ontvangen. Ik heb Hutsen.nl hierover ingelicht en keer op keer verwijzen zij me naar DHL. Hutsen.nl is de betalende opdrachtgever van deze zending en zij horen hierover een onderzoek te starten, niet ik. Ook DHL verwijst me naar Hutsen.nl
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
U hebt gelijk, de webwinkel is verantwoordelijk voor de levering, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.
Indien u met uw creditcard betaald hebt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.
In andere gevallen bent u uw geld kwijt. U zou juridisch proces kunnen aanspannen, maar ik denk dat de kosten hoger zijn dan de verlies. Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl hoe u naar de rechter kunt.
Indien u met uw creditcard betaald hebt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.
In andere gevallen bent u uw geld kwijt. U zou juridisch proces kunnen aanspannen, maar ik denk dat de kosten hoger zijn dan de verlies. Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl hoe u naar de rechter kunt.
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Kijk even op Trustpilot bij Hutsen.nl en je weet meer dan genoeg.
Ze scoren een 1.8.......
Ze scoren een 1.8.......
Dorfje
, Bram Bonnewel
en cornel33
vinden dit leuk
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
- Locatie: Sluis
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Dat is ook weer een dropshipper met brol uit China via AliExpress... Hoe lang blijven de mensen blind en kopen ze zonder na te denken.
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Helaas is er bij overheid en justitie geen grote interesse hier iets aan te doen. Een advocaat in de arm nemen is duurder dan het product, dus kunnen ze ongehinderd hun gang gaan.
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Men hoeft de reviews op Trustpilot maar te lezen en dan weet men genoeg.
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Gelukkig voelen zich maar 95 mensen door Hutsen genaaid of ze hebben te laat de klachten gelezen - naar eigen zeggen. Wat valt er dan nog recht te breien? Ze worden inderdaad slapend rijk - dankzij u en alle andere kopers.
Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af
Dropshipping zelf is niet strafbaar. Op de site wordt duidelijk aangegeven dat de artikelen "uit Azië worden verzonden" en artikel 4.2 (wordt vet gedrukt op het scherm weergegeven) is overduidelijk dat de koper de importeur is en verantwoordelijk voor alle extra (douane) kosten.Senso schreef: ↑15 dec 2022 13:35Inmiddels overal klachten over deze dropshipper. Ze kopiëren simpelweg wat de Chinese verkoper beweert, zonder enige controle. Sommige producten kunnen zelfs alleen als regelrechte oplichting aangemerkt worden. En bij klachten krijg je een adres in China om het product (aangetekend en duur) naar terug te sturen. Daarna moet je maar afwachten of je ooit nog wat hoort.
Helaas is er bij overheid en justitie geen grote interesse hier iets aan te doen. Een advocaat in de arm nemen is duurder dan het product, dus kunnen ze ongehinderd hun gang gaan.
En het is inderdaad zo dat zij bij DHL moeten aankloppen als iets niet geleverd is. Maar in dit geval zal dat niet veel opleveren omdat volgens DHL en de koper het product geleverd is op 22 oktober. Zelfs al zou de verkoper DHL kunnen bewegen tot een onderzoek dan zal dit waarschijnlijk niets nieuws opleveren.
Waarschijnlijk heeft een van buren van de koper een mooie gratis lamp in zijn/haar huis staan.
En nee ik werk niet bij Hutsen en/of DHL maar geef alleen mijn mening.
Erthanax
vindt dit leuk
BL2
, J. Deltoer
en Moneyman
vinden dit leuk