LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
koster3h
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:55

ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door koster3h »

Inmiddels alweer een tijd terug gingn ik met €30,- aan ici paris bonnen zonnebrand kopen. Ik kocht voor totaal €26,-. Het restant kon niet in bonnen of geld worden uitbetaald (terwijl er uiteraard ooit wel 30 voor is neergeteld). Maar goed ik dat toch maar iets uitzoeken van €6,- (iets van €4 is er niet te vinden).

Eenmaal thuis wou ik toch wel even melden dat dit beleid niet correct is en al helemaal niet klant vriendelijk. Inmiddels zijn we al 4 maanden en 3 klachten formulieren (digitaal) verder en nog steeds geen reactie ontvangen! Ik heb ze duidelijk verteld dat ze verplicht zijn minimaal een bon uit te keren. Uiteraard hoef ik die €4,- niet terug maar zou wel graag van hun willen horen dat ze weten dat ze fout zitten en waarom ze dit beleid voeren.

Ik zal dus nooit meer iemand een bon van de ICI paris geven en vraag me af bij welke winkels je nog meer geen geld of bon terug krijgt.

Vriendelijke groet,

Rens

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door Frans75 »

Niet uitkeren van het resterende bedrag, nogal logisch.
Winkel is niet verantwoordelijk voor welke aankoop de klant maakt met de waardebon, het is de eigen verantwoording van de klant om de bon zo wijselijk mogelijk te gebruiken (ivm het opmaken van het totale tegoed).

Dat je zelf besluit om de bon te besteden aan producten met een lagere waarde dan de tegoedbon en hierdoor het totale tegoed niet verzilvert is dus niet het probleem van de uitgevende instantie.

Het resterende tegoed wil je niet in geld uitgekeerd hebben, maar wel in de vorm van een tegoed :?: Klinkt een beetje raar :roll:

Maar op de tegoedbon (of in de winkel) staan natuurlijk ook geen voorwaarden mbt het gebruik van deze :?:

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Tja daar heb je dat lezen weer he....

troost je hebben meer mensen moeite mee in winkels :twisted: :mrgreen:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Dat ze niet reageren is zeker niet netjes.

Maar dat je geen geld terug krijgt (of cadeaubon) als je een cadeaubon niet volledig besteed hebt is volgens mij (bijna) overal zo.

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door Inode »

Mr.Koch woont uw alias Midas in Noordwijkerhout :?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Inode schreef:Mr.Koch woont uw alias Midas in Noordwijkerhout :?
Misschien een goed idee gewoon on-topic te reageren en niet van die onzin uit te kramen?

Als je goed had opgelet dan had je allang gezien dat we niet dezelfde zijn. Verder is het noemen van mijn woonplaats niet netjes (net zoals bijvoorbeeld dat je in een ander topic de (voormalige) werkgever noemt van een zekere Hoegen).

Je hebt wellicht nog niet zoveel forum-ervaring, maar onthou dat het noemen van dit soort persoonlijke gegevens ongewenst is. En je aanname dat Midas en ik dezelfde zouden zijn is helemaal nergens op gebaseerd. Soms ben ik het met hem eens en soms niet, maar zelfs al zou ik het altijd met hem eens zijn dan zegt dat niets en kun jij daaruit geen conclusies trekken.

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door Inode »

Wat een leuke reactie dat was een ex-collega van me Midas :!:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Inode schreef:Wat een leuke reactie dat was een ex-collega van me Midas :!:
Waar zie jij Midas dan?
Ik hoop dat je begrepen hebt wat er tegen je gezegd is en dat je voortaan na gaat denken voordat je nog eens ergens op reageert.
Dat iemand een ex-collega zou zijn geeft jou nog niet het recht de werkgever van diegene te noemen.
Dus onder andere geen woonplaatsen en geen (ex)werkgevers meer vermelden van andere forumgebruikers.
En verder met die rare aannames (dat ik dezelfde zou zijn als Midas) zorg je er alleen maar voor dat je als trol gezien wordt en dus niet meer serieus genomen.

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door Inode »

Dat je een trol bent is wel duidelijk als je niet eens je alter ego meer herkent. Discussie met jullie gesloten !

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Inode schreef:Dat je een trol bent is wel duidelijk als je niet eens je alter ego meer herkent. Discussie met jullie gesloten !
Ben je nu echt zo dom? Wie denk je nu voor de gek te kunnen houden?

Je hebt een paar adviezen van mij gekregen omdat je gewoon niet zo handig bezig bent op dit forum. In plaats van daar wat mee te doen blijf je onzin uitkramen.

Op die manier zullen er niet veel mensen meer op dit forum zijn die met je (waar dan ook over) in discussie willen. Maar ik denk dan ook dat je hier alleen maar komt om de trol uit te hangen.

Zoals gezegd heb ook ik nu geen behoefte meer in verdere discussie met jou.

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door Inode »

Ik weet alles van je ook dat je vroeger een leuke baan had, maar door wat misslagen in je leven ben je een trol geworden :roll:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Inode schreef:Ik weet alles van je ook dat je vroeger een leuke baan had, maar door wat misslagen in je leven ben je een trol geworden :roll:
Je weet duidelijk niets van mij en probeert de rollen om te draaien maar dat zal je niet lukken!

Ik zou een trol zijn? Toch wel vreemd dat jij je dan als trol gedraagt en ik niet. Door iedere gebruiker van dit forum kan dit nagekeken worden.........

Ik ga je nu verder geen aandacht geven (jammer voor je) maar ik zou toch op een normale manier gaan deelnemen aan dit forum, want als je zo doorgaat levert dit gedrag je wel een ban op.

Misschien kun je vanaf nu zinnige bijdrages gaan leveren?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door rvkeuken »

en even on topic, klantenservice van ici paris is erbarmelijk.
Ik heb ooit een luchtje gekocht, maar was die pas kwijt. Uitgelegt, was allemaal geen probleem, terugkomen en de punten zouden bijgeschreven worden. Ik terug: ja, dat kan niet. Daarna contact opgenomen met de klantenservice.... zelfde verhaal, uiteindelijk een zeer onbevredigend antwoord (dit kan nou eenmaal niet, tja, kan ik ook niks aan doen).

Erg jammer, juist omdat ze in de winkel over het algemeen wel vriendelijk zijn.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

rvkeuken schreef:en even on topic, klantenservice van ici paris is erbarmelijk.
Ik heb ooit een luchtje gekocht, maar was die pas kwijt. Uitgelegt, was allemaal geen probleem, terugkomen en de punten zouden bijgeschreven worden. Ik terug: ja, dat kan niet. Daarna contact opgenomen met de klantenservice.... zelfde verhaal, uiteindelijk een zeer onbevredigend antwoord (dit kan nou eenmaal niet, tja, kan ik ook niks aan doen).

Erg jammer, juist omdat ze in de winkel over het algemeen wel vriendelijk zijn.
Hmmm, dat verschilt dan kennelijk ook erg per filiaal, want ik was laatst met mijn vriendin ook bij ICI Paris (in filiaal Noordwijk) en het noemen van onze postcode en huisnummer was voldoende. Zij kon hiermee de klant gegevens oproepen.

Los daarvan is het natuurlijk niet netjes als ze beloven dat de punten later nog bijgeschreven kunnen worden en dan achteraf is dit niet mogelijk. Valt erg tegen van ICI Paris. (maar een oplossing heb ik eigenlijk ook niet als de klantenservice het ook al af laat weten)

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik was de pas niet kwijt, maar thuis vergeten (ligt op de stapel: nutteloze klantenpassen....). En inderdaad, krijg je de punten niet zonder pas, prima, maar zeg niks toe wat je niet na kan komen. Het viel mij ook tegen, met name omdat ze tijdens verkoop over het algemeen de tijd nemen/vriendelijk zijn.

Mijn oplossing was een boos mailtje naar de klantenservice dat ik dit erg onbeschoft vond en het gewoon weer vergeten (tot dit topic...)

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ICI Paris XL (geeft geen reactie op gemaakte fout)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

rvkeuken schreef:ik was de pas niet kwijt, maar thuis vergeten (ligt op de stapel: nutteloze klantenpassen....). En inderdaad, krijg je de punten niet zonder pas, prima, maar zeg niks toe wat je niet na kan komen. Het viel mij ook tegen, met name omdat ze tijdens verkoop over het algemeen de tijd nemen/vriendelijk zijn.

Mijn oplossing was een boos mailtje naar de klantenservice dat ik dit erg onbeschoft vond en het gewoon weer vergeten (tot dit topic...)
De klantenservice liegt dus als ze zeggen "dat kan niet", want dat is dus afhankelijk van (de bereidwilligheid van) het filiaal.

Gesloten