LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil laptop besteld via Wish retourneren

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Tootje79
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2019 13:20

Ik wil laptop besteld via Wish retourneren

Ongelezen bericht door Tootje79 »

17 april heb ik een laptop betsteld via Wish met achteraf betalen met Klarna.
Binnen een week heb ik de laptop ontvangen, maar was duidelijk al eens gebruikt en ging na een paar minuten over op een ruisscherm. Ik heb direct met wish contact opgenomen en kon hem terugsturen.
Alles gedaan zoals ze hadden aangegeven, maar helaas 5 dagen later is de laptop weer terug. Ik had invoicepapieren nodig. Het was genoeg om een kopie mee te sturen van de factuur (die ze volgens onze standaard eigenlijk niet hebben). Zo gezegd zo gedaan, maar wederom heb ik 5 dagen later weer de laptop terug. Ik krijg nu wel de juiste papieren en de laptop gaat onderweg. Ondertussen wil Klarna geld ontvangen, maar zijn zo vriendelijk om wegens de omstandigheden de zaak te pauzeren, tot alles finacieel is geregeld.
Nu is de laptop weer terug in Hong Kong, maar de rekening staat nog steeds open. Wish heeft de details van de factuur en het gesprek met de helpdesk gebokkeerd en dit zijn nu even precies de gegevens die Klarna nodig heeft om onderzoek te doen. Daarnaast kan ik ook geen contact meer krijgen met de helpdesk van Wish op een andere manier. Ik krijg nu nog vooral antwoord in het Portugees en een andere nog niet achterhaalde Europese taal.
Enorm frusterend en ik weet nu niet meer wat ik moet doen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Ik wil laptop besteld via Wish retourneren

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Dat zal na zoveel tijd niet meer lukken.
Hopelijk komt de laptop gerepareerd terug.
Maar u kunt toch een kopie van het verzendbewijs naar Klarna sturen.
Heeft u geen kopie van de rekening achtergehouden, misschien heeft u die nog als bijlage in de email van Wish.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Ik wil laptop besteld via Wish retourneren

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het beste om nu te doen is hoogstwaarschijnlijk de laptop afschrijven en vervolgens een nieuwe aanschaffen bij een computerwinkel bij u in de regio.

"If you pay peanuts, expect to get monkey's". Oftewel, wanneer je ergens een bodemprijs betaalt moet je er niet teveel van verwachten. En omdat in uw geval de verkoper zich schuilhoudt ver buiten de EU, is het vrijwel onmogelijk om uw gelijk te krijgen én uw recht te halen.

Waarschijnlijk biedt uw eventuele rechtsbijstandverzekering ook geen dekking voor geschillen met een bedrijf van buiten de EU, dus hoeft u ook daar niet aan te kloppen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ik wil laptop besteld via Wish retourneren

Ongelezen bericht door Sira »

Het is heel vervelend voor u, maar hoe kun je nu een laptop kopen bij een in China gevestigd e-commerceplatform. Sinds wanneer verkopen ze in Nederland geen laptops meer? Blijkbaar heb ik iets gemist in de media.

Men staart zich blind op achteraf betalen, m.a.w. men denkt "nu kan het niet fout gaan". Ook u hebt de voorwaarden van Klarna niet gelezen.
Alleen de verkopende partij kan de order bij Klarna annuleren, niet de consument. U moet met zulke harde bewijzen kunnen aantonen dat u geen laptop heeft, dat Klarna (heel) misschien bereid is iets voor u te doen. Maar omdat de verkoper niet meer reageert, zult u, naar ik verwacht, gewoon aan Klarna moeten betalen, want u heeft een betalingsovereenkomst met hen gesloten en Klarna kan niet iedere consument op z'n blauwe ogen vertrouwen.

Gesloten