LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea Bring back friday

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
FloortjeT
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2020 21:26

Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door FloortjeT »

Vrijdag 27 november 2020 had ik mij ingeschreven op de site van Ikea voor een leuke bring back friday actie. Daar kon je dan je meubels aanmelden die je niet meer wilden en waardebonnen voor terug krijgen.
Ik had 3 meubelstukken daarvoor aangemeld en een tijdsslot gekregen plus een bevestigingsmail. Mijn meubels waren nog in prima staat, bij het aanmelden heb ik dan ook ‘goede staat’ aangeklikt met lichte gebruikssporen. Na mij helemaal aangemeld te hebben kreeg ik op de webpagina te zien dat ik er €160,- voor terug zou krijgen.
Eenmaal aangekomen bij Ikea in Amersfoort werd mij verteld dat ik een code nodig had (die ik nooit gehad heb) en toen ik aantoonde dat ik die code nooit ontvangen had kreeg ik vervolgens te horen dat ze mijn meubels niet terugnemen want het is teveel beschadigt.
Al met al ben ik ontzettend ontevreden over de manier waarop ik werd aangesproken en het feit dat er totaal niet klantgericht meegedacht werd. Ik was anderhalf uur kwijt en ze kwamen mij in niets maar dan ook niets tegemoet. Toen ik kon aantonen dat ik die code niet gehad heb dus dat die fout bij hun ligt zeiden ze: ja maar goed, ze zijn toch teveel beschadigd.
Ikea, ik stond volledig achter deze actie maar na deze aanfluiting ben ik er helemaal klaar mee. Voor mij geen ikea meer voorlopig.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door Lowieze »

Even buiten dat gedoe met die code om, er staat toch echt op de site dat bij inlevering de meubels nog een keer gecontroleerd worden en dat Ikea alsnog het recht heeft ze te weigeren.
Het kan zo zijn dat wat u lichte gebruikerssporen noemt, een ander gewoon beschadigd noemt. En het is de bedoeling dat iemand anders die meubels weer koopt en kan gebruiken.
Op Marktplaats staan ook weleens spullen met gebruikerssporen en ja, als ik de foto’s dan zie, dan denk ik daar toch heel anders over.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, wat zijn lichte gebruikssporen? Ik heb soms ook spullen waarvan ik in eerste instantie denk dat het niet meer dan lichte gebruikssporen heeft. Maar als ik dan even verder nadenk en mezelf eerlijk de vraag stel of ik die spullen zou kopen als ze in de koopjeshoek van IKEA zouden staan... Dan realiseer ik me dat de sporen toch wel iets meer dan lichte gebruikssporen zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door Brahms »

Topicstarter kan de meubeltjes nu ook op Marktplaats zetten, eens kijken of ze daar in deze staat ook E 160 opleveren.
En dan te bedenken dat Ikea er ook nog wel wat aan wil verdienen.

sake1987

Re: Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door sake1987 »

Brahms schreef:
29 nov 2020 08:43
Topicstarter kan de meubeltjes nu ook op Marktplaats zetten, eens kijken of ze daar in deze staat ook E 160 opleveren.
En dan te bedenken dat Ikea er ook nog wel wat aan wil verdienen.
Denk niet dat Ikea ze door verkoopt, is gewoon i.p.v zo veel procent korting.
Door mensen meubels te laten inleveren, activeer je ze tot nieuwe aankopen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door Lowieze »

sake1987 schreef:
29 nov 2020 08:48


Denk niet dat Ikea ze door verkoopt, is gewoon i.p.v zo veel procent korting.
Door mensen meubels te laten inleveren, activeer je ze tot nieuwe aankopen.
Deze meubels komen, zoals vermeld op de website van Ikea, in de Koopjeshoek terecht waar ze voor een lagere prijs weer gekocht kunnen worden. Het is een inruilservice i.p.v. mee te doen aan de Black Friday gekte.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ikea Bring back friday

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lowieze heeft gelijk. Was gisteren bij Ikea Hengelo en daar stonden er inderdaad een aantal onder 2e kans in de koopjeshoek.
Deze zagen er goed uit zonder gebruikssporen.

Gesloten