LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inbouwnavigatie ervaringen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
PietZz
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2017 21:38

inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door PietZz »

Hoi heeft er iemand hier ervaringen met inbouwnavigatie?
Ik zie een leuk inbouw nav te koop staan alleen weet niet of die dingen goed werken en betrouwbaar zijn ( http://www.inbouwnavigatie.com/peugeot- ... id-60-wifi )

Iemand ervaringen met die webshop en of die artikel?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Navigeren ingebouwd, los of per app ...

Inbouwinformatie volgens de Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/auto/inbouwnavigatie

Kaarten en updates: https://www.consumentenbond.nl/navigati ... wnavigatie

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door mp2017 »

hänschen klein schreef:Navigeren ingebouwd, los of per app ...

Inbouwinformatie volgens de Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/auto/inbouwnavigatie

Kaarten en updates: https://www.consumentenbond.nl/navigati ... wnavigatie

Dat vraagt TS toch helemaal niet.Pffff
PietZz schreef:Hoi heeft er iemand hier ervaringen met inbouwnavigatie?
Ik zie een leuk inbouw nav te koop staan alleen weet niet of die dingen goed werken en betrouwbaar zijn ( http://www.inbouwnavigatie.com/peugeot- ... id-60-wifi )

Iemand ervaringen met die webshop en of die artikel?

Geen ervaring met de webshop, maar wees voorzichtig met kopen van dit soort apparatuur.

Ik vraag mij steeds af, bij het lezen van deze advertenties, waarom is dit zo goedkoop.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door gemist »

Het is spul uit China. Gewoon een Android tablet in dubbelDIN, met ISO-stekkers. Hoeft idd niet duur te zijn. Je kunt het ook zelf rechtstreeks bestellen bij bv AliExpress of Wish...

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het bedrijf heeft in elk geval een bestaande bedrijfsruimte in Spijkenisse. Je kunt altijd even langsgaan.

IlseR.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2018 00:17

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door IlseR. »

Advies, koop hier niet!
In 2016 hier mijn auto radio gekocht. Na ingebouwd te hebben naar Duitsland toen geweest, hier begonnen direct de problemen. Autoradio liep vast en deed niets meer. Uiteindelijk na een hoop getouwtrek een update per post van ze ontvangen, waarna de radio het weer deed.
Echter klachten als kraken van de boxen, slecht werkende navigatie etc etc bleven bestaan.
Hierop nog een keer langs geweest autoradio moest opgestuurd worden wat ook weer een hoop gedoe was. Deze reparatie heeft mij uiteindelijk ook een klap met geld gekost aangezien dat stukje niet onder garantie zou vallen, zou foutief ingebouwd zijn ed.
Bij terug inbouwen werd verteld dat de printplaat vervangen zou zijn. Helaas bleken alle klachten nog steeds te bestaan en ben ik dus geen meter opgeschoten.
Hier konden ze helaas niets aan doen, moest het maar accepteren. Ze zouden wederom per post een update opsturen waar ik nu een jaar later nog steeds op wacht.

Probleem bleef bestaan in buitenland gaat de radio storen en schiet in storing.
Zo ook afgelopen december toen ik uit Duitsland vandaan kwam. Telefonisch contact opgenomen, daar ze mij bij aankoop vertelde dat ik 2 jaar garantie had. Ik heb tot vandaag moeten wachten op reactie. Om vervolgens te horen dat mijn garantie verlopen zou zijn en ze maar 1 jaar garantie geven.

Ik mocht hem nog wel voor reparatie opsturen, maar kosten voor mijzelf. Helaas beland deze radio dus op grofvuil, aangezien ik geen cent hier meer aan ga verspijkeren!!

Meerdere mensen liepen klagend rond in de winkel en werden ronduit beschamend aangesproken op hun klachten. Jammer dat ik dit pas trof bij aanbieden ter reparatie anders had ik zeker direct rechtsomkeer gemaakt!!

Wees dus gewaarschuwd en koop veilig een mooi navigatie systeem bij een gerenomeerd bedrijf elektronica bedrijf!!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door scontra »

PietZz schreef:Hoi heeft er iemand hier ervaringen met inbouwnavigatie?
Ik zie een leuk inbouw nav te koop staan alleen weet niet of die dingen goed werken en betrouwbaar zijn ( http://www.inbouwnavigatie.com/peugeot- ... id-60-wifi )

Iemand ervaringen met die webshop en of die artikel?

Nooit een aan het voertuig gekoppeld systeem kopen/inbouwen.
Niet mee te nemen naar een volgend voertuig, weg investering.
Bepekt aantal kaarten en update's beschikbaar, als de update's er al zijn.
Diefstal gevoelig omdat ze heel duidelijk zichtbaar zijn.
Er zijn (bijna) oneindig veel alternatieven in goede en betrouwbare losse navigatieapparaten.

Rob Oet
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2014 18:28

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door Rob Oet »

01-02-18 - 01:20

Ik denk dat het geen bonafide middenstanders c.q. handelaars zijn, of liever gezegd dat zij (de eigenaresse/woordvoerster) geen eerlijk mens is (Ze noemt zich Sylvia).
In december verleden jaar heb ik een radionavigatiesysteem besteld en direct middels iDEAL betaald.
Na 3 dagen kwam ik er achter dat het systeem geen afneembaar frontje heeft, wat het braak- en diefstalgevoelig maakt.
Tevens merkte ik op dat het bankrekeningnummer niet correspondeerde met het nummer van de website.
Die zelfde dag nog (27 december) 2017) had ik het artikel telefonisch en per e-mail geannuleerd.
Het navigatiesysteem was nog niet verzonden.
Het bankrekeningnummer waarnaar het geld, middels de betaalpagina, naartoe is gegaan is van een bedrijf "K & S Import-Export".
Dat geld (€ 469) is wel degelijk op 23 december bijgeschreven op een rekeningnummer van ''K & S Import-Export'' welke geparkeerd is bij de stichting ''Pay.nl''.
Dit bedrijf, ''K & S Import-Export'', beschikt over hetzelfde telefoonnummer en e-mailadres als het bedrijf "Inbouwnavigatie.com".
Ik ben hier achtergekomen door zelf te googelen naar Pay.nl.
Ik moet nu na ruim een maand nog op mijn geld wachten.
Er wordt niet meer gereageerd op telefoontjes en e-mails met terugboekingsverzoeken (wel een antwoordapparaat zonder respons).
Het is net alsof ik niet meer besta.
Zeer denigrerend en disrespect-vol.

Kijk uit , u bent gewaarschuwd.

P.S.

27-02-18 ~ 13:24

? RECTIFICATIE ? :
Vandaag (27-02-18) ben ik om 11:34 uur gebeld door een rechercheur met de naam Simone Jalving (? de naam is niet bekend bij de politie als rechercheur en ook niet bekend bij de stichting Pay.nl als bedrijfsrechercheur) met de mededeling dat er ten tijde van mijn betaling c.q. overboeking op 23 december 2017 een hack is geweest, waardoor mijn geld wel is afgeschreven van mijn rekening en ik de melding "betaald" zag op de betaalpagina waarnaar ik toegeleid was door "inbouwnavigatie.com".
De website "inbouwnavigatie.com" heeft daardoor het door mij overgeboekte geld nooit mogen ontvangen (wordt gezegd, hoewel de woordvoerster na het verifiëren van het bankrekeningnummer op 27 december 2017 nog had gezegd dat zij over meerdere rekeningnummers beschikt en dat de betaling in orde was). Zij wilde, omdat zij dit nooit had ontvangen, daarom het geld vanzelfsprekend niet terug boeken ondanks mijn vele terugboekingsverzoeken.
Deze "hack" heeft een enorm naar misverstand veroorzaakt (indien dit de waarheid is).
Door dit gebeurde, waar ik natuurlijk helemaal geen schuld of vat op had, heb ik slechts kunnen constateren dat er onwil van restitutie c.q. terugbetaling in het spel was.

Indien het inderdaad een hack betrof dan wil ik mijn wel gemeende excuses aanbieden richting de webshop "inbouwnavigatie.com" voor het plaatsen van bovengenoemde (01-02-18).
Doch bij navraag bij de Stichting Pay.nl blijkt het bedrijf waar mijn geld naartoe is overgemaakt ''K & S Import-Export'' te heten en is het geld wel degelijk, zoals ik al eerder stelde op 23 december 2017, naar dat bedrijf overgemaakt met hetzelfde telefoonnummer en e-mailadres als ''inbouwnavigatie.com''' te Spijkenisse.

Als er over enkele dagen geen duidelijkheid is gegeven en als er dan nog geen terugboeking heeft plaats gevonden van mijn €469, dan zal ik toch verdere stappen moeten ondernemen.
En dat zal zeker een civiele procedure worden.

Wordt vervolgd ...

Vervolg
7 en 9 maart 2018 :

Nadat ik de ''De Geschillencommissie'' heb benaderd, heb ik € 27,50 aan hen overgemaakt om de casus in behandeling te nemen.
Tevens ben ik een dispuut via Pay.nl gestart inzake de webshop ''Inbouwnavigatie .com''.
Dankzij de ''De Geschillencommissie'', de stichting Pay.nl en de Stichting Webshop Keurmerk is mijn geld, het koopbedrag betreffende de geannuleerde koop ad € 469 eindelijk op 6 maart (mijn verjaardag), en de bemiddelingskosten (klachtengeld) ad € 27,50 op 9 maart 2018 teruggestort op mijn Rabo bankrekening.

At last, zucht ... case closed.

RobOet
Laatst gewijzigd door Rob Oet op 09 mar 2018 16:09, 7 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door sjohie »

PietZz schreef:Hoi heeft er iemand hier ervaringen met inbouwnavigatie?
Ik zie een leuk inbouw nav te koop staan alleen weet niet of die dingen goed werken en betrouwbaar zijn ( http://www.inbouwnavigatie.com/peugeot- ... id-60-wifi )

Iemand ervaringen met die webshop en of die artikel?
Losse DIN (is oude autoradio of 2x autoradio formaat) inbouw van dit soort Chinese "b" merken is altijd "hit and miss". Ze zijn soms lastig te updaten, met sketchy kaartmateriaal, crashen bijvoorbeeld zodra je de landsgrens oversteekt, en moeten vaak met merkspecifieke frontjes passend gemaakt worden, met divers esthetisch resultaat. Ook is de bediening niet altijd even intuïtief, waardoor je (te) vaak naar dat scherm kijkt ipv op de weg, waar je dit met échte af fabriek gemonteerde systemen via knoppen op het stuur kan doen. Een merk als Pioneer maakt ze ook, dan zijn ze 3x zo duur, maar dan zijn veel van die issues hierboven kleiner.

Nadeel van de af-fabriek systemen is het updatebeleid, wat per merk, en type van een merk, erg verschild. Wat dat betreft ben ik blij met Volvo, die met een software update ons ingebouwde navigatiesysteem (V40 m/y 2013) geschikt heeft gemaakt voor handmatige (en gratis) updates door de klant, kost me eenmalig een USB stick van 32Gb, en wat tijd. Daarmee kan ik 'm tot ik meen 2023 elk jaar een keer updaten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Belangrijk aspect van de af-fabriek systemen is ook de prijs. Die meerprijs ligt soms schrikbarend hoog. Zeker voor wat je ervoor krijgt.

Tegenwoordig is navigatie vaak onderdeel van het hele electronische systeem en dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar dat geldt weer niet voor de systemen die achteraf worden ingebouwd.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Koop NOOIT een ingebouwde navigatie. Als het ding verouderd is, dan is het onmogelijk om te updaten en of te vervangen.
Koop ook geen TomTom met "levenslange" updates. Lees dit maar eens;
kopieer de volgende regen naar uw browser:

https://www.rtlz.nl/tech/tomtom-gebruik ... ls-beloofd

Mijn advies: Koop een eenvoudige Benelux of Europa losse versie, afhankelijk van uw wensen en als het ding niet meer te updaten is
Doe hem weg en schaf een andere aan, Dan hoeft U tenminste niet uw halve auto te slopen om een andere in te bouwen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door sjohie »

piet987654 schreef:Koop NOOIT een ingebouwde navigatie. Als het ding verouderd is, dan is het onmogelijk om te updaten en of te vervangen.
Koop ook geen TomTom met "levenslange" updates. Lees dit maar eens;
kopieer de volgende regen naar uw browser:

https://www.rtlz.nl/tech/tomtom-gebruik ... ls-beloofd

Mijn advies: Koop een eenvoudige Benelux of Europa losse versie, afhankelijk van uw wensen en als het ding niet meer te updaten is
Doe hem weg en schaf een andere aan, Dan hoeft U tenminste niet uw halve auto te slopen om een andere in te bouwen.
Nou nou, het is niet onmogelijk, en een jaar geen update betekent ook niet dat het ineens onbruikbaar is. Sommige fabrikanten zijn beter met updates als anderen, maar sommige consumenten weigeren er voor te betalen, maar gaan wel lopen mopperen. Het grijze gebied is groot en verwarrend, naar mijn mening té groot ook, maar het is een samenspel van veel factoren, als bijvoorbeeld een kaartleverancier verkocht wordt (Here is een bekend voorbeeld), dan kunnen hun klanten, de autofabrikanten er ook niet zoveel aan doen. En achteraan in de keten krijgen jij en ik dan geen een jaar of 2 geen update.

Overigens heeft Volvo een andere keus gemaakt zoals ik al schreef, een in mijn ogen positieve, welke ervoor zorgt dat het systeem in onze V40 tot 10 jaar na aankoop (2013 t/m 2023) nog actuele kaartinformatie zal hebben in het navigatiesysteem. Als ik sommige ervaringen hier lees, van oa Opel die een nieuw model al met ~4 jaar oude kaartinfo levert, is dat toch zeker bovengemiddeld te noemen.

RobVanGelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2019 18:47

Re: inbouwnavigatie ervaringen?

Ongelezen bericht door RobVanGelder »

Ik zou Inbouwnavigatie.com vermijden. Als je een probleem hebt is het jouw probleem.
Ik zie dat veel mensen tegen hetzelfde aanlopen als ik, E-mails blijven onbeantwoord en als je een review schrijft zeggen ze altijd dat ze een e-mail gestuurd hebben die je niet beantwoord. Deze truc gebruiken ze voortdurend.
Toen ze voor de zoveelste maal deze truc bij mij gebruikte heb ik ze gevraagd om de betreffende mail te forwarden, en daarmee heb ik ze kunnen ontmaskeren.
Niet alleen hadden ze een domme datumfout gemaakt (Sent: donderdag 28 juni 2019 14:21 , terwijl 28 juni op een vrijdag was), maar ik kon ook aan de source zien dat ze de datum gemanipuleerd hadden. (Zie bijgevoegde screenshot en toelichting)
Afbeelding
(Toelichting)
Normaal staat in de source (Hun originele mail):
<b>Sent:</b> maandag 24 juni 2019 10:49<br>

Maar zodra je in je mailbericht iets aan de datum/tijd veranderd, krijg je dit (Hun fake mail):
<b>Sent:</b> <span style=’color:#1F497D’>donderdag</span> 2<span
style=’color:#1F497D’>8</span> juni 2019 1<span style=’color:#1F497D’>4</span>:<span
style=’color:#1F497D’>21</span><br>

Alles dat tussen <span style=’color:#1F497D’> en </span> staat is ingetypt.
(maandag wordt donderdag, 4 wordt 8, 0 wordt 4, 49 wordt 21)


Valsheid in geschrifte dus !
Slechte reviews op hun eigen site halen ze weg, en slechte reviews op andere sites proberen ze te blokkeren met onwaarheden.
Alleen al de naam van de eigenaresse is Fake, ze noemt zichzelf Sylvia Hoogeboom terwijl ze Kanchan Sabharwal heet.
Ik vind dat iedereen gewaarschuwd moet worden voor bedrijven die zo te werk gaan. Ik haat bedrog/oneerlijkheid.

Ik heb daar een radio/navigatie gekocht waar de juiste aansluitkabel ontbrak. Deze heb ik 10 maanden later nog steeds niet van ze gekregen en ik geef het op. Ik koop een ander systeem maar probeer wel zoveel mogelijk toekomstige kopers te waarschuwen. I

Gesloten