LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Itek misleidt consument

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Wolfspoot
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:32

Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door Wolfspoot »

Op de site van Itek staat dat je bij bestelling kunt kiezen om het product af te halen in een van de filialen en zo de verzendkosten te besparen. Helaas kan dit niet. Zelfs als je in de winkel bent (Venray in mijn geval) kan er niets besteld worden en word ik weer verwezen naar de site. Ook telefonisch bij klantenservice laat het de mensen koud.
Itek is dus zeer klantonvriendelijk, misleid de klant en wil gewoon niets verkopen!
Dat lukt ze dus heel goed want ik koop er niets meer!
Zijn er meer mensen met deze nare ervaring met Itek?

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het kan aan mij liggen, maar ik zie het nergens op hun site staan.
Itek is een low budget winkel. Wat er in de winkel ligt kunt u meenemen, wat er niet ligt kunt u bestellen op de site. Men verwacht dat alles maar normaal is tegenwoordig, maar iets dat een winkel niet heeft liggen is er geen verplichting om dat te bestellen.

Wolfspoot
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:32

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door Wolfspoot »

Dan heeft u helaas niet goed gekeken. Scrol op Itek pagina naar beneden, dan bij informatie, klik op levering en dan bij onderdeel afhalen. Daar staat het toch echt!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze mogen dat doen maar staat nergens dat het voor hun verplicht is.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daar staat dat je het produkt kan reserveren en daarna zelf ophalen in de winkel. Dat wil zeggen dat het dus in de winkel moet liggen en dat je het dan daar ophaalt ( eigenlijk hetzelfde als in de winkel kopen ).
Nergens staat dat je een produkt uit het magazijn ( wat ze waarschijnlijk niet hebben ) bij een filiaal kan laten afleveren en dat je het dan daar ophaalt. Je reserveert enkel iets dat al in de winkel aanwezig is.

Iets reserveren terwijl je al in de winkel bent is dan onzin, je bent er immers al en kan het zo kopen..

Nijogeth
Berichten: 9956
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je moet bovenaan ten eerste al de juiste winkel kiezen. Dan krijg je van meerdere producten te zien dat ze niet te bestellen zijn. iTEK Venray is overigens niet de grootste winkel die ze hebben en het assortiment is niet heel uitgebreid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door berndv »

Misleiding wil ik het niet noemen. Erg duidelijk zijn ze niet in hun communicatie. Ze hebben het over afhalen in de winkel, dat klopt. Maar onder hetzelfde kopje spreken ze tevens over reservering. U koopt dus niets online wat u afhaalt in de winkel. U reserveert een artikel dat in de winkel ligt en koopt het vervolgens in die winkel. Ze benoemen namelijk ook expliciet dat u in deze situatie een aankoop in een winkel doet en dus ook de regels voor aankopen in een winkel gelden, in tegenstelling tot online aankopen.

BiancavanderNeut
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:24

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door BiancavanderNeut »

Dieven zijn het! Ik plaatste 1 bestelling (5 artikelen), bezorgkosten 17 euro. Maakt een typefout in mijn postcode. Ontdekte dit zelf voordat de bezorger onderweg en belde direct naar Itek maar helaas zowel Itek als DHL konden het adres niet meer veranderen omdat het een “klein pakketje” was! Gevolg: bestelling retourgestuurd naar afzender Itek en vervolgens hebben ze 62 ! EURO ingehouden van mijn retourbetaling omdat het terugzenden volgens DHL / Itek? bestond uit 3 pakketten?!

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

BiancavanderNeut schreef:
04 dec 2020 18:29
Dieven zijn het! Ik plaatste 1 bestelling (5 artikelen), bezorgkosten 17 euro. Maakt een typefout in mijn postcode. Ontdekte dit zelf voordat de bezorger onderweg en belde direct naar Itek maar helaas zowel Itek als DHL konden het adres niet meer veranderen omdat het een “klein pakketje” was! Gevolg: bestelling retourgestuurd naar afzender Itek en vervolgens hebben ze 62 ! EURO ingehouden van mijn retourbetaling omdat het terugzenden volgens DHL / Itek? bestond uit 3 pakketten?!
Dus jij maakt een fout, en dan zijn zij de dieven? Bijzonder. Blijkbaar heb je geen idee hoe geautomatiseerde systemen werken.

Ik ben zelf ook wel eens een zeldzame door LEGO kwijt geraakt omdat ik een niet-bestaand huisnummer getypt had. Maar de enige sukkel ben ik dan toch echt zelf...

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Itek misleidt consument

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BiancavanderNeut schreef:
04 dec 2020 18:29
Dieven zijn het! Ik plaatste 1 bestelling (5 artikelen), bezorgkosten 17 euro. Maakt een typefout in mijn postcode. Ontdekte dit zelf voordat de bezorger onderweg en belde direct naar Itek maar helaas zowel Itek als DHL konden het adres niet meer veranderen omdat het een “klein pakketje” was! Gevolg: bestelling retourgestuurd naar afzender Itek en vervolgens hebben ze 62 ! EURO ingehouden van mijn retourbetaling omdat het terugzenden volgens DHL / Itek? bestond uit 3 pakketten?!
Oftewel, niet alle producten zijn dus retour gekomen. En wiens fout is dat? Het is afgeleverd op het adres wat u hebt aangegeven. En dat adres wordt gevormd door postcode en huisnummer. En als dat eenmaal in het systeem staat kan dat niet aangepast worden.
Het is dus afgeleverd en meteen terug gestuurd. Als er dan zaken verloren gaan is dat de verantwoordelijkheid van de afzender. En aangezien uw naam daar bij staat bent u die verantwoordelijke.

Gesloten