Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Novak
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2022 12:21

Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Novak »

Mijn zoontje (12) is behoorlijk beroerd geweest en flauwgevallen door een tiktok challenge Hot Chip waar de snoepwinkel Jamin actief aan meewerkt met de verkoop van gif wat geconsumeerd moet worden. Zie foto’s in de bijlage.

Na geklaagd te hebben in de winkel was hun excuus dat ze het gif verkopen aan kinderen vanaf 16??, totaal onethisch van die winkel.

Deze rommel moet urgent de winkels uit. Hopelijk heeft mijn zoon geen gevolgen van deze vergiftiging.

Wat winkels allemaal doen om winst te maken….

Bezorgde moeder.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door JozJan »

Als het echt 'gif' is: misschien kun je dit melden bij de Voedsel en Warenautoriteit.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Te gek dit. Misschien ook even de wijkagent hierover aanspreken.

PGros
Berichten: 1128
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door PGros »

Het is bij heel veel winkels te koop.
Vind je de “pittige chips” in de supermakt ook altijd zo saai en flauw? Dan is de Hot Chip challenge misschien wat meer voor jou. In dit doosje zit namelijk één van de heetste chips ter wereld. In het doosje vind je een vacuüm verpakte chip die volledig donker is door de Carolina Reaper en Scorpion peperpoeder. Oftewel, bizar heet en echt alleen voor mensen die enorm goed tegen pittig kunnen. Gelukkig krijg je in elke verpakking ook een handschoentje meegeleverd, want deze chip moet je niet met je blote handen behandelen. Hoe dan ook, heel veel succes met deze superhete chip. Je gaat het nodig hebben.

Herkomst: Paskov, Tsjechië
Misschien beter kinderen te leren niet alles van tiktok na te doen. Of welk medium dan ook.
Laatst gewijzigd door PGros op 23 sep 2022 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien je kinderen uitleggen wat al die domme Tiktok challenges precies inhouden.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door JozJan »

PGros schreef:
23 sep 2022 12:18
Misschien beter kinderen te leren niet alles van tiktok na te doen. Of welk medium dan ook.
Lowieze schreef:
23 sep 2022 12:19
Misschien je kinderen uitleggen wat al die domme Tiktok challenges precies inhouden.
Helemaal waar. Maar véél makkelijker gezegd dan gedaan... (oh, en al lukt het uitleggen, dan is dat geen garantie dat ze het niet tóch proberen)

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Lowieze »

JozJan schreef:
23 sep 2022 12:31
PGros schreef:
23 sep 2022 12:18
Misschien beter kinderen te leren niet alles van tiktok na te doen. Of welk medium dan ook.
Lowieze schreef:
23 sep 2022 12:19
Misschien je kinderen uitleggen wat al die domme Tiktok challenges precies inhouden.
Helemaal waar. Maar véél makkelijker gezegd dan gedaan... (oh, en al lukt het uitleggen, dan is dat geen garantie dat ze het niet tóch proberen)
Natuurlijk, kinderen willen erbij horen en doen domme dingen. Je kunt het de winkelier niet verwijten, het zal toch hoofdzakelijk vanuit de ouders moeten komen

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik kan me goed voorstellen dat u geschrokken bent, en boos. Het nut van dit soort producten zie ik niet en ook niet van die "challenges". Verbieden lijkt me echter niet zo zinvol en ook erg lastig. Er is altijd wel weer een dwaas die iets anders verzint, en vervolgens een fabrikant die er geld aan wil verdienen.

Nog niet zo lang geleden was de "challange" om een eetlepel kaneel door te slikken (cinnamon challenge klinkt avontuurlijker dan kaneeluitdaging). Kaneelpoeder kun je toch ook niet gaan verbieden.

Ik hoop dat uw zoontje er verder geen schade van heeft ondervonden. Hij heeft in ieder geval een wijze, zij het onaangename les geleerd.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door kuklos »

Novak schreef:
18 sep 2022 13:20
Mijn zoontje (12) is behoorlijk beroerd geweest en flauwgevallen door een tiktok challenge Hot Chip waar de snoepwinkel Jamin actief aan meewerkt met de verkoop van gif wat geconsumeerd moet worden. Zie foto’s in de bijlage.

Na geklaagd te hebben in de winkel was hun excuus dat ze het gif verkopen aan kinderen vanaf 16??, totaal onethisch van die winkel.

Deze rommel moet urgent de winkels uit. Hopelijk heeft mijn zoon geen gevolgen van deze vergiftiging.

Wat winkels allemaal doen om winst te maken….

Bezorgde moeder.

2ED8CE2C-5314-4D9D-A83B-B5A7F2C42A49.png
Toch even een paar opmerkingen:
1) Het is GEEN gif.
2) Jamin valt niks te verwijten, zij verkopen een legaal product. En als ze inderdaad aan 16 en hoger verkopen, dan zijn ze dus ook nog voorzichtig in aan wie ze verkopen. Doch dat zal kinderen van 16, 17 en 18 niet beletten om het te kopen voor een ander kind.
3) Tiktok challenge. Daar gaat het dus mis. Ga met je zoontje zitten en leg hem uit hoe het zit met Tiktok challenges. Volgende week is het een andere challengebijvoorbeeld 5 liter water drinken. Is water dan ook ineens gif?

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moeders, overdrijf niet zo. Het is geen gif. En ga niet de winkel de schuld geven van stommiteiten op internet.

Je richt je pijlen echt op de verkeerde.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Cro »

Novak schreef:
18 sep 2022 13:20
Mijn zoontje (12) is behoorlijk beroerd geweest en flauwgevallen door een tiktok challenge Hot Chip waar de snoepwinkel Jamin actief aan meewerkt met de verkoop van gif wat geconsumeerd moet worden. Zie foto’s in de bijlage.

Na geklaagd te hebben in de winkel was hun excuus dat ze het gif verkopen aan kinderen vanaf 16??, totaal onethisch van die winkel.

Deze rommel moet urgent de winkels uit. Hopelijk heeft mijn zoon geen gevolgen van deze vergiftiging.

Wat winkels allemaal doen om winst te maken….

Bezorgde moeder.

2ED8CE2C-5314-4D9D-A83B-B5A7F2C42A49.png
Wat kan de Jamin eraan doen dat jouw kind schijnbaar de gevaren van een tiktok challenge niet kent.
Laat voorop staan dat kinderen niet op zaken als tiktok of andere social media horen te zitten, iets waar ook een rol voor de ouders is weggelegd.
Mocht de ouder dan toch onverstandig zijn en de kinderen wel op social media als tiktok te laten, zorg er dan in ieder geval voor dat kind op de hoogte is van de gevaren van dit soort apps.

Al met al zie ik niet direct de winkel hier iets fout doen, tenzij jouw kind dit zelf heeft gekocht, en verkoop aan onder de 16 inderdaad wettelijk is verboden.

Ik zou als bezorgde moeder vooral wat strenger zijn in de opvoeding.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door henk51 »

Jamin let op de leeftijd.Je kan ze ook kopen bij Bol.com, Amazone en er zijn nog wel wat meer websites die letten niet op leeftijd

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Zou Tik Tok aanklagen

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Jamin verkoopt Hot Chip aan kinderen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Novak schreef:
18 sep 2022 13:20
Mijn zoontje (12) is behoorlijk beroerd geweest en flauwgevallen door een tiktok challenge Hot Chip waar de snoepwinkel Jamin actief aan meewerkt met de verkoop van gif wat geconsumeerd moet worden. Zie foto’s in de bijlage.

Na geklaagd te hebben in de winkel was hun excuus dat ze het gif verkopen aan kinderen vanaf 16??, totaal onethisch van die winkel.

Deze rommel moet urgent de winkels uit. Hopelijk heeft mijn zoon geen gevolgen van deze vergiftiging.

Wat winkels allemaal doen om winst te maken….

Bezorgde moeder.

2ED8CE2C-5314-4D9D-A83B-B5A7F2C42A49.png
Als Jamin dat product aan je zoon van 12 heeft verkocht, kan ik me wel voorstellen dat je daar je vraagtekens bij zet. Dat schrijf je echter niet en blijkt ook nergens uit. Maar ook als dat wel het geval zou zijn, leg je onterecht de schuld eenzijdig bij Jamin.

Je zoon heeft iets doms gedaan (zoals kinderen van 12 nou eenmaal geneigd zijn om te doen) en daar nu de gevolgen van ondervonden. Hopelijk heb je dit aangegrepen om hem een wijze les te leren; het is niet verstandig om als een schaap achter de meute aan te lopen. Maar gezien de strekking van je post ben ik er een beetje bang voor dat je ook in de communicatie met hem alle schuld bij de winkel hebt gelegd, waardoor die kans verkeken is.

Maar goed, het is natuurlijk makkelijker om te roepen dat er maar van alles gereguleerd moet worden dan kritisch naar jezelf en je zoon te kijken.

Plaats reactie