LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Bas D.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2017 19:29

Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Bas D. »

Een tijdje geleden was ik bij een jumbo in gouda. Er was 1 kassa kapot en er stonden lange rijen bij de andere 2 reguliere kassa's. Er waren echter wel scankassas beschikbaar, 3 stuks waren onbemand. Even later begonnen daar medewerkers gewoon af te rekenen.

Toen ik voor een klein bedrag aanspraak wilde doen op mijn zogenaamde gratis boodschappen werd mij verteld dat ik er een kassa kapot was (maar er waren dus nog wel 3 kassa's vrij).

Telefonisch contact met de klantenservice leverde op dat de filiaalmanager "in zijn recht stond". Geen excuses.

Dit is dezelfde winkel die deze belofte doet op elke kassabon en aangeeft dat de klant nog écht koning is......

Omdat ik bij de filiaalmanager niet verder kwam schreef ik de klantenservice van Jumbo aan. De klantenservice verwees mij terug naar de filiaalmanager en een zeer uitgebreide tekst wanneer ik aanspraak kon maken op de 4e in de rij. Een tekst meer dan 10 keer langer dan de duidelijke (loze) tekst die in elke jumbo te vinden is.

Ik heb vervolgens nog 2 keer contact gezocht met de klantenservice, die reageren gewoon niet. Ook mijn uitspraak dat ik mijn ervaringen op dit forum zou delen leidde niet tot reactie.
4e in de rij.....
Bij ons is de klant écht koning....
Allemaal loze beloftes en lokkertjes.

Volgens mij doe je beloftes om die na te komen, dat is wel zo fatsoenlijk.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort praktijken van de Jumbo heeft meegemaakt.
Tijd om jumbo aan zijn beloftes te houden zeg ik!

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Holy53 »

Wij komen dagelijks bij de Jumbo. Nooit problemen. En beloftes komen ze gewoon na. Alleen proberen sommige klanten de regeltjes in hun voordeel om te buigen, waar ze dus niet intrappen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een scankassa is er niet op ingericht om winkelwagens te legen en af te rekenen. Dat het voor nood soms gedaan wordt wil niet zeggen dat het altijd zo gebeurd. Zoals de voorwaarden aangeven bij 4de in de rij geldt dit alleen als er nog een extra kassa open kan. Als er al 3 normale kassa's in gebruik zijn en de vierde is kapot, dan kan er dus geen kassa meer bij. Simpeler kan het niet gemaakt worden.
U geeft uzelf wel meteen een tip voor de volgende keer, pak een handscanner en scan zelf. Via deze kassa's staat u weer sneller buiten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door mahadma »

Hoe werkt de kortewachttijdgarantie?

• De klant die al geholpen wordt bij de kassa telt niet mee als wachtende.
• De vierde wachtende is dus de vijfde klant in de rij. Staan er nog meer klanten in de rij? Dan krijgt ook de 5e, 6e, 7e enz. de boodschappen gratis mee.
• Personen die je vergezellen bij het boodschappen doen, tellen niet mee als wachtende klanten.
• De garantie geldt niet als je bij een andere kassa met een kortere rij kunt aansluiten.
• De garantie geldt niet als alle kassa’s (met uitzondering van defecte kassa’s uiteraard) open zijn. We doen ons uiterste best om de wachttijden te beperken.
• Geef het direct door aan een medewerker als je de vierde wachtende bent, dan krijgt u de boodschappen die in jouw winkelwagen of mandje liggen, gratis.
• In winkels met zelfscankassa’s geldt de garantie apart voor gewone kassa’s en zelfscankassa’s.
• Je krijgt uitsluitend de boodschappen gratis die zich in uw winkelwagen of -mandje bevonden toen je als 4e wachtende aansloot in de rij.
• De kortewachttijdgarantie geldt niet voor de servicebalie en voor Jumbo Pick Up Points.

Op de zekerheid Vlot winkelen zijn tevens de spelregels voor het verstrekken van gratis producten van toepassing

Bron: de jumbo site.

Erik88
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2017 10:59

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Erik88 »

Dat is al zo sinds 20 jaar (?) geleden, toen die regel werd ingevoerd. Nog nooit heeft iemand geld terug gehad. Het is niet meer dan een reclamestunt. Het is een nobel streven van u om dat nu wel te gaan krijgen. En ook goed dat u de discussie aangaat. Veel succes.

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door privo »

Heb de negatieve ervaring niet en zelf de boodschappen een keer aangeboden gekregen toen ik in de rij heb gestaan als 4e wachtende.
Jumbo GD Hengelo :D

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Bij ons in het dorp is geen Jumbo, wel een Coop en als daar meer dan drie mensen bij een kassa staan te wachten wordt er gewoon een tweede kassa (of derde als het erg druk is) geopend! Werkt perfect! :D

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bas D. schreef:Toen ik voor een klein bedrag aanspraak wilde doen op mijn zogenaamde gratis boodschappen werd mij verteld dat ik er een kassa kapot was (maar er waren dus nog wel 3 kassa's vrij).
Maar dat wist je, dus een normaal persoon zou dan begrip hebben voor de situatie, maar jij duidelijk niet.
Bas D. schreef: Telefonisch contact met de klantenservice leverde op dat de filiaalmanager "in zijn recht stond". Geen excuses.
Nee jij gaat zelf de klantenservice lastig vallen met je gezeik.
Bas D. schreef: Dit is dezelfde winkel die deze belofte doet op elke kassabon en aangeeft dat de klant nog écht koning is......
De klant moet zich dan wel als een koning gedragen, dan is de keizer een zeer vriendelijke man.
Bas D. schreef: Omdat ik bij de filiaalmanager niet verder kwam schreef ik de klantenservice van Jumbo aan.
Maar die had je toch al gebeld?
Bas D. schreef: Ik heb vervolgens nog 2 keer contact gezocht met de klantenservice, die reageren gewoon niet.
Waarom zouden ze? Je hebt toch al antwoord gehad?
Bas D. schreef: Ook mijn uitspraak dat ik mijn ervaringen op dit forum zou delen leidde niet tot reactie.
Veel bedrijven weten dat Internet zelf corrigerend is en zijn dus niet zo bang als klanten die een geestelijk gebrek hebben om een simpel antwoord te accepteren problemen gaat geven.

Bas D. schreef: 4e in de rij.....
Er zitten voorwaarden aan deze actie...
Bas D. schreef: Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort praktijken van de Jumbo heeft meegemaakt.
Er zullen nog wel wat meer mensen met een geestelijke beperking zijn zoals jij, maar denk dat je ze hier niet gaat vinden.
Bas D. schreef: Tijd om jumbo aan zijn beloftes te houden zeg ik!
Of het is tijd om het antwoord, conform de voorwaarden van de actie, te accepteren en de Jumbo met rust te laten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon voortaan ergens boodschappen doen. Zal ze leren om spullen te gebruiken die wel eens defect kunnen raken!

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Boesta »

sylvesterb schreef:
Bas D. schreef:Toen ik voor een klein bedrag aanspraak wilde doen op mijn zogenaamde gratis boodschappen werd mij verteld dat ik er een kassa kapot was (maar er waren dus nog wel 3 kassa's vrij).
Maar dat wist je, dus een normaal persoon zou dan begrip hebben voor de situatie, maar jij duidelijk niet.
Bas D. schreef: Telefonisch contact met de klantenservice leverde op dat de filiaalmanager "in zijn recht stond". Geen excuses.
Nee jij gaat zelf de klantenservice lastig vallen met je gezeik.
Bas D. schreef: Dit is dezelfde winkel die deze belofte doet op elke kassabon en aangeeft dat de klant nog écht koning is......
De klant moet zich dan wel als een koning gedragen, dan is de keizer een zeer vriendelijke man.
Bas D. schreef: Omdat ik bij de filiaalmanager niet verder kwam schreef ik de klantenservice van Jumbo aan.
Maar die had je toch al gebeld?
Bas D. schreef: Ik heb vervolgens nog 2 keer contact gezocht met de klantenservice, die reageren gewoon niet.
Waarom zouden ze? Je hebt toch al antwoord gehad?
Bas D. schreef: Ook mijn uitspraak dat ik mijn ervaringen op dit forum zou delen leidde niet tot reactie.
Veel bedrijven weten dat Internet zelf corrigerend is en zijn dus niet zo bang als klanten die een geestelijk gebrek hebben om een simpel antwoord te accepteren problemen gaat geven.

Bas D. schreef: 4e in de rij.....
Er zitten voorwaarden aan deze actie...
Bas D. schreef: Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort praktijken van de Jumbo heeft meegemaakt.
Er zullen nog wel wat meer mensen met een geestelijke beperking zijn zoals jij, maar denk dat je ze hier niet gaat vinden.
Bas D. schreef: Tijd om jumbo aan zijn beloftes te houden zeg ik!
Of het is tijd om het antwoord, conform de voorwaarden van de actie, te accepteren en de Jumbo met rust te laten.
Op zich heeft u wel gelijk. Maar de bewoording die u gebruikt is ronduit asociaal, dat is écht een geestelijk gebrek!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Boesta schreef: Op zich heeft u wel gelijk. Maar de bewoording die u gebruikt is ronduit asociaal!
Heb me aangepast aan TS :lol:

Het is toch ronduit asociaal om een bedrijf te stalken over een paar euro. Ze te "chanteren" het op een forum te plaatsen omdat je onterecht vind dat je recht hebt op een paar euro gratis boodschappen. Ik hoop dat Jumbo niet tegemoet gaat komen aan dit soort personen, en tot op heden doen ze dit erg netjes.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erik88 schreef:Dat is al zo sinds 20 jaar (?) geleden, toen die regel werd ingevoerd. Nog nooit heeft iemand geld terug gehad. Het is niet meer dan een reclamestunt. Het is een nobel streven van u om dat nu wel te gaan krijgen. En ook goed dat u de discussie aangaat. Veel succes.
Geld terug niet, maar wel de boodschappen gratis. Overigens is het probleem dat veel mensen de regels niet kennen en maar wat roepen. Vervolgens boos worden als volgens de regels blijkt dat ze geen gelijk hebben.

ikscrap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2016 16:36

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door ikscrap »

Ik heb zelf een keer het geluk gehad om met de kerstboodschappen als vijfde (want het is niet vierde maar vijfde want degene die ze al helpen telt niet mee) in de rij te staan en heb toen ook gratis boodschappen gehad. Maar zag later wel dat het kassa meisje behoorlijk rot behandeld werd en flink op haar falie kreeg.
Dat zag ik omdat je altijd lang moet wachten, want ze geloven je eerst niet, dan moeten ze de film terugkijken, wat ook heel lang duurt en dan krijg je wel of niet je geld terug.
Ondanks dat ik twee keer geluk gehad heb vind ik het toch een heel naar systeem. Want als je vermoed dat je de vijfde bent, moet je eerst als een gek rondkijken of er bij een andere kassa ook zoveel staan, dan moet je behoorlijk luid roepen dat je de vijfde bent. Krijg dan meteen te horen dat het niet zo is maar als je doorzet wordt er pas zuchtend de procedure in werking gezet.
Dan zeg je doe dat dan niet als je het zo vervelend vind, maar dan ben je dief van je eigen portemonee.

Conclusie ik winkel er niet meer, ga weer naar de buurtsuper, iets duurder misschien maar 10 keer zo gezellig. En ik kan daar rustig in de rij staan zonder het gevoel te hebben dat ik iets misloop.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door mahadma »

Beste Eric, je schrijft: door Erik88 » 17 dec 2017 11:05
Dat is al zo sinds 20 jaar (?) geleden, toen die regel werd ingevoerd. Nog nooit heeft iemand geld terug gehad. Het is niet meer dan een reclamestunt. Het is een nobel streven van u om dat nu wel te gaan krijgen. En ook goed dat u de discussie aangaat. Veel succes.

U stelt zonder enige bewijsvoering dat er nooit nooit gebeurd is. Wilt u vandaag nog iedereen die het wel gebeurd is, nog op de koffie krijgen? U komt dan koffie en kopjes tekort.

Nagamiji
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2017 15:08

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Nagamiji »

Erik88 schreef:Dat is al zo sinds 20 jaar (?) geleden, toen die regel werd ingevoerd. Nog nooit heeft iemand geld terug gehad. Het is niet meer dan een reclamestunt. Het is een nobel streven van u om dat nu wel te gaan krijgen. En ook goed dat u de discussie aangaat. Veel succes.
Pardon??? Ik ben ooit de 4e in de rij geweest en heb wel degelijk zonder morren mijn geld terug gekregen van mijn aankopen. Ik meldde het meteen, daarna ging een extra kassa open. :D Ik had het niet verwacht, maar Jumbo doet dus wel degelijk wat ze beloofd.

ernieeduard
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2017 13:25

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door ernieeduard »

Wat mij wel is opgevallen dat als ze te weinig personeel hebben er altijd wel een kassa defect is. Dat kan toeval zijn maar ik ben er de laatste jaren wel op gaan letten, en als ik bij de kassa kwam en vertelde goh, wat is het druk, kreeg ik altijd gelijk te horen dat er veel zieken waren.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door zon5net »

Silvester B dit soort mensen moet van dit forum worden verwijderd. Die fatsoenlijk reageren niet kennen en zelfs de persoon pesrsoonlijk beledigen. Dat vind ik!

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Jumbo: 4e in de rij geld terug? Niets ervan!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

zon5net schreef:Silvester B dit soort mensen moet van dit forum worden verwijderd. Die fatsoenlijk reageren niet kennen en zelfs de persoon pesrsoonlijk beledigen. Dat vind ik!
De reactie van Sylvester B was inderdaad niet netjes. Maar het is ook niet netjes van mensen om een supermarkt ergens van te beschuldigen, omdat ze zelf de regels niet kennen. Er hangen bij elke Jumbo zelfs hele grote borden boven de kassa, waarop staat dat de 4e wachtende alleen zijn boodschappen krijgt als er nog een kassa open kan.

Gesloten