LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Fuego101
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2015 19:29

Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Fuego101 »

14 dagen geleden kocht ik bij de lokale pomp 2 één kilo pakken Segafredo voor € 6.50 per pak van 1 kilo. Tot mijn verbazing merkte ik op dat dit aanmerkelijk goedkoper was dan mijn plaatselijke Jumbo. Ik met de bon in de hand naar de Jumbo. Daar aangekomen, ben ik naar gelijk naar het koffieshop gelopen en ja hoor het was exact dezelfde verpakking en artikelcode. Ik naar de balie en doe alsof ik wil afrekenen, nadat ze heeft aangeslagen, laat Ik de medewerkster de bon zien van de pomp. Ze rekent vervolgens het pak koffie " gratis" af, daar ik het inderdaad goedkoper had gevonden. 14 dagen later haal ik vervolgens weer naar de pomp en haal mijn pak koffie, even langs de Jumbo voor een gratis pak daarna. Kom ik bij de Jumbo zie ik dat ze er een sticker " dark" op hebben geplakt, hiermee lijkt de verpakking anders. Echter de eigenaar van de Jumbo kon de artikelcode niet afstickeren. Ik naar de balie en ja hoor, de medewerkster zegt zo wat een pprijsverschil, maar de verpakking is anders, zegt ze, zie hier "dark". Ik wijs haar vervolgens op de artikelcode die gelijk is. Wat is het verhaal, Jumbo stickert haar verpakking, ipv de prijsaanpassen
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mar 2015 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien een domme vraag, maar als het bij de pomp goedkoper is waarom ga je dan toch weer naar Jumbo als het daar duurder is? Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken zou ik zeggen. Zonde van de energie om je druk te maken over dat soort dingen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door prem »

Wat een spannend verhaal in
" het koffieshop".

Fuego101
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2015 19:29

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Fuego101 »

Het gaat erom dat ze de prijs niet aanpassen, zoals ze zeggen in hun reclame, maar de verpakking aanpassen. Dat riekt naar oplichting.
Ach bij de pomp zal ik het wel blijven halen, 1 kilo kost daar €6,50 en bij de Jumbo € 11,75. Ach zolang ze de prijs niet aanpassen en de artikelcode gelijk blijft zal ik iedere week ff langs gaan ;)

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Fuego101 schreef:Het gaat erom dat ze de prijs niet aanpassen, zoals ze zeggen in hun reclame, maar de verpakking aanpassen. Dat riekt naar oplichting.
Ach bij de pomp zal ik het wel blijven halen, 1 kilo kost daar €6,50 en bij de Jumbo € 11,75. Ach zolang ze de prijs niet aanpassen en de artikelcode gelijk blijft zal ik iedere week ff langs gaan ;)
Joh, dat zijn van die marketingtrucjes. Hetzelfde zie je bij witgoed. Iedere witgoedketen is de goedkoopste. Hoe het kan? Wel, veel fabrikanten geven exact hetzelfde apparaat voor iedere keten nét een ander typenummer. Wel zodanig dat het herkenbaar is dat het om hetzelfde apparaat gaat, maar ja... Op die manier kunnen ze inderdaad allemaal de goedkoopste zijn...

Maar je weet wat je te doen staat, laat die olifant maar lekker in de modder van de arrogantie rollen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Fuego101 schreef:Het gaat erom dat ze de prijs niet aanpassen, zoals ze zeggen in hun reclame, maar de verpakking aanpassen. Dat riekt naar oplichting.
Ach bij de pomp zal ik het wel blijven halen, 1 kilo kost daar €6,50 en bij de Jumbo € 11,75. Ach zolang ze de prijs niet aanpassen en de artikelcode gelijk blijft zal ik iedere week ff langs gaan ;)
Is toch wel kwalijk. Als je dan toch een gratis pak kunt scoren zeker doen.

Dat jumbo beweert de goedkoopste te zijn terwijl ze bijna 2x zo duur zijn met dat product is toch zeker niet zoals het hoort. Maar ja, dat jumbo duur is weten we allemaal wel, mag ik hopen?

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door aarie25 »

Fuego101 schreef:Het gaat erom dat ze de prijs niet aanpassen, zoals ze zeggen in hun reclame, maar de verpakking aanpassen. Dat riekt naar oplichting.
Ach bij de pomp zal ik het wel blijven halen, 1 kilo kost daar €6,50 en bij de Jumbo € 11,75. Ach zolang ze de prijs niet aanpassen en de artikelcode gelijk blijft zal ik iedere week ff langs gaan ;)
jou verhaal klopt niet helemaal, jij koopt de koffie bij een pomp en niet in een supermarkt.
dit via de site van jumbo gevonden.

Elders goedkoper? Product gratis!
Vind je, ondanks onze zorg, tóch bij een andere supermarkt bij jou in de buurt een product voor een lagere vaste prijs, dan passen wij zo snel mogelijk de prijs aan en krijg jij als dank het product gratis mee. Dát is onze laagsteprijsgarantie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Zo makkelijk is het dus.Gewoon de voorwaarden erbij pakken.....

Fuego101
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2015 19:29

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Fuego101 »

aarie25 schreef:
Fuego101 schreef:Het gaat erom dat ze de prijs niet aanpassen, zoals ze zeggen in hun reclame, maar de verpakking aanpassen. Dat riekt naar oplichting.
Ach bij de pomp zal ik het wel blijven halen, 1 kilo kost daar €6,50 en bij de Jumbo € 11,75. Ach zolang ze de prijs niet aanpassen en de artikelcode gelijk blijft zal ik iedere week ff langs gaan ;)
jou verhaal klopt niet helemaal, jij koopt de koffie bij een pomp en niet in een supermarkt.
dit via de site van jumbo gevonden.

Elders goedkoper? Product gratis!
Vind je, ondanks onze zorg, tóch bij een andere supermarkt bij jou in de buurt een product voor een lagere vaste prijs, dan passen wij zo snel mogelijk de prijs aan en krijg jij als dank het product gratis mee. Dát is onze laagsteprijsgarantie.
Klopt, ik heb het even voor je nagekeken, maar een kiosk van een pomp is niet uitgesloten, de uitsluitingen staan er nl. gewoon op de site, daarvoor moet je net iets verder de site in.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Het verbaast me eigenlijk niet dat een kiosk van een pomp niet is uitgesloten. Meestal kun je daar terecht voor koffie, gevulde koeken, frisdrank enzovoorts. Dingen voor onderweg dus. De prijzen liegen er dan ook niet om. Koffiebonen daarentegen zijn niet echt voor onderweg. Ik weet ook niet of een pomp dat wel zomaar mag verkopen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kom inderdaad eigenlijk alleen bij onbemande pompen, en toevallig een half jaar geleden een keertje bij een bemande, twee dorpen verderop, omdat ik (lach niet) op de fiets was en zin had in koffie. Koffie hadden ze wel, koffiebonen dan weer niet. Ze hadden eigenlijk vrij weinig.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Westone »

Jumbo vergelijkt appels met peren. Zie de kassabonnen maar wat Jumbo zo graag gebruikt met dit zgn. vergelijken. Daar worden andere producten naast merkproducten met elkaar vergeleken.
Overigens is Jumbo al lange tijd bezig met de goedkoopste artikelen om te wisselen voor duurdere varianten. Dat betekent dus dat het steeds duurder wordt. En of het nu opzet is of niet maar regelmatig tref je lege schappen aan met als alternatief alleen de dure (merk)producten.
Tweemaal heb ik mijn beklag gedaan bij Jumbo maar inhoudelijk gaat men er niet op in. Je kunt het doen met een standdaard-riedel dat Jumbo de laagste prijsgarantie heeft...
En omdat men bij Jumbo niet serieus de moeite neemt om een klacht ter hand te nemen en het daar steeds duurder wordt kom ik er niet meer binnen.
Het is heel simpel, concurrentie zat en wie goed kijkt kan elders voordeliger de boodschappen halen.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door aarie25 »

Fuego101 schreef:
aarie25 schreef:
Fuego101 schreef:Het gaat erom dat ze de prijs niet aanpassen, zoals ze zeggen in hun reclame, maar de verpakking aanpassen. Dat riekt naar oplichting.
Ach bij de pomp zal ik het wel blijven halen, 1 kilo kost daar €6,50 en bij de Jumbo € 11,75. Ach zolang ze de prijs niet aanpassen en de artikelcode gelijk blijft zal ik iedere week ff langs gaan ;)
jou verhaal klopt niet helemaal, jij koopt de koffie bij een pomp en niet in een supermarkt.
dit via de site van jumbo gevonden.

Elders goedkoper? Product gratis!
Vind je, ondanks onze zorg, tóch bij een andere supermarkt bij jou in de buurt een product voor een lagere vaste prijs, dan passen wij zo snel mogelijk de prijs aan en krijg jij als dank het product gratis mee. Dát is onze laagsteprijsgarantie.
Klopt, ik heb het even voor je nagekeken, maar een kiosk van een pomp is niet uitgesloten, de uitsluitingen staan er nl. gewoon op de site, daarvoor moet je net iets verder de site in.
ik weet niet welke regels jij hebt gelezen, kwam alleen deze tegen....
De garantie geldt voor alle supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een fysieke winkel of Pick Up Point in dezelfde vestigingsplaats als de Jumbo waarmee vergeleken wordt, onafhankelijk of zij ook een online winkel hebben.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Ik geloof ook helemaal niet dat tankstations koffiebonen verkopen. Geen omzetbrenger en mijns inziens niet een artikel dat je op een beperkt aantal vierkante meters in je assortiment moet hebben. In al de tankstations die ik bezoek zie ik ze niet...
Geloof er dus geen drol van.
Verder is echt alles in een tankstation stukken duurder dan in de reguliere handel, en dan zou juist die koffie,die in het topsegment zit, de helft goedkoper zijn dan bij de Jumbo?
Tuurlijk......

Fuego101
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2015 19:29

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Fuego101 »

dhc schreef:Ik geloof ook helemaal niet dat tankstations koffiebonen verkopen. Geen omzetbrenger en mijns inziens niet een artikel dat je op een beperkt aantal vierkante meters in je assortiment moet hebben. In al de tankstations die ik bezoek zie ik ze niet...
Geloof er dus geen drol van.
Verder is echt alles in een tankstation stukken duurder dan in de reguliere handel, en dan zou juist die koffie,die in het topsegment zit, de helft goedkoper zijn dan bij de Jumbo?
Tuurlijk......
We wonen hier in de grensstreek, in Duitsland is de koffie nog veel duurder dan bij de Jumbo. Daarom liggen hier waarschijnlijk zoveel pakken koffie. Maar ja helaas voorwaarden zijn voorwaarden ook voor de Jumbo.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door prem »

dhc schreef:Ik geloof ook helemaal niet dat tankstations koffiebonen verkopen. Geen omzetbrenger en mijns inziens niet een artikel dat je op een beperkt aantal vierkante meters in je assortiment moet hebben. In al de tankstations die ik bezoek zie ik ze niet...
Geloof er dus geen drol van.
Verder is echt alles in een tankstation stukken duurder dan in de reguliere handel, en dan zou juist die koffie,die in het topsegment zit, de helft goedkoper zijn dan bij de Jumbo?
Tuurlijk......
Juist dhc, het is een broodje aap story, ik geloof er ook niks van.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Fuego101 schreef: We wonen hier in de grensstreek, in Duitsland is de koffie nog veel duurder dan bij de Jumbo. Daarom liggen hier waarschijnlijk zoveel pakken koffie. Maar ja helaas voorwaarden zijn voorwaarden ook voor de Jumbo.
Ik woon in Duitsland en zie hier in de regio ook inderdaad vaak genoeg koffiebonen bij de NL-se tankstations liggen hoor.
Laatst gewijzigd door Emlichheimer op 19 mar 2015 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo's tacktiek laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Dan nog...die prijs kan gewoon niet kloppen!

Gesloten