LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
TanjaJan
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2015 17:41

Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door TanjaJan »

De Jumbo heeft in hun beleid opgenomen dat wanneer een product de datum van vandaag heeft, dat je het dan gratis mee mag nemen.
Echter in de praktijk is dit heel anders. Vandaag was ik in de Jumbo in Zoeterwoude dorp. De filiaalmanager was zeer grof naar ons toe en zei dat zij de producten niet mee zou geven. Toen ik zei dat het toch echt hun eigen beleid is, werd mevrouw boos en zei ze ''jij hebt wel heel goed je huiswerk gedaan, jij loopt Jumbo's bij langst voor gratis dingen. Ik zei dat dit niet het geval is en dat wij mij helemaal niet kent. Waarop zij reageerde met ''ik ken jouw soort wel en nu wegwezen''. Ik zei dat het de eerste keer is dat ik die Jumbo binnen kwam want ik woon niet eens in dat dorp. Waarop [Persoonsgegevens verwijderd] zei, nee inderdaad je komt hier normaal nooit! En nu wegwezen!

Ik ben met deze mevrouw in discussie gegaan en ik vroeg op den duur om pen en papier zodat ik haar naam kan noteren en een klacht kan indienen. Ze reageerde met nee je hoeft geen pen en papier je kan je huiswerk toch zo goed doen!? Ik viel om van verbazing, wat een toon en wat een woorden kwamen er uit de mond van die vrouw. Niet te geloven, werkelijk.

Als Jumbo geen dag-producten weg wil geven dan schrappen ze dat ''beleid'' toch gewoon?
Of als mevrouw [Persoonsgegevens verwijderd] het er zelf niet mee eens is, kan ze het toch gewoon normaal uitleggen?
Mevrouw ging gelijk in de verdediging en ze was zeer onbeschoft. Toen ik de manager sprak was hij net zo erg. Het is één familie die eigenaar zijn van deze Jumbo en was een onbeschofte mensen zeg.

Ik begrijp er echt niks van. Wat een vreselijk filiaal is dat.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2015 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd en ongefundeerde bewering verwijderd

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door newmikey »

PS: volgende keer niet zo'n toon aanslaan en er netjes naar vragen. Wordt het geweigerd, zeggen dat dat u spijt, rustig de winkel uitlopen en schriftelijk/FB/email klacht indienen. Zo doen nette mensen dat meestal en dat lijkt erg goed te werken.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2015 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic comment verwijderd

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Je hebt het over producten. Meervoud dus. Welke producten wilde je "kopen" met de houdbaarheidsdatum van die dag?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het maakt helemaal niets uit, als TS speciaal naar de Jumbo zou zijn gekomen om alleen gratis producten te scoren.

De regel is dat producten die op de laastste dag van de houdbaarheid of ouder in de winkel staan gratis zijn. Dan moet de Jumbo maar beter hun assortiment in de gaten houden.

Het gaat niet aan om heel Nederland vol te reclameren met de 7 Jumbo regels (... en bij snackbar het Hoekje is de fricandel 10 ct goedkoper .... en dan is deze gratis .... en vergeet niet je prijs aan te passen), en je er dan niet aan te houden.

Oveirgens is mijn ervaring dat de Jumbo zich wel redelijk goed aan deze regels houdt.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Toch kan ik me de irritatie bij het personeel indenken. Dit soort voordeeltjes zijn bedoeld voor mensen die gewoon hun boodschappen komen doen, en dit dan tegenkomen. Dan is het gewoon een mazzeltje.

Mensen die uitsluitend komen voor het gratis, en die dan ook nog eens 's ochtends vroeg (het gaat om de datum, je moet er dus als eerste bij zijn) 'hun recht' claimen, zijn niet de meest geliefde klanten. Formeel staan ze echter in hun recht, en daar wringt dus de schoen.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik doe altijd mijn boodschappen bij jumbo, wij hadden laatst een net met 2 kilo sinaasappels, bij de kassa kwamen we er achter dat er een paar beurs waren en vroegen of wij even een ander net mochten pakken, natuurlijk werd er gezegd, en je krijgt het nieuwe net gratis mee wat vers is ook echt vers.
dus niet alle jumbo`s proberen onder de regels uit te komen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewoon online een klacht indienen bij Jumbo.

TanjaJan
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2015 17:41

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door TanjaJan »

Ik ben niet speciaal die Jumbo ingelopen voor gratis dingen. Ik had ook nog andere boodschappen.
[Persoonsgegevens verwijderd] is gewoon erg onvriendelijk, beledigend en past niet in die functie. In geen enkele functie waarin ze met mensen of dieren moet werken.

[Ongefundeerde bewering verwijderd]


Of ik nou een geliefde klant ben of niet, in de rol van filiaalmanager kan [Persoonsgegevens verwijderd] niet zo praten, erg kinderachtig om te zeggen "moet je mijn geboorte datum ook hebben" als ik haar naam noteer voor de klacht. Maar goed, mijn missie is voldaan, het hoofdkantoor is op de hoogte en er wordt a.s dinsdag werk van gemaakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2015 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde bewering verwijderd

TanjaJan
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2015 17:41

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door TanjaJan »

Leo The Emperor schreef:Het maakt helemaal niets uit, als TS speciaal naar de Jumbo zou zijn gekomen om alleen gratis producten te scoren.

De regel is dat producten die op de laastste dag van de houdbaarheid of ouder in de winkel staan gratis zijn. Dan moet de Jumbo maar beter hun assortiment in de gaten houden.

Het gaat niet aan om heel Nederland vol te reclameren met de 7 Jumbo regels (... en bij snackbar het Hoekje is de fricandel 10 ct goedkoper .... en dan is deze gratis .... en vergeet niet je prijs aan te passen), en je er dan niet aan te houden.

Oveirgens is mijn ervaring dat de Jumbo zich wel redelijk goed aan deze regels houdt.
Klopt het is hun beleid, als ze er niet achter staan dan beter het beleid aanpassen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door sjohie »

TanjaJan schreef:Ik ben niet speciaal die Jumbo ingelopen voor gratis dingen. Ik had ook nog andere boodschappen.
---verwijderd sjohie--- is gewoon erg onvriendelijk, beledigend en past niet in die functie. In geen enkele functie waarin ze met mensen of dieren moet werken.

[Ongefundeerde bewering verwijderd]

Of ik nou een geliefde klant ben of niet, in de rol van filiaalmanager kan ---verwijderd sjohie--- niet zo praten, erg kinderachtig om te zeggen "moet je mijn geboorte datum ook hebben" als ik haar naam noteer voor de klacht. Maar goed, mijn missie is voldaan, het hoofdkantoor is op de hoogte en er wordt a.s dinsdag werk van gemaakt.
Sowieso vind ik het wat apart dat je meerdere (hoeveel precies?) producten had die allemaal over de datum waren, dat kan iedereen wel eens gebeuren, is ook mij wel es overkomen, maar meerdere producten tijdens 1x boodschappen is wel erg toevallig. Ook loop ik niet met pen en papier rond tijdens het boodschappen doen, om de namen en rugnummers van eventuele medewerkers te kunnen noteren. Maar goed, ik ben geen vrouw met grote handtas, dus dat zegt niet alles.
Laatst gewijzigd door sjohie op 13 sep 2015 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Zoals u wellicht heeft gemerkt zijn een aantal berichten verwijderd door Forummoderatie. Deze berichten waren in strijd met de gedragsregels en/of deze berichten hadden geen betrekking op het topic.

Hier kunt u de gedragsregels, waarmee u bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan, nog eens nalezen: http://www.radartv.nl/sites/forum/gedragsregels/

Met vriendelijke groet,

Radar Forummoderatie

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door tenormin »

Ga naar de Jumbo, koop alles wat ik kan ontdekken wat op of over de datum is; leg dat op de lopende band en bij de kassa reken ik €0,00 af. Dat is hun slogan; "klanten" hebben het niet verzonnen en er staat ook geen bord: alleen voor vaste klanten geldt onze leuze! Dus sec gezien: het zou mogelijk moeten zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:Ga naar de Jumbo, koop alles wat ik kan ontdekken wat op of over de datum is; leg dat op de lopende band en bij de kassa reken ik €0,00 af. Dat is hun slogan; "klanten" hebben het niet verzonnen en er staat ook geen bord: alleen voor vaste klanten geldt onze leuze! Dus sec gezien: het zou mogelijk moeten zijn.
Dat kan wel kloppen, er zijn echter ook vaste klanten die dit altijd doen en 0,00 euro afrekenen en verder niks. Dit soort "vaste" klanten zijn ze liever kwijt dan rijk.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
tenormin schreef:Ga naar de Jumbo, koop alles wat ik kan ontdekken wat op of over de datum is; leg dat op de lopende band en bij de kassa reken ik €0,00 af. Dat is hun slogan; "klanten" hebben het niet verzonnen en er staat ook geen bord: alleen voor vaste klanten geldt onze leuze! Dus sec gezien: het zou mogelijk moeten zijn.
Dat kan wel kloppen, er zijn echter ook vaste klanten die dit altijd doen en 0,00 euro afrekenen en verder niks. Dit soort "vaste" klanten zijn ze liever kwijt dan rijk.

Tsja, das dan toch echt het probleem van Jumbo. Dan moeten ze dit soort "akties" maar niet verzinnen. Er zullen altijd personen zijn welke hierop lopen, dat is het risico wat dit met zich meebrengt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door puma73 »

Teunbosseman schreef:
puma73 schreef:
tenormin schreef:Ga naar de Jumbo, koop alles wat ik kan ontdekken wat op of over de datum is; leg dat op de lopende band en bij de kassa reken ik €0,00 af. Dat is hun slogan; "klanten" hebben het niet verzonnen en er staat ook geen bord: alleen voor vaste klanten geldt onze leuze! Dus sec gezien: het zou mogelijk moeten zijn.
Dat kan wel kloppen, er zijn echter ook vaste klanten die dit altijd doen en 0,00 euro afrekenen en verder niks. Dit soort "vaste" klanten zijn ze liever kwijt dan rijk.

Tsja, das dan toch echt het probleem van Jumbo. Dan moeten ze dit soort "akties" maar niet verzinnen. Er zullen altijd personen zijn welke hierop lopen, dat is het risico wat dit met zich meebrengt.
En dan krijg je de situatie waarin TS is beland.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door tenormin »

Schreef dit als fictie: kom nooit bij de Jumbo, maar nogmaals: zo adverteren ze en zo zijn er uiteraard mensen die daarop afkomen. Dat ze deze klanten liever kwijt dan rijk zijn; dan is maar één oplossing voor: de reclame veranderen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door angel1978 »

tenormin schreef:Schreef dit als fictie: kom nooit bij de Jumbo, maar nogmaals: zo adverteren ze en zo zijn er uiteraard mensen die daarop afkomen. Dat ze deze klanten liever kwijt dan rijk zijn; dan is maar één oplossing voor: de reclame veranderen.
Ze adverteren met het feit dat als je een produkt pakt en het blijkt dat deze op of over de datum is, dat je deze gratis mee krijgt.. Ze adverteren niet met de vraag om de winkel na te zoeken op produkten over de datum.

Ze vragen dus niet om misbruik, hoewel er altijd mensen zijn die het toch proberen te doen. Dit soort mensen verpesten het voor de rest. Uiteindelijk zal teveel misbruik leiden tot beleidverandering wat het alleen maar verpest voor de rest.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
tenormin schreef:Schreef dit als fictie: kom nooit bij de Jumbo, maar nogmaals: zo adverteren ze en zo zijn er uiteraard mensen die daarop afkomen. Dat ze deze klanten liever kwijt dan rijk zijn; dan is maar één oplossing voor: de reclame veranderen.
Ze adverteren met het feit dat als je een produkt pakt en het blijkt dat deze op of over de datum is, dat je deze gratis mee krijgt.. Ze adverteren niet met de vraag om de winkel na te zoeken op produkten over de datum.

Ze vragen dus niet om misbruik, hoewel er altijd mensen zijn die het toch proberen te doen. Dit soort mensen verpesten het voor de rest. Uiteindelijk zal teveel misbruik leiden tot beleidverandering wat het alleen maar verpest voor de rest.

Ben van mening dat het woord misbruik niet op zijn plaats is in deze. Gebruik is het juiste woord.
Personen maken gebruik van de wat Jumbo adverteert. Niet relevant of deze personen dagelijks, wekelijks of zelden in een filiaal komen.

Mijn inziens is het beter als Jumbo net als andere supermarkt formules de producten flink afprijst ipv gratis weggeeft.
Wat dan nog overblijft bv na sluitingstijd onder personeel verdelen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:
tenormin schreef:Schreef dit als fictie: kom nooit bij de Jumbo, maar nogmaals: zo adverteren ze en zo zijn er uiteraard mensen die daarop afkomen. Dat ze deze klanten liever kwijt dan rijk zijn; dan is maar één oplossing voor: de reclame veranderen.
Ze adverteren met het feit dat als je een produkt pakt en het blijkt dat deze op of over de datum is, dat je deze gratis mee krijgt.. Ze adverteren niet met de vraag om de winkel na te zoeken op produkten over de datum.

Ze vragen dus niet om misbruik, hoewel er altijd mensen zijn die het toch proberen te doen. Dit soort mensen verpesten het voor de rest. Uiteindelijk zal teveel misbruik leiden tot beleidverandering wat het alleen maar verpest voor de rest.

Ben van mening dat het woord misbruik niet op zijn plaats is in deze. Gebruik is het juiste woord.
Personen maken gebruik van de wat Jumbo adverteert. Niet relevant of deze personen dagelijks, wekelijks of zelden in een filiaal komen.

Mijn inziens is het beter als Jumbo net als andere supermarkt formules de producten flink afprijst ipv gratis weggeeft.
Wat dan nog overblijft bv na sluitingstijd onder personeel verdelen.
Dat vind jij niet relevant.. Anderen denken daar dan weer anders over.
Ik vind het zeker misbruik van een optie die bedoelt is voor klanten en iemand die alleen gratis produkten zoekt is wat mij betreft geen klant.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door puma73 »

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:
tenormin schreef:Schreef dit als fictie: kom nooit bij de Jumbo, maar nogmaals: zo adverteren ze en zo zijn er uiteraard mensen die daarop afkomen. Dat ze deze klanten liever kwijt dan rijk zijn; dan is maar één oplossing voor: de reclame veranderen.
Ze adverteren met het feit dat als je een produkt pakt en het blijkt dat deze op of over de datum is, dat je deze gratis mee krijgt.. Ze adverteren niet met de vraag om de winkel na te zoeken op produkten over de datum.

Ze vragen dus niet om misbruik, hoewel er altijd mensen zijn die het toch proberen te doen. Dit soort mensen verpesten het voor de rest. Uiteindelijk zal teveel misbruik leiden tot beleidverandering wat het alleen maar verpest voor de rest.

Ben van mening dat het woord misbruik niet op zijn plaats is in deze. Gebruik is het juiste woord.
Personen maken gebruik van de wat Jumbo adverteert. Niet relevant of deze personen dagelijks, wekelijks of zelden in een filiaal komen.

Mijn inziens is het beter als Jumbo net als andere supermarkt formules de producten flink afprijst ipv gratis weggeeft.
Wat dan nog overblijft bv na sluitingstijd onder personeel verdelen.
Er is wel degelijk sprake van misbruik. Geen enkele winkel wil klanten die alleen maar de gratis voordeeltjes halen en verder geen stuiver uitgeven.

En het zijn vaak niet de mensen die minimuminkomen hebben, maar mensen die dit soort produkten makkelijk kunnen betalen. We zullen netjes zeggen de beter gesitueerden.

Gesloten