LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
tdv1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2018 21:35

keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Ongelezen bericht door tdv1977 »

Ik heb een Whirlpool vaatwasser van 3 jaar oud. Nu is het geval dat er een storing in zit. Ik heb over deze storing een melding gedaan bij de keukenconcurrent in Groningen wie mij doorverwijst naar whirlpool, want kc is alleen het verkoopppunt. Nu zegt consuwijzer dat de verkopende partij verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie op het apparaat. Mijn gevoel is, mede door eerdere ervaringen, dat de kc dat deze voor hun verplichtingen weg wil lopen en alles bij ons of whirlpool neer wil leggen. (whirlpool kaatst de bal terug en komt ook met de regel van de wettelijke garantie)... Wat kan ik doen mijn recht te halen bij de keukenconcurrent

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Begin eens met langsgaan voor een goed gesprek. Helpt dat niet, stel ze dan schriftelijk formeel in gebreke.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is denk ik al 100.000 keer voorbij gekomen. Gewoon even zoeken op het forum.

Dat zou iedereen moeten doen voordat een nieuw topic wordt geopend.

willy1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:30

Re: keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Ongelezen bericht door willy1960 »

Waar u het koopt, die is verantwoordelijk !

In uw geval de keukenconcurrent.

lenyenfred
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:48

Re: keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Ongelezen bericht door lenyenfred »

crazyme schreef:Dit is denk ik al 100.000 keer voorbij gekomen. Gewoon even zoeken op het forum.

Dat zou iedereen moeten doen voordat een nieuw topic wordt geopend.
Waarom nu zo'n reactie?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: keukenconcurrent en wettelijke garantie op apparaten

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het is soms een legale afspraak tussen de verkoper en de leverancier die retailers bedient.

Whirlpool geeft zo vaak aanleiding tot klachten en zèlfs de Consumentenbond protesteert zonder succes ... koop een andere machine, want indien u dit wilt dóórzetten kan het zijn dat u een feedback krijgt, dat er géén onderdelen meer ter beschikking staan.

Gesloten