Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door Radar »

Extreem trage levering, verkeerde artikelen geleverd en betalingen die niet teruggeboekt werden. Tientallen mails ontving Radar met klachten over JD Sports, de sportmodewinkel met verschillende vestigingen in Nederland. Vaakst gehoorde klacht: 'direct na aankoop ontving ik een track-and-trace-code, maar bij de statusupdate staat al weken dat het product nog in het magazijn ligt'.

Waarom is de communicatie van dit bedrijf zo slecht?

Om 20.30 in Radar: Lang wachten op bestelling van webshop JD Sports | Radar checkt

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

esjess
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2010 20:52

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door esjess »

Ik heb schoenen besteld voor mijn dochter die te klein bleken te zijn. Op de pagina van JD SPORTS stond dat deze gratis te retourneren waren.
Toen ik ze wilde terugsturen bleek dit minimaal 12 euro te kosten.
Na meerdere malen navraag te hebben gedaan en iedere keer nee te horen hebben gekregen heb ik ze maar zelf met verlies verkocht. Een schandalige service en ik zal er nooit meer wat bestellen.

Dolphin
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2021 15:11

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door Dolphin »

Ook ik heb de nodige problemen met JD Sports. Bij een te snelle leveringsmethode door DPD (pakket werd ivm regen letterlijk binnen gegooid) bleek een jack van een trainingspak te zijn gestolen. DPD doet niets en zegt jammer. Vervolgens: JD sports vestiging in Antwerpen bezocht en klacht ingediend met gelijktijdig verzoek om alsnog te leveren. Deze verwijst naar een (e-mail) adres in Engeland.
Engeland stuurt via mail een invulformulier wat teruggestuurd moet worden. Dit formulier zowel via de e-mail, normale- en aangetekende briefpost verzonden. Geven bij herhaling doodleuk aan dat het formulier niet is ontvangen en dat er geen actie komt. Vervolgens aangegeven dat ik de koopovereenkomst wenste te ontbinden en mijn geld terug wil. Er volgt tot nu toe (na zo'n 9 maanden) geen enkele reactie. Dreigen met diverse instanties in Nederland, Belgie (EEG) en Engeland heeft geen enkel effect. Je wordt alleen dagelijks bedolven onder e-mailreclame. Kan de Consumentenbond hier nog iets mee in de collectiviteit?

JECDUIN
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2021 09:25

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door JECDUIN »

Wat mij betreft mag dit item wel een follow-up krijgen in de uitzending, want er is nog niets verbeterd na de uitzending. Ik heb op 19 maart een bestelling gedaan en wacht er nog steeds op. En vanuit de klantenservice nog weinig hulp. Het regent ook nog klachten op hun social media en reviewpagina's... Bestel hier niets mensen!

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Als JD sports dit structureel doet zijn ze natuurlijk fout bezig. Je kan wel gelijk hebben maar het verhaal is moeilijk tenzij je met een creditcard betaalt heb je geen verzekering.

Je kan de host aanspreken op het gedrag van deze partij want die maakt dit mogelijk en ik weet dat ze er wel gevoelig voor zijn maar daarmee heb je je geld niet direct terug

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie het probleem niet. Ze geven op hun site gewoon netjes aan dat de levertermijn 10-28 werkdagen is, omdat ze door de Brexit wat moeilijkheden kennen.

Irma van Osch
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 12:54

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door Irma van Osch »

Ik heb op 22 april 2 paar schoenen besteld bij JD Sport online. Gaat om dezelfde schoenen alleen 1x maat 39 en 1x maat 40.
Krijg op april een smsje dat mijn order verwerkt wordt in het magazijn.
Dan krijg ik via de POST NL app de melding dat er van JD sport een zending naar mij onderweg is en dat die zaterdag 24 april afgeleverd gaat worden. Ik heb de afleverdatum via de app van POST NL aangepast naar leverdatum 28 april.
Krijg ik op 24 april ook nog een smsje van JD Sports, Snelle update over je bestelling, "we hebben het nu verwerkt en zullen het binnenkort verpakken". Raar want ik had al een Track & trace code van POST NL. Dus ik had nog zoiets er zou wel iets van vertraging in dat sms verkeer zitten.
28 april komt de pakketbezorger van POST NL aan de deur, met een zak waar maar 1 paar schoenen in zit. De track & trace gegevens laten inderdaad ook duidelijk zien dat het maar om 1 doos gaat (gewicht en afmeting).
Na een paar dagen gewacht te hebben ben ik maar eens ingelogd bij JD sports om te kijken of het andere paar toevallig op vertraging staat. Maar nee daar staat aangegeven dat beide paar schoenen verstuurd zijn via DPD. Zaterdag 1 mei ben ik begonnen met mailen, berichten sturen via Messenger. En zo gaat het steeds maar heen en weer met ondertussen 7 verschillende medewerkers, die allemaal geen Nederlands spreken. Ik heb 5 winkels geprobeerd te bellen, door heel Nederland, maar nergens wordt de telefoon opgenomen.
Ik heb vandaag een Track code gekregen van ze van DPD UK. Ik heb navraag gedaan bij DPD Nederland. Die geven aan dat de code 26 april aangemaakt is. Maar ze hebben alleen de verzendgegevens ontvangen, maar nooit het pakket.
Dus naar mijn mening is dat pakket nooit verstuurd vanuit Engeland.
Maar als ik dan bij Klarna kijk, dan staan er al wel 2 facturen van JD Sports voor mij. Met 2 verschillende factuurdata. 1 factuur heb ik op retour zending gezet.
Nu al 5 dagen aan het mailen met ze, maar de mailtjes die ik dan ontvang slaan helemaal nergens op.
En als ik dan aangeef dat ik het 2de pakket niet meer wil ontvangen dat ze die kunnen annuleren, dan kunnen ze dat absoluut niet doen. Dan moet ik maar wachten totdat het pakket bij mij bezorgd wordt en dan kan ik het retour sturen. Wat natuurlijk niet gratis is. Of ik moet het afgeven in een winkel. Al betwijfel ik of die wel open zijn, want waarom wordt de telefoon dan niet opgenomen.
Ik heb nu ook maar gedreigd in het laatste mailtje dat ik de Nederlandse TV erbij haal en dat hun directeur Gerco Vonk dan nog meer aan zijn jas heeft hangen.
Nu maar weer afwachten wat hun reactie is op het laatste mailte wat ik gestuurd heb omtrend de track code van DPD.

Irma

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt gedreigd dat u de Nederlandse tv er bij haalt? En wat gaan die dan voor u doen?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Irma van Osch schreef:
05 mei 2021 13:15
Ik heb nu ook maar gedreigd in het laatste mailtje dat ik de Nederlandse TV erbij haal en dat hun directeur Gerco Vonk dan nog meer aan zijn jas heeft hangen.
Oei, die zal slecht slapen...

Bij dit soort discussie loont het om zakelijk en duidelijk te blijven. Zet kort en krachtig op een rijtje wat je punten zijn, en beperk je daartoe. Zinloze dreigementen maken je positie alleen maak zwakker.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Klachten over webwinkel JD Sports: lang wachten op bestelling

Ongelezen bericht door JozJan »

Sowieso is dit ook zo'n enorm dramatisch verhaal dat 'de Nederlandse tv' hier wel een item over zal willen maken... Of toch niet.

Goed te weten: JD is een Engelse winkel. Bestellingen in de webshop komen daar ook daadwerkelijk vandaan. Gelukkig kun je spullen voor retour wel afgeven bij de JD winkel in de buurt (en ja, die zijn gewoon open).

Gesloten