LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door Radar »

Het lijkt alsof je bij bol.com, Zalando, Blokker, Fonq of Amazon koopt maar je blijkt te maken te hebben met een externe verkoper. Wat betekent dat voor je rechten als consument?

Terugkijken: de uitzending van 14 september 2020: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -verkoper/

We hebben eerder al aandacht besteed aan bol.com en externe verkopers, daar maakten we toen dit topic over: viewtopic.php?t=192724

Heb jij weleens – zonder dat je dat wist – bij een externe partij via een online platform als bol.com, Zalando, Blokker, Fonq of Amazon iets besteld?

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, nooit zonder dat ik het wist. Ik heb net als anderen lezen geleerd.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar voor degenen voor wie lezen te vermoeiend is, wordt het binnenkort opgelost https://tweakers.net/nieuws/172136/bol- ... n-acm.html

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heb diverse keren bij een externe verkoper van Bol gekocht. Maar ik wist dat en was zonder enig probleem.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komen vast een paar zielige kopers in de uitzending die het niet hebben gelezen. Ik weet al genoeg, ik kijk niet vanavond. Geeft me alleen maar ergernis.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die zullen wel “misleid” geweest zijn, of zich “opgelicht” voelen.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op de site van Radar: “Bol.com, Zalando, Blokker, Fonq, Amazon zijn allemaal voorbeelden van zogeheten online platforms. Wanneer je hier iets koopt, is het niet altijd duidelijk waar je product precies vandaan komt. “

Ik heb het nog altijd erbij zien staan als het van een wederverkoper moet komen. Dat mensen bestellen zonder goed te lezen, maakt het nog niet de schuld van de online platforms.

sake1987

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik koop via al deze sites, maar weet altijd dat ik met een wederverkoper in zee ga.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door omega19 »

Julie zijn allemaal veel te kort door de bocht.

Het gaat niet om het weten, maar om de gevolgen bij problemen.

Bol.com zou zelf juridisch de verkoper moeten zijn, en niet alle klanten confronteren met tienduizenden verschillende voorwaarden van de tienduizenden partners.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

omega19 schreef:
14 sep 2020 20:05
Julie zijn allemaal veel te kort door de bocht.

Het gaat niet om het weten, maar om de gevolgen bij problemen.

Bol.com zou zelf juridisch de verkoper moeten zijn, en niet alle klanten confronteren met tienduizenden verschillende voorwaarden van de tienduizenden partners.

Wij beantwoorden de vraag uit de OP. En jij bent te kort door de bocht, want het gaat bij lange na niet alleen bij Bol.com zo. Ook bij Blokker, Vidaxl enz. komt veel aanbod van dropshippers. Gewoon niet kopen bij vage dropshippers.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed lezen , ook de ( retour ) voorwaarden vd partners, dát is het gewoon.
Niet maar lukraak bestellen en zien waar het schip strandt.
Ik ondervind geen problemen in het proces , gaat toch nu toe altijd goed.
Ik weet wat ik doe.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Is niet de eerste keer dat dit onder de aandacht is gebracht: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... v-niet-op/

Als die mensen die in de uitzending zitten te huilen nou gewoon eens regelmatig een aflevering van Radar en/of ander consumentenprogramma zouden kijken, zouden ze zich een hoop ellende besparen. Maar om een of andere reden weten die mensen pas consumentenprogramma's en reviews te vinden nadat ze een domme fout hebben gemaakt.

Zelf heb ik diverse keren bewust bij een partner van Bol.com wat gekocht, al doe ik dat tegenwoordig wat minder, omdat de kwaliteitsbewaking van Bol.com t.o.v. partners de laatste jaren enigszins te wensen overlaat. (Dus op zich niet zo heel slecht dat er weer eens een aflevering aan geweid wordt.)

sake1987

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wel grappig dat ik bij AliExpress nooit problemen heb, niet geleverd, dispuut invullen is geld terug.
Ook wel eens geld terug gekregen met de melding , wederverkoper houdt zich niet aan onze regels

EcilopTo
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2013 11:25

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door EcilopTo »

Ik bestel enorm veel online en ondervindt slechts enkele keren een probleem.
Mijn actuele probleem is met AMAZON.NL. Ik heb via AMAZON bij een kennelijk derde partij gekocht zoals ze dat noemen. De verwachte bezorgdatum was enkele dagen verstreken en toen begonnen de problemen. Via de site ingelogd. 1. Amazon ging er gewoon vanuit dat het product dan wel zou zijn geleverd, aannames dus. 2. Tegelijk melding dat ik te laat was met reageren en daardoor niet meer in aanraking kwam voor het A tot Z garantie (o.a. voor terugbetaling). Toen ik de voorwaarden rondom deze garantie ging lezen, kwam ik in een woud van niet te begrijpen uitleg en tegenstrijdigheden terecht. 4. Ik moest maar zelf met de Chinese verkoper contactopnemen staat er dan. Dat gaat via een soort Amazon in ontwikkeling zijnde whatsapp omgeving. 5. De verkoper reageerde uiteindelijk dat het er aan kwam, maar dat gezien het gewicht mijn product via de trein vervoerd moest worden.... per trein van China naar Nederland????? 6. Verkoper was wel meteen attent om te bedelen om een goede review. 7. Ben nu bijna 2 maanden aan het wachten. Amazon schrijft dat het NERGENS voor verantwoordelijk is. Dat ben ik iet met ze eens. Wanneer Amazon deze 3e partijen niet screent, contracten mee afsluit dat werkt het actief mee en faciliteert het criminelen, die zich onaantastbaar achten. Beste wetgever, bescherm de consument !!!

janet.tjoelker
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2020 19:55

Re: Koop je nu bij bol.com, Zalando, Amazon of een externe verkoper?

Ongelezen bericht door janet.tjoelker »

Bij amazon iets besteld maar terug gestuurd ivm niet goed. Zit al weken op mijn geld te wachten en krijg hun niet te pakken

Gesloten