LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jo3215
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:52

Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door Jo3215 »

Ik heb enkele maanden geleden op de Beverwijkse Bazaar een R4i Gold kaart met Kingston 4Gb geheugenkaart voor de NDSi gekocht voor € 40,00 bij standhouder SAVE GAMES, Hal 5 (tegenover standnr. 5935). Ik kreeg dat ding niet 'werkend'. (je moet er zelf spellen opzetten via de computer). Ik heb er 3 mensen naar laten kijken die het zelf al vele malen hadden gedaan, maar niemand kreeg het echt voor elkaar. Ik ben er uiteindelijk mee teruggegaan naar Save Games. De standhouder ging meteen in de verdediging en ging er gemakshalve vanuit dat het probleem bij mij lag. (zou best kunnen hoor, maar help me gewoon dit op te lossen…). Hij zei ook nog dat ik er toch niet 'blond' uitzag.... en dat ie niet snapte dat IK het niet snapte... Nu ben ik dus wél een leek op dit gebied, maar je kan mij niet wijsmaken dat 3 'kenners' er dus ook niks van snappen! Maar goed, al zou het zo zijn, dan zou je als verkoper je dienstverlenend kunnen opstellen en zeggen dat je het probleem gaat oplossen. Maar nee, die kennissen van mij snapten er volgens hem ook niks van, of ze nou computerprogrammeur waren of niet.. (waar slaat dit op?)... we hadden allemaal stomme fouten gemaakt, we hadden DIT wél moeten doen en we hadden DAT weer níet moeten doen..... (terwijl hij aanvankelijk zei dat het allemaal zo simpel was, hiermee spreekt ie zichzelf tegen).
Nou, sorry hoor, meneer, dat we er allemaal niks van snappen, en wat nu? "Je had meteen hier moeten komen".
Sorry, meneer, maar omdat je toen al zei dat het zo simpel was heb ik er eerst anderen naar laten kijken... (stom van mij, he?)
Afijn, na veel gemor en beschuldigingen naar mijn kant heeft ie de kaart geformatteerd en opnieuw 'ingesteld' en er wat spelletjes opgezet. Toen hij wilde laten zien hoe ik e.e.a. dan moest opstarten ging dat niet en bleef de opstart 'hangen'. Hij zei toen: “het lijkt wel of het kaartje niet goed is…... (hèhè, hoor ik nou eindelijk een bevestiging van mijn vermoeden die ik niet eens aan hem heb durven zeggen?)”. Maar nadat hij weer wat met de kaart had gedaan (wieweet heeft ie toch een nieuwe gepakt?) deed ie alles naar behoren.
Dankuwel meneer, sorry dat ik zo dom ben geweest om het zelf te proberen en vooral om het zo fout te doen......! (Ach ja, soms moet je als klant buigen om e.e.a. fatsoenlijk gedaan te krijgen….) ALLES OPGELOST! …dachten we……
Mijn zoontje en ik hebben er zo'n 10 dagen mee gespeeld. Op een keer wilde ik een spel opstarten zoals ik dat daarvoor al tig keer deed. Dit lukte niet, ik kreeg eerst een Error-melding, die zo snel verdween dat ik niet goed heb kunnen lezen wat er stond, daarna stond er alleen nog in de balk bovenin het onderste scherm:
Bestandsnr: Bestandsafmetin. De spellen waren verdwenen.
Ik kon hem alleen nog uitzetten, verder werkte niets meer.
Ik ben toen op internet gaan zoeken naar een oplossing van zo’n (soort)gelijke melding. Deze vond ik niet. Wel kreeg ik de tip om de laatste firmware te downloaden. Er stond toen 1.32b op de DSI. Versie 1.33b heb ik toen volgens de handleiding van de officiele site op internet gedownload en geinstalleerd op de DSI. Het probleem bleef echter!
Het leek mij het beste om maar weer naar Save Games terug te gaan en te vragen of hij dit kon oplossen. Nou, dat heb ik geweten! Hoe kon ik zo stom zijn!
Hij koppelde de kaart aan zijn computer (althans, dat denk ik, e.e.a. gebeurde allemaal achter een scherm…) en ik kreeg de wind van voren: “ik had de spellen erafgehaald, ik had er wel 8 virussen opzitten, en ik had de kaart eerst moeten formatteren alvorens ik de nieuwe firmware ging downloaden, blaf blaf blaf…”!
Eh…meneer, ik had het probleem al voordat ik de kaart aan de computer koppelde, hoor, en ik heb er geen spellen afgehaald! “Dat kan niet, dan heb je zeker kaboutertjes in je DSI, je liegt, je hebt het gewoon helemaal fout gedaan….”!
Nee, meneer, luister nou even naar wat ik zeg (ik werd steeds al afgekapt voor ik m’n verhaal kon vertellen), misschien heb ik de firmware wel verkeerd gedowload ….met virussen en al …(ik neem de schuld wel op me hoor, ….als dát helpt om het probleem opgelost te krijgen krijg jíj je zin wel….), maar het probleem was er al VOORDAT ik ook maar op internet ging KIJKEN…….. dan kan het daar toch niet aan liggen? (Help me gewoon het probleem op te lossen zoals het IS en NIET zoals jij WILT dat het is!)
Nou, ik praatte letterlijk tegen dovemansoren, want het was allemaal míjn schuld en het lag beslist niet aan hem…. (wat ik overigens niet 1 keer had beweerd).
Maar nu flipte ik toch wél: Ik heb hem uiteindelijk toegeschreeuwd (gewoon praten hielp niet, hij liet me niet uitpraten en blafte zelf ook erg hard!), dat ik er nu klaar mee was en dat als ie niet fatsoenlijk het probleem voor me wilde oplossen ZONDER mij van vanalles te beschuldigen, hij me mijn geld maar moest teruggeven! Nou daar kon ik naar fluiten, het lag natuurlijk niet aan zijn spullen…….!
Hij heeft uiteindelijk het probleem ‘opgelost’, mij het kaartje toegegooid en geblaft dat ik beslist niet meer moest terugkomen!

Hoe het ook zij, al ben ik zo stom als het achterend van een koe (oordeel zelf maar n.a.v. bovenstaande), Zó ga je niet met klanten en hun problemen om!
Voor mij maakt het feit dat hij bij alles wat je zegt meteen in de verdediging gaat zónder je te laten uitpraten, duidelijk dat hij GEEN BETROUWBARE verkoper is.
Dat hij blééf volhouden dat het NIET zo kan zijn dat de genoemde foutmelding er al was VOORDAT de kaart maar in de búúrt van de computer kwam, zegt letterlijk dat hij mij als klant niet geloofd, dat ík als klant dus sta te liegen!
Wat mij betreft: al ben je er als verkoper (onterecht) van overtúigd dat je gelijk hebt, help de klant gewoon e.e.a. op te lossen en wees fatsoenlijk! Volgens mij is de stelling ‘Klant is koning’ in deze tijd geen verkeerde!

Ik ben zó ontzettend pissig over deze onbehouwen ‘boer’dat ik het nodig vind om iedereen te waarschuwen tegen deze ONREDELIJKE en ONBEREKENBARE SCHREEUWLELIJK! Koop nóóit iets bij SAVE GAMES op de Beverwijkse Bazaar!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Waarom koop je niet gewoon de spelletjes in de winkel?

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Waarom koop je niet gewoon de spelletjes in de winkel?
Wellicht omdat zo'n kaartje goedkoper is :? , een spelletje kost gemiddeld ong € 20,00, en zo'n kaartje eenmalig € 50,00 en dan kun je er vaak ik dacht iets van 50 spelletjes op zetten, ligt eraan hoeveel gb het kaartje is.
Ik zou zeggen teluit je winst, en dat is dus de reden dat TS en duizenden andere mensen zo'n kaartje kopen. :D

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Toevallig wilde ik volgende week bij die save games ook een R4i Gold kaart met Kingston 4Gb geheugenkaart voor de NDSi kopen. Dankzij jouw bericht doe ik dat natuurlijk niet. Bedankt voor de waarschuwing tegen deze oplichters
jaja, waar heb ik dit eerder gelezen... :mrgreen:

Enfin, Eigen schuld dikke bult als deze illegale spullen niet goed werken.

Het is gewoon diefstal, dus hier geldt de bedrieger bedrogen... :lol:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Enfin, Eigen schuld dikke bult als deze illegale spullen niet goed werken
Denk niet dat illegaal is want het kan ook in bepaalde winkels gekocht worden, zoals gamewinkels.

Jo3215
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:52

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door Jo3215 »

Toch maar even voor alle duidelijkheid:

Ja, het was stom dat ik me (net als zovelen) heb later verleiden tot de aankoop van een goedkoop R4 kaartje, maar Ik kan me nu eenmaal niet 10 x een origineel spel van 50.00 veroorloven dus doe je wel eens iets wat honderdduizend(en) anderen ook doen. En je kunt die kaarten nu eenmaal niet bij een gewone winkel kopen, alleen via internet en die weg ken ik ook niet zo goed.

Het gaat me echter te ver om te zeggen dat alles wat op de Bevewijkse Bazaar verkocht wordt NEP is. Dat is beslist niet waar! Dat beweer ik zelfs niet met zekerheid van de bij Save Games gekochte R4-kaart, want dat kan ik niet beoordelen. Al werkt zijn onbeschofte gedrag niet in zijn voordeel en ga je dan wel e.e.a. vermoeden.
Het verhaal gaat me ook meer om de onredelijke behandeling van de standhouder van Save Games, dan om de vraag of hij me een illegaal produkt heeft verkocht.
Maar ook een legaal produkt kan een defect hebben, ik ging in dit geval niet eens van een defect uit, ik vroeg gewoon om hulp! En dan verwacht ik fatsoenlijk tewoord gestaan te worden door de verkopende partij, en niet als een idioot terechtgezet te worden!

stofzuigertje

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet uit deze winkel vele tevreden klanten en als je zoiets koopt, zorg dat je spelcomputer mee is, want dan kun je deze gelijk testen.
Volgende week terug en iedereen laten proberen willen ze niet.

Ik weet dat je deze ook kunt kopiëren dus daarom moeten ze wel voorzichtig zijn met geld terug geven!

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik weet uit deze winkel vele tevreden klanten en als je zoiets koopt, zorg dat je spelcomputer mee is, want dan kun je deze gelijk testen.
Volgende week terug en iedereen laten proberen willen ze niet.
Hoe kun je nou zo'n kartje uit probereb als er nik sop staat :?

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

elmo43 schreef:
Enfin, Eigen schuld dikke bult als deze illegale spullen niet goed werken
Denk niet dat illegaal is want het kan ook in bepaalde winkels gekocht worden, zoals gamewinkels.
De R-4 kaart is inderdaad in NL niet illegaal. Hij is namelijk bedoelt om mp3/mp4 te bekijken op je DS.
Gedownloadde games spelen is wel illegaal en zwaar markt verpestend.
Meerdere ontwikkelaars hebben al aangekoningd geenDS games meer te maken omdat ze door de grote hoeveelheid piraterij niet uit de kosten komen.
Mensen verpesten uiteindelijk zelf hun eigen plezier.
Ook heb ik al meerdere berichten gehoord dat winkelketens zullen stoppen met het verkopen van DS-games. Er valt niks meer aan te verdienen.

Hou je van games, koop je het origineel.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door cliff »

Omdat die achtelijk duur zijn.
Miss Tascha schreef:Waarom koop je niet gewoon de spelletjes in de winkel?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door cliff »

Is wel illegaal.
Zoals dvd/muziek downloaden
:?
elmo43 schreef:
Enfin, Eigen schuld dikke bult als deze illegale spullen niet goed werken
Denk niet dat illegaal is want het kan ook in bepaalde winkels gekocht worden, zoals gamewinkels.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cliff schreef:Is wel illegaal.
Zoals dvd/muziek downloaden
In Nederland is downloaden van film en muziek vooralsnog niet illegaal.
Het valt nog onder de noemer thuiskopie. Hierom is er ook een heffing op blanco CDs en DVDs, als redelijke vergoeding voor de thuiskopie.

Wat wel illegaal is, is commerciele software (dus alles wat geen demo, shareware, freeware of open source is) downloaden en gebruiken.

Diverse lobby-clubjes zijn bezig om alle downloads illegaal te krijgen - maar vooralsnog is dit niet het geval.

/off-topic

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Weet niet wat er niet lukte?

Maar met de goede software is het simpel werkend te krijgen.

shetan
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2007 15:14

Re: Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!

Ongelezen bericht door shetan »

hai hai
wat ik nu ga zeggen zal vreemd klinken .. maar er zijn NEP r4 r4i enz enz kaartjes op de markt...klinkt vreemd want de aller aller eerste 4r kaartjes zijn er al lang niet meer
maargoed er zijn wel neppers op de markt en daar is gewoon heel heel moeilijk of niet software enz op te krijgen

de r4 kaartjes zijn niet illegaal de spellen erop wel . tenzij je ze ook echt origineel thuis hebt 9 wie heeft dat nou .. gemiddeld passen er 40-50 op ;) )
maarja nederland is ook zo krom als een hoepeltje.. films downloaden mag wel . muziek ook .. maar software zoals microsoft enz niet.. neenee dat mag niet !

maargoed het beste is om als je kaartje het NU nog doet er even gelijk eenkopie van te maken !!
dan heb je een reserve kopie ervan en mocht t dan fout gaan . heb je die weer om erop te zetten .. eerst ff de kaart formateren dan .. en dan weer de software erop

mocht je vragen hebben mag je mailen

Gesloten