Kruidvat/drogisterij

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ben71
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2023 22:32

Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Ben71 »

Met grote verbazing zie ik dat wij in Nederland veel te veel betalen bij Trekpleister Kruidvat etcetera. Pot Nivea soft kost €8,89 in Nederland en dezelfde in Duitsland €4,40 en zelfs in Zweden €3,50. Andere producten tube tandpasta Sensodyne €6,99 in Nederland (75 ml) maar in Zweden €2,50 (100 ml) en Duitsland € 2,95 (75 ml). Wasmiddelen net zo erg ook 2 tot zelfs 3 maal duurder in Nederland. En zo verder en verder. Waarom worden wij in Nederland echt belazerd door AH/Etos, Kruidvat/Trekpleister. Enorm veel geld verdienen over de rug van Nederlanders. Radar graag daar eens actie op ondernemen. Breek de vorm van monopolie van Kruidvat/Trekpleister en AH/Etos

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het zijn geen monopolies, maar meer kartels.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Je hebt zeker het bericht in de media gemist dat Nederland voor vel zaken duurder is dan Nederland?

https://www.telegraaf.nl/financieel/196 ... -eigen-zak
Helaas achter een betaalmuur.

En dit bericht:
https://www.bnr.nl/nieuws/financieel/10 ... ese-landen

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Inwonersaantal in Nederland: 17.530.000
Inwonersaantal in Duitsland: 83.200.000
Meer afzet wil zeggen meer inkoop wil zeggen lagere prijzen. Daarnaast heft Duitsland het lage BTW tarief van 7% op drogisterij artikelen wat in Nederland 21% is. In Duitsland is meer concurrentie wat de prijzen ook laat dalen.
Verder steekt Duitsland anders in elkaar dan Nederland, op het ene vlak zijn ze goedkoper dan Nederland, op andere vlakken weer duurder. Laatst met de trein heel Duitsland doorkruist. Voor een prijs minder dan een dagticket hier kon ik heel Duitsland door. Lekker goedkoop inderdaad. Was wel weer blij dat ik in Nederland aankwam, met 4 uur vertraging midden in de nacht op een plek waar ik niet moest zijn. Een prijs heeft ook een reden.

En even verder kijken scheelt ook een hoop. Nivea Soft 200ml, online, €3,91. Bij Kruidvat inderdaad 1 voor € 8,89, maar bij 2 stuks betaal je nog maar €4,95 per stuk.

Kruidvat/Trekpleister en AH/Etos hebben geen monopolypositie. Drogist.nl, plein.nl, DA drogist, Zalando, Bol.com, Drogeriedepot, Parfumdreams.nl, Notino.nl, Deonlinedrogist.nl, 123schoon.nl, Parfumdeo.nl, Drogisterijarmino.nl, Newpharma.nl, VoordeelDrogist.eu, Mullersport, FH Drogisterij, enz, enz, enz. Allemaal winkels die Fa soft aanbieden. Maar als u graag in een drogisterij wilt kopen op een A-locatie met een grote keten erachter wat ook geld kost, dan betaal je daarvoor.

Ben71
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2023 22:32

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Ben71 »

Niet iedereen koop op het net. Onze drogisterijen zijn gewoon te duur. Kijk naar marges. Voor iemand die schrijft dat het inwoneraantal een rol speelt zou moeten bedenken dat Zweden 10 miljoen heeft en een btw van 25%. En dan toch goedkoper op deze waren. Ariël vloeibaar sensitief 920 ml voor €3,50.
Veel Nederlanders denken dat 2 haken 1 betalen een koopje bij het Kruidvat is. Niet dus want zelfs dan is de prijs nog te hoog.
Enig advies kan ik geven. Als je kan koop deze waren in Duitsland (en mogelijk meer). Een euro kan je maar 1 keer uitgeven.

PS Nivea Soft voor 300 ml betaal ik €3,50 in Zweden en voor €4,40 in Duitsland. Dus niet 200 ml!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ben71 schreef:
15 feb 2023 22:58
Met grote verbazing zie ik dat wij in Nederland veel te veel betalen bij Trekpleister Kruidvat etcetera. Pot Nivea soft kost €8,89 in Nederland en dezelfde in Duitsland €4,40 en zelfs in Zweden €3,50. Andere producten tube tandpasta Sensodyne €6,99 in Nederland (75 ml) maar in Zweden €2,50 (100 ml) en Duitsland € 2,95 (75 ml). Wasmiddelen net zo erg ook 2 tot zelfs 3 maal duurder in Nederland. En zo verder en verder. Waarom worden wij in Nederland echt belazerd door AH/Etos, Kruidvat/Trekpleister. Enorm veel geld verdienen over de rug van Nederlanders. Radar graag daar eens actie op ondernemen. Breek de vorm van monopolie van Kruidvat/Trekpleister en AH/Etos
Lijkt me eenvoudig. Koop de produkten dus daar waar ze het goedkoopst zijn, Eventuele reis-, verzend- en douane kosten moet je dan wel voor lief nemen :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben71 schreef:
15 feb 2023 22:58
Met grote verbazing zie ik dat wij in Nederland veel te veel betalen bij Trekpleister Kruidvat etcetera.
Je eerste zin begint direct al met een kapitale denkfout. Dat er sprake is van een hogere prijs, betekent immers helemaal niet dat er sprake is van "veel te veel betalen". Verdiep je eens in de achterliggende oorzaken van de prijsverschillen, daar zijn genoeg recente topics over te vinden.

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar bij dezelfde ketens zijn de receptvrije medicijnen soms wel de helft goedkoper dan in Duitsland.
Waarmee alleen maar wordt aangetoond dat je altijd wel een product (groep) te vinden is die ergens anders veel goedkoper is.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je dat spul in Zweden gaat halen, neem dan ook wat lekkere flessen whisky mee tegen de goedkope prijzen die ze daar hebben.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door BL2 »

In de persoonlijke bonus deze week bij AH, drie tubes Oral-B tandpasta voor samen E 4,19.
We hebben er maar 9 meegenomen.......

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door rwolters »

Zullen we dan ook voor winkelpersoneel het Duitse minimumloon invoeren als we dan toch gaan vergelijken? En dan doen we ook meteen de Duitse variant van de AOW. Dan kan het hier ook allemaal goedkoper worden.

Catooo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2023 19:36

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Catooo »

Volgens mij kan je kruidvat niet echt aanrekenen op dat ze te duur zijn. Ja die nivea kost inderdaad 8,89. Maar wat je niet zegt is dat de aanbieding nu 1+1 is. Dus dan is ie even duur als in zweden… en zo is er iedere week 1+1 gratis/2+2 gratis/ 50% korting/ en vanavond bij de extra kortings avond nog eens 30% extra korting. Dus dan is het zelfs nog wat goedkoper als in zweden👍🏻

Catooo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2023 19:36

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Catooo »

Volgens mij kan je kruidvat niet echt aanrekenen op dat ze te duur zijn. Ja die nivea kost inderdaad 8,89. Maar wat je niet zegt is dat de aanbieding nu 1+1 is. Dus dan is ie even duur als in zweden… en zo is er iedere week 1+1 gratis/2+2 gratis/ 50% korting/ en vanavond bij de extra kortings avond nog eens 30% extra korting. Dus dan is het zelfs nog wat goedkoper als in zweden👍🏻

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door Dirkie »

Catooo schreef:
22 feb 2023 20:46
Volgens mij kan je kruidvat niet echt aanrekenen op dat ze te duur zijn. Ja die nivea kost inderdaad 8,89. Maar wat je niet zegt is dat de aanbieding nu 1+1 is. Dus dan is ie even duur als in zweden… en zo is er iedere week 1+1 gratis/2+2 gratis/ 50% korting/ en vanavond bij de extra kortings avond nog eens 30% extra korting. Dus dan is het zelfs nog wat goedkoper als in zweden👍🏻
2 maal dezelfde reactie??
O ja het is natuurlijk 1 + 1 gratis :lol: :lol:

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

De Nederlander koopt graag "slim" in en leveranciers passen zich aan aan de markt. De standaard prijzen in Duistland liggen veel lager maar die acties met twee halen één betalen, of nog dieper, kennen ze dan weer niet in die omvang en frequentie. Weet dat wij als consumenten altijd de markt bepalen dus we hebben wat we blijkbaar graag willen. De Duitse keten Slecker heeft Nederland weer verlaten, blijkbaar zagen wij Nederlanders toch niet genoeg in het Duitse Model.

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door juliomariner »

Schlecker heeft Nederland niet verlaten, deze firma is failliet, ook in Dld.
De 2 belangrijkste spelers zijn nu Rossmann en DM.
Deze stunten ook regelmatig met de ptijzen en hebben ook een goed Kundenkarten systeem.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
23 feb 2023 23:56
Schlecker heeft Nederland niet verlaten, deze firma is failliet, ook in Dld.
De 2 belangrijkste spelers zijn nu Rossmann en DM.
Deze stunten ook regelmatig met de ptijzen en hebben ook een goed Kundenkarten systeem.
Nu eens kijken wie van die twee de ander kapot kan maken zodat er een monopolie ontstaat. Duitsers zijn wat dat betreft niet heiliger dan anderen. Zie ook het beleid van Mediamarkt bijvoorbeeld.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Kruidvat/drogisterij

Ongelezen bericht door DvdVK »

Ik maak er niet zo'n punt van.
Ik kom in Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Allemaal afwijkende prijzen t.o.v. Nederland: soms goedkoper, soms duurder.
Ik noteer voor vertrek/internetaankoop de Nederlandse prijzen èn hetgeen ik aan wil vullen (aantallen).
Is het in het buitenland goedkoper, neem ik het daar en is het in Nederland goedkoper (bijv.1+1gratis) dan neem ik het hier.
Bij verzending vanuit Duitsland, Oostenrijk en Italië hou ik dan wel rekening met de verzendkosten.
In Nederland gelden heel andere adviesverkoopprijzen dan in Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Je wordt pas belazerd als je je ogen niet opendoet maar wel je portemonnee.
Overal.

Plaats reactie