LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Livell

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
chaan762

Re: Livell

Ongelezen bericht door chaan762 »

Lady1234 schreef:
23 mei 2020 13:24
Maar men leest hier pas NADAT. Het “leed” al is geschied. Dus zinloos die waarschuwingen.
Dat is dus niet waar. De topic starter geeft zelf ook aan eerst gegoogled te hebben en ik zelf ook.

Bovendien snap ik de discussie niet zo ik vind het juist goed dat de topic starter dit aangeeft als er al 1 iemand niet tot koop over gaat is er al iets gewonnen. Roepen dat iemand dom is helpt niemand tenslotte :-)

chaan762

Re: Livell

Ongelezen bericht door chaan762 »

Theotrucker schreef:
23 mei 2020 13:26
Als er zaken bij de advertentie niet kloppen, bijvoorbeeld geen vermelding van kvk inschrijving, of adres kun je een melding via de ACM doen. Als de advertentie op Facebook staat kun je ook daar een melding doen. Maar om je eigen schade te verhalen in een civiele procedure is een lastige zaak. Meestal loont het niet hiervoor een rechtszaak op te starten.

Het is heel goed bedoeld en jij zult hier van geleerd hebben.
Maar Livell begint over twee weken als Rivell en zo gaat dat door.
Als ze door hebben hoe ze mensen kunnen plukken stoppen ze er niet meer mee.
Ja exact dit is helaas waar maar hopelijk zijn mensen wel steeds meer op hun hoede als dit soort zaken meer in de media verschijnen. Zo is er bv op fb ook een groep mensen die hier inmiddels een sport van maken om deze bedrijven kenbaar te maken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Livell

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar heb ik geroepen dat iemand “dom” is?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Livell

Ongelezen bericht door kuklos »

chaan762 schreef:
23 mei 2020 13:51
Dat is dus niet waar. De topic starter geeft zelf ook aan eerst gegoogled te hebben en ik zelf ook.
Op onderzoek uitgaan is niet hetzelfde als googlen.
En zelfs bij googlen is de vraag wat er precies gegoogled is.
chaan762 schreef:
23 mei 2020 13:58
Ja exact dit is helaas waar maar hopelijk zijn mensen wel steeds meer op hun hoede als dit soort zaken meer in de media verschijnen.
Het beste is nog altijd dat mensen hun gezonde verstand gebruiken, bij zichzelf op de rem trappen en veel vaker nee zeggen.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Livell

Ongelezen bericht door pierrev »

gewoon op google naar het product zoeken i.p.v. naar het bedrijf en je weet binnen 2 minuten dat je het op vele plaatsen goedkoper kan vinden

Jacq3
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2020 19:58

Re: Livell

Ongelezen bericht door Jacq3 »

Hier nog iemand die een horloge heeft besteld bij Livell.. Verschillende mails gedaan en ook berichtje via chat Facebook waar niet op wordt gereageerd. Gisteren werd horloge bezorgd! Idd via Alieexpress. Omdat ik inmiddels ben voorzien wil ik dit horloge retourneren.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Wordt geld teruggestort?

Zeeuw1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2020 16:58

Re: Livell

Ongelezen bericht door Zeeuw1958 »

Mijn ervaring is hetzelfde als alle voorgaande over Livell. Met dit bedrijf is iets niet goed en aangezien niet wordt geleverd kan worden gesteld dat de boel belazeren. Hun website is nog steeds online dus de praktijken gaan gewoon door en mensen bestellen er nog steeds en zullen ook de slechte ervaring krijgen en hun geld verliezen. Mijn idee zou zijn dat hun website uit de lucht moet en dat massaal aangifte tegen Livell wordt gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Livell

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zeeuw1958 schreef:
23 jun 2020 17:11
Mijn ervaring is hetzelfde als alle voorgaande over Livell. Met dit bedrijf is iets niet goed en aangezien niet wordt geleverd kan worden gesteld dat de boel belazeren. Hun website is nog steeds online dus de praktijken gaan gewoon door en mensen bestellen er nog steeds en zullen ook de slechte ervaring krijgen en hun geld verliezen. Mijn idee zou zijn dat hun website uit de lucht moet en dat massaal aangifte tegen Livell wordt gedaan.
En tegen welk strafbaar feit wilt u dan aangifte doen? U kunt zelf ook lezen dat er wel degelijk geleverd wordt. Soms wat sneller, soms heel traag. Tenzij het pakje net in die ene vrachtwagen zat die bij Luik gevonden is, dan komt het nooit meer aan.

Niet leveren is een civiele zaak, daar zal de politie niets aan gaan doen. En dat mensen er gaan bestelling is echt hun eigen fout. Een louche foute zaak in een winkelstraat loop je ook niet zomaar naar binnen en pak je het eerste dat je ziet. Waarom zou je dat dan wel online doen?

Macabo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2020 12:51

Re: Livell

Ongelezen bericht door Macabo »

Ook ik bestelde bij Livell een smartwatch.
Levertijd 2 tot 8 dagen. Dus dacht, als het niet bevalt kan het terug.
Maar helaas, na een maand en veel mailen kwam eindelijk het horloge.
Het beviel niet.
Gemaild Dat ik gebruik wens te maken van het Herroepingsrecht.
Volgens hun site, gaat dat in op het moment van bestellen.
De Consumentenbond leert echter dat je het recht heb het gekochte eerste te beoordelen.

Hopelijk gaat Radar hier eens achteraan.
En natuurlijk heb ik zelf de koop gedaan, maar wel in de veronderstelling dat ik het terug kon sturen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Livell

Ongelezen bericht door Erthanax »

De termijn voor het herroepingsrecht gaat in op het moment dat u het product ontvangt. Op de website van de ACM staat duidelijk
ACM schreef:Voor tastbare producten telt u 14 dagen bedenktijd op bij de datum waarop de consument het product ontvangt.

Karnel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2020 10:05

Re: Livell

Ongelezen bericht door Karnel »

Gelukkig ben ik niet de enige die is gevallen voor het mooie horloge. Ik heb het horloge ontvangen samen met een oplader maar na 2 maanden werd het horloge niet meer opgeladen. Ik een mail gestuurd naar Livell ivm garantie toen werd mij medegedeeld dat de garantie bestaat uit 30 dagen . Dus wanneer je de spekkoper bent die dit horloge mag ontvangen is de levensduur heel kort en er zit een hele speciale oplader hij dus een andere kopen is niet mogelijk. Ik heb nu na zoveel oplichtingen en bedrog besliten dat mijn aankopen op internet hier stoppen.

GerryS
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2021 21:54

Re: Livell

Ongelezen bericht door GerryS »

Nadat mijn horloge na 2 maanden niet meer werd opgeladen heb ik een beroep gedaan op de wettelijke garantietermijn van 6 maanden. In eerste instantie zeggen ze dat de garantietermijn 30 dagen is, maar ze leveren een ondeugdelijk product. Uiteindelijk is mij in september een nieuw horloge toegezegd, doch dit nieuwe is tot vandaag nog niet geleverd. Het bedrijf reageert niet meer op mail. Een brief schrijven heeft geen zin, daar er op hun site een verkeerd adres staat. Jammer dat dit bedrijf je zo bedriegt en oplicht. Vele anderen zijn me voorgegaan en ik hoop zo dat Radar een einde kan maken aan deze praktijken van dit bedrijf.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Livell

Ongelezen bericht door Moneyman »

GerryS schreef:
21 jan 2021 22:13
Jammer dat dit bedrijf je zo bedriegt en oplicht. Vele anderen zijn me voorgegaan en ik hoop zo dat Radar een einde kan maken aan deze praktijken van dit bedrijf.
Degenen die dat het beste kunnen, zij de consumenten zélf, simpelweg door er niet te kopen.

Gesloten