Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Cora27
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2023 19:15

Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Ongelezen bericht door Cora27 »

Op 29 mei 2022 twee shiatsu massage kussens bij Lucovitaal online gekocht en één daarvan cadeau gegeven. Een paar weken terug is de cadeau gegeven kussen stuk gegaan en heb dus per mail contact opgenomen met Lucovitaal. Telefonisch kun je ze haast niet bereiken.



Hieronder plaats ik de reactie op mijn eerste mail:



"Dank voor uw bericht. Vervelend dat uw massage kussen niet meer werkt.

Mogelijk belde u op een druk moment. Wij zijn iedere dag bereikbaar van 10:00 tot 18:00 uitgezonderd op zaterdag dan zijn wij open tot 17:00 en op zondag dan zijn wij gesloten.

Wij zien inderdaad dat u op 29 mei 2022 twee massage kussens heeft aangeschaft op de webshop.

Helaas hanteren wij een garantie termijn van 6 maanden. U zou kunnen proberen om de massage kussen op verschillende stopcontacten aan te sluiten of om te kijken of het daar aan ligt.

Of mogelijk te kijken of het ligt aan de adapter en indien mogelijk een nieuwe aan te schaffen."

Op de site van Lucovitaal staat nergens vermeld wat de garantieperiode is en ook niet in de offerte en factuur die je ontvangt.

Daarna weer een mail gestuurd en daar heb ik de volgende reactie op ontvangen:

"Dank voor uw bericht. Vervelend dat u dit zo ervaart.

Wij hanteren zes maanden garantie bij het aanschaffen van de Shiatsu Massage Kussen.

Uw bestelling was van 29 mei en helaas is hierbij de zes maanden garantie verstreken."

Heb toen eindelijk telefonisch contact gehad met de klantenservice. Gevraagd waar het stond dat je zes maanden garantie had. Maar hier kreeg ik geen antwoord op en er werd steeds herhaald dat het zes maand garantie was. Toen ik bleef aandringen op antwoord werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en gezegd dat ik het oplichterij vond wat ze deden. En ze verplicht zijn om onder de voorwaarden de garantieperiode te vermelden en anders het door kunnen geven waar het staat als je belt.


Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben met het bedrijf Lucovitaal? Weet iemand welke stappen ik eventueel kan ondernemen om mijn recht te halen?



Alvast bedankt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cora27 schreef:
07 feb 2023 00:43
Op 29 mei 2022 twee shiatsu massage kussens bij Lucovitaal online gekocht en één daarvan cadeau gegeven.
Deze datum ligt na 27 april 2022, dus de periode van de omgekeerde bewijslast is 12 maanden.

Op ConsuWijzer kun je een voorbeeldbrief vinden.

De discussie zoals je die aangaat is contraproductief.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo was het niet bedoelt, meer van als u niets met de antwoorden op kassa kunt wat moeten we hier dan antwoorden.
Er werd gevraagd naar datum en tijd en dan geef ik dat, lijkt me niet echt een staatsgeheim.

Ik snap dat het frustreerd dat u van de leverancier de service krijgt die u verwacht maat ik vraag me we af hoeveel moeite je moet doen voor € 27,50.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
07 feb 2023 21:20
Cora27 schreef:
07 feb 2023 19:50
En het lijkt wel een politieverhoor want jullie vermelden dag en tijd wanneer mijn bericht is geplaatst bij Kassa.
Met zo'n insteek ga je vrienden maken. :roll:
Ik begrijp de reactie van TS heel goed. En ze miszegt hier niets.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Ongelezen bericht door BL2 »

Zullen we het eens over het kussen en de garantie hebben......
Dit forum wordt met de dag droeviger.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
07 feb 2023 23:55
BL2 schreef:
07 feb 2023 23:07
Zullen we het eens over het kussen en de garantie hebben......
Dit forum wordt met de dag droeviger.
Volledig eens. Sommigen snappen het blijkbaar niet.

Plaats reactie