LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag lidl dit doen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Afgelopen donderdag heb ik mijn account veranderd bij lidl shop omdat ik verhuisd bent. Ik heb het nieuwe adres ingevoerd en daarna een bestelling geplaatst. Helaas kreeg ik verder geen controle maar 2 minuten laten kreeg ik een bevestiging met mijn oude adres erop. Ik heb toen gelijk naar de klantenservice gebeld en die vertelde dat zij het ook niet kon veranderen omdat er een storing was. Ze adviseerde om maar een ander account aan te maken met mijn nieuwe adres. Ik vertelde haar dat ik de bestelling al geplaatst en betaald had en dat een nieuw account aanmaken geen zin had dus dat ik de bestelling dan eerst wilde annuleren. Dat kon niet, ik moest maar contact opnemen met de mensen die in mijn oude woning wonen en daar een regeling mee treffen. Dit is niet mogelijk vertelde ik dus wilde het gewoon annuleren. Ze blijven voet bij stuk houden en willen noch mijn adres veranderen zodat het hierheen gestuurd wordt, noch mijn bestelling annuleren. Mijn bestelling wordt pas 16 november geleverd dus voor hun tijd genoeg om actie te kunnen ondernemen zou je zeggen. Ook schriftelijk wilt Lidl niets betekenen voor me en zeggen hetzelfde verhaal er kan niet geannuleerd worden maar als de nieuwe bewoners het pakketje weigeren krijg ik mijn geld terug!
Nou las ik ergens dat online aankopen altijd geannuleerd mogen worden, geldt dit dan ook in dit geval?
Ik vind het echt een rare situatie en ben niet blij dat ik dus naar mijn oude huis moet rijden, daar 3 uur moet posten ( in het uiterste geval ) om mijn pakketje te onderscheppen. ( de nieuwe bewoners wonen er namelijk nog niet. )
Staat Lidl in zijn recht om zo te handelen?
Dank alvast voor het antwoord.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft u bij het bestellen wel gecontroleerd of het juiste adres erbij stond? Of heeft u deze in uw account veranderd (wat mogelijk wat tijd nodig heeft om verwerkt te worden, omdat dit bijvoorbeeld iedere 24 uur ververst wordt) en niet meer gekeken of het goed was gegaan?

Lidl doet in mijn ogen niets verkeerd. Men bezorgt op het adres waarop besteld is. U kunt inderdaad de koop annuleren zonder reden, maar dan zult u wel het product terug moeten sturen, aangezien dit product al in de bezorgcyclus zit.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivonne66 schreef:
11 nov 2018 17:09
Afgelopen donderdag heb ik mijn account veranderd bij lidl shop omdat ik verhuisd bent. Ik heb het nieuwe adres ingevoerd en daarna een bestelling geplaatst. Helaas kreeg ik verder geen controle maar 2 minuten laten kreeg ik een bevestiging met mijn oude adres erop. Ik heb toen gelijk naar de klantenservice gebeld en die vertelde dat zij het ook niet kon veranderen omdat er een storing was. Ze adviseerde om maar een ander account aan te maken met mijn nieuwe adres. Ik vertelde haar dat ik de bestelling al geplaatst en betaald had en dat een nieuw account aanmaken geen zin had dus dat ik de bestelling dan eerst wilde annuleren. Dat kon niet, ik moest maar contact opnemen met de mensen die in mijn oude woning wonen en daar een regeling mee treffen. Dit is niet mogelijk vertelde ik dus wilde het gewoon annuleren. Ze blijven voet bij stuk houden en willen noch mijn adres veranderen zodat het hierheen gestuurd wordt, noch mijn bestelling annuleren. Mijn bestelling wordt pas 16 november geleverd dus voor hun tijd genoeg om actie te kunnen ondernemen zou je zeggen. Ook schriftelijk wilt Lidl niets betekenen voor me en zeggen hetzelfde verhaal er kan niet geannuleerd worden maar als de nieuwe bewoners het pakketje weigeren krijg ik mijn geld terug!
Nou las ik ergens dat online aankopen altijd geannuleerd mogen worden, geldt dit dan ook in dit geval?
Ik vind het echt een rare situatie en ben niet blij dat ik dus naar mijn oude huis moet rijden, daar 3 uur moet posten ( in het uiterste geval ) om mijn pakketje te onderscheppen. ( de nieuwe bewoners wonen er namelijk nog niet. )
Staat Lidl in zijn recht om zo te handelen?
Dank alvast voor het antwoord.
Sja... op het moment dat je bestelt stem je in met de algemene voorwaarden. Wat staat daar precies in?

Je hebt, als je online koopt, inderdaad het recht om binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden een aankoop terug te sturen. Maar dan moet je het eerst ontvangen hebben.

Wat het onderscheppen betreft, ik weet niet of de bezorger het pakketje afgeeft aan iemand die voor de deur staat. Je mag het van mij proberen, maar ik vrees dat het weinig tot geen kans van slagen heeft.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp dat je een bestelling hebt geplaatst. Voordat je de bestelling hebt geplaatst, heb je jouw adres aangepast, maar door een storing is dit niet verwerkt. Je hebt met de klantenservice gebeld om de bestelling te annuleren, maar dat wilde Lidl niet uitvoeren. Je staat in principe in je recht, maar waarom heb je gebeld, want je hebt het gesprek waarschijnlijk niet opgenomen en nu dus geen bewijs.
Ivonne66 schreef:
11 nov 2018 17:09
Nou las ik ergens dat online aankopen altijd geannuleerd mogen worden, geldt dit dan ook in dit geval?
Ja, verstuur vandaag nog een e-mail met 1) de herroeping en 2) wat je hebt gedaan om dit te voorkomen. Je hebt tot een termijn van veertien dagen is verstreken nadat het product is ontvangen. Je hoeft het product dus niet ontvangen te hebben, om te mogen ontbinden.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Dank jullie wel voor het antwoord.
Ik kreeg na de bestelling geen controle te zien anders had ik gezien dat het adres niet veranderd was.
Ik zag dat het niet goed gegaan was toen ik een mail kreeg met de bevestiging.
Het wordt pas komende vrijdag bezorgd dus toen ik belde afgelopen donderdag was het nog ruim een week verder dus neem ik aan dat ik niet in de bezorgcyclus al zat.
Ik wilde de bestelling niet annuleren ( nog niet ) ik wil graag dat het gewoon naar dit adres gestuurd wordt maar dat kan niet. Maar wat gebeurd er als ze bij een leeg huis aanbellen, waar komt daarna de bestelling terecht? Dat heb ik ook tegen Lidl gezegd maar dat zagen hun niet als hun probleem.
Ze zeggen dat de herroeping pas ingaat nadat het laatste is afgeleverd omdat in de doos de retourbon zit die ik met het herroepingsformulier terug moet sturen, dus dat is tegenstrijdig met de wet dan toch?
Ik heb nadat ik gebeld had ook direct een mail gestuurd met de vraag of ze mijn adres konden veranderen en kreeg als antwoord dat een bestelling bij hun nooit geannuleerd of gewijzigd kan worden en ze sturen een tegoedbon ( ze hebben niet eens mijn nieuwe adres haha ) Mijn adres is nog steeds niet veranderd dus het had niet met de verwerkingstijd te maken.
Ik heb nu een herroepingsformilier gedownload en ga die dan naar hun mailen met een omschrijving erbij en ik hoop dat het dan inderdaad hierheen komt. Dank jullie voor de tips.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die tegoedbon kan natuurlijk niet. En dat doet Lidl ook niet. Het geld komt gewoon terug als u herroept.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Sorry een waardebon bedoel ik.
Ik heb net alle stappen gevolgd en de herroepingsformulier ingevult en alles duidelijk uitgelegd. Ook gezegd dat ze het evt. naar mijn nieuwe adres mogen sturen maar dat is aan hun. Ontzettend bedankt voor de antwoorden ik heb er zeker wat aan gehad en hoop dat het met een sisser afloop en het niet bij buren afgegeven wordt want niet iedere buur weet inmiddels waar ik woon ( in mijn oude huis woont namelijk nog niemand )

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Charrels »

Soms krijg je een track & trace link waar je alsnog een afhaalpunt aangeven kunt i.p.v. thuisbezorging.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u herroept of het eventueel terugstuurt, krijg u uw geld terug. Niet een waardebon.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ivonne66 schreef:
11 nov 2018 19:54
Sorry een waardebon bedoel ik.
Ik heb net alle stappen gevolgd en de herroepingsformulier ingevult en alles duidelijk uitgelegd. Ook gezegd dat ze het evt. naar mijn nieuwe adres mogen sturen maar dat is aan hun. Ontzettend bedankt voor de antwoorden ik heb er zeker wat aan gehad en hoop dat het met een sisser afloop en het niet bij buren afgegeven wordt want niet iedere buur weet inmiddels waar ik woon ( in mijn oude huis woont namelijk nog niemand )
Ik hoop dat de ontvanger zo slim is om het pakketje niet aan u af te geven maar zelf terug te sturen.

Er zijn genoeg gevallen van fraude op deze manier bekend.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door grun »

Charrels schreef:
11 nov 2018 21:12
Soms krijg je een track & trace link waar je alsnog een afhaalpunt aangeven kunt i.p.v. thuisbezorging.
Voor zover ik weet is DHL de vaste bezorger voor Lidl Online en die staat dat helaas niet toe.
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/f ... swijziging

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Ik heb herroepingsformulier en al ingestuurt met alle info erbij maar blijkbaar tevergeefs.
Ik kreeg nogmaals bevestiging van Lidl dat ze het echt niet kunnen wijzigen of annuleren maar ze zouden een brief sturen naar de nieuwe bewoners dat die het pakket moeten weigeren.
Ik heb al een aantal keren duidelijjk aangegeven dat daar nog niemand woont dus heeft een brief sturen ook weinig zin.
Ik krijg net een mail van lidl dat de eerste helft van mijn bestelling is verzonden en van de tweede helft krijg ik nog een andere track en trace code. Ook dat nog!!
De bestelling zou vrijdagavond 16 november tussen 18.00 uur en 21.00 uur bezorgd worden dus ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat nu ze de 2 sint kadootjes in 2 pakketten versturen.
Ik kan het afleveradres inderdaad niet veranderen bij DHL
Ik hoop maar dat de nieuwe bewoners er toevallig zijn :)
Ben inmiddels wel ontzettend klaar met de service van Lidl!!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag lidl dit doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als er niemand woont kan het ook niet aangenomen worden, dus dan gaat het toch weer retour?

Gesloten