Magazijnstunts.nl oplichters?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Sira »

sake1987 schreef:
25 nov 2020 17:54
Sira schreef:
25 nov 2020 16:01
Het kan heel goed zijn dat u het bestelde artikel alsnog binnenkrijgt, kan enige tijd duren en weliswaar te duur, want de dropshipper bestelt dit bij AliExpress.

Ik bestel best veel op internet, ook vaak op verzoek van familie en kennissen, ik check de website nooit bij webshopchecker of sidn, maar bekijk de site wel, ik zoek naar contactgegevens, een telefoonnummer, KvK-nummer, taalkundig, etc. Staat er toch een adres vermeld, ga ik naar Google Maps/Streetview. Ik overdenk de naam, Magazijnstunters, klinkt voor mij niet betrouwbaar. Er is pas nog een topic geweest, dit ging over frissedeals, komt voor mij ook niet betrouwbaar over, het is namelijk het tegenovergestelde van onfrissedeals.
Ik ben er nog nooit ingetrapt en ik hoef niet af te kloppen, want ik zorg altijd dat ik een gezonde achterdocht houd.
Ik heb de app van AliExpress op mijn telefoon en check als ik iets bij een twijfelachtige site interessant vind eerst even of dit product op Ali te vinden is.
Ik heb de app op mijn iPad, maar bestel eigenlijk uitsluitend op mijn laptop. De site is op de laptop overzichtelijker, vind ik. Maar ik heb nog nooit een probleem met een bestelling bij AliExpress gehad, alle spullen komen binnen en komen tevens overeen met hetgeen ik heb besteld. Het ene artikel heb ik soms al binnen 7 à 10 werkdagen binnen, maar er zijn ook artikelen waar ik 3 maanden op moet wachten. Maar ja, vanwege de prijs mag je niet te kritisch zijn.
Het is bijna een sport, neem nou dit: https://nl.aliexpress.com/item/4001159253451.html. De prijs is inmiddels verhoogd, maar ik heb dus 1 doos besteld (bevat 20 sierverpakkingen voor in de tas) en heb daar € 0,40 voor betaald. Hoe is dit mogelijk?!
En inderdaad, checken loont.

sake1987

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door sake1987 »

[/quote]

Ik heb de app op mijn iPad, maar bestel eigenlijk uitsluitend op mijn laptop. De site is op de laptop overzichtelijker, vind ik. Maar ik heb nog nooit een probleem met een bestelling bij AliExpress gehad, alle spullen komen binnen en komen tevens overeen met hetgeen ik heb besteld. Het ene artikel heb ik soms al binnen 7 à 10 werkdagen binnen, maar er zijn ook artikelen waar ik 3 maanden op moet wachten. Maar ja, vanwege de prijs mag je niet te kritisch zijn.
Het is bijna een sport, neem nou dit: https://nl.aliexpress.com/item/4001159253451.html. De prijs is inmiddels verhoogd, maar ik heb dus 1 doos besteld (bevat 20 sierverpakkingen voor in de tas) en heb daar € 0,40 voor betaald. Hoe is dit mogelijk?!
En inderdaad, checken loont.
[/quote]

Met AliExpress zelf, ook nooit problemen, komt het een keer niet, dispuut in vullen en zonder problemen geld terug

Henkiepenkiepotlood
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2020 10:11

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Henkiepenkiepotlood »

Helaas ook ik ben in een mooie aanbieding gestonken. De link naar tracj&Trace werkt niet, geen contact gegevens en geld kwijt. Het blijft bizar dat dit soort oplichterspraktijken in nederland gewoon kunnen blijven bestaan en overal opdoemen met reclames zonder dat iemand er ook maar iets aan doet. Niet zo vreemd dat burgers op een gegeven moment het recht in eigen hand nemen.
Maar goed, het klonk te mooi om waar te zijn en dat was het dus ook. Kortom deze aanbiedingen links laten liggen.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Henkiepenkiepotlood schreef:
27 nov 2020 10:18
Het blijft bizar dat dit soort oplichterspraktijken in nederland gewoon kunnen blijven bestaan en overal opdoemen met reclames zonder dat iemand er ook maar iets aan doet
De enige reden waarom dropshippers, maar ook ticketdoorverkoopsites en Seats&Sofa, blijven doorgaan met hun handelswijze is omdat ze er nog steeds geld mee verdienen. Overigens heeft dat niets met oplichting te maken, maar met handel. Dat u in alle gevallen teveel betaald en bij problemen met lege handen staat is een feit, maar geen oplichting.
Ik blijf het maar herhalen, zo lang mensen blind aankopen doen blijven ze maar klagen over de bedrijven waar ze gekocht hebben en staan ze te huilen bij een zoveelste faillissement van een winkelketen, dan zal er niets veranderen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door berndv »

Henkiepenkiepotlood schreef:
27 nov 2020 10:18
Het blijft bizar dat dit soort oplichterspraktijken in nederland gewoon kunnen blijven bestaan
Het blijft bizar dat mensen zonder ook maar op of om te kijken zomaar bestellen bij iedere willekeurige webshop die ze tegenkomen.
Henkiepenkiepotlood schreef:
27 nov 2020 10:18
Niet zo vreemd dat burgers op een gegeven moment het recht in eigen hand nemen.
Die burgers zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen daden. U bent, voor zover ik het kan inschatten, niet per definitie opgelicht. U heeft besteld bij een webshop die een levertijd heeft van 2 maanden, dus meer een kwestie van geduld hebben.
Henkiepenkiepotlood schreef:
27 nov 2020 10:18
Maar goed, het klonk te mooi om waar te zijn en dat was het dus ook.
Als iets te mooi is om waar te zijn, is het vaak ook niet waar.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Sira: weet u wat er in die zeep zit?
Dat soort dingen koop ik niet op Ali aangezien het niet Europees gekeurd is. Er kan dus allerlei rotzooi on zitten die je niet op je huid wilt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Sira »

juliomariner schreef:
27 nov 2020 18:36
@Sira: weet u wat er in die zeep zit?
Dat soort dingen koop ik niet op Ali aangezien het niet Europees gekeurd is. Er kan dus allerlei rotzooi on zitten die je niet op je huid wilt.
Oeps..., ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar helemaal niet bij stilgestaan heb toen ik het bestelde. De prijs hè, die hebberigheid, komt ook vaak voor bij topic starters :oops:
Dank trouwens voor je waarschuwing.
Er is één geluk bij een ongeluk, het zal niet wekelijks of zelfs maandelijks gebruikt gaan worden, maar uitsluitend als ik een keertje ergens bent en er is geen zeep voorhanden als je je handen wilt wassen.
Die andere geef ik wel cadeau als aardigheidje :lol:

Ken0001
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2020 13:44

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Ken0001 »

berndv schreef:
24 nov 2020 11:38
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Misschien een leuk item voor Radar?
Zoals al aangegeven is dit onderwerp niet 1 keer maar zelfs vaker aan bod geweest, en niet alleen bij radar, bij zowel publieke als commerciele zenders is hier aandacht aan besteed.

Maar wat is nu het eigenlijke probleem? Hebben ze niet geleverd? Dat de levertijd lang is, dat klopt bij deze partijen, meestal geven ze dat ook wel aan in hun verzendinformatie.
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Ik heb honderden berichten gelezen van mensen die opgelicht zijn.
Of het daadwerkelijk oplichting is, weet ik niet. Het met winst verkopen van goederen is op zich niet iets dat illegaal is. Geld incasseren en niets doen, is wel verboden, dat heet oplichting. Maar dropshippen is geen oplichting.
ik heb mijn bestelling na 6 maanden nog altijd niet aangegeven van magazijn stunts. Claudia zegt altijd te wachten. Nu er geld word terug gevraagd reageert ze niet meer. Dit noemen ze.oplichten. geld incasseren maar niets opsturen

cornesmiesing
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2021 17:35

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door cornesmiesing »

De domeinnaam magazijnstunts.nl eigenaar is verstopt achter een privacyorganisatie, dus de echte eigenaar is niet te achterhalen. Waarschijnlijk dezelfde als kortingshoek.nl die nu nog actief is. Het adres op de website in Den Haag hoort niet bij deze webshop

Gesloten