Magazijnstunts.nl oplichters?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
hansz1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:43

Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door hansz1974 »

Ik heb een bestelling geplaatst die op internet voorbij kwam. Heel pakkend, 1 + 1 gratis!
Het was een site in correct Nederlands, met een tekst, vandaag besteld, vandaag verzonden! (ik lees dat als het komt morgen aan).

Dom, dom, dom. Het is natuurlijk een intermediair, die de producten tegen een veel lager tarief in China aankoopt.
Dit maak ik op uit de reacties die rond gaan op het internet. Ik heb honderden berichten gelezen van mensen die opgelicht zijn.

Allemaal een product (1+1 gratis) besteld, 39,95 betaald en een flut ding gekregen van een paar euro. Volgens de reclamanten lijkt het in de verste verte niet op wat besteld is.

Als je reclameert, antwoord "Claudia". Claudia is wel heel druk want iedereen krijgt antwoord van Claudia!

Misschien een leuk item voor Radar?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33
Beste antwoord
Gekozen door hansz1974

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

door hebra98 » 24 nov 2020 11:41

Ik denk wel dat Radar eens een item kan besteden aan het huidige fenomeen van de heel kort bestaande website's met zeer actieve facebook reclame berichten.
Als mensen even bij SIDN de domeinregistratie gegevens opvraagt, is het zichtbaar of een webshop al lang bestaat.
https://www.sidn.nl

Vaak zijn deze websites ook wel herkenbaar aan een bepaalde indeling en hoeveelheid van aangeboden producten. :idea:

En natuurlijk, als je het al niet helemaal vertrouwd probeer dan het aangeboden item eens terug te vinden op ali express.
Daar komen de meeste (echt) vandaan en heb je meer kans ook je product te ontvangen.

En dan weet je dat je tussen 14 en 90 dagen je "Made in - and shipped from - China" kunt verwachten. :evil:

Uiteraard zijn dit alleen mogelijkheden en geen reclame voor...
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Het was een site in correct Nederlands, met een tekst, vandaag besteld, vandaag verzonden! (ik lees dat als het komt morgen aan).
Ja, daar gaat het al fout. Je leest iets wat er duidelijk niet staat. Nou ja, dat overkomt je nu vast niet nog een keer ;)
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Misschien een leuk item voor Radar?
Nogmaals? Weet je hoeveel items over dropshippers er al geweest zijn? Het probleem is dat mensen blijven klikken zonder te lezen, niet dat de informatie niet beschikbaar is.

hansz1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:43

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door hansz1974 »

Je bent wel erg kort door de bocht, "money man".

Ik, en velen met mij, hebben niet de tijd om elke webpagina van haver tot gort uit te pluizen, KvK te checken, etc.
Tuurlijk loop je een risico door online te bestellen.
Als ik bestel op internet bij een onbekende partij, dan controleer ik op de schrijfwijzen, aanwezigheid van contactgegevens, retourmogelijkheden etc.

Helaas is de website offline, anders was je het met me eens dat deze website er zeer betrouwbaar uitzag.
Waarschijnlijk ben jij zo iemand die ook elke briefje van 20 omdraait en op alle vlakken controleert, maar daar is in de huidige maatschappij geen tijd voor.
Ik zal ook nooit grotere aankopen (boven 100,00) doen op een onbekende webshop. Het probleem is dat je hierbij dan startende “welwillende” ondernemers op voorhand al een stapje terug laat doen. Zij moeten zich immers nog bewijzen.
Het is voor mij een punt van aanmerking/opmerking. € 40,00 euro verliezen is jammer, maar lig er niet wakker van. Het gaat mij om het principe.
Door de enorme hoeveelheid reacties maak ik op dat ik niet de enige ben die dit gevoel heeft.
Dat vermenigvuldigd met de € 40,00 is een enorme “illegale” opbrengst voor dit soort winkels.
Hoe kan het dat het bedrijf al sinds 2016 is uitgeschreven in het handelsregister maar nog steeds in Nederland actief is.
Hoeven ze geen belasting te betalen of zo.

Dat soort dingen kan Radar/consumentenbond etc. toch goed uitzoeken. Die hebben de middelen ervoor.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Allemaal een product (1+1 gratis) besteld, 39,95 betaald en een flut ding gekregen van een paar euro. Volgens de reclamanten lijkt het in de verste verte niet op wat besteld is.
Oplichting is nog niet bewezen. U bent wel topic nummer honderd en zoveel dit jaar met klachten over een dropshipper. U kunt wel achteraf klagen, maar niet op voorhand kijken waar u koopt. 99% zeker geen of een vals KVK nummer, als er al een adres staat is het van een woonhuis. 1 of een paar artikelen waar een normale ondernemer niet van kan leven. Inderdaad, de sites zien er geweldig uit.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Ik, en velen met mij, hebben niet de tijd om elke webpagina van haver tot gort uit te pluizen, KvK te checken, etc.
...
Dat vermenigvuldigd met de € 40,00 is een enorme “illegale” opbrengst voor dit soort winkels.
Hoe kan het dat het bedrijf al sinds 2016 is uitgeschreven in het handelsregister maar nog steeds in Nederland actief is.
Hoeven ze geen belasting te betalen of zo.

Dat soort dingen kan Radar/consumentenbond etc. toch goed uitzoeken. Die hebben de middelen ervoor.
Bij ons in de stad staat het oude pand van Kijkshop nog steeds leeg. Als ik daar wat tafels in zet en gooi willekeurige Chinese zooi neer, loopt u dan meteen naar binnen toe, pakt het eerste wat u ziet en koopt dat? Ik zit in een keurige winkelstraat er staat een naam op het pand, meteen te vertrouwen dus.

Ik heb nog nooit iets gekocht bij een dropshipper en ken niet de werkwijze van allemaal. Dus of geen van hun belasting afdragen is een aanname. Net zo goed dat hun marge illegale opbrengsten zijn. Een supermarkt verkoopt zijn bananen ook voor een hogere prijs als waar ze het voor inkopen en die marge is ook niet illegaal. Van wat daar tussen zit wordt een hoop betaald en kan de ondernemer van eten.

U kijkt dus niet als u bij een onbekende site koopt die schreeuwt en ongevraagd op uw scherm voorbij komt. Dat is uw keuze. Elke site hoort aan een aantal zaken te voldoen. Ik moet de eerste dropshipper nog tegenkomen die zich aan die regels houdt. Wiens risico is het dan om daar te gaan bestellen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Zo zag de kortstondige website er uit...

https://web.archive.org/web/20201101150 ... stunts.nl/

En deze SIDN informatie heb ik kunnen vinden.. De website heeft nog geen twee maanden online gestaan

De houdergegevens kunnen afgeschermd zijn. Meer informatie hierover vind je via SIDN en privacy
Domeinnaam magazijnstunts.nl
Status actief
Houder Anusha Prabhu, Anusha Prabhu
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Tucows.com Co. 96 Mowat Ave. ON M6K 3M1 Toronto Canada
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC nee
Domeinnaamservers
motorhead.easydns.org
nirvana.easydns.net
rush.easydns.com
Registratiedatum 2020-09-29
Datum laatste wijziging

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Je bent wel erg kort door de bocht, "money man".
Is dat zo? Volgens mij valt dat reuze mee.
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Ik, en velen met mij, hebben niet de tijd om elke webpagina van haver tot gort uit te pluizen, KvK te checken, etc. Tuurlijk loop je een risico door online te bestellen. Als ik bestel op internet bij een onbekende partij, dan controleer ik op de schrijfwijzen, aanwezigheid van contactgegevens, retourmogelijkheden etc.
Je hoeft ook helemaal niet "van haver tot gort" uit te pluizen en evenmin de KvK te4 checken. Gewoon een paar relevante zaken op de site lezen is al voldoende. Maar zolang je "morgen verzonden" gelijkstelt aan "morgen in huis" komt het niet goed natuurlijk. Een flitsende website zegt natuurlijk niets; dat is met een paar muisklikken geregeld.
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Dat vermenigvuldigd met de € 40,00 is een enorme “illegale” opbrengst voor dit soort winkels.
Klopt. En de enige manier om er iets aan te doen, is door er niet te kopen.
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Dat soort dingen kan Radar/consumentenbond etc. toch goed uitzoeken. Die hebben de middelen ervoor.
Er valt niets meer uit te zoeken; dit thema is al heel lang en heel vaak tot op de bodem uitgekauwd.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door D34M0N »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Ik, en velen met mij, hebben niet de tijd om elke webpagina van haver tot gort uit te pluizen, KvK te checken, etc.
Tuurlijk loop je een risico door online te bestellen.
Als ik bestel op internet bij een onbekende partij, dan controleer ik op de schrijfwijzen, aanwezigheid van contactgegevens, retourmogelijkheden etc.
Je hebt niet 5 minuten de tijd om van tevoren de webshop te controleren, maar je hebt wel tijd om achteraf een hoop tijd in lange berichten te steken?

Een tip voor de volgende keer, controleer de webshop bij Webshopchecker: https://webshopchecker.nl/shop/magazijnstunts-nl/

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door kuklos »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Misschien een leuk item voor Radar?
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Dat soort dingen kan Radar/consumentenbond etc. toch goed uitzoeken. Die hebben de middelen ervoor.
Wees eens concreet.
* Wat precies is een mooi item voor Radar? Dit specifieke bedrijf? Bestellen op internet? Internetadvertenties? Dropshipping?
* Wat voor soort dingen kan Radar goed uitzoeken? Dit specifieke bedrijf? Bestellen op internet? Internetadvertenties? Dropshipping?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door berndv »

hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Misschien een leuk item voor Radar?
Zoals al aangegeven is dit onderwerp niet 1 keer maar zelfs vaker aan bod geweest, en niet alleen bij radar, bij zowel publieke als commerciele zenders is hier aandacht aan besteed.

Maar wat is nu het eigenlijke probleem? Hebben ze niet geleverd? Dat de levertijd lang is, dat klopt bij deze partijen, meestal geven ze dat ook wel aan in hun verzendinformatie.
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Ik heb honderden berichten gelezen van mensen die opgelicht zijn.
Of het daadwerkelijk oplichting is, weet ik niet. Het met winst verkopen van goederen is op zich niet iets dat illegaal is. Geld incasseren en niets doen, is wel verboden, dat heet oplichting. Maar dropshippen is geen oplichting.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U heeft veertig euro leergeld betaald voor dit akkefietje. Dat kan veel geld zijn voor iemand en dan was het erg zuur geweest.

Gelukkig kunt u aangeven dat dat in uw geval niet zo is. Verder is er niets meer aan te doen. Pech en jammer.

Dit forum wordt trouwens overspoeld met dropshipper gedupeerden. Het is niets nieuws en soortgelijke klachten zullen blijven komen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk wel dat Radar eens een item kan besteden aan het huidige fenomeen van de heel kort bestaande website's met zeer actieve facebook reclame berichten.
Als mensen even bij SIDN de domeinregistratie gegevens opvraagt, is het zichtbaar of een webshop al lang bestaat.
https://www.sidn.nl

Vaak zijn deze websites ook wel herkenbaar aan een bepaalde indeling en hoeveelheid van aangeboden producten. :idea:

En natuurlijk, als je het al niet helemaal vertrouwd probeer dan het aangeboden item eens terug te vinden op ali express.
Daar komen de meeste (echt) vandaan en heb je meer kans ook je product te ontvangen.

En dan weet je dat je tussen 14 en 90 dagen je "Made in - and shipped from - China" kunt verwachten. :evil:

Uiteraard zijn dit alleen mogelijkheden en geen reclame voor...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door berndv »

hebra98 schreef:
24 nov 2020 11:41
Ik denk wel dat Radar eens een item kan besteden aan het huidige fenomeen van de heel kort bestaande website's met zeer actieve facebook reclame berichten.
Op zich wel, en het zal zeker iets helpen. Maar het wordt een herhaling van zetten, want schijnbaar hebben alle eerdere waarschuwingen niet iedereen bereikt en zal een nieuwe waarschuwing ook niet iedereen bereiken.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... opshipping
https://community.consumentenbond.nl/co ... t-in-21480
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... -drystyler
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... opshipping
https://www.linda.nl/nieuws/achtergrond ... ket-china/

Dit zijn verschillende berichten die in de afgelopen tijd al rond gegaan zijn via verschillende media. Ik heb hierin de reguliere dagbladen/kranten nog niet eens in meegenomen. Er zijn al zoveel items voorbij gekomen, en schijnbaar hebben deze items óf de mensen niet bereikt, óf de mensen zijn het alweer vergeten op het moment dat ze op die ene advertentie op facebook klikken.

Het herkennen van deze sites is inderdaad relatief eenvoudig. Er zijn zoveel kenmerken die wijzen op een dropshipper. Onsamenhangende samenstelling van aanbod. Bijvoorbeeld een combinatie van persoonlijke verzorging, telefoonhoesjes en vage gadgets. Niet logisch om dit in 1 webshop te hebben. Een grote banner bovenaan met "vandaag besteld, vandaag verzonden", dus niet "vandaag verzonden, morgen in huis". Algemene voorwaarden zonder NAW gegevens of KVK. Bij reviews honderden of soms wel duizenden reviews, voor een site waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Verzendinformatie die spreekt van kostenbesparing en daarom rechtstreeks vanaf de fabrikant sturen. En zo kan ik nog wel even door gaan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

berndv schreef:
24 nov 2020 11:51
hebra98 schreef:
24 nov 2020 11:41
Ik denk wel dat Radar eens een item kan besteden aan het huidige fenomeen van de heel kort bestaande website's met zeer actieve facebook reclame berichten.
Op zich wel, en het zal zeker iets helpen. Maar het wordt een herhaling van zetten, want schijnbaar hebben alle eerdere waarschuwingen niet iedereen bereikt en zal een nieuwe waarschuwing ook niet iedereen bereiken.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... opshipping
https://community.consumentenbond.nl/co ... t-in-21480
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... -drystyler
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... opshipping
https://www.linda.nl/nieuws/achtergrond ... ket-china/

Dit zijn verschillende berichten die in de afgelopen tijd al rond gegaan zijn via verschillende media. Ik heb hierin de reguliere dagbladen/kranten nog niet eens in meegenomen. Er zijn al zoveel items voorbij gekomen, en schijnbaar hebben deze items óf de mensen niet bereikt, óf de mensen zijn het alweer vergeten op het moment dat ze op die ene advertentie op facebook klikken.

Het herkennen van deze sites is inderdaad relatief eenvoudig. Er zijn zoveel kenmerken die wijzen op een dropshipper. Onsamenhangende samenstelling van aanbod. Bijvoorbeeld een combinatie van persoonlijke verzorging, telefoonhoesjes en vage gadgets. Niet logisch om dit in 1 webshop te hebben. Een grote banner bovenaan met "vandaag besteld, vandaag verzonden", dus niet "vandaag verzonden, morgen in huis". Algemene voorwaarden zonder NAW gegevens of KVK. Bij reviews honderden of soms wel duizenden reviews, voor een site waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Verzendinformatie die spreekt van kostenbesparing en daarom rechtstreeks vanaf de fabrikant sturen. En zo kan ik nog wel even door gaan.
>>
Helemaal mee eens.. Het zou eigenlijk verplicht moeten worden dat mensen een uurtje in de week zich moeten laten inlichten welke vormen van oplichting er bestaan in de vorm van een tv programma gelijk met opsporing verzocht.
Mijn kinderen kijken bijna nooit tv en denk dan wel eens dat ze dit soort dingen niet meekrijgen. Maar dat valt mij juist op dat ze dit haarzuiver in de gaten hebben.
Ook wat oudere mensen om mij heen wijs ik regelmatig (in vraagvorm) op de nieuwste oplichtingspraktijken.
Helaas bereik je zo niet iedereen.

Ook als je op facebook kijkt hoeveel van deze, steeds veranderende, aanbiedingen rouleren dan vraag je je af of facebook er ook profijt van trekt. Elke promotie levert FB toch ook geld op.. Deel van deze "praktijken"" zeg maar.. Soort partners.

hansz1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:43

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door hansz1974 »

Wat fijn. Van alle reacties staan er werkelijk drie concrete antwoorden/reacties tussen.
Hebra98 en Berndv, dank je wel. hier kan ik wat mee (lees: zal het gebruiken bij een volgende aankoop).

De narcistische opmerkingen van enkelen van jullie kun je ook voor je houden, toch??
Als ik de topics zo doorlees zijn er vele mensen die niet zo meegaan in het internettijdperk, terwijl dit wel van je wordt verwacht.

Ik sluit het af. Ik weet wat ik moet weten, :)

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door kuklos »

hansz1974 schreef:
25 nov 2020 12:45
Als ik de topics zo doorlees zijn er vele mensen die niet zo meegaan in het internettijdperk, terwijl dit wel van je wordt verwacht.
Nogmaals dan maar:
kuklos schreef:
24 nov 2020 11:30
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 09:54
Misschien een leuk item voor Radar?
hansz1974 schreef:
24 nov 2020 10:33
Dat soort dingen kan Radar/consumentenbond etc. toch goed uitzoeken. Die hebben de middelen ervoor.
Wees eens concreet.
* Wat precies is een mooi item voor Radar? Dit specifieke bedrijf? Bestellen op internet? Internetadvertenties? Dropshipping?
* Wat voor soort dingen kan Radar goed uitzoeken? Dit specifieke bedrijf? Bestellen op internet? Internetadvertenties? Dropshipping?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

hansz1974 schreef:
25 nov 2020 12:45
Als ik de topics zo doorlees zijn er vele mensen die niet zo meegaan in het internettijdperk, terwijl dit wel van je wordt verwacht.
Dat wordt niet per se van mensen verwacht. Alles wat een mens nodig heeft kan ie ook in de winkel kopen, dus online spullen kopen is niet iets wat per se nodig is.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Sira »

Het kan heel goed zijn dat u het bestelde artikel alsnog binnenkrijgt, kan enige tijd duren en weliswaar te duur, want de dropshipper bestelt dit bij AliExpress.

Ik bestel best veel op internet, ook vaak op verzoek van familie en kennissen, ik check de website nooit bij webshopchecker of sidn, maar bekijk de site wel, ik zoek naar contactgegevens, een telefoonnummer, KvK-nummer, taalkundig, etc. Staat er toch een adres vermeld, ga ik naar Google Maps/Streetview. Ik overdenk de naam, Magazijnstunters, klinkt voor mij niet betrouwbaar. Er is pas nog een topic geweest, dit ging over frissedeals, komt voor mij ook niet betrouwbaar over, het is namelijk het tegenovergestelde van onfrissedeals.
Ik ben er nog nooit ingetrapt en ik hoef niet af te kloppen, want ik zorg altijd dat ik een gezonde achterdocht houd.

sake1987

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Sira schreef:
25 nov 2020 16:01
Het kan heel goed zijn dat u het bestelde artikel alsnog binnenkrijgt, kan enige tijd duren en weliswaar te duur, want de dropshipper bestelt dit bij AliExpress.

Ik bestel best veel op internet, ook vaak op verzoek van familie en kennissen, ik check de website nooit bij webshopchecker of sidn, maar bekijk de site wel, ik zoek naar contactgegevens, een telefoonnummer, KvK-nummer, taalkundig, etc. Staat er toch een adres vermeld, ga ik naar Google Maps/Streetview. Ik overdenk de naam, Magazijnstunters, klinkt voor mij niet betrouwbaar. Er is pas nog een topic geweest, dit ging over frissedeals, komt voor mij ook niet betrouwbaar over, het is namelijk het tegenovergestelde van onfrissedeals.
Ik ben er nog nooit ingetrapt en ik hoef niet af te kloppen, want ik zorg altijd dat ik een gezonde achterdocht houd.
Ik heb de app van AliExpress op mijn telefoon en check als ik iets bij een twijfelachtige site interessant vind eerst even of dit product op Ali te vinden is.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Magazijnstunts.nl oplichters?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik leer dus iets nieuws. Er bestaan nog cd-winkels. Bewijst meteen mijn punt dat alles dat een mens nodig kan hebben gewoon in de winkel te koop is. En dus niet verplicht is online te kopen.

Gesloten