LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt medewerker misbruikt positie voor uitzetting

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
i-ernst
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:49

Media Markt medewerker misbruikt positie voor uitzetting

Ongelezen bericht door i-ernst » 13 jan 2009 13:01

Vorig jaar een vervelend voorval gezien bij de Media Markt waar een medewerker - product manager Wim de Boot - zijn functie gebruikte om een klant de winkel uit te zetten zonder dat er sprake was van diefstal,overlast oid.

Klant was in de winkel er werd van achteren opgeschrikt door een luid geschreeuw van iemand die aan het bellen was en dit nogal luid door de mobiel kenbaar maakte. Toen hiervan iets werd gezegd in de trand van * zeg doe eens normaal gek * was de product manager beledigd en reageerde *doe jij normaal..*Op een vraag vd klant of hij het normaal vond om zo hard door de zaak te tetteren, reageerde medewerker dat hij hier werkte en dus gerchtigd was zo te doen en zijn luide gesprek verre van luid was.Toen de klant opmerkte dat werken in de Media Markt hem geen vrijbrief gaf zo asociaal hard te spreken in de zaak reageerde de productmanager dat hij de klant eruit ging zetten. Uiteindelijk is de klant zelf weggelopen en heeft hij de zaak verlaten.


Vraag? kan een winkel medewerker zonder dat er sprake is van bedreiging/diefstal oid iemand de zaak uit zetten simpelweg omdat hij het nodig vind?

Tijger van Maleisië
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:35

Re: Media Markt medewerker misbruikt positie voor uitzetting

Ongelezen bericht door Tijger van Maleisië » 13 jan 2009 13:25

Als antwoord op je vraag moet ik toegeven dat ik het niet weet.

Teruggaande naar de situatie zou ik zelf nooit zijn weggelopen en het op een confrontatie aan laten komen.
Afhankelijk van de wijze waarop ik dan de winkel was uitgezet had ik direct aangifte gedaan bij de politie.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Media Markt medewerker misbruikt positie voor uitzetting

Ongelezen bericht door Fabel » 14 jan 2009 08:47

ja dat mag.....
een winkel is een openbare ruimte waar huisregels gelden. Indien de crew vind dat een klant deze regels breekt, kan hij/zij de kant toegang tot het pand ontzeggen al dan niet met behulp van de aanwezige beveiliging. Ik ben niet bij dit voorval geweest, maar de medewerker kan de tone of voice van de klant als dreigend hebben ervaren en heeft daar wellicht op gehandeld. Maar wellicht was deze medewerker idd nogal machtsgeil, dat kan ook. Het wordt hoe dan ook een welles nietes spelletje..

Dat sommige mensen hier misbruik van maken, is helaas niet anders. Bij een normale winkel zal je dit niet snel gebeuren. Dus: deze MediaMarkt lekker links laten liggen en je verhaal aan zoveel mogelijk mensen vertellen. In deze economische tijden zijn er veel winkels alsnog voordeliger dan de "ik ben toch niet gek en adverteer al jaren met een misleidende slogan over dat we de goedkoopste zijn maar dat is pertinent niet waar en het woord service kennen we niet"-keten. Laat ze het maar in de portomonnee voelen...

Tijger van Maleisië
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:35

Re: Media Markt medewerker misbruikt positie voor uitzetting

Ongelezen bericht door Tijger van Maleisië » 14 jan 2009 09:20

Fabel schreef:
de medewerker kan de tone of voice van de klant als dreigend hebben ervaren
Misschien is het omgekeerd evenredige ook wel van toepassing geweest. "Elke actie geeft namelijk een reactie."

Bright85
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:31

Re: Media Markt medewerker misbruikt positie voor uitzetting

Ongelezen bericht door Bright85 » 22 jan 2009 12:17

Nee dat mag niet.
Er moet een gegronde reden zijn om iemand de winkel uit te zetten.

Als een klant een medewerker aanspreekt op zijn gedrag tijdens het werken mag het persooneel de klant om die reden er niet uitzetten.

Doet een winkel dit wel kan je als klant zijnde hierover een klacht indienen.

En je zult zien dat de medewerker geen rechtvaardige reden heeft gebruikt.

Gesloten