LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Chevy-Nick
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:45

Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Chevy-Nick »

Ik heb helaas afgelopen weekend mijn camera perongeluk om zeep geholpen maar ik was al langer aan het kijken voor een nieuwe. Ik was in Tilburg dus ben even langs de Media Markt gereden voor een nieuwe.

Aangekomen kom je binnen en heb je keus uit +- 50 camera's (spiegelreflex niet inbegrepen). Jawel mijn keus de Nikon L100 stond er tussen.

Toen kwam het ... onderin het rek staan +- 5 verschillende camera's uiteraard de Nikon er niet tussen, toen begon het alweer te jeuken na eerder ervaringen met MM.

Ik naar de service balie met de vraag waar ik de camera kan vinden. Na een blik van de medewerker in het systeem kreeg ik het antwoord wat ik had verwacht. Helaas meneer deze is er niet, ik kan hem wel bestellen .... Ik had ook een model van Olympus gezien wat er naast stond, deze stond ook niet onderin het rek , ik heb naar deze gevraagd met hetzelfde antwoord. Niet leverbaar !

Vol goede moed toen maar in Rotterdam gaan kijken op binnenwegplein. Zelfde rek , zelfde camera's, zelfde modellen onderin het rek. Weer gevraagd, niet leverbaar !!!!!! Bestellen duurt 2 weken ! Nu weer naar een ander model gevraagd , niet leverbaar (stond ook niet onderin het rek)

Toen brak er iets en heb ik de medewerker gevraagd of ze soms niets willen verdienen ? Mensen komen naar een winkel om iets te kopen niet om er 2 weken op te wachten terwijl een product wel uitgebreid ten toon gesteld word !!!

Je ziet het product dat je wil in het rek staan samen met 49 anderen en dan is het er niet ? Wat is dat voor kul ? Waarom zet je iets in je etalage wat je toch niet hebt ???? Dit is nu al de 4e keer dat me dit geintje geflikt word, gebeurde eerder met een aanbieding uit de folder, hebben we niet (zelfde dag gehad) we hebben wel dit model (35 euro duurder).

Naar mijn bescheiden onderzoekje heeft de mediamarkt alleen wat onderin het rek staat of hangt en meer niet. Bespaar jezelf dus de moeite om het te gaan vragen want ze hebben het toch niet.

Nu heb ik de camera bij de locale fotowinkel gekocht. Wel 24 euro duurder maar dat moet dan maar, ik heb hem nu tenminste.

Nu kwam ik vandaag bij de Saturn daar stond hij ook, echter ook niet leverbaar. Deze winkelketen is een lachertje. Ze adverteren groot maar kunnen uiteindelijk niks waarmaken.

Mensen zitten niet te wachten op levertijden van 2 weken voor een product dat ze net in hun handen hebben gehad. Je komt daar op je vrije avond om iets te kopen voor een toch wel redelijk bedrag en verwacht dat dan ook mee te kunnen nemen. Bij de MM en Saturn kom je dan bedrogen uit.


Nick

stofzuigertje

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Prima dat ze de leuke goedkopere niet in voorraad hebben....

Niet leuk voor U maar als eigenaar Online Winkel daar laten kijken en bij mijn soms nog goedkoper kopen.
Ik mag hier geen link naar mijn winkel plaatsen maar via www.kieskeurig.nl of gelijkwaardige vind je deze wel, meestal binnen 2 á 3 dagen thuis!

Ik wil Saturn / Media Markt hartelijk danken voor hun etalage die wij graag misbruiken!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door RTD-Z »

nou je mag van mij je link neerzetten desnoods wat verhult , zolang wij hier van het forum een lekkere korting bij je krijgen :D

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Peetje »

Ik ben gisteren dus ook bij Saturn Tilburg geweest. Mijn vaste telefoon was - na een jaar of zeven - plotseling stukgegaan en niet meer te maken. Dus naar Saturn, de enige elektronicazaak die hier 's avonds open is. Showmodellen genoeg, van veel merken. Uiteindelijk zagen we twee Siemens-telefoons die er wel goed uitzagen. Onderin gekeken bij de voorraad...daar lag helaas nog niet de helft van wat er aan showmodellen stond. We vonden na veel zoeken een van de modellen die we wilden...in een reeds aangebroken doos (was dus al een keer verkocht en teruggebracht waarschijnlijk). Verkoopster erbijgehaald en die deed geen enkele moeite om iets anders te regelen. Ja, ze wilde wel laten zien dat de inhoud van de aangebroken doos nog compleet was (maar een kapot chipje of zo zie je op die manier natuurlijk niet). Dus onverrichter zaken vertrokken...en uiteindelijk ook een telefoon besteld op internet. Was overigens niet de eerste keer dat ik absoluut niet kon vinden wat ik zocht.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Saturn en media markt zijn bulkwinkels met lage prijzen en laag opgeleide medewerkers die geen hart hebben voor de spullen die ze verkopen (uitzonderingen daargelaten). Jullie willen de service van een speciaal zaak maar de bulkprijs betalen. Kan dus niet.
Koop zelf ook bij Saturn in Tilburg en heb nog niet meegemaakt dat wat ik zocht er niet was

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Peetje »

GezondVerstand10 schreef:Saturn en media markt zijn bulkwinkels met lage prijzen en laag opgeleide medewerkers die geen hart hebben voor de spullen die ze verkopen (uitzonderingen daargelaten). Jullie willen de service van een speciaal zaak maar de bulkprijs betalen. Kan dus niet.
Koop zelf ook bij Saturn in Tilburg en heb nog niet meegemaakt dat wat ik zocht er niet was
Lage prijzen? Zo goedkoop zijn Saturn en Mediamarkt nou ook weer niet (ook al presenteren ze zich wel zo). Diverse malen al producten daar gezien die bij andere zaken in de stad tientjes goedkoper waren. Wat betreft de slecht opgeleide medewerkers geef ik je gelijk, maar die vind je overal wel toch?

renwel
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2008 10:32

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door renwel »

Als ik bij Mediamarkt kom, is wat ik wil kopen ook vaak net op. Veel schreeuwerige reclame, maar erg weinig resultaat . Prijzen: soms erg goedkoop, maar met veel andere artikelen die niet in de folder staan minstens zo duur als elders. De dvd's / cd's zijn vaak zelfs nog duurder. Met een kapot artikel je garantie gebruiken: vaak een half uur tot een uur in de rij bij de klantenservice...... Ondanks dit alles is het toch altijd mega-druk.

ArjenM
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2009 18:46

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door ArjenM »

GezondVerstand10 schreef:Saturn en media markt zijn bulkwinkels met lage prijzen

Sterker nog Media Markt en Saturn zijn organisatorisch van dezelfde eigenaar met dezelfde inkoop organisatie.
Dus vind je het bij de 1 niet hoef je in veel gevallen niet eens naar de ander te gaan....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Media_Markt

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Rickyman »

Dit is nu al de 4e keer dat me dit geintje geflikt word
Een ezel stoot zich al geen 2 keer aan dezelfde steen, met al uw vorige ervaringen was ik toch direct naar de vakzaak geweest, het scheelt 24 euro maar je hebt zoveel meer...kennis, hulp bij een probleem en hart voor hun vak.
Daar heb ik graag 24 euro voor over.

stofzuigertje

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas mag ik geen link plaatsen en als ik het toch doe krijg ik een IP ban wegens waarschuwing....
Dus U mag mijn winkel wel plaatsen....

De redactie weet dus 1 winkel en die andere 17 namen......
Ik verdien genoeg en ik gun andere winkels ook een goede boterham.
Korting kan niet, want door de lage prijzen maak ik net geen verlies.

Ik geef liever iedereen een lage prijs dan forum collega's korting en die elders terug halen... want gezien het aantal is dat voor mij nooit bij te houden!

Darth Neo
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:38

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Darth Neo »

Mijn ervaringen bij Saturn in Tilburg (je hebt daar touwens geen Media Markt), zijn uiterst positief. Ik ben fanatiek fotograaf en wordt bij Saturn altijd bijzonder goed en professioneel geholpen door personeel dat goed op de hoogte is. Beter dan welke andere fotozaak in Tilburg dan ook waar je alleen maar opgelicht wordt (iets wat online ook risicovoller is :wink: ). Online krijg je trouwens zo wie zo geen service of uitleg en moet je maar hopen dat je krijgt wat je besteld (helaas ook door ervaring wijzer geworden).
Ik werk zelf ook veel met mensen en weet helaas hoe onredelijk mensen kunnen zijn en hoe mensen kunnen zeuren om niks. Mijn advies: gebruik je hersens, klaag niet zo, en als iets niet op voorraad is vraag er dan gewoon naar en geef medewerkers een kans om je te helpen (en heb wat geduld en denk niet dat je de enige op de wereld bent). Vaak met wat geduld is een product er dan een paar dagen of een weekje later tenzij een leverancier niet kan leveren (erg makkelijk om in die gevallen bedienend personeel de schuld te geven). In die gevallen moet je dus een Sony of een Nikon de schuld geven en niet de winkel.

--------------------

humanity is a flawed creation...............

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door seconds-out »

Darth Neo schreef:Mijn ervaringen bij Saturn in Tilburg (je hebt daar touwens geen Media Markt), zijn uiterst positief. Ik ben fanatiek fotograaf en wordt bij Saturn altijd bijzonder goed en professioneel geholpen door personeel dat goed op de hoogte is. Beter dan welke andere fotozaak in Tilburg dan ook waar je alleen maar opgelicht wordt (iets wat online ook risicovoller is :wink: ). Online krijg je trouwens zo wie zo geen service of uitleg en moet je maar hopen dat je krijgt wat je besteld (helaas ook door ervaring wijzer geworden).
Ik werk zelf ook veel met mensen en weet helaas hoe onredelijk mensen kunnen zijn en hoe mensen kunnen zeuren om niks. Mijn advies: gebruik je hersens, klaag niet zo, en als iets niet op voorraad is vraag er dan gewoon naar en geef medewerkers een kans om je te helpen (en heb wat geduld en denk niet dat je de enige op de wereld bent). Vaak met wat geduld is een product er dan een paar dagen of een weekje later tenzij een leverancier niet kan leveren (erg makkelijk om in die gevallen bedienend personeel de schuld te geven). In die gevallen moet je dus een Sony of een Nikon de schuld geven en niet de winkel.

--------------------

humanity is a flawed creation...............
Waarom mogen mensen niet klagen over de Saturn/ Media-Markt maar jij wel alle fotozaken in Tilburg oplichters vinden/benoemen?

Gaan we even voorbij dat dit een vreemde manier van binnenkomen is voor een nieuweling op dit forum... :D

Darth Neo
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:38

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Darth Neo »

Nieuweling op dit forum maakt niet uit. Je moet ergens beginnen.
En over de fotozaken van Tilburg.....de waarheid mag gezegd worden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door seconds-out »

Darth Neo schreef:Nieuweling op dit forum maakt niet uit. Je moet ergens beginnen.
En over de fotozaken van Tilburg.....de waarheid mag gezegd worden.

De waarheid?
Welke waarheid?
Alleen jouw waarheid dan toch zeker want je wilt ons wijsmaken dat jouw tokootje ok is en alle andere fotozaken in Tilburg oplichters zijn.
:roll:

Darth Neo
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:38

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Darth Neo »

De waarheid = mijn waarheid gebaseerd op ervaring
Mijn tokootje: geen idee waar je dat vandaan haalt = een aanname van jouw kant
Dat ik jullie probeer te overtuigen = ook een aanname
Reden van mijn reactie = onzin zien op een forum waar mensen zonder geduld en realiteitsbesef alleen lopen zeuren en afgeven op mensen waar ik goede ervaringen mee heb. In mijn ogen onterecht en kinderachtig.
Mijn ervaringen met het personeel waar hier zo minachtend over gesproken wordt zijn positief. Dat wil ik graag delen. Blijkbaar heb jij daar moeite mee.
Verdere discussie op dit niveau = zinloos

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door seconds-out »

Darth Neo schreef:De waarheid = mijn waarheid gebaseerd op ervaring
Mijn tokootje: geen idee waar je dat vandaan haalt = een aanname van jouw kant
Dat ik jullie probeer te overtuigen = ook een aanname
Reden van mijn reactie = onzin zien op een forum waar mensen zonder geduld en realiteitsbesef alleen lopen zeuren en afgeven op mensen waar ik goede ervaringen mee heb. In mijn ogen onterecht en kinderachtig.
Verdere discussie op dit niveau = zinloos
Ja ja....zou ik ook typen als ik jou was. :D
Toko is een ander woord voor nering/winkeltje maar daar heb je dus nog nooit van gehoord.
Jij probeert hier wel degelijk mensen te overtuigen gezien de ongevraagde "adviezen" die je gaf in je vorige post.
En de waarheid is bij jou gebaseerd op eigen ervaringen... :D ?? :D

Verdere discusssie op dit niveau is zinloos typ je :D ?
Jouw niveau is als een kleuter die geen gelijk krijgt..

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Abarth »

Ik kijk meestal eerst op internet wat ik wil hebben.
Vervolgens kijk ik via de prijsvergelijksites waar het product op voorraad is en het aantrekkelijkst geprijst.
Hierin maak ik de afweging tussen een fysieke winkel die dichtbij is (makkelijk bij garantie) en of de online winkel en kjk wat het me aan reiskosten kost. (vaak nog goedkoper)
Een enkele keer bestel ik daadwerkelijk online maar dat is erg afhankelijk van de schadegevoeligheid van produkten (ja er wordt met pakketjes gegooid)

Als ik online iets koop kijk ik of ik het bij afhalen kan reserveren en ga vervolgens daar iets in de buurt doen.

Voor een fotocamera bijvoorbeeld shoppen in Nijmegen of Rotterdam of een dagje Urk.
Dozenschuivers die roepen dat ze de goedkoopste zijn en moeilijk doen over garantie (zie diverse forums) mijd ik als de pest.
Dan liever een tientje meer en betalen voor de service die je krijgt.

Darth Neo
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:38

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door Darth Neo »

seconds-out schreef: Toko is een ander woord voor nering/winkeltje maar daar heb je dus nog nooit van gehoord.
Ik gaf aan dat ik niet wist waar je dat vandaan haalde / niet wat het betekent.
Leren lezen begin je ook mee op de kleuterschool.
seconds-out schreef: Verdere discusssie op dit niveau is zinloos typ je :D ?
Jouw niveau is als een kleuter die geen gelijk krijgt..
Met deze reactie bevestig je alleen maar mijn punt. Dank je :lol:

thobe
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 sep 2010 20:29
Locatie: Dieren

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door thobe »

Daar gaan we weer. Iemand heeft maar een paar reacties, is positief, dus er zit wat achter?

Om te beginnen, MediaMarkt en Saturn vallen onder één geheel. Concept is nieth elemaal het zelfde, maar qua assortiment komt het aardig overeen.

Met betrekking tot de voorraad. Dat is simpel te verklaren, winkels met een zeer groot (breed) assortiment werken vaak met een omzet regel. 80% van de omzet behalen ze met 20% van de producten. De andere 80% aan assortiment halen ze maar 20% mee, en die hebben ze dus ook niet ruim op voorraad. Dat is veels te duur en brengt onnodige risico's met zich mee.

Zo is de 20% van de voorraad ruimschoots op voorraad, denk aan de actieproducten, kopstellingen enz. Bepaalde producten zijn slechts een aantal keer op voorraad, en weer een aantal producten zijn eenmaal, slechts als showmodel of niet op voorraad.

Altijd vervelend dat het product dat je net zoekt bij die laatste groepen hoort, maar het is niet anders voor zon winkel. De mediamarkt richt zich natuurlijk alleen maar op die 20%, en wil toch laten zien dat ze ook de andere 80% verkopen (of het nu op voorraad is of niet). Als het product er niet is, dan kun je het gewoon bestellen of het showmodel kopen. De verkopers kun je daar moeilijk de schuld van geven, het is gewoon beleid.

Zo heb ik laatst een versterker bij MediaMarkt gekocht. Was niet op voorraad, was geen showmodel van,internetwinkels leverden hem neit. Versterker was besteld en tegen een scherpe prijs kon ik hem de week erop ophalen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Media Markt / Saturn - Verkrijgbaarheid van producten

Ongelezen bericht door seconds-out »

Darth Neo schreef:
seconds-out schreef: Toko is een ander woord voor nering/winkeltje maar daar heb je dus nog nooit van gehoord.
Ik gaf aan dat ik niet wist waar je dat vandaan haalde / niet wat het betekent.
Leren lezen begin je ook mee op de kleuterschool.
seconds-out schreef: Verdere discusssie op dit niveau is zinloos typ je :D ?
Jouw niveau is als een kleuter die geen gelijk krijgt..
Met deze reactie bevestig je alleen maar mijn punt. Dank je :lol:
Aha,
Als je dus wist wat een toko is waarom vraag je dan waar ik het vandaan haalde?
Naar de bekende weg vragen is ook kleutergedrag.. :D

Met jouw reactie bevestig je ook mijn mening hoor, dat is wederzijds :roll:

Btw...je denkt toch niet dat ik met jouw tokootje bedoel dat jij dan ook de eigenaar bent/ cq. werkt... 8)
Jij bent de fotograaf die alleen goeie ervaringen heeft met Saturn...kritische schrijfsels van andere forumleden over Saturn doe je af als klagen en je weet zeker dat alle andere fotozaken in Tilburg oplichters zijn, dat is immers jouw ervaring en dus de"waarheid"...

Gesloten