LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
johan2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2019 19:16

MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door johan2019 »

Hey,

Vorige week heb ik wasmachine en een droger bij de Media Markt besteld. Toen beide producten werden geleverd bleek in de wasmachine een deuk te zitten. De bezorger zou er voor zorgen dat deze wasmachine retour zou gaan en dat ik een nieuwe zou krijgen. Ik heb toen alleen voor de droger getekend.

De volgende dag had ik niks van de Media Markt gehoord, dus ik heb maar eens gebeld. Nu blijkt dat bij de producten (bij Track en Trace) de status afgeleverd hebben. Dit klopt dus niet. Daarnaast staat niet mij handtekening van ontvangst bij deze producten, maar een handtekening van iemand anders.

Media Markt en Dynalogic geven aan dat de producten geleverd zijn, terwijl dit niet zo is :S Heeft iemand hier ervaring mee wat je in dit geval het beste kan doen?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar is die wasmachine mee teruggenomen?

johan2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2019 19:16

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door johan2019 »

De wasmachine is inderdaad mee teruggenomen


crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer de klachtmelding bij mediamarkt op niets uitloopt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door yan »

Als er niets is geleverd in ieder geval niets betalen.
Als er al vooruit betaald is de betaling terugvorderen. Aangeven dat het binnen 14 dagen retour gestort dient te zijn en dat u het anders uit handen geeft aan een incassobureau.

(of even gaan schelden en schreeuwen in de dichtstbijzijnde winkel wilt ook nog wel eens helpen 8) )

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
29 jan 2019 20:58
Eerst maar eens aangifte doen van valsheid in geschrifte. Als iemand anders dan u getekend heeft, dan heeft Media Markt een heel groot probleem.
Valt best mee. Ze moeten alleen het geld terugstorten. Dat noem ik geen “heel groot probleem”.

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Franscois »

Tja, mediamarkt! Die dat dan ook niet.

juliomariner
Berichten: 4816
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door juliomariner »

yan schreef:
29 jan 2019 08:52


(of even gaan schelden en schreeuwen in de dichtstbijzijnde winkel wilt ook nog wel eens helpen 8) )
Meestal werkt dat juist niet.
Als ik bij de MM zou werken (gelukkig niet) zou ik in ieder gevalvoor een scheldende klant niet echt mijn best doen

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Als u via het internet bestelde heeft u 14 dagen bedenktijd om de koop te ontbinden.
En dat betekent : geld terug.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door moederslink »

johan2019 schreef:
28 jan 2019 19:22
Hey,

Vorige week heb ik wasmachine en een droger bij de Media Markt besteld. Toen beide producten werden geleverd bleek in de wasmachine een deuk te zitten. De bezorger zou er voor zorgen dat deze wasmachine retour zou gaan en dat ik een nieuwe zou krijgen. Ik heb toen alleen voor de droger getekend.

De volgende dag had ik niks van de Media Markt gehoord, dus ik heb maar eens gebeld. Nu blijkt dat bij de producten (bij Track en Trace) de status afgeleverd hebben. Dit klopt dus niet. Daarnaast staat niet mij handtekening van ontvangst bij deze producten, maar een handtekening van iemand anders.

Media Markt en Dynalogic geven aan dat de producten geleverd zijn, terwijl dit niet zo is :S Heeft iemand hier ervaring mee wat je in dit geval het beste kan doen?
U schrijft dat er een andere handtekening staat bij ontvangst van deze producten, dat is dus meervoud...
Maar u schrijft ook dat u wel zelf voor ontvangst vd droger heeft getekend, dus voor 1 product.
Hoe zit dit dan precies?

MM kan gewoon de handtekeningen vergelijken wanneer u in de zaak bent , dan is ter plekke het eea wel goed uit te zoeken lijkt mij. Dus i.p.v bellen zou ik langs gaan.

Of is het e.e.a al opgelost?
Of gaat u de koop ontbinden of heeft u de droger al gebruikt?

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
30 jan 2019 16:08
Moneyman schreef:
29 jan 2019 21:50
Hypo63 schreef:
29 jan 2019 20:58
Eerst maar eens aangifte doen van valsheid in geschrifte. Als iemand anders dan u getekend heeft, dan heeft Media Markt een heel groot probleem.
Valt best mee. Ze moeten alleen het geld terugstorten. Dat noem ik geen “heel groot probleem”.
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is valsheid in geschrifte een strafbaar feit. Dat kun je niet zomaar afdoen met alleen maar geld terugstorten.
Dan vergis je je inderdaad. Mediamarkt heeft voor zover ik in dit topic lees geen valsheid in geschrift gepleegd.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Hypo63 schreef:
30 jan 2019 16:08
Moneyman schreef:
29 jan 2019 21:50
Hypo63 schreef:
29 jan 2019 20:58
Eerst maar eens aangifte doen van valsheid in geschrifte. Als iemand anders dan u getekend heeft, dan heeft Media Markt een heel groot probleem.
Valt best mee. Ze moeten alleen het geld terugstorten. Dat noem ik geen “heel groot probleem”.
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is valsheid in geschrifte een strafbaar feit. Dat kun je niet zomaar afdoen met alleen maar geld terugstorten.
Of er is iets fout gegaan... Dat is geen valsheid in gechrifte

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door moederslink »

Als er door een ander een handtekening voor ontvangst is gezet is dit vlg mij wel valsheid in geschrifte.
TS heeft alleen voor ontvangst vd droger getekend en voor de wasmachine is er door iemand voor ontvangst getekend lees ik.
Deze handtekeningen kun je gaan vergelijken op de afleverbon/ factuurbon/ pakbon.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door berndv »

Willemzelf schreef:
30 jan 2019 15:59
Als u via het internet bestelde heeft u 14 dagen bedenktijd om de koop te ontbinden.
En dat betekent : geld terug.
Die regeling gaat niet op, dan zal ts ook een wasmachine retour moeten sturen, en laat dat nou net het probleem zijn :wink:

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
30 jan 2019 16:25
Als er door een ander een handtekening voor ontvangst is gezet is dit vlg mij wel valsheid in geschrifte.
Klopt. Maar dat ding is geleverd door Dynalogic, niet door de Mediamarkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dynalogic heeft dan valsheid in geschrifte gedaan namens Media Markt die hun dit werk gaven.
Maar Media Markt bepaalde welke firma dit werk voor hun doet, maar bleef aansprakelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
30 jan 2019 17:21
moederslink schreef:
30 jan 2019 16:25
Als er door een ander een handtekening voor ontvangst is gezet is dit vlg mij wel valsheid in geschrifte.
Klopt. Maar dat ding is geleverd door Dynalogic, niet door de Mediamarkt.
Ok , dan heeft Dynalogic dus een probleem en zal dit moeten oplossen.
Zomaar een handtekening zetten voor ontvangst , terwijl er een machine met deuk is geleverd die ook gelijk weer mee retour is genomen klopt natuurlijk van geen kant.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
30 jan 2019 17:35
Dynalogic heeft dan valsheid in geschrifte gedaan namens Media Markt die hun dit werk gaven.
Maar Media Markt bepaalde welke firma dit werk voor hun doet, maar bleef aansprakelijk.
Onzin. Mediamarkt blijft slechts aansprakelijk voor de leveringen/of terugbetaling. Niet voor de eventuele valse handtekening.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: MediaMarkt - Deuk in wasmachine

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een winkel een bedrijf inhuurde met dubieus personeel zijn ze daar aansprakelijk voor.

Of ze nu bij MM werken of Dynalogic maakt niets uit.

Gesloten