LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt weigert verkoop boven €25 aan jongeren

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt weigert verkoop boven €25 aan jongeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aygulf schreef:
30 nov 2020 13:39
Verwijderd schreef:
18 sep 2017 14:34
....
Ongeveer 25 jaar geleden als 14 jarige al 160 gulden per maand aan cd's e.d.??????
Ik denk niet dat JohnTheBassist na zijn permaban nog terugkomt om op zijn post van een dikke drie jaar geleden te reageren :D

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: MediaMarkt weigert verkoop boven €25 aan jongeren

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik kan mij voorstellen dat MM deze regel hanteert. Dan vraag ik mij af hoe soepel ze zijn als een ouder een door een minderjarig kind gekocht goed terug brengt. Iemand daar ervaring mee?

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MediaMarkt weigert verkoop boven €25 aan jongeren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
27 nov 2020 11:59
Ik heb heel wat liever dat MM een minderjarige beschermt dan dat ze denken dat het wel snor zal zitten. Ze houden zich keurig aan de wet en de zorgplicht. Ik vind het een prima keuze van de MM.
Overigens heb ik nergens gezegd dat ze zich niet aan de wet houden. Ik vind het gewoon een nutteloze wet en zou je je hierin gewoon moeten beroepen op logisch nadenken. En om dan als MediaMarkt een grens van 25 euro te stellen voor mensen onder de 18, is wel heel kort door de bocht. Een 15-jarige verdient over het algemeen wel meer dan die 25 euro per maand, dan zou je die grens toch al kunnen oprekken. Een beetje flexibiliteit zou een bedrijf juist goed staan.

Gesloten