Multi-plus bril van de Eyelove?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
enno.borgsteede
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58

Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door enno.borgsteede »

Als ik naar Pearl ga, word ik geconfronteerd met 6 smaken multifocaal. En bij Hans Anders zijn het er 5, waarvan de middenmotor al Excellent heet, maar dat niet is. Hij vertekent namelijk veel meer, dan de Plus die ik in 2010 van ze kocht, toen ze bij Hans Anders maar 2 varianten hadden. En nog een keer € 100 bijbetalen voor de variant Individual, die misschien wel goed is voor beeldschermwerk, gaat me te ver.

Daarom de vraag: Hoe goed is de variant Multi-plus van de Eyelove? Kan je daarmee goed naar een beeldscherm kijken zonder vertekening?

Met mijn oude bril van Hans Anders kon dat, maar met de duurdere nieuwe niet meer. Ik zoek dus een alternatief.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39
Beste antwoord
Gekozen door enno.borgsteede

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

door Aygulf » 21 nov 2022 18:01

enno.borgsteede schreef:
21 nov 2022 16:23
Als ik naar Pearl ga, word ik geconfronteerd met 6 smaken multifocaal. En bij Hans Anders zijn het er 5, waarvan de middenmotor al Excellent heet, maar dat niet is. Hij vertekent namelijk veel meer, dan de Plus die ik in 2010 van ze kocht, toen ze bij Hans Anders maar 2 varianten hadden. En nog een keer € 100 bijbetalen voor de variant Individual, die misschien wel goed is voor beeldschermwerk, gaat me te ver.

Daarom de vraag: Hoe goed is de variant Multi-plus van de Eyelove? Kan je daarmee goed naar een beeldscherm kijken zonder vertekening?

Met mijn oude bril van Hans Anders kon dat, maar met de duurdere nieuwe niet meer. Ik zoek dus een alternatief.
Partner heeft al voor derde keer bril van Eyelove ("multiplus" duurste uitvoering multifocaal met extra dunne glazen €168) en is daar heel tevreden mee. Zit "hele" dagen probleemloos achter computerscherm.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door Jablan »

Vertekening ... kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld:
- je bril verandert op een andere plek van sterkte dan je ogen
- slecht advies van de opticien
- een kleine afwijking in je ogen

Eye-love is niet anders dan een Hans Anders, Specsavers en hoe de ketens ook heten. Ze willen vooral brillen verkopen.

Vanwege de vertekening is het advies anders: afspraak maken met een oogarts of optometrist en dan pas op zoek gaan naar een andere bril.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door Aygulf »

enno.borgsteede schreef:
21 nov 2022 16:23
Als ik naar Pearl ga, word ik geconfronteerd met 6 smaken multifocaal. En bij Hans Anders zijn het er 5, waarvan de middenmotor al Excellent heet, maar dat niet is. Hij vertekent namelijk veel meer, dan de Plus die ik in 2010 van ze kocht, toen ze bij Hans Anders maar 2 varianten hadden. En nog een keer € 100 bijbetalen voor de variant Individual, die misschien wel goed is voor beeldschermwerk, gaat me te ver.

Daarom de vraag: Hoe goed is de variant Multi-plus van de Eyelove? Kan je daarmee goed naar een beeldscherm kijken zonder vertekening?

Met mijn oude bril van Hans Anders kon dat, maar met de duurdere nieuwe niet meer. Ik zoek dus een alternatief.
Partner heeft al voor derde keer bril van Eyelove ("multiplus" duurste uitvoering multifocaal met extra dunne glazen €168) en is daar heel tevreden mee. Zit "hele" dagen probleemloos achter computerscherm.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Over wat voor een bril hebben we het hier? Een goede multifocale bril voor dagelijks gebruik heeft andere eigenschappen als een multifocale leesbril en ook als een multifocale beeldschermbril (waar je ook weer varianten in hebt). Iets vertekening heb je zelfs met de beste glazen maar een goede opticiën kan hier prima voorlichting over geven en zorgen (goede oogmeting en glaskeuze die het best aansluit op het gewenste gebruik) dat ook de bril zo goed mogelijk voldoet. (overigens is het inderdaad geen gek idee om een oogarts eens te laten kijken, veel klachten worden toegeschreven aan een nieuwe bril terwijl de werkelijk oorzaak niet zelden in het oog zelf zit)

enno.borgsteede
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door enno.borgsteede »

Veldt01 schreef:
21 nov 2022 22:19
Over wat voor een bril hebben we het hier? Een goede multifocale bril voor dagelijks gebruik heeft andere eigenschappen als een multifocale leesbril en ook als een multifocale beeldschermbril (waar je ook weer varianten in hebt). Iets vertekening heb je zelfs met de beste glazen maar een goede opticiën kan hier prima voorlichting over geven en zorgen (goede oogmeting en glaskeuze die het best aansluit op het gewenste gebruik) dat ook de bril zo goed mogelijk voldoet.
Dagelijks gebruik, met wel veel uren achter de PC. Is goed te doen met de oude van Hans Anders, maar met de nieuwe niet. Die gaf meer vertekening dan de oude. En ik schrijf gaf, omdat ik die vandaag geretourneerd heb. En hierbij gaf de opticien aan, dat zelfs een upgrade van de variant Excellent naar Individual of Supreme meer vertekening zou geven dan deze oude bril, en dat ik die, als het om de vertekening gaat, dan maar moet houden.

En dit is iets dat me toch wel verbaast, want ik zou denken dat de moderne varianten juist beter zouden zijn, door voortschrijdende techniek.

enno.borgsteede
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door enno.borgsteede »

Aygulf schreef:
21 nov 2022 18:01
Partner heeft al voor derde keer bril van Eyelove ("multiplus" duurste uitvoering multifocaal met extra dunne glazen €168) en is daar heel tevreden mee. Zit "hele" dagen probleemloos achter computerscherm.
Dank, dat doe ik ook, die hele dagen. Nu weer met de oude van Hans Anders, uit de tijd dat die ook alleen maar gewoon en plus verkocht.

enno.borgsteede
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door enno.borgsteede »

fonsflons schreef:
21 nov 2022 17:52
Ik vermoed dat TS het heeft over de breedte van het multifocale geslepen deel en niet over de kunde van de opticien.
In zekere zin beide, en daar zit hem de kneep. Zo biedt Hans Anders mij 5 varianten, waarbij vanaf nummer 3 (Excellent) al breder zicht wordt beloofd, en waarbij de duurdere varianten, voor elke € 100 meer ook meer beloven, maar waarbij de dienstdoende opticien ervan overtuigd was, dat ik aan die Excellent genoeg had. Die is echter minder breed dan de Plus van hun van 2010. En volgens diezelfde opticien Zouden ook de duurdere varianten mij niet het gemak geven van die Plus van toen. En ik leid daar dan eigenlijk uit af, dat het een beetje op de autoverkoop begint te lijken, waar je vroeger ook varianten had zoals een L, een GL, en een GLX.

Kijk ik bij de Pearle, dan zie ik zelfs 6 smaken, waarbij alleen bij de varianten Diamant en Excellent een vinkje staat voor breder zicht. Het is bij hun dus breder ja of nee, met een vinkje, en dus niet een variërend aantal bolletjes, zoals bij Hans, waardoor je weer zou kunnen zeggen dat de keuze ondanks het grote aantal smaken eigen weer simpel is. En ook Eye Wish werkt met vinkjes, net als Pearle, met 4 varianten.

En als ik dan puur zou gaan voor breder zicht, dan kost dat vinkje me € 650 bij de Pearle, en € 149 bij Eyelove. Dat is dan zonder extra dunne glazen.

En hierbij moet ik voor mijn woonplaats aantekenen dat qua meting Pearle en Eyelove het beter doen dan Hans.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door Dirkie »

enno.borgsteede schreef:
21 nov 2022 16:23
Als ik naar Pearl ga, word ik geconfronteerd met 6 smaken multifocaal. En bij Hans Anders zijn het er 5, waarvan de middenmotor al Excellent heet, maar dat niet is. Hij vertekent namelijk veel meer, dan de Plus die ik in 2010 van ze kocht, toen ze bij Hans Anders maar 2 varianten hadden. En nog een keer € 100 bijbetalen voor de variant Individual, die misschien wel goed is voor beeldschermwerk, gaat me te ver.

Daarom de vraag: Hoe goed is de variant Multi-plus van de Eyelove? Kan je daarmee goed naar een beeldscherm kijken zonder vertekening?

Met mijn oude bril van Hans Anders kon dat, maar met de duurdere nieuwe niet meer. Ik zoek dus een alternatief.
Als U bij Pearl of Hans Anders bent kunt U advies vragen. Geef uw wensen zo goed mogelijk aan en dan zou de opticien U een advies kunnen geven. Zo doe ik het altijd als ik bij de opticien ben (overigens niet een van genoemde). En als dat advies bestaat uit een verschillende mogelijkheden waar U alsnog uit moet kiezen dan was
- Uw vraag niet duidelijk voor de opticien en kan hij geen goed advies geven (een maximale prijs kan ook een wens zijn)
- Uw vraag was wel duidelijk en dan wordt het tijd voor een andere opticien.
Wat zeker niet de beste weg is om op de site van de opticien te gaan kijken wat ze aanbieden en dan hier een vraag gaan stellen wat u moet doen. Het gaat namelijk om uw ogen en uw wensen.

enno.borgsteede
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58

Re: Multi-plus bril van de Eyelove?

Ongelezen bericht door enno.borgsteede »

Ik snap het idee, maar aan het advies van de opticien heb ik niets, omdat dat alleen voor de eigen toko geldt. En Pearle kan me niet overtuigen dat hun bril van € 650 beter is dan die van de Eyelove van € 149.

Vandaar dat ik hier naar ervaringen vraag.

Plaats reactie