LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opdringerig Winkelpersoneel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Marieke,

het dixons voorbeeld is bekend.
En is een slecht teken - want het 'team' is niet op elkaar ingespeel, en heeft geen benul van wat er in de winkel gaande is.

Daar zou zelfs Moeder Teresa moedeloos van worden :)

marieke2407

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door marieke2407 »

guardian(sorry,schrij ik het goed?)
heb moeite some met typen,sommige weten dat hier..
ik moet heel hard lachen om je :D positief hahhah

gr marieke

eefz
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 22:34

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door eefz »

Wat is er nou weer erg aan beleefd zijn? Denk nu niet gelijk het ergste van de verkoper/ster. Jij komt in de winkel, dan is het toch niet een hele gekke vraag als de verkoper/ster aan u vraagt of hij u kan helpen!
Met helpen wordt niet gelijk iets aangesmeert hoor. Trouwens een verkoper/ster vraagt dit ook vaak omdat u als klant waarschijnlijk langer dan 10sec voor het vak staat en het dus niet gelijk kan vinden. Dan is de vraag kan ik u helpen toch erg oplettend. De klanten kijken vaak verkeerd en de verkoper/ster helpt de klant naar het des betreffende product. Je kan ook gewoon zeggen: nee, bedankt als je niet geholpen wilt worden. Mijn ervaring is dat de meeste klanten het op prijs stellen en ze inderdaad op de verkeerde plek kijken. Wees vooral beleefd en vriendelijk, dat zou jij ook willen als jij in een winkel zou werken.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door WarZir »

Moest bij het lezen van dit topic direct denken aan de BCC, lijkt wel alsof ze daar een speciale training krijgen hoe klanten te overdonderen.

Op een drukke zaterdag moet je echt moeite doen om een verkoper 'aan de haak' te slaan, maar kijk uit voor een rustigere doordeweekse dag. Bij de aankoop van een lcd of plasma (persoonlijke ervaring en ook vernomen van anderen) worden je gelijk van die achterlijk dure Monster kabels aangesmeerd (vreselijk overhyped btw). Toen wij deze (met moeite!) afwezen, omdat wij zelf al goede kabels hebben, was meneer zwaar beledigd en kwam er zelfs een "oke, dan moet u 't zelf maar weten" uit met een blik in zijn ogen waar bijna donder en bliksem uit kwam.

Oh ja, de term "die heb ik thuis ook!" is ook zeer geliefd bij verkopers, bij BCC, maar uiteraard ook bij de concurrent. Verschrikkelijk is dat. Denken ze nou echt dat we zo stom zijn?

BCC loop ik in ieder geval steevast met een boog omheen, tegenwoordig heb ik m'n plek gevonden op Modern.nl, stukken goedkoper en ook geen last van vervelende verkopers :)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Je bent een beetje paranoia denk ik.

-Waarom zouden ze het zo druk hebben op zaterdag ? Al die ontevreden mensen zijn bang voor internet ?

- Monster Cable is niet over hyped. Goede kabels zijn gewoon erg belangrijk en zeer onderschat. Blijkbaar verkopen ze bij BCC Monster Cable, maar er zijn ongetwijfeld meer goede kabels.
Zie ook eens :
http://www.youtube.com/watch?v=XIw6lrghOt0
Oh ja, de term "die heb ik thuis ook!" is ook zeer geliefd bij verkopers, bij BCC, maar uiteraard ook bij de concurrent. Verschrikkelijk is dat. Denken ze nou echt dat we zo stom zijn?
Ik heb dat als broekie ook ooit eens gezegd, tegen iemand net als jij. Deze klant reageerde ook net als jij. En weet je, het was echt de waarheid ! Nooit heb ik dat ooit nog gedaan, ook al heb ik na 17 jaar nog soms de neiging.

Ik hoop dat je al je aankopen doet op het www, want kopen moet voor de klant een feestje zijn. Maar jij bent de nachtmerrie voor een verkoper !

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door WarZir »

Maar jij bent de nachtmerrie voor een verkoper !
Glad to be :twisted: . Nee hoor, niks paranoia, ik ben gewoon kritisch en wil altijd duidelijke info van een verkoper, geen zgn. 'verkooppraatje'. En ja, gemiddeld 8 van de 10 keer krijg ik een "heb ik zelf ook".
Maar goed, je geeft al aan dat je een verkoper bent, dus een objectieve reactie/mening kan en mag ik dan ook niet van je verwachten. Een prettige werkdag! :wink:

Oh ja, Monster kabels zijn zeker overhyped, mijn man heeft jarenlang in de geluidstechniek gewerkt, geen lullige apparaatjes, nee, het echte professionele werk, dus ik ga liever van zijn oordeel uit dan die van een verkoper, als je het niet erg vind :wink: . Maar ik begrijp dat het een aderlating is voor een winkel als mensen ineens overstappen op (veel) goedkopere en net zo goede kabels.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Maar goed, je geeft al aan dat je een verkoper bent, dus een objectieve reactie/mening kan en mag ik dan ook niet van je verwachten.
Je bent hier enorm aan het generaliseren, heb je dat zelf niet door of ben je echt zo kortzichtig ? Ik hoop het niet voor jou, want winkelen kan echt heel leuk zijn. Niet elke winkel en het personeel is louche. Zo heb ik laatst een paar schoenen gekoht en ik heb die winkel voorgedragen voor een warme douche, omdat ik zo ontzettend goed ben geholpen.
Oh ja, Monster kabels zijn zeker overhyped, mijn man heeft jarenlang in de geluidstechniek gewerkt, geen lullige apparaatjes, nee, het echte professionele werk, dus ik ga liever van zijn oordeel uit dan die van een verkoper
Uiteraard is dat dan de mening van je man. Maar je kan geen appels met peren vergelijken. Kijk ook maar eens op internet, je kunt er diverse testen vinden, kijk maar naar de resultaten. Ook kun je het zelf zien, ik zou je bijna uitnodigen in mijn winkel.
Maar ik begrijp dat het een aderlating is voor een winkel als mensen ineens overstappen op (veel) goedkopere en net zo goede kabels.
Nee hoor, dat is het niet. Het is soms zo jammer dat mensen enorm veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld een hele mooie tv en dan gaan ze bezuinigen op de kabels en gebruiken ze een touwtje om de boel aan te sluiten. Waarom dan die mooie dure tv kopen ?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door mar42 »

is dat niet de keuze van de mensen zelf wat ze kiezen of dit nou goed is of niet je bent immers niet verplicht iets van een ander aan te nemen omdat diegene vind dat het beter zou kunnen zijn :wink: :wink:

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door WarZir »

Niet elke winkel en het personeel is louche. Zo heb ik laatst een paar schoenen gekoht en ik heb die winkel voorgedragen voor een warme douche, omdat ik zo ontzettend goed ben geholpen.
Oh, maar zo bedoelde ik het zeker niet hoor, als dit zo overkwam: excuses. Ik had het in mijn voorbeeld specifiek over de BCC (alhoewel ik de opmerking "die heb ik ook" helaas ook vaak hoor in andere winkels en branches). Ik wil zeker niet alle verkopers over 1 kam scheren, want er zijn zeker ook goede bij, ook hier kan ik gelukkig over meespreken en beamen. Alleen bij BCC blijf ik dus echt weg, op zich jammer, want dit is iets van de laatste jaren, vroeger ging het daar veel gemoedelijker aan toe.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

@ ouwe aap, die test is van Monster zelf. Je ziet de "head Monster" daar zelfs in beeld, de dikke chinees. Het is algemeen bekend dan monster zijn tests zwaar in hun voordeel laat lopen en de boel flink bedriegen. Het is niet vreemd dat bij een vergelijking van cheap ass HDMI en Monster HDMI, de cheap ass HDMI gewoon een tulp kabeltje is. Zoiets was in mijn BCC destijds geinstalleerd. Geen wonder dat de Monster dan beter beeld geeft. HDMI is digitaal, het maakt geen hol uit hoe hij gemaakt en hoeveel karaats goud de aansluitingen zijn. Het geeft beeld of geen beeld, kwaliteit ga je NOOIT merken met digitale kabels. Analoge kabels, zoals scart, uiteraard wel. Maar zelfs dan heb je geen Monster cable nodig van 60+ euro:). Als je echt een degelijke kabel wil hebben van goede, fysieke kwalteit, koop hem dan op Ebay.

Dit filmpje verklaard overigens veel: http://www.youtube.com/watch?v=cT1OkE0i ... re=related

Over het opdringerige personeel, tja. Ik heb bij BCC gewerkt en ik kreeg meerdere trainingen over het aanspreken en verkopen van bepaalde producten. Ze gaan daar echt heel ver mee vooral op het gebied van extra garantie en de Monster cables. Als je die cursussen en testen ziet dan is het eerste wat je denkt moet ik klanten echt oplichten..? Ze willen het nu zelfs zover krijgen dat er de hele dag iemand bij de ingang gaat staan om mensen te begroeten en een hand te geven.
Laatst gewijzigd door Quintus Sertorius op 20 jun 2009 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

marieke2407

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door marieke2407 »

ik moet zeggen dat er idd heeeeeeeeeeeeeeeel veel verschil zit tussen de kabels,mijn man is wezenloos op dat spul en heeft voor elk apparaat een goede kabel,zelfs de coax is niet de doorsnee coax,nee de duurdere...en voor de radio ook en de stekkers en weet ik allemaal wat!
ik werde ff niet goed toen ie een paar hdmi kabels moest halen....
nou goed thuisgekomen kwam ie thuis,want die hij moest hebben hadden ze niet(nog eentje)alleen nog 3 mt en hij had aan 1 meter geniet dus ,te lang en lekker duur,komen we thuis met die goedkope ****...nou idd ****...
hij dit moet ik niet hoor,ik ga terug ,en heeft toen toch maar die langere gekocht,hij kreeg korting omdat ze die andere op dat moment nie hadden niet eens om de korting gevraagd ?is dat wat..maar goed het was de zelfde jongen en die had al gezien dat we heeeeeeeel veel hadden gekocht...maar hij sloot hem aan je zag het..tja of je nu 29,95 betaald of 129,95?zit hem ergens in he..maar ik moet ook zeggen,als je een leek bent dan ...zie je het misschien ook niet.eerlijk is eerlijk,het moet je hobby zijn en er verstand van hebben...net als mijn man dat heeft met fotografie en pc's...vraag raak en hij weet alles...ja/de ander die gaat lekker naar de kroeg en de ander heeft dit toch?moet ieder voor zich weten..

fijn weekend marieke 2407

alshet dus aan mijn man licht...beste van het beste...als je mee wilt doen en zeggen datje echt goed beelt enz hebt...

over de opdringerigheid...

eefz,heb je blz 1 ook gelezen?
daar schreef ik een stukje..kijk als 1 verkoopster naar me toe komt prima...niks aan de hand,maar er zijn ook van die irritante en dat zijn meestal mannen diegaan een meter van je af staan,zo dat ze horen wat je met je man overlegt en dan gaan ze er tussendoor zitten,is dat wat?
en wat ik zei na 3 keer in 5 min,dan heb je het ff gehad...meestal als ik al denk oh god dat wordt zoeken en die gelegenheid heb ik niet kwa lopen enz..dan vraag ik het gelijk,,
maar soms wil je ook gewoon met je man even kijken en vergelijken en dan moeten ze er niet gelijk tussen komen....ze snappen toch wel ,voorbeeld he...
stel je gaat voor een lcd kijken een grote..heel veel merken,hz ,grote enz..je witl overleggen welke je wilt...en dan komt er weer een verkoper ,ja die verkoop ik goed?ja dus?het is mijn smaak?mijn man pluist is alles uit voor ie wat koopt dus dat scheelt...
maar snap je wat we bedoelen?
niet alle verkopers en verkoopsters over 1 kam scheren...tuurlijk niet,maar sommige :twisted: :D

ach....zo gek vaak kom ik nu de laatste tijd niet meer in winkels ,dus storen kan ik me ook niet :D

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

lol :lol:

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

@ ouwe aap, die test is van Monster zelf. Je ziet de "head Monster" daar zelfs in beeld, de dikke chinees.
klopt, ik koos dit filmpje omdat het best goed en duidelijk uitgelegd wordt.
Het is algemeen bekend dan monster zijn tests zwaar in hun voordeel laat lopen en de boel flink bedriegen.
Onzin, als je met zo'n beschuldiging komt mag je het op zijn minst bewijzen dat dat zo is.
Het is niet vreemd dat bij een vergelijking van cheap ass HDMI en Monster HDMI, de cheap ass HDMI gewoon een tulp kabeltje is.
Onzin, het zijn echt 2 HDMI kabels. Waar volgens jou geen verschil in kan zitten.

Zoiets was in mijn BCC destijds geinstalleerd. Geen wonder dat de Monster dan beter beeld geeft.
Dat is dan gewoon oplichten. Ik ben benieuwd of het management daarvan op de hoogt is/was, ik kan mij niet voorstellen dat dit beleid is van BCC.
HDMI is digitaal, het maakt geen hol uit hoe hij gemaakt en hoeveel karaats goud de aansluitingen zijn. Het geeft beeld of geen beeld, kwaliteit ga je NOOIT merken met digitale kabels.
Weer onzin, met name met langere kabels zit er absoluut verschil in. Maar er zitten ook verschillen in capaciteit qua data overdracht. (dat wordt ook uitgelegd in jouw filmpje) Dat kan belangrijk zijn en heeft te maken met kleurdiepte, of de tv 50 of 100 Hz is en of je genoegen neemt met interlaced of dat je progressive wilt.

Dat laatste vind ik persoonlijk een belangrijke, ik vind 720P veel mooier dan 1080i bijvoorbeeld.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Progressief is idd een stuk mooier. 100hz of 50hz, 8 of 24bit kleuren kan idd uitmaken, maar elke HDMI kabel die op de markt word gebracht onder het logo HDMI, moet aan de eisen voldoen die HDMI eist. Hierdoor is dus elke kabel die in NL in de winkel word verkocht geschikt voor 1080p, 100hz en 24bit kleuren diepte. Ga je hoger dan dat, dan kom je idd bij Monster Cables. Maar zelfs dan zijn er genoeg goedkopere alternatieven die exact dezelfde kwaliteit leveren. 90% van de verkoop zijn standaard fullHD tv's waar een goedkoop kabeltje al voldoende is voor 1080p, 100hz en 24bit. Ik zeg overigens niet dat Monster Cable SLECHT is, enkel dat ze veel te duur zijn voor wat ze claimen dat ze kunnen. De dingen die ze verkondigen tijdens hun (veel te lange) trainingen was echt de grootste onzin. Het grappige was dat ze geen enkel argument konden weerleggen als ik hun beweringen bekritiseerde.

En tja, het is toch ook oplichten? Als ik jou vertel dat je bij je TV minimaal een HDMI kabel van 129,95, een Powerblock van 199,95 en een COAX van 29,95 moet kopen van MOnster, omdat de andere kabels die er liggen (Hirchmann, ProLine) een DUIDELIJK mindere beeldkwaliteit geven, dan is het toch pure oplichting? Alsof er met een normale stekkerdoos met overspannings beveiliging een dikke ruis door het beeld krijgt... Of met een HDMI kabel van 5 euro geen 100hz of 1080p weergegeven kan worden (volgens Monster kunnen hun 500ex kabels max 720p op 50hz aan).

Als je Monster retailer bent moet je aan bepaalde eisen voldoen en bepaald Monster hoe en waarom dingen worden verkocht. Zo ook de stands die wij destijds hadden in de mega stores waar dus die vuile stands stonden. Voor de overige dingen kun je gerust eens op Youtube kijken, er staan echt genoeg vergelijkingen op tussen Monster en goedkopere kabels.

stofzuigertje

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens een kat die nog jong was geen beeld en ik heb hun HDMI kabel van €99,95 vervangen door die van Action van €4,95 en de Full HD TV geeft hetzelfde beeld, dus niets te zien.

Alleen was die dure kabel met mooiere stekkers.
Alleen bij kabels boven de 3 meter zou het verschil zichtbaar worden.

Bij Coax zullen de duurdere kabel voor grotere afstanden tussen schotel en satelliet tuner meer van belang zijn dan deze die meestal erg dicht op elkaar staan.
Dus laat je niets wijs maken en de goedkopere is soms net zo goed.
Kassa heeft vorig jaar ook deze test gedaan maar ik had ze al eerder in huis.

In het centrale Magazijn van Action te Zwaagdijk is er nog niet een terug gekomen en ze verkopen zeer goed.

marieke2407

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hallo

wij hebben geen monster kabels,vraag me niet welk merk dan ,is mijn man zijn hobby :D maar je zag duidelijk het verschil! heel erg...
ik moet wel ff zeggen dat mijn man een echte freak is en elke ruisje ziet en hoort....misschien hebben wij net de verkeerde gehad toen,de goedkopere...maaar een collega van mijn man had het ook en toen zij thomas..haal dan die en die en die man deed dat en glom 3 dagen later helemaal,dus ja ik weet het ook niet?
maar die wij hebben zit wel degelijk verschil en idd wij hebben met gouden stekkers?zeg je dat zo...
dit is onze mening hoor..iedereen kijkt anders naar zijn kwaliteit natuurlijk..en zijn portomonee...ik werd ff niet goed.....iihhii ik meen het echt...

we hebbe idd full hd,bluray,recorder,nu 7,1 ja dat komt in..de versterker wilde hij vervangen...en die geeft nu 7,1 uit.de films nog niet...maar we zijn alvast voorbereid..het andere was een paar jaar oud en ja je moet met de tijd mee he...... :twisted: ach ik geniet er ook van..

mensen iedereen moet kijken wat ie goed vind en mooi vind en naar de prijs en portomenee...klaar..toch?
ik geef alleen even onze mening,misschien hadden we net pech met die kabel...maar ja de collega dan ook?

groetjes en fijne dag verders

marieke2407

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Type kabel is natuurlijk wel van belang om het verschil te weten. Kan bestzijn dat jullie net een goedkopere scart voor een betere kwaliteit hebben vervangen. Dan ga je wel verschil zien idd. Bij HDMI, hoe hoog iedereen ook springt, ga je NOOIT verschil zien. Voor wie dit verschil wel ziet, er is nog steeds 10.000 dollar mee te winnen als je aantoonbaar kunt maken dat er verschil in kwaliteit zit tussen een goedkoper HDMI en een Monster Cable.

marieke2407

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door marieke2407 »

Quintus Sertorius

hoizal morgen als ik het niet vergeet het merk eens vragen.
ze waren niet goedkoop en daarvoor hadden we geen hdmi...pas vorig jaar is alles nieuw gekomen,tv heel de mikmak..mediacenter enz..
en toen moesten er heel wa kabels komen..... :shock: ik weet wel dat 1,5 meter al 129 euro was...nou en we hadden soms ook wat langere nodig,misschien zijn het wel monster kabels hoor.. :oops:

we hebben het bij de mediamarkt gekocht,zegt dat iets,echte gouden stekkers,hij had ook nog met diamanten..mijn man glimmen...ik zeg opzouten zitten meer diamatnen in als min trouwring...

ik zeg heel eerlijk verder geen verstand van ,maar dit is onze ervaring,ik zag duidelijk het verschil,de buren en mijn man die gelijk alles ingepakt heeft de ene kabel dan en weer terug ging ,voor die duurdere....en die collega...ach voor alles zal wel iets zijn...weet ik veel

het is mooi spul allemaal ,daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens..toch?

fijen avond marieke 2407

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Diamanten? Ik ga ervan uit dat dat een grapje is... Goud is verder wel leuk, zorgt dat het niet gaat oxideren maar goed, ik ga ervan uit dat je apparatuur niet in een vochtige schuur of kelder hebt staan. 129,95 klinkt als een 1000EX HDMI cable van Monster, net de kabels waar je het dus niet om de "kwaliteit" hoeft te doen gezien het een digitaal signaal betreft en elke HDMI kabel aan de hoge specificaties moet voldoen. Verder maakt het niet uit hoor, als mensen zich er goed bij voelen om veel te dure kabels te kopen moeten ze dat vooral doen:D. Om niet offtopic te gaan, hier zijn winkel medewerkers het meest opdringerig over, zoveel mogelijk dure onzin kabels erbij verkopen (bonusjes;)). Een beetje kwaliteit kabel mag wel, maar Monster Cable is simpelweg te duur. Spendeer dat geld liever in een ISF calibratie, daar ga je pas verschil mbt en originele beeld mee zien!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opdringerig Winkelpersoneel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Diamanten? Ik ga ervan uit dat dat een grapje is...
Dat hoop ik wel jah...
Hoewel, tis wel MM

Gesloten