LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket is door DHL aan een onbekende meegegeven

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JoyceJansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2018 23:08
Contacteer:

Pakket is door DHL aan een onbekende meegegeven

Ongelezen bericht door JoyceJansen »

o’n twee maanden geleden heb ik schoenen en later nog een tas besteld bij de site. Dit zou met DHL bezorgd worden, status stond opeens op bezorgd terwijl wij niets hebben gehad en er lag een briefje in de brievenbus.

Nadat ik een aantal keren werd gebeld door een onbekend nummer, heb ik mijn vriend daar naar toe laten bellen. Het was dus de bezorger en zou langskomen voor pakketten.

Hij had vervolgens maar 1 pakket die ook nog is open gescheurd was en een reden wuifde die weg door te zeggen dat hij het 2e pakket aan een pool heeft gegeven beneden bij de ingang ( wonen in een kleine appartementcomplex ). Volgens de bezorger had hij gevraagd of hij het pakket wou afgeven bij ons, deze man zei ja. Zonder iets van informatie van die man te vragen is de DHL bezorger weer gegaan, zonder briefje achter te laten. Was overrompelt door het hele gebeuren dus heb er verder niet op doorgevraagd.

Langs alle deuren afgeweest om te vragen naar het pakket, niemand had een pakket. Die ben ik dus kwijt bovendien mijn geld ook. Want DHL doet er alles aan om het van zich af te schuiven bovendien helpt het ook niet om een klacht in te vullen op sites want dan krijg ik opnieuw van DHL hetzelfde antwoord. Dat ik bij de afzender moet zijn die nu niet weet wat ze er aan kan doen en volgens haar zij haar plicht heeft gedaan.

Nu zag ik op deze site dat er bij een forum werd verteld dat de afzender eindverantwoordelijk is tot je het pakketje letterlijk in je handen hebt. Klopt dit?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakket is door DHL aan een onbekende meegegeven

Ongelezen bericht door Brahms »

Afzender is verantwoordelijk.
Jij bent geen party voor DHL, immers de overeenkomst met DHL is afgesloten door de verzender. Daar moet je dus wezen.
Gekochte spullen niet geleverd = geld retour !

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket is door DHL aan een onbekende meegegeven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet inderdaad klagen bij de verkoper. Die is verantwoordelijk totdat u de bestelling ontvangen heeft. Zorg wel dat u bewijs hebt van de bezorger dat deze het niet aan u overhandigd heeft.

Gesloten