LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor de BOB-shop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

Op bobshop.nl een TV bestellen... stond een levertijd van 2-3 dagen.
Na 3 dagen werd een leverdatum aangekondigd met 2 dagen vertraging.
Toen die dag was aangebroken kreeg ik een mail dat het nog 3 weken! kon duren...
Direct de bestelling geannuleerd en snel geld teruggevraagd, dat kon niet snel want ze werken met een systeem blabla. Ik zit nu al een WEEK op m'n geld te wachten... gebeld: "moet ik uitzoeken, als het niet is doorgegeven kan het weer 5 dagen duren..." tel uit je winst! Ik wil bobshop.nl bezoekers hiervoor waarschuwen!

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

er zijn regels en wetten voor het terugstorten...en dit hoeft niet direct als u de bestelling annuleerd, het zou overigens wel netter zijn om dit direct te doen.

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

ja regeltjes, die hebben ze er ook spontaan bij verzonnen nu, was het eerst nog 2-4 dagen nu zijn het er ineens 14.
Ik heb betere ervaringen met webshops die hun levertijd niet konden waarmaken, binnen 2 dagen was het geld teruggestort.
De bobshop treitert blijkbaar graag dus pas op met vooruitbetalingen, je bent voor langere tijd je geld kwijt! :evil:

MAXIEM

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tevege

Je vermeldt niet de datum waarop je de TV besteld hebt. In principe heeft een webshop 30 kalenderdagen de tijd om de bestelling af te leveren. Als je zelf binnen die 30 dagen de koopovereenkomst annuleert en de overeenkomst ontbindt omdat de beloofde levertijd niet gerealiseerd wordt, dan heeft de shop wettelijk gezien 30 kalenderdagen de tijd om de koopsom terug te storten.

Maxiem.

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

Ja amehoela
Als een webshop vermeldt binnen 3 dagen te leveren ga ik daar ook van uit. Wat heeft het vermelden anders voor een zin?
Daarnaast is nog telefonisch afgesproken dat het aankoopbedrag binnen 4 dagen zou worden geretourneerd. Ze houden zich dus niet aan de afspraak en met mooie regeltjes heb ik niks.
Ben klaar met de bobshop, ze liegen en draaien en daar heb ik schoon genoeg van.
Gelukkig zijn er webshops die zich niet verschuilen achter regeltjes maar gewoon adequaat service verlenen!

MAXIEM

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tevege

Tja, zo zit de wet Koop op Afstand (BW7) nu eenmaal in elkaar en niet anders!

Prettige feestdagen en een goed 2012 toegewenst.

Maxiem.

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

Die wet zal me een worst wezen.
Ik raad niemand de Bobshop aan omdat ze misleiden en niet doen wat ze zeggen, vervelend he zo'n ontevreden klant? Maar klant is nou eenmaal koning, maar veel succes met wetjes en regeltjes ;)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tevege schreef:Die wet zal me een worst wezen.
Ik raad niemand de Bobshop aan omdat ze misleiden en niet doen wat ze zeggen, vervelend he zo'n ontevreden klant? Maar klant is nou eenmaal koning, maar veel succes met wetjes en regeltjes ;)
Geweldig, dus u staat boven de wet?
Dus als oom agent u aanhoudt omdat u 75 kilometer te hard rijdt en uw rijbewijs invordert zegt u ook 'Steek duie wet maar op een plek waar de zon niet schijnt!'?
U staat niet boven de wet!
Die winkel heeft dus nog rustig de tijd om uw geld op tijd over te maken.

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

Ja vogels de meeste mensen kunnen lezen. Wat is je punt?
Je begrijpt bovenstaande berichten blijkbaar niet.

De bobshop zal volgens zijn regeltjes en wetjes opereren maar klantvriendelijk is het niet.
En dat is nou precies wat ik consumenten duidelijk wil maken.
Dat kunnen ze maar beter vooraf weten, als ik dit vooraf had geweten had ik het product direct ergens anders besteld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een kinderachtige reacties op deze topicstarter. Afspraken worden maar liefst twee keer niet nagekomen door BobShop. En vervolgens moet deze persoon maar braaf op zijn/haar geld wachten? Wat belachelijk. BobShop houdt zich helemaal niet aan de wet. Als beloofd is dat binnen 4 dagen wordt terugbetaald, dan moet Bob Shop zich daar gewoon aan houden.

Gewoon een klacht indienen bij Thuiswinkel Waarborg over BobShop:
https://beheer.thuiswinkel.org/certific ... 1bbae47c05

Voorraadinformatie die op de site van de winkelier staat moet kloppen. Bedrag moet gewoon binnen 4 dagen zoals beloofd worden teruggestort. En daarmee basta!

6. Onafhankelijke klachtenbemiddeling

In drie stappen naar een oplossing:
1. U meldt de klacht bij Bobshop.nl;
2. Biedt stap 1 geen oplossing, dan kunt u de klacht via de site van Thuiswinkel.org alsnog doorsturen aan
[email protected]
3. Als dit dan nog geen oplossing biedt, dan kunt u voor het ontstane geschil een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 13 dec 2011 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een beetje webwinkel heeft dit volledig geautomatiseerd, zodat dit soort rare problemen waarbij wél vooruitbetaling wordt vereist, niet voorkomen: Real-time voorraadbeheer

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

vogels schreef:
Een beetje webwinkel heeft dit volledig geautomatiseerd
Inderdaad, daarom zou ik er ook geen bestelling geplaatst hebben. Als TS even verder had gekeken op de site, had ze ook kunnen lezen dat de voorraadinfo maar 3x p.d. bijgewerkt wordt.
Hehe wat flauw :roll:

MAXIEM

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tevege

Uiteraard krijg je verschillende (soms kinderlijke) reakties op jouw bericht. In principe houdt BOB-shop zich niet aan de toegezegde aflevertijd. Als dat bijvoorbeeld een termijn van 5 werkdagen is, dan moet je dat gewoon toestaan, maar als dat een termijn van in totaal 4 weken wordt, dan hoef je dat niet te pikken. Advies: de koop annuleren en de overeenkomst eenzijdig ontbinden. Bovendien moet je leren om nooit van te voren te betalen. Het is lastig, maar het is de enige manier om het spek niet op de kat te binden.

Maxiem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn laatste internetaankoop betaalde ik bij aflevering met mobiele pin (webwinkel Elektrokoopjes.nl) . Heel handig. Ik betaal ook nooit vooruit, tenzij dit met creditcard kan.

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

Wie is TS?

Ja je kunt de koop bij bobshop annuleren wat je wilt... ze blijven treiteren met berichtjes dat het nu echt gaat gebeuren en excuus dit en dat afdeling zus en zo...
Waardeloze tent!

En daarvoor is dit forum denk ik dan maar, elkaar op de hoogte brengen van ervaringen met een waarschuwende werking..

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door Spuiter »

Jij bent TS Topic Starter :wink:

tevege
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:16

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door tevege »

Goed werk!
Nu nog een boete voor niet nagekomen afspraken/web misleiding...
Dan kun je als consument tenminste het koren van het kaf scheiden door de site goed te lezen, nu mag een webwinkel blijkbaar stoer 'op voorraad' neer zetten en er een maand levertijd van maken...

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Pas op voor de BOB-shop

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Vogels

Ik heb snel die 27 pagina's doorgelezen maar S&F hoeft de garantiecertificaten niet !!!! aan te passen. Deze zijn niet in strijd met de wet, alleen de handelswijze van verkoopmedewerkers en de leiding is beboet.

Rick

Gesloten