LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Marvin122
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2020 20:07

Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Marvin122 »

Het lijkt allemaal erg mooi. Je wordt lid van deze club. Je betaalt 90 euro per jaar aan lidmaatschapskosten en je kunt dan 1 keer per jaar een luxe product kopen tegen een scherp tarief. Tot zover klopt het allemaal.

Echter is hun verdienmodel het elk jaar automatisch innen van die 90 euro van je rekening. Het internet staat vol met slechte reviews van mensen waarbij al jaren er geld van hun rekening is geschreven door deze partij zonder dat ze het door hadden. Vooral die niets vermoedende ouderen zijn bij hun de klos.

Mocht je een product bij ze besteld hebben in de normale shop dan zou je het volgens de Nederlandse wetgeving binnen de bedenktijd of herroepingstermijn van minimaal 14 dagen terug mogen sturen. Echter is het onmogelijk om bij dit bedrijf een bestelling retour te sturen. Doe je dit toch en eis je je geld terug? Dan krijg je een dreigmail van hun huisadvocaat Van der Steenhoven advocaten dat je niet aan hun lidmaatschapseisen voldoet. Ze sluiten je af van het platform en je kunt fluiten naar je centen die je betaald hebt.

Pas echt op mensen. Het internet staat vol met klachten over Mijn Privileges. Helaas hebben ze nog steeds bestaansrecht en trappen er nog dagelijks mensen in hun oplichtingspraktijken (je zo noem ik het verdienmodel waarbij je hoopt dat mensen vergeten dat ze een lidmaatschap hebben afgesloten). Daarnaast kom je ook zeer moeilijk van je lidmaatschap af. Om er vanaf te komen moet je een aangetekende brief (ja je leest het goed want mailen kan niet!) versturen met daarin de vraag om het lidmaatschap te beëindigen.

Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen deze problemen met mijn Privileges hebben gehad?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door D34M0N »

Een hoog geldbedrag betalen om te mogen kopen bij een bepaalde aanbieder? Persoonlijk kies ik liever voor aanbieders waar ik dingen kan kopen zonder te moeten betalen om binnen gelaten te worden.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Het lijkt allemaal erg mooi. Je wordt lid van deze club. Je betaalt 90 euro per jaar aan lidmaatschapskosten en je kunt dan 1 keer per jaar een luxe product kopen tegen een scherp tarief. Tot zover klopt het allemaal.
Geen idee wat u daar kloppend aan vindt. U betaald ook om de wekelijkse boodschappen te mogen doen in de supermarkt?
Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Echter is hun verdienmodel het elk jaar automatisch innen van die 90 euro van je rekening. Het internet staat vol met slechte reviews van mensen waarbij al jaren er geld van hun rekening is geschreven door deze partij zonder dat ze het door hadden. Vooral die niets vermoedende ouderen zijn bij hun de klos.
Dus als iemand vergeet ergens een overeenkomst te hebben, dan is dat de schuld van de ondernemer? Het is aan de consument om zelf de bankafschriften in de gaten te houden en zelf abonnementen op te zeggen als ze er geen gebruik meer van willen maken.
Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Mocht je een product bij ze besteld hebben in de normale shop dan zou je het volgens de Nederlandse wetgeving binnen de bedenktijd of herroepingstermijn van minimaal 14 dagen terug mogen sturen. Echter is het onmogelijk om bij dit bedrijf een bestelling retour te sturen. Doe je dit toch en eis je je geld terug? Dan krijg je een dreigmail van hun huisadvocaat Van der Steenhoven advocaten dat je niet aan hun lidmaatschapseisen voldoet. Ze sluiten je af van het platform en je kunt fluiten naar je centen die je betaald hebt.
Dan is het heel simpel, met gelijke munt terug slaan. Herroepingsrecht behoud je. Ook als je veel te duren spullen koopt bij een vage aanbieder.
Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Pas echt op mensen. Het internet staat vol met klachten over Mijn Privileges. Helaas hebben ze nog steeds bestaansrecht en trappen er nog dagelijks mensen in hun oplichtingspraktijken (je zo noem ik het verdienmodel waarbij je hoopt dat mensen vergeten dat ze een lidmaatschap hebben afgesloten).
Kadobonnen valt dan ook onder oplichtingspraktijken? In uw ogen moet een consument aan het handje genomen worden en moet alles voor geregeld worden? Maar dan gaat er weer geklaagd worden dat we niet vrij zijn in ons handelen.
Maar wel dank voor uw waarschuwing. Niet dat ik er ook maar een seconde over zou twijfelen om mij hier bij aan te melden. Betalen om mee te mogen bieden op een veiling, om een puzzel te maken en om dure spullen te kopen die ik anders toch niet koop. Daar trap je toch niet in?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door berndv »

Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Het internet staat vol met klachten over Mijn Privileges. Helaas hebben ze nog steeds bestaansrecht en trappen er nog dagelijks mensen in hun oplichtingspraktijken
Doordat schijnbaar velen eerst ja zeggen en daarna pas gaan kijken tegen wie ze ja gezegd hebben hebben dit soort aanbieders ook gewoon bestaansrecht.
Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen deze problemen met mijn Privileges hebben gehad?
Ik denk het wel
Marvin122 schreef:
19 aug 2020 20:24
Het internet staat vol met slechte reviews van mensen waarbij al jaren er geld van hun rekening is geschreven door deze partij zonder dat ze het door hadden.
Ik vraag me wel af in hoeverre ze zich aan de geldende wetgeving houden. Lidmaatschap van een jaar en daarna stilzwijgend verlengen met een jaar. Na 1 jaar geen mogelijkheid om tussentijds op te zeggen is volgensmij niet toegestaan. Daarnaast de eis om uitsluitend schriftelijk per aangetekende brief op te zeggen is ook niet toegestaan, tenminste niet als je je online kunt aanmelden. Het gaat overigens over een BV, dus regels voor lidmaatschappen bij verenigingen gelden hier niet.

Vreemde constructie verder, eerst lid worden om artikelen te mogen kopen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik probeer al een tijdje te doorgronden hoe mijn privileges werkt en ben al aardig op weg.
Zal binnenkort meer informatie plaatsen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Brahms »

hebra98 schreef:
20 aug 2020 12:59
Ik probeer al een tijdje te doorgronden hoe mijn privileges werkt en ben al aardig op weg.
Zal binnenkort meer informatie plaatsen.
Waarom een uitgebreid onderzoek ? De gemiddelde RADAR lezer zal nooit in zo iets trappen, de rest leest hier niet en komt pas online als het leed geleden is. Euro 90,- betalen om ooit eens iets "goedkoop" te mogen kopen, hoe bedenk je het.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

Veel aannames zijn redelijk kort door de bocht. Ik heb wel heel goed gekeken op de website?
Ik heb onderzoek gedaan naar de personen en of die iets hadden "gewonnen" op de website en dat klopte bij de eerste waar ik contact mee kreeg. (contact gehad via messenger met één winnaar)
Een paar keer meegedaan met "login en win" en heel veel meer onderzocht over de werkwijze, regels en voorwaarden zonder lid te (moeten) worden.
Kwam er achter dat je de mogelijkheid "contributie korting Veiling" hebt om voor een veel lager bedrag een eerste jaar lidmaatschap te krijgen.

Natuurlijk was ik nog steeds erg wantrouwend, want het verhaal lijkt niet mogelijk te zijn, maar ze bestaan al wel 15 jaar..
Nu heb ik vaak meegedaan met diverse lotto's enz en eigenlijk nooit iets "gewonnen" waarmee ik überhaupt vrolijk van werd.

Dus ik dacht, Als ik voor ong €35,- euro mee kan doen is het mij de gok wel waard.
En aangetekend opzeggen heb ik geen probleem mee en snap dat eigenlijk ook wel.
(kan het uitleggen waarom ik dat denk en kan uitleggen.)

Heb ook wel elke dag meegespeeld met de "Puzzel en Win raadseltjes", want "Login en Win" werkt volgens mij niet meer als je lid bent geworden.
Binnen een maand kreeg ik een telefoontje dat ik een prijs had gewonnen van (heel ruim) €650,- (zet hier even niet de echte waarde, want dan ben ik niet meer echt anoniem :evil: )

En jawel, de communicatie met privileges is altijd zeer correct en telefonische bereikbaarheid is verrassend goed.
Ze houden je continu netjes op de hoogte en komen met eigen koerier de gewonnen prijzen brengen.
Ook had ik een "prijs voordeel" van ruim €100,- ge-mijn'd (zo noemen ze dat) en ook dat kon ik inzetten voor een aankoop, waarmee deze de normale "coolbleu" prijs was, maar met korting van ruim €100,- (was ook even mijn test, of dat wel werkte)

Dus, ik heb met een lidmaatschap van ong 35 euro wel een prijs gewonnen van ruim €650,- en een korting van ruim €100,-
En ik weet dat mijn lidmaatschap, volgend jaar, € 110,- zal kosten.
Dat is allemaal heel duidelijk aangegeven.

Als je dus lid wordt maar verder niet "meedoet" dan denk ik niet dat je kan zeggen dat Privileges iets fout doet.

Hun business model rust vermoedelijk op de "slapende leden". En blijkbaar lukt dat al 15 jaar.
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar dat spreekt voor zich.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door berndv »

hebra98 schreef:
20 aug 2020 14:05
En aangetekend opzeggen heb ik geen probleem mee en snap dat eigenlijk ook wel.
(kan het uitleggen waarom ik dat denk en kan uitleggen.)
Het probleem dat ik er mee heb is dat het een onnodige extra drempel en kostenpost met zich mee brengt. En dan heb ik het nog niet over de wettelijke regels over het opzeggen van abonnementen. De officiele regel is dat je een abonnement via hetzelfde kanaal moet kunnen opzeggen als dat je het abonnement aan gaat. Dus online aangaan van de overeenkomst, betekent ook de mogelijkheid om online (of per mail) op te kunnen zeggen. Het gaat niet om of iemand er wel of geen moeite mee heeft, het gaat om wat de wetgeving voorschrijft.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

berndv schreef:
20 aug 2020 14:08
hebra98 schreef:
20 aug 2020 14:05
En aangetekend opzeggen heb ik geen probleem mee en snap dat eigenlijk ook wel.
(kan het uitleggen waarom ik dat denk en kan uitleggen.)
Het probleem dat ik er mee heb is dat het een onnodige extra drempel en kostenpost met zich mee brengt. En dan heb ik het nog niet over de wettelijke regels over het opzeggen van abonnementen. De officiele regel is dat je een abonnement via hetzelfde kanaal moet kunnen opzeggen als dat je het abonnement aan gaat. Dus online aangaan van de overeenkomst, betekent ook de mogelijkheid om online (of per mail) op te kunnen zeggen. Het gaat niet om of iemand er wel of geen moeite mee heeft, het gaat om wat de wetgeving voorschrijft.
>>
Okay, ik lees dit als dat je uitleg wenst?

Je kunt heel veel "kortingen en voordelen" bemachtigen (mijnen :roll: ) die over een langere periode lopen (korting op huur, hypotheek enz)
Dus als je daar gebruik van zou maken en iemand stuurt gewoon een mailtje met "de opzegging", kan het zijn dat er veel meer gevolgen zijn en kan het gedaan zijn door iemand anders dan de houder van het lidmaatschap.
Ze geven ook duidelijk aan dat het een voorwaarde is en ze verplichten je niet om lid te worden.

Dus wordt je lid, accepteer je volgens mij ook wel de kosten van de aangetekende opzegging.

Ik ieder geval wel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hebra98

Ik geef mezelf wel een korting van € 90,00. Heb ik al die onzin niet voor nodig.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door rvjapio »

Het is ook wel héél verleidelijk, zo'n jaarlijks (...) luxe product tegen een scherpe prijs...

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat zouden meer mensen moeten doen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
20 aug 2020 15:49
Lady1234 schreef:
20 aug 2020 15:48
En dat zouden meer mensen moeten doen.
>>
Onzinnige opmerking zonder enige onderbouwing.

Zonder jou hebben anderen wel meer kans.. dus bedankt.
Mensen worden al genoeg getild. Dan hoeft u zo’n club waar je eerst moet betalen om iets te mogen kopen, zeker niet aanbevelen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Brahms »

hebra98 schreef:
20 aug 2020 14:05
Veel aannames zijn redelijk kort door de bocht. Ik heb wel heel goed gekeken op de website?
Ik heb onderzoek gedaan naar de personen en of die iets hadden "gewonnen" op de website en dat klopte bij de eerste waar ik contact mee kreeg. (contact gehad via messenger met één winnaar)
Een paar keer meegedaan met "login en win" en heel veel meer onderzocht over de werkwijze, regels en voorwaarden zonder lid te (moeten) worden.
Kwam er achter dat je de mogelijkheid "contributie korting Veiling" hebt om voor een veel lager bedrag een eerste jaar lidmaatschap te krijgen.

Natuurlijk was ik nog steeds erg wantrouwend, want het verhaal lijkt niet mogelijk te zijn, maar ze bestaan al wel 15 jaar..
Nu heb ik vaak meegedaan met diverse lotto's enz en eigenlijk nooit iets "gewonnen" waarmee ik überhaupt vrolijk van werd.

Dus ik dacht, Als ik voor ong €35,- euro mee kan doen is het mij de gok wel waard.
En aangetekend opzeggen heb ik geen probleem mee en snap dat eigenlijk ook wel.
(kan het uitleggen waarom ik dat denk en kan uitleggen.)

Heb ook wel elke dag meegespeeld met de "Puzzel en Win raadseltjes", want "Login en Win" werkt volgens mij niet meer als je lid bent geworden.
Binnen een maand kreeg ik een telefoontje dat ik een prijs had gewonnen van (heel ruim) €650,- (zet hier even niet de echte waarde, want dan ben ik niet meer echt anoniem :evil: )

En jawel, de communicatie met privileges is altijd zeer correct en telefonische bereikbaarheid is verrassend goed.
Ze houden je continu netjes op de hoogte en komen met eigen koerier de gewonnen prijzen brengen.
Ook had ik een "prijs voordeel" van ruim €100,- ge-mijn'd (zo noemen ze dat) en ook dat kon ik inzetten voor een aankoop, waarmee deze de normale "coolbleu" prijs was, maar met korting van ruim €100,- (was ook even mijn test, of dat wel werkte)

Dus, ik heb met een lidmaatschap van ong 35 euro wel een prijs gewonnen van ruim €650,- en een korting van ruim €100,-
En ik weet dat mijn lidmaatschap, volgend jaar, € 110,- zal kosten.
Dat is allemaal heel duidelijk aangegeven.

Als je dus lid wordt maar verder niet "meedoet" dan denk ik niet dat je kan zeggen dat Privileges iets fout doet.

Hun business model rust vermoedelijk op de "slapende leden". En blijkbaar lukt dat al 15 jaar.
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar dat spreekt voor zich.
Als je een mega mooie en ongelofelijk gunstige reklame revieuw plaatst op het Radar forum krijg je misschien E 650,00 van ons.
Dit gelooft toch niemand !

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hebra98

Dit ook gelezen bij uw naspeuringen naar Privilege?

https://www.netkwesties.nl/907/een-prac ... vilege.htm

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
20 aug 2020 16:11
@hebra98

Dit ook gelezen bij uw naspeuringen naar Privilege?

https://www.netkwesties.nl/907/een-prac ... vilege.htm
>>
Natuurlijk heb ik dat ook gelezen, daarom zeg ik ook dat ik goed onderzocht heb en het de gok van 35 euro waard vond.
Ik kan er natuurlijk niets aan doen dat ook mensen zich opgeven en niet weten wat ze er mee moeten doen en dat familieleden het niet begrijpen.
Dat wil niet zeggen dat dit aan privileges ligt. Dan kan het ook aan de persoon liggen die niet weet wat hij doet of heeft gedaan.
En de persoon die betaald weet niet meer waarvoor...
Ik ben zelfs netjes gebeld dat mijn lidmaatschap inging en of ik wist dat er kosten aan verbonden waren ( de €35,-)
Dus als deze persoon het niet weet, ligt dat wellicht aan het geheugen van deze persoon.

Wat nu als deze persoon zich heeft opgegeven voor een lotto abbo en dit niet meer weet.
Dan betaalt deze wellicht €30 per maand en niet meer weten dat hij zich heeft opgegeven.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

Brahms schreef:
20 aug 2020 15:57
hebra98 schreef:
20 aug 2020 14:05
Veel aannames zijn redelijk kort door de bocht. Ik heb wel heel goed gekeken op de website?
Ik heb onderzoek gedaan naar de personen en of die iets hadden "gewonnen" op de website en dat klopte bij de eerste waar ik contact mee kreeg. (contact gehad via messenger met één winnaar)
Een paar keer meegedaan met "login en win" en heel veel meer onderzocht over de werkwijze, regels en voorwaarden zonder lid te (moeten) worden.
.................

Als je dus lid wordt maar verder niet "meedoet" dan denk ik niet dat je kan zeggen dat Privileges iets fout doet.

Hun business model rust vermoedelijk op de "slapende leden". En blijkbaar lukt dat al 15 jaar.
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar dat spreekt voor zich.
Als je een mega mooie en ongelofelijk gunstige reklame revieuw plaatst op het Radar forum krijg je misschien E 650,00 van ons.
Dit gelooft toch niemand !
>>
Ik reageer met mijn EIGEN ervaring en heb dit topic niet gestart.
Dus kom even met betere argumenten.
Dit is geen review maar reactie op een bestaand topic.

En ik heb mijn prijs al wel gewonnen, inderdaad.

En ja, het klinkt ongelofelijk en ik denk ook niet dat iedereen zal winnen.
Maar is dat met Lotto anders dan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door berndv »

Oh nee, is dit bedrijf gelieerd aan Pretium telecom? Die zijn hier al genoeg voorbij gekomen op het forum met oudere mensen laten geloven dat ze ófwel van de PTT zijn ófwel dat PTT verdwijnt en ze via hun moeten gaan bellen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

berndv schreef:
20 aug 2020 16:36
Oh nee, is dit bedrijf gelieerd aan Pretium telecom? Die zijn hier al genoeg voorbij gekomen op het forum met oudere mensen laten geloven dat ze ófwel van de PTT zijn ófwel dat PTT verdwijnt en ze via hun moeten gaan bellen.
>>
Dat is gewoon onzin...Ze bellen helemaal niemand, tenzij jij jezelf aanmeld!!
Je bedoelt dat het onderdeel is van Tele2 ?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor Mijn Privileges van Privileges

Ongelezen bericht door hebra98 »

Maar allemaal bedankt...
Jullie moeten inderdaad zeker niet in zee gaan met Privileges...

Dat is namelijk niet positief voor mijn kansen :twisted: :twisted: :twisted:
(Hoe meer actieve deelnemers, hoe minder kansen elk persoon maakt.)

Gesloten