LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips keukenmachine niet compleet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
nikkistorK
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2017 10:26

Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door nikkistorK »

Via een externe verkoper (BuyBay B.V.) de Philips Avance Collection HR79552/00 keukenmachine besteld bij Bol.com. Geleverde artikel was echter niet compleet.

Volgens de beschrijving zouden er een vleesmolen, hakmolen, citruspers en sapcentrifuge bij de keukenmachine zitten. Deze waren allen niet aanwezig. Enige wat BuyBay als oplossing biedt is 30 euro retour, terwijl die onderdelen ruim 250 euro kosten. Ook weigeren ze de onderdelen te bestellen. Volgens BuyBay zijn de onderdelen niet meer leverbaar, terwijl volgens Philips de onderdelen nog gewoon te bestellen zijn via de Handyman. BuyBay probeert me dus goedkoop en makkelijk af te schepenen met 30 euro, terwijl die onderdelen veel meer waard zijn dan dat.

Als tweede oplossing zegt BuyBay dat ik de keukenmachine maar gewoon terug moet sturen, lekker makkelijk. Wat een slechte service, een bedrijf hoort gewoon te leveren wat in de beschrijving staat.

Wat kan ik doen?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door Dieke83 »

U heeft besteld via Bol.com? wat hebben die te vertellen?

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door prijk »

Tja, als een bedrijf niet wil of kan leveren, heeft u het recht de koop te ontbinden. En dat is precies wat BuyBay voorstelt. Het eerdere voorstel van € 30 korting deugt inderdaad van geen kanten, wees daarom blij dat u ervan af bent! Stel je voor dat dat ding na een jaar kapot gaat en u met BuyBay in de clinch moet...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nou doet een leverancier iets volgens de regels en wenselijkheid, is het weer niet goed. Heel snel terug sturen dus.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door thecure »

ja ik snap het niet. je kunt hem toch terugsturen en dan bij een andere winkel een complete bestellen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nikkistorK schreef:Via een externe verkoper (BuyBay B.V.) de Philips Avance Collection HR79552/00 keukenmachine besteld bij Bol.com. Geleverde artikel was echter niet compleet.

Volgens de beschrijving zouden er een vleesmolen, hakmolen, citruspers en sapcentrifuge bij de keukenmachine zitten. Deze waren allen niet aanwezig. Enige wat BuyBay als oplossing biedt is 30 euro retour, terwijl die onderdelen ruim 250 euro kosten. Ook weigeren ze de onderdelen te bestellen. Volgens BuyBay zijn de onderdelen niet meer leverbaar, terwijl volgens Philips de onderdelen nog gewoon te bestellen zijn via de Handyman. BuyBay probeert me dus goedkoop en makkelijk af te schepenen met 30 euro, terwijl die onderdelen veel meer waard zijn dan dat.

Als tweede oplossing zegt BuyBay dat ik de keukenmachine maar gewoon terug moet sturen, lekker makkelijk. Wat een slechte service, een bedrijf hoort gewoon te leveren wat in de beschrijving staat.

Wat kan ik doen?
Hoe kunnen de onderdelen € 250,00 zijn als de machine nog geen eens deze waarde heeft?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door crazyme »

Stuur hem terug en koop iets anders.

Je kunt alles zo moeilijk maken als je zelf wil.

Maar volgens mij wil je gewoon een heel goedkoop apparaaat omdat er iets is fout gegaan.
Nou gelukzoekers zat hier op het forum, die uit elk foutje het maximale voordeel willen halen.
Ook adviseurs zat die jou gaan vertellen dat je recht hebt op een enorme berg geld, alleen er niet bij vertellen dat je dat nooit zult krijgen.

Wat heb je er voor betaald overigens ? Het artikelnummmer is lastig te vinden. Ik zie prijzen van max 150 euro. Dan is 30 euro toch redelijk ? Of wil je het apparaaat gratis en 100 euro toe hebben ?

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Op Bol.com is ie nu niet leverbaar en op Ebay (waar ie normaal 141 euro kost) ook niet. Overigens lijkt een product van 141 euro geen onderdelen te hebben van 250 euro.

Ik denk dat TS een keukenmachine met meerdere functies heeft gekocht en nu denkt dat ze allemaal losse artikelen met deze functie kan gaan krijgen. Echter zijn dit specifieke apparaten die deze functies uiteraard beter kunnen uitvoeren en los duurder zijn dan bij een all-in-one apparaat.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door Brainless »

Volgens de beschrijving zouden er een vleesmolen, hakmolen, citruspers en sapcentrifuge bij de keukenmachine zitten.
Op het plaatje is duidelijk te zien dat deze artikelen er niet bij zitten.
U heeft gelijk dat het een fout van de beschrijving van de specs is.
Maar bij de eerste beschrijving (wat bovenaan bij de advertentie en foto's zelf staat) staan deze artikelen niet genoemd.
Voor die prijs kan het ook niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door kweenie »

Was het buybay die aangaf dat deze onderdelen erbij zaten, of bol? Het gebeurt namelijk regelmatig dat de omschrijving van bol onvolledig of onjuist is.

Overigens is buybay een handelaar in retour gestuurde producten en andere producten die niet meer 100% nieuw verpakt zijn. Daarom hebben ze ook niet zomaar een vervangend product en zullen ze bij problemen vaak niet anders kunnen dan geld teruggeven.

alfatrion
Berichten: 21910
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door alfatrion »

nikkistorK schreef:Wat kan ik doen?
U geeft aan dat BuyBay aangeeft dat de onderdelen niet meer zijn te bestellen en dat Philips aangeeft dat deze via Handyman te bestellen zijn. In principe kunt u BuyBay natuurlijk houden aan de overeenkomst en dan moeten ze leveren, maar u kunt ook zelf de onderdelen bestellen en dan de kosten hiervan inrekening brengen bij BuyBay. Alleen wanneer er in de beschrijving stond dat er een onderdeel ontbrak, dan heeft u hier natuurlijk geen recht op.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
nikkistorK schreef:Wat kan ik doen?
U geeft aan dat BuyBay aangeeft dat de onderdelen niet meer zijn te bestellen en dat Philips aangeeft dat deze via Handyman te bestellen zijn. In principe kunt u BuyBay natuurlijk houden aan de overeenkomst en dan moeten ze leveren, maar u kunt ook zelf de onderdelen bestellen en dan de kosten hiervan inrekening brengen bij BuyBay. Alleen wanneer er in de beschrijving stond dat er een onderdeel ontbrak, dan heeft u hier natuurlijk geen recht op.
Hij kan toch ook gewoon het gekochte product onder de 14 dagen zichttermijn terugsturen, het geld terugkrijgen, en deze ergens anders kopen?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Het is gekocht via Bol.com? zoals sjohie al zei gewoon terug sturen en ergens anders kopen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is gekocht via Bol.com? zoals sjohie al zei gewoon terug sturen en ergens anders kopen
Dan krijg je natuurlijk nooit de meest uitgebreide versie (fout in omschrijving) voor dat geld , en daar zal het TS om te doen zijn ;-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:
nikkistorK schreef:Via een externe verkoper (BuyBay B.V.) de Philips Avance Collection HR79552/00 keukenmachine besteld bij Bol.com. Geleverde artikel was echter niet compleet.

Volgens de beschrijving zouden er een vleesmolen, hakmolen, citruspers en sapcentrifuge bij de keukenmachine zitten. Deze waren allen niet aanwezig. Enige wat BuyBay als oplossing biedt is 30 euro retour, terwijl die onderdelen ruim 250 euro kosten. Ook weigeren ze de onderdelen te bestellen. Volgens BuyBay zijn de onderdelen niet meer leverbaar, terwijl volgens Philips de onderdelen nog gewoon te bestellen zijn via de Handyman. BuyBay probeert me dus goedkoop en makkelijk af te schepenen met 30 euro, terwijl die onderdelen veel meer waard zijn dan dat.

Als tweede oplossing zegt BuyBay dat ik de keukenmachine maar gewoon terug moet sturen, lekker makkelijk. Wat een slechte service, een bedrijf hoort gewoon te leveren wat in de beschrijving staat.

Wat kan ik doen?
Hoe kunnen de onderdelen € 250,00 zijn als de machine nog geen eens deze waarde heeft?
Wellicht heeft TS de prijzen van de losse spare parts opgezocht. Maar is uiteraard niet de juiste prijs voor dit soort dingen omdat daar extra kosten inzitten voor voorraadbeheer e.d.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door Dirkie »

nikkistorK schreef:Als tweede oplossing zegt BuyBay dat ik de keukenmachine maar gewoon terug moet sturen, lekker makkelijk. Wat een slechte service, een bedrijf hoort gewoon te leveren wat in de beschrijving staat.

Wat kan ik doen?
Gewoon terugsturen en geld terugkrijgen. Als ze niet kunnen leveren (en dat kunnen ze blijkbaar) dan is het heel netjes dat ze U uw geld terug willen geven. Lijkt me geen topic hier waard.

alfatrion
Berichten: 21910
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:Hij kan toch ook gewoon het gekochte product onder de 14 dagen zichttermijn terugsturen, het geld terugkrijgen, en deze ergens anders kopen?
Natuurlijk kan dat, maar de nadelen daarvan zijn: 1. je moet zelf de verzendkosten betalen; en 2. misschien ben je duurder uit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
sjohie schreef:Hij kan toch ook gewoon het gekochte product onder de 14 dagen zichttermijn terugsturen, het geld terugkrijgen, en deze ergens anders kopen?
Natuurlijk kan dat, maar de nadelen daarvan zijn: 1. je moet zelf de verzendkosten betalen; en 2. misschien ben je duurder uit.
Het product is niet conform de omschrijving geleverd, en dan zal de winkel de kosten voor het verzenden moeten betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
nikkistorK schreef:Wat kan ik doen?
U geeft aan dat BuyBay aangeeft dat de onderdelen niet meer zijn te bestellen en dat Philips aangeeft dat deze via Handyman te bestellen zijn. In principe kunt u BuyBay natuurlijk houden aan de overeenkomst en dan moeten ze leveren, maar u kunt ook zelf de onderdelen bestellen en dan de kosten hiervan inrekening brengen bij BuyBay. Alleen wanneer er in de beschrijving stond dat er een onderdeel ontbrak, dan heeft u hier natuurlijk geen recht op.
Otto arrest. Ook al zou de omschrijving niet geklopt hebben, in een doos van max 140 euro zit natuurlijk nooit en de machine en nog eens 250 euro aan toebehoren. Dus met het elders kopen en de bon indienen zit je echt verkeerd.

alfatrion
Berichten: 21910
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips keukenmachine niet compleet

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:
alfatrion schreef:
sjohie schreef:Hij kan toch ook gewoon het gekochte product onder de 14 dagen zichttermijn terugsturen, het geld terugkrijgen, en deze ergens anders kopen?
Natuurlijk kan dat, maar de nadelen daarvan zijn: 1. je moet zelf de verzendkosten betalen; en 2. misschien ben je duurder uit.
Het product is niet conform de omschrijving geleverd, en dan zal de winkel de kosten voor het verzenden moeten betalen.
Er kan gekozen worden uit: 1) een beroep doen op het herroepingsrecht of 2) een beroep doen op conformiteit. Het eerste is gericht op het ongedaan maken van de overeenkomst en heeft als consequentie dat de retour kosten voor de koper zijn. Het laatste is gericht op het verkrijgen van een conform product en in dat geval zijn eventuele verzendkosten voor de verkoper.
NeoDutchio schreef:Otto arrest. Ook al zou de omschrijving niet geklopt hebben, in een doos van max 140 euro zit natuurlijk nooit en de machine en nog eens 250 euro aan toebehoren. Dus met het elders kopen en de bon indienen zit je echt verkeerd.
Onjuist. In de wet staat dat voor een rechtshandeling, zoals het doen van een aanbod, de vrij wil vereist is (art. 3:33 BW) doch dat op het ontbreken van die wil geen beroep kan worden gedaan, tenzij de ander er niet op mocht vertrouwen dat deze handeling uit vrije wil is verricht (3:35 BW). In het Otto arrest bood de verkoper een televisie aan voor 100 euro, terwijl hij dit eigenlijk voor 1000 euro wilden aanbieden. Hier wilde de verkoper dit product voor deze prijs aanbieden. Je vergelijkt dus appels met peren.

Gesloten