LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen bij TvReus

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iedereen die ook maar een beetje research naar TVReus doet, weet dat die opvallend lage prijzen alleen maar veroorzaakt worden juist doordat ze die Tsjechische versies verkopen. Dat hoeft geen probleem te zijn, meestal werkt alles prima. Je loopt alleen het risico op dit soort issues als je een garantiekwestie hébt waarbij je aan de fabrieksgarantie toe zou komen. Dan is goedkoop soms duurkoop.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Moneyman schreef:
26 mar 2020 14:22
Iedereen die ook maar een beetje research naar TVReus doet, weet dat die opvallend lage prijzen alleen maar veroorzaakt worden juist doordat ze die Tsjechische versies verkopen. Dat hoeft geen probleem te zijn, meestal werkt alles prima. Je loopt alleen het risico op dit soort issues als je een garantiekwestie hébt waarbij je aan de fabrieksgarantie toe zou komen. Dan is goedkoop soms duurkoop.
Was daar laatst niet een item van op Radar? Toen gaven o.a. LG enzo aan dat die grijze import geen negatief effect zou hebben op fabrieksgarantie?

Rick112233
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:23

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Rick112233 »

Indien je een goedkope “grijze” import TV wilt kopen en daarna niets meer verwacht van service dan kun je prima bij de TV reus terecht. Echter zijn ze niet eerlijk over wat ze verkopen. Ik citeer vanuit een telefoongespek “Al onze TV’s zijn Benelux modellen”, “Ja, deze TV is Ziggo gecertificeerd”

Vervolgens krijg je een TV toegestuurd waarbij na meerdere keren en op verschillende manieren de TV opnieuw instellen en verschillende CI+ modules geprobeerd te hebben het decoderen van het Ziggo signaal nog steeds niet lukt.
Vervolgens kom je erachter dat dit een zogenaamd XXH model is en niet bedoeld is voor de verkoop in de Benelux, zonder nederlandse handleiding en zonder type aanduiding op de doos. Vervolgens lees je op de website van TVreus dat ze minimaal. 20% inhouden wanneer de TV meer dan 5 uur heeft aangestaan. Dan weet je meteen met wat voor soort bedrijf je in zee bent gegaan.
In de communicatie wordt verder een poging gedaan met veel bluf en zonder onderbouwingen en zonder inhoudelijk in te gaan op je vragen je het riet in te sturen. Er wordt op geen enkele manier ingegaan op de vraag of en hoeveel van het aankoopbedrag geretourneerd zal gaan worden.
Kortom spaar je de energie en neem je verlies als je toch met ze in zee bent gegaan. En doe je huiswerk voordat je een TV bestelt. Ik heb in ieder geval spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld CoolBlue een duurdere TV gekocht heb.
Nu maar hopen dat de TV blijft werken (zonder CI+ module) want over het verlenen van garantie lees je ook wat vreemde dingen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rick112233 schreef:
19 apr 2020 15:00
En doe je huiswerk voordat je een TV bestelt.
Dat is wel de essentie van dit (soort) topic(s).

sake1987

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zal TS zijn TV nog hebben ontvangen ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door berndv »

Rick112233 schreef:
19 apr 2020 15:00
En doe je huiswerk voordat je een TV bestelt.
dat geldt niet alleen voor tv's, maar voor heel veel van de topics die ik hier langs zie komen.

NadaDhahir
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 17:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door NadaDhahir »

Hallo allemaal,

Begin juni 2019 hebben mijn ouders een televisie aangeschaft via www.tvreus.nl. In eerste instantie zag de televisie er goed uit en heeft mijn vader geen rare dingen gevonden op de website. Het eerste half jaar was er niets aan de hand met de televisie en waren zij heel blij met de aankoop.

Na een half jaar begon de televisie minder goed te werken, dit is in december 2019 geweest. Er kwam een melding in beeld van de televisie, waarna de televisie geen connectie meer maakte en er geen televisie meer gekeken kon worden.

Na 2 maanden (eind januari 2020), wekelijks soms ook dagelijks contact op te nemen met de klantenservice van TVreus wilden ze de televisie ter reparatie ophalen. Hier moesten mijn ouders voor betalen (dit zou rond de €90 kosten) terwijl er een garantie op de televisie zit van drie jaar. Dit is dus achteraf niet het geval.

De televisie werd dus toch maar opgehaald (dit is 4 februari 2020) en ze hebben de televisie 4 weken(!!) ter reparatie in huis gehad en hebben mijn ouders GEEN leen televisie gekregen om te gebruiken. De reparateurs gaven aan dat er niets aan de hand was met de televisie.

Wij kregen hem weer na 4 weken, op 6 maart 2020, in huis. Tijdens het uitpakken van de televisie bleek er vocht onder het scherm te zitten en hadden mijn ouders weer niets aan de televisie.

Mijn vader heeft afgesproken met de klantenservice dat hij toch een kleinere televisie wil en het nu graag wil omruilen naar een 55" inch. Dit was geen probleem en zij zouden het verschil aan mijn ouders terug betalen.

De nieuwe televisie werd op 12 maart 2020 geleverd en vanaf heden wachten wij nog steeds op het resterende bedrag van €296,96.

Dit is nu zeven(!) weken geleden en nog steeds is het niet afgehandeld. Aan de telefoon zijn ze bot en kappen zij het telefoon gesprek af door te zeggen dat het allemaal geregeld wordt, wat elke keer niet het geval is.

Graag wil ik iedereen er op attenderen om geen televisie aan te schaffen bij TVreus.nl, het bedrag ziet er misschien heel aantrekkelijk uit, maar de service die je gewend bent van grotere namen kan je vergeten. Wij zijn nu inmiddels vanaf januari bezig en het is nog steeds niet afgehandeld.

Deel dit bericht, zodat mensen, net als ons er niet intrappen.

Jack1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2020 11:47

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Jack1972 »

Tv gekocht bij de tv reus van Philips…

Een tv gekocht bij de tv reus van Philips maar voldeed niet aan de verwachting. Naar de tv reus gebeld of we de tv konden retourneren, twee keer een retour formulier aangevraagd maar niks gekregen. Weer gebeld of ze tv konden ophalen maar daar hadden ze ook geen zin in. Stuur de tv maar met post nl op zeiden ze en dan kijken we je tv na en krijg je geld terug.

De tv weer in de originele verpakking gedaan en naar de post gebracht en terug gestuurd naar de tv reus . De tv was daar aangekomen op het post locatie bij hun in Wijchen . Weer maar eens bellen of ze de tv al hadden opgehaald want ik was al beetje ongerust aan het worden want het ging nog al moeilijk met het contact.

Na 2 dagen en weer een aantal mails te sturen kregen we te horen dat tv helemaal kapot was aangekomen. Ze stuurde foto’s en ja het beeld scherm was helemaal kapot en ze zeiden enigste wat je nu kan je doen Is de verzekering inschakelen. Maar nu wilde ik graag de kapotte tv terug dus wel 10 keer gevraagd dat ze tv wilde terug sturen en weer geen antwoord meer.

Ik had een review op trustpilot geplaatst en opeens antwoordde in een mail dat ik deze moest weg halen en dat ik dan pas mijn tv terug zou krijgen . Ik kreeg ook bericht dat ik maar eens moest stoppen met mails sturen, want ze hadden meer te doen.

Wat zou u zelf doen als je de tv en ook je geld kwijt bent door deze firma. Nu zeggen ze dat ze tv wel hebben opgestuurd maar dat die waarschijnlijk bij post is kwijt geraakt, zulke pech hebben we dan ook nog. Elke keer kijk ik op de post NL app maar tv is nog steeds niet aangemeld en dat is nu bijna 3 weken geleden. De tv reus doet helemaal niks aan service dus past op als je bij deze site wat koopt.

husa1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2020 07:16

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door husa1979 »

Ik heb onlangs een tv besteld voor 869 euro bij deze malafide webshop. De tv werd op donderdagavond (27-08-2020) bezorgd. Echter heb ik een 2e hands (gerepareerd) exemplaar ontvangen. De omlijsting van de tv zat los (met schade), de achterkant van de tv zat los, er zat geen folie op het scherm maar wel een zwart streepje in het scherm. Ik heb deze malafide webshop gisteren gebeld en een mail verstuurd, maar geen reactie hoor. Mensen pas op voor dit schaamteloos bedrijf!!!! Ik ga maandag naar een jurist en ga ook contact opnemen met de consumentenbond. Ik laat me niet oplichten door deze bandieten bende!!! Wat een stelletje schaamteloze mensen werken er zeg!! Je gaat toch geen 2e hands tv verkopen als nieuw in doos?? Wat een praktijken zeg, deze websop gaat wel heel ver...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
05 dec 2019 10:00
Neem dan eens contact op met dat keurmerk.
>>
ICTwaarborg is op de hoogte van de "praktijken" van TVReus.
Want het vorige keurmerk was ingetrokken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door sylvesterb »

husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik heb deze malafide webshop gisteren gebeld en een mail verstuurd, maar geen reactie hoor. Mensen pas op voor dit schaamteloos bedrijf!!!!
De klantenservice is geopend op zaterdag tot 18.00 uur en dat ze niet direct op een e-mail reageren vind ik zelf niet zo raar.
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik ga maandag naar een jurist en ga ook contact opnemen met de consumentenbond. Ik laat me niet oplichten door deze bandieten bende!!!
Geen idee wat je verwacht van de consumentenbond of de jurist, maar zou beginnen maandag eens te bellen of dit niet gewoon een foutje is en hoe ze dit gaan oplossen. Je maakt nu veel ophef en loze dreigementen die op TV Reus echt geen indruk maken.
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Wat een stelletje schaamteloze mensen werken er zeg!! Je gaat toch geen 2e hands tv verkopen als nieuw in doos?? Wat een praktijken zeg, deze websop gaat wel heel ver...
Fouten worden overal gemaakt, naar mijn mening ga je nog als snel over naar "malafide" webshop omdat ze niet binnen jouw termijn, die erg kort en onredelijk is, hebben gereageerd.

Dat TV Reus bepaalde zaken uithaalt die op het randje zitten is geen geheim maar wat jij omschrijft is geen standaard praktijk van ze. Dus ga met ze communiceren en geef ze een normale termijn hiervoor, veel klantenservices zijn nog steeds slecht bereikbaar door Corona.

sake1987

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door sake1987 »

sylvesterb schreef:
30 aug 2020 12:46
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik heb deze malafide webshop gisteren gebeld en een mail verstuurd, maar geen reactie hoor. Mensen pas op voor dit schaamteloos bedrijf!!!!
De klantenservice is geopend op zaterdag tot 18.00 uur en dat ze niet direct op een e-mail reageren vind ik zelf niet zo raar.
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik ga maandag naar een jurist en ga ook contact opnemen met de consumentenbond. Ik laat me niet oplichten door deze bandieten bende!!!
Geen idee wat je verwacht van de consumentenbond of de jurist, maar zou beginnen maandag eens te bellen of dit niet gewoon een foutje is en hoe ze dit gaan oplossen. Je maakt nu veel ophef en loze dreigementen die op TV Reus echt geen indruk maken.
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Wat een stelletje schaamteloze mensen werken er zeg!! Je gaat toch geen 2e hands tv verkopen als nieuw in doos?? Wat een praktijken zeg, deze websop gaat wel heel ver...
Fouten worden overal gemaakt, naar mijn mening ga je nog als snel over naar "malafide" webshop omdat ze niet binnen jouw termijn, die erg kort en onredelijk is, hebben gereageerd.

Dat TV Reus bepaalde zaken uithaalt die op het randje zitten is geen geheim maar wat jij omschrijft is geen standaard praktijk van ze. Dus ga met ze communiceren en geef ze een normale termijn hiervoor, veel klantenservices zijn nog steeds slecht bereikbaar door Corona.
En begin de eerste communicatie op een rustige nette manier,

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Justmeagain »

husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik laat me niet oplichten door deze bandieten bende!!!
Ik ben bang dat dat al is gebeurd.

husa1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2020 07:16

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door husa1979 »

Mensen ik heb ze gebeld en werd er mij verteld dat ik het per mail moest gaan regelen en foto's van de gebreken moest toevoegen. Dat heb ik dus ook gedaan (vrijdag rond 12.30u 28-08-2020). Tot dinsdag heb ik gewacht op een reactie. Ik heb toen weer een email verstuurd met vraag waarom er niet gereageerd wordt op mijn mail. Toen ik kreeg een paar uur later een mail dat ik erover gebeld zou worden. Ik werd toen gebeld door een arrogante medewerker die mij ff voorzichtig ging chanteren/bedreigen. Hij zei letterlijk:"We gaan u wel helpen, maar eerst moet u wel de negatieve reviews verwijderen of wijzigen!" Wat een onbeschoft en arrogant bedrijf zeg! Ik heb heb hem beloofd dat ik mijn reviews zou verwijderen als ze tv zouden ophalen en dit recht zouden zetten. Ze hebben vorige week woensdag de kapotte tv opgehaald en sindsdien wacht ik nog altijd op mijn geld. Ik werd op 4 september gebeld door een medewerker van oplichtersbende TVREUS.nl met de mededeling dat de tv 6 branduren had en dat ik daardoor ipv 869 euro 695 euro zou terugkrijgen. In 1 klap ben ik dan opgelicht voor 175 euro!! De tv is toen laat op de avond bezorgd (rond 21.30u). Ik heb de gebreken pas de volgende ochtend geconstateerd. Ik heb nauwelijks tv gekeken. Maximaal 1 uur. Zij kunnen natuurlijk van alles beweren nu. Hoe moet ik het tegendeel gaan bewijzen? De tv had meerdere gebruikssporen en was op bepaalde plekken flink beschadigd. En dan komen ze aanpappen met branduren om de klant toch nog geld afhandig te maken. Ik vind dit gewoon crimineel gedrag. Ik zou uiterlijk dinsdag 8 september mijn geld ontvangen, maar is niet gebeurd. Ik heb ze gebeld en ja hoor kreeg weer het welbekende antwoord dat het woensdag, dus volgende dag overgemaakt zou worden. Er bestaat ook niet de mogelijkheid om mensen van de desbetreffende afdeling te spreken. Ga liever een tv kopen bij Mediamarkt, BCC, Coolblue of Expert. Bestel svp nooit een tv bij dit soort malafidewevshops die geen service verlenen en alleen maar B&C keuze televisies uit Oost-Europa verkopen. Als je geld teveel hebt, mag je het doen van mij. Dit was voor mij de eerste en ook meteen de laatste keer dat ik bij een dergelijk bedrijf iets gekocht heb.

husa1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2020 07:16

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door husa1979 »

Ik moet nog 1 ding toevoegen ben ik vergeten te typen. De bezorger heeft mij ook niet geholpen met het dragen van de tv. Dat zou je wel verwachten toch? Hij heeft de tv gewoon naast het busje geplaatst en is weggereden. Het gaat om een grote tv van 55 inch. Ik woon in een flat met lift, hij had mij op zijn minst kunnen helpen met dragen tot aan de lift. Dat maakt niet bepaald een goede indruk op de klant.

husa1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2020 07:16

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door husa1979 »

sake1987 schreef:
30 aug 2020 18:40
sylvesterb schreef:
30 aug 2020 12:46
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik heb deze malafide webshop gisteren gebeld en een mail verstuurd, maar geen reactie hoor. Mensen pas op voor dit schaamteloos bedrijf!!!!
De klantenservice is geopend op zaterdag tot 18.00 uur en dat ze niet direct op een e-mail reageren vind ik zelf niet zo raar.
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Ik ga maandag naar een jurist en ga ook contact opnemen met de consumentenbond. Ik laat me niet oplichten door deze bandieten bende!!!
Geen idee wat je verwacht van de consumentenbond of de jurist, maar zou beginnen maandag eens te bellen of dit niet gewoon een foutje is en hoe ze dit gaan oplossen. Je maakt nu veel ophef en loze dreigementen die op TV Reus echt geen indruk maken.
husa1979 schreef:
30 aug 2020 07:22
Wat een stelletje schaamteloze mensen werken er zeg!! Je gaat toch geen 2e hands tv verkopen als nieuw in doos?? Wat een praktijken zeg, deze websop gaat wel heel ver...
Fouten worden overal gemaakt, naar mijn mening ga je nog als snel over naar "malafide" webshop omdat ze niet binnen jouw termijn, die erg kort en onredelijk is, hebben gereageerd.

Dat TV Reus bepaalde zaken uithaalt die op het randje zitten is geen geheim maar wat jij omschrijft is geen standaard praktijk van ze. Dus ga met ze communiceren en geef ze een normale termijn hiervoor, veel klantenservices zijn nog steeds slecht bereikbaar door Corona.
En begin de eerste communicatie op een rustige nette manier,
Je denkt dat je een nieuwe tv hebt gekocht voor 869 euro en er wordt een kapotte, 2e hands tv bezorgd en de webshop neemt niet eens de moeite om de mailtjes te beantwoorden of überhaupt te reageren en dan verwacht je van mij dat ik op een rustige nette manier moet gaan reageren?? Ik hoop echt dat jij ook een keer in dezelfde situatie belandt, dan wil ik wel ff zien hoe nuchter jij dan wel niet bent. Wat tvreus doet, is gewoon willens en wetens met voorbedachte rade, stelselmatig mensen oplichten. Dat is absoluut niet goed te praten hoor!

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman »

husa1979 schreef:
09 sep 2020 00:23
Ik werd toen gebeld door een arrogante medewerker die mij ff voorzichtig ging chanteren/bedreigen. Hij zei letterlijk:"We gaan u wel helpen, maar eerst moet u wel de negatieve reviews verwijderen of wijzigen!" Wat een onbeschoft en arrogant bedrijf zeg!
Dat is geen chantage, dat is een logische vraag. Jij bent zelf degene die veel te vroeg veel te hard beschuldigingen is gaan uiten. je hebt ze niet eens een kans gegeven. Dan is de vraag of je dat recht wilt zetten een heel logische.
husa1979 schreef:
09 sep 2020 00:34
Ik moet nog 1 ding toevoegen ben ik vergeten te typen. De bezorger heeft mij ook niet geholpen met het dragen van de tv. Dat zou je wel verwachten toch? Hij heeft de tv gewoon naast het busje geplaatst en is weggereden. Het gaat om een grote tv van 55 inch. Ik woon in een flat met lift, hij had mij op zijn minst kunnen helpen met dragen tot aan de lift. Dat maakt niet bepaald een goede indruk op de klant.
Was die bezorger van TV-Reus zelf? Zo niet: wat kunnen zij er dan aan doen? Los daarvan hoeft men die service niet te leveren, men moet leveren tot aan de eerste gesloten deur. Ik lees ook niet dat je er uberhaupt om gevraagd hebt.

Je koopt bij een prijzenstuntende dozenschuiver, maar verwacht de service van de vakman op de hoek. Dat werkt zo natuurlijk niet.
husa1979 schreef:
09 sep 2020 02:29
sake1987 schreef:
30 aug 2020 18:40
En begin de eerste communicatie op een rustige nette manier,
Je denkt dat je een nieuwe tv hebt gekocht voor 869 euro en er wordt een kapotte, 2e hands tv bezorgd en de webshop neemt niet eens de moeite om de mailtjes te beantwoorden of überhaupt te reageren en dan verwacht je van mij dat ik op een rustige nette manier moet gaan reageren?? Ik hoop echt dat jij ook een keer in dezelfde situatie belandt, dan wil ik wel ff zien hoe nuchter jij dan wel niet bent. Wat tvreus doet, is gewoon willens en wetens met voorbedachte rade, stelselmatig mensen oplichten. Dat is absoluut niet goed te praten hoor!
Als je niet in staat bent fatsoenlijk te communiceren, is de kans dat problemen worden opgelost een stuk kleiner. Jij zit gelijk in de hoogste boom, uit beschuldigingen die je niet hard kunt maken en prematuur zijn, denk je dan dat ze nog hard lopen om jouw probleem op te lossen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

husa1979 schreef:
09 sep 2020 00:23
Ga liever een tv kopen bij Mediamarkt, BCC, Coolblue of Expert.
Ik zou wel willen, maar ook daar wordt afgeraden om te gaan kopen:
viewtopic.php?f=55&t=192050&p=2715259&h ... t#p2715259
viewtopic.php?f=38&t=193343&p=2745492&h ... C#p2745492
viewtopic.php?f=60&t=191261&p=2697010&h ... e#p2697010

Dan maar geen tv meer gaan kijken of zijn er nog winkel waar er wel gekocht kan gaan worden?

Edit: derde link aangepast, ook over Coolblue zijn klachten te vinden.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 09 sep 2020 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door alfatrion »

In je links worden Mediamarkt en BCC genoemd. Dat laat Coolblue en Expert over. Van deze twee zou ik gaan voor Coolblue.

sake1987

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je hebt nog Ep en Electrworld

Gesloten