Problemen met garantie bij TVreus

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Sdp
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2022 16:11

Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door Sdp »

Dit bedrijf wordt gerund door oneerlijke mensen. Ze vragen veel meer geld dan noodzakelijk voor producten en ze proberen je van alles door de strot te douwen waar niks van klopt. Onder garantie vallende producten willen ze niet terugnemen wanneer je zogenaamde 'gebruikerskosten' niet wil betalen. Het staat in de wet dat binnen de garantie je mag verwachten dat het product geretourneerd kan worden. Ze proberen de wet te omzeilen met zogenaamde aanbiedingen waarmee de klant uiteindelijk niet mee geholpen is en veel meer betaald dan noodzakelijk. Ik zit nu met een nieuwe tv van meer dan 650 euro terwijl mijn kapotte tv maar 400 kostte. Maar ze gaven mij maar 1 optie: de kapotte, nog onder garantie vallende tv omruilen mét bijbetaling + betalen voor de zgn gebruikerskosten en anders zoek je het maar uit. Dus geen enkele échte hulp voor het probleem wordt uiteindelijk geboden ook al zeggen ze telefonisch dat de klant koning is. Uitermate teleurstellend. Vervolgens Bellen ze om te vragen hoe de nieuwe tv bevalt En of we wel even de review willen verwijderen. Ja prima. geef me dan eerst mijn €300 maar terug.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onder garantie vallende producten moeten terug genomen worden? Sinds wanneer is dat? Als iets onder garantie valt hebt u recht op herstel of vervanging. Mocht niets meer lukken, dan blijft ontbinding over. En bij vervanging alleen als herstel te duur is. Het is dus niet zo dat tijdens een garantieperiode alles terug gestuurd mag worden.
Wat uw probleem is vermeld u niet, hulp bieden is dus lastig.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U bent al akkoord gegaan, wat het zoeken naar een oplossing moeilijker maakt.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie staan de regels. U had contact kunnen opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit bedrijf wordt gerund door oneerlijke mensen. Ze vragen veel meer geld dan noodzakelijk voor producten en ze proberen je van alles door de strot te douwen waar niks van klopt.
Misschien wist je het nog niet, maar een bedrijf moet geld verdienen. Dat wil zeggen: meer geld voor iets vragen dan het kost.

De uitspraak dat er oneerlijke mensen werken is een nogal onfatsoenlijke uitspraak die je eerst maar eens moet verwijderen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door Hophophop »

Ik snap het ook niet helemaal. Dat je problemen hebt en dat dat niet goed wordt afgehandeld geloof ik helemaal.

Maar als je vindt dat ze te duur zijn (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'meer geld vragen dan noodzakelijk', maar misschien klopt dat niet), waarom doe je er dan überhaupt een aankoop?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Sdp schreef:
18 aug 2022 16:15
Dit bedrijf wordt gerund door oneerlijke mensen. Ze vragen veel meer geld dan noodzakelijk voor producten en ze proberen je van alles door de strot te douwen waar niks van klopt. Onder garantie vallende producten willen ze niet terugnemen wanneer je zogenaamde 'gebruikerskosten' niet wil betalen. Het staat in de wet dat binnen de garantie je mag verwachten dat het product geretourneerd kan worden. Ze proberen de wet te omzeilen met zogenaamde aanbiedingen waarmee de klant uiteindelijk niet mee geholpen is en veel meer betaald dan noodzakelijk. Ik zit nu met een nieuwe tv van meer dan 650 euro terwijl mijn kapotte tv maar 400 kostte. Maar ze gaven mij maar 1 optie: de kapotte, nog onder garantie vallende tv omruilen mét bijbetaling + betalen voor de zgn gebruikerskosten en anders zoek je het maar uit. Dus geen enkele échte hulp voor het probleem wordt uiteindelijk geboden ook al zeggen ze telefonisch dat de klant koning is. Uitermate teleurstellend. Vervolgens Bellen ze om te vragen hoe de nieuwe tv bevalt En of we wel even de review willen verwijderen. Ja prima. geef me dan eerst mijn €300 maar terug.
leuk verhaal maar misschien had je jezelf meer en beter geholpen als je voor dit alles eerst had geinformeerd wat nu prcs je rechten zijn als consument en welke rechten en plichten de verkoper heeft!!!!

ze hoeven trouwens geen een product terug te nemen als het stuk gaat in de garantieperiode OF daarbuiten, repareren is dan weer iets anders!!!!

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
21 aug 2022 09:31
De uitspraak dat er oneerlijke mensen werken is een nogal onfatsoenlijke uitspraak die je eerst maar eens moet verwijderen.
Mwah. Het was beter geweest als TS geschreven had dat TV-reus oneerlijke praktijken hanteert - want dat dát zo is, is al vaak genoeg gebleken in de vele klachten over dit bedrijf.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door 150747 »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 09:38
crazyme schreef:
21 aug 2022 09:31
De uitspraak dat er oneerlijke mensen werken is een nogal onfatsoenlijke uitspraak die je eerst maar eens moet verwijderen.
Mwah. Het was beter geweest als TS geschreven had dat TV-reus oneerlijke praktijken hanteert - want dat dát zo is, is al vaak genoeg gebleken in de vele klachten over dit bedrijf.
Als je wil gaan voor de laagste prijs kan dit het gevolg zijn.

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met garantie bij TVreus

Ongelezen bericht door Moneyman »

150747 schreef:
22 aug 2022 10:07
Als je wil gaan voor de laagste prijs kan dit het gevolg zijn.
Ik snap je punt, maar het hebben van een lage prijs maakt natuurlijk niet dat je scheit mag hebben aan consumentenrechten.

Plaats reactie