Retour zending

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Retour zending

Ongelezen bericht door a.mereto »

Ik wilde bij een bedrijf in ons land een bestelling retourneren en moest bijna een week wachten op een retour label om binnen de 14 dagen te blijven kon je de zending ook op eigen kosten naar hun bedrijf in Duitsland sturen adres staat op de site ik heb het retour gemeld via de mail en telefonisch gemeld. Nu krijg ik bericht via de track&trace van post.nl dat de zending geweigerd werd en retour afzender komt. Ik had al een paar keer gemeld dat ik wilde retourneren.

Kan ik die zending alsnog weigeren als die bij mij wordt aangeboden. Ik had de zending aangetekend verzonden naar Duitsland. Ik heb betaald met de creditcard.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour zending

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je je zending binnen de 14 dagen retour had gemeld, was je gewoon op tijd. Je had gewoon op dat label moeten wachten.

Ik vermoed dat je er nu een chaos van hebt gemaakt door twee procedures door elkaar te laten lopen. Gewoon even bellen hoe je dit nu het best op de rit kan krijgen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retour zending

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS zou het kunnen hebben over de veertien dagen vanaf levering. De veertien dagen waar Moneyman het over heeft is vanaf de dag van herroeping.

Maar er is uiteraard geen verplichting om van een retourlabel gebruik te maken. Al was het maar omdat je dan wel het risico loop en de zending niet verzekerd is. Het bedrijf is in dit geval een verwijt te maken: de koop is herroepen en ze hebben weigert om mee te werken aan de ongedaanmaking van de geleverde prestatie.

Ik zou de zending wel retour aannemen, gebruik maken van het label en dan aandragen dat de zending deze keer voor hun risico komt. Eventuele kosten zijn ook voor hen.

a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Re: Retour zending

Ongelezen bericht door a.mereto »

Ik had er nog bij gezegd dat ik nog een weekje op vakantie zou gaan. Dit staat staat ook op hun website"Je kunt ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder het product terugsturen. In dat geval komen de kosten van het retourneren voor eigen rekening. Om het proces zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen raden we ten strengste aan je retour eerst via e-mail bij ons aan te melden" De reden van retour was door een foutje op hun site iets zou op een batterij werken maar dat bleek een snoertje te zijn voor een stopcontact. De zending is gelukkig verzekerd (aangetekend) en betaald met een creditcard dus ook via hun kan ik mijn geld vorderen.

Bedankt voor jullie reacties Moneyman en alfatrion.

Leeuwtje15
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2022 15:51

Re: Retour zending

Ongelezen bericht door Leeuwtje15 »

Als je tijdig hebt aangegeven dat je wilde retourneren en kan aantonen dat zij het retour geweigerd hebben zal je niet in de problemen komen. Als je het pakket niet aanneemt wordt het misschien vernietigd, dan ben je verder van huis.

Plaats reactie