LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourbon

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Beste Forumleden,

in de zomer bestelde ik een leuk luchtig jurkje, de naam van de zaak is ook al zo mooi, Stradivarius.

Zodra het artikel bij u binnen is, hebt u 30 dagen bedenktijd. ik koos voor klarna. Nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, het jurkje bleek iets te luchtig met een decolleté tot aan de navel. Knoopjes eraan, of ietsjes vernaaien ging niet, want dit zou aan de rug weer teveel omhoog trekken. Kortom heel jammer, want de stof was wel erg mooi.

Terug in de doos, kom bij DHL en dat ging niet, ik had een retourbon nodig. Hoezo een retourbon ? Ach lang verhaal kort, ook terug naar afzender kon niet. Heb 2 mailtjes gestuurd, geen enkele reactie. Heb klarna gemaild, zij konden zien dat ik contact op heb genomen, maar het was een geautomatiseerde mail. Zou weer contact op moeten nemen met die zaak. Dit deed ik via de website, via mail, en toen via Facebook. Daar kreeg ik wel een reactie. Ze zouden me een retourbon sturen. Was echt blij, bedankte me voor de snelle reactie daar op FB. Ben daar wel lid, maar geen echt vaste bezoeker en was echt verbaasd.

Na een week nog geen retourbon en heb me bij FB ingelogd. Idd. een pb terug ''zij hadden geen enkele mail ontvangen en daarbij was ik intussen al ruim te laat''. Een aanmaning van klarna kreeg ik tussentijds wel, maar geen retourbon. En toen wist ik al niet meer wat ik moet doen. Kwamen nog dingen niet echt relevant zijn voor dit topic, maar wel zo relevant, dat ik dat hele pakje ben vergeten. Ook niets meer gehoord, herinneringen of iets voor mijn geheugen. Nu heb ik een incassobureau, heeft ook al zo een mooie naam, al kom ik er nu even niet op. Ben bang dat het een dure jurk wordt.

Kortom ik vind dit geen stijl. Had het ook wel om willen ruilen voor iets anders, ik heb de mailtjes zelf nog wel die zij dan niet hadden ontvangen en dat mailtje van klarna. Oké ik ben het vergeten, dat is mijn fout. Maar ja, heb ook nog andere dingen en dan nu een incassobureau ?

Ik hoop hier zijn mensen die me een tip kunnen geven, voor dat geld kan ik me intussen een warme winterjas bestellen. Voel me in de maling genomen, dit is echt zo jammer.

Groet,
Luna

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Beste antwoord
Gekozen door luna01

Re: Retourbon

door moederslink » 10 nov 2020 17:19

luna01 schreef:
10 nov 2020 17:15
Oh ja, ik heb geen printer, dan had ik ook nog eens met de hele pc naar de DHL gemoeten :)
Ik heb ook geen printer maar ga naar de BIEB daarvoor :D

Via je account had je de jurk als retour moeten aanmerken, dan krijg je via je account een retourinstructie + de retourbon, die je dus moet uitprinten. Allemaal prima te doen bij bv een BIEB.
Niks PC meenemen naar een DHL punt :roll:
Dus niet via zomaar een mail een retour doorgeven. :!:
HansdenVB

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Voor zo ver ik in hun voorwaarden zie had u het zelfs in een van hun winkels kunnen afgeven dus denk ik dat het inderdaad een dure jurk word.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je zegt zelf dat je het vergeten bent, verwacht je dan serieus dat de verkoper er nog iets mee doet??

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het maakt ook niet uit. TS is het gewoon vergeten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk wel dat deze shop iets te verwijten is. Als ze weten van een retour bon en ze moeten wachten op een mail is dat vreemd.
Waar hebben ze de bestelling dan op bevestigd? Hebben ze geen mailadres van een online bestelling?

Alsof dat bedrijf niet weet waar ze de retour bon naartoe moeten sturen maar vast en zeker wel de rekening.

Al is het natuurlijk onhandig dat TS er niet bovenop heeft gezeten, maar je mag verwachten dat dit online bedrijf je zo een retour bon kan sturen. Ze kunnen immers ook een email adres vragen via PM.. Ze maken het moeilijk met de hoop dat dit soort dingen gebeuren.

Bij veel online bestellingen bij goede shops zit er zelfs een retour bon in je verpakking.
Bij Hornbach maken ze al zelfs een retourzending aan bij postnl met alle stickers ook vast in het pakket..
(verbaasde mij ook) :shock:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gezien de OP zou het mij niet verbazen als die retourbiljet enorm instructies voor het verkrijgen er gewoon bij zaten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ken een ander bedrijf waarbij je ook een retourbon op de doos moet plakken.
Staat bij de voorwaarden .
Wijs geworden print ik op voorhand dan al een retourbon uit.
Zodra het pakje komt en het is niet naar mijn zin kan ik het linea recta retour sturen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door moederslink »

luna01 schreef:
08 nov 2020 18:00
(...)
Terug in de doos, kom bij DHL en dat ging niet, ik had een retourbon nodig. Hoezo een retourbon ? Ach lang verhaal kort, ook terug naar afzender kon niet. Heb 2 mailtjes gestuurd, geen enkele reactie
(...)
Ik denk dat ik nu wel weet waar het fout is gegaan :
je maakt een account aan voor de bestelling en via dat account meld je een retour aan, dus niet zomaar via een gewoon mailtje.
Daarna krijg je via de mail een retourbon die je kunt uitprinten.
Je hebt voor dit proces maar liefst 30 dagen.
Dit alles is te lezen bij deze webshop, wat te doen bij retourneren en welke stappen je dan moet zetten....
Jammer dat je dat niet hebt geregeld binnen die maand. Nu zit je met incassokosten.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Heb het eerst via dat account geprobeerd, dit stond er wel duidelijk bij. In die doos zat buiten die jurk om helemaal niets. Ook dit wachten, daar gaat ook tijd in zitten, want ging er gewoon vanuit dat ik een retourbon zou krijgen.

Zo begon ik te mailen en kreeg die toezegging op een retourbon via Facebook.

Ik betaal het wel, heb geen zin in hogere kosten en heb het idee dat heel veel mensen het zo doen.

Pfff ben er echt flauw van...

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Oh ja, ik heb geen printer, dan had ik ook nog eens met de hele pc naar de DHL gemoeten :)

Mijn excuses, zie nu dat ik dat met die website er niet bij heb geschreven. Dat was natuurlijk stap 1, en kwa printer had ik wel een oplossing gevonden.

Maar goed, bedankt voor de reacties...
Laatst gewijzigd door luna01 op 10 nov 2020 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door moederslink »

luna01 schreef:
10 nov 2020 17:15
Oh ja, ik heb geen printer, dan had ik ook nog eens met de hele pc naar de DHL gemoeten :)
Ik heb ook geen printer maar ga naar de BIEB daarvoor :D

Via je account had je de jurk als retour moeten aanmerken, dan krijg je via je account een retourinstructie + de retourbon, die je dus moet uitprinten. Allemaal prima te doen bij bv een BIEB.
Niks PC meenemen naar een DHL punt :roll:
Dus niet via zomaar een mail een retour doorgeven. :!:

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Denk dan ook dat het daar mis is gegaan, heb wel het bestelnummer door gegeven, nog waarom ik wil retourneren, adres etc. Maar echt op een retour''instructie'' heb ik niet gelet.

Een retourbon-instructie...tsss...

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door Moneyman »

luna01 schreef:
10 nov 2020 17:43
Een retourbon-instructie...tsss...
Retourinstructies zijn de normaalste zaak van de wereld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door moederslink »

En het staat er ook duidelijk .
Klik op contact, dan komen er vragen tevoorschijn plus de antwoorden/ oplossingen.
Ook de wijze van retourneren komt aan bod.
Even wat doorscrollen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Een retourinstructie is misschien wel het normaalste van de wereld, maar in deze ben ik dan maar een beetje wereldvreemd ; ) Heb zovaak iets gevraagt via een contactformulier en als deze beschikbaar is hadden ze toch kunnen reageren en het mij zo uitleggen, zoals moederslink het doet. Dan snap ik het en volg de instructies...

Heb gisteren voor het eerst reviews op trustpilot gelezen. Sommigen waren zo boos dat zij een zaak aan wilden gaan. Ik snap dat wel, want binnen die 30 dagen had ik ook geen enkele kans om contact te krijgen.

Segoria heet dat incassobedrijf, die hebben het nu vast erg druk. Heb namelijk gisteren voor het eerst de reviews gelezen op trustpilot. De meesten zijn het geld kwijt en als ik dan nog eens naar de datum van een vrij onbeleefd berichtje kijk, dan was alleen dat dat berichtje over de tijd. Na die toezegging van een retourbon die week ervoor.

Als ik nu eerder hier had geschreven, was het een zaak van 5 minuten geweest om een retourbon te krijgen. Dankzij moederslink. Sommigen hadden het via post.nl terug gestuurd, maar dit heb ik niet gedaan. Dacht dan komt er nog een ander tussen en kan ik het helemaal vergeten. En dit was dan het enige waarin ik gelijk had. Dan was het pakje zoek geraakt en moet je alsnog betalen plus die verzendkosten..

Ik dacht gisteren voortaan beter opletten. Ja dat moet ik ook, want die bons zitten normaal al aan het pakje, of in het pakje. Maar als ik die reviews lees, vraag ik me af waarom al die mensen 30 dagen genegeerd worden en dan op kosten zitten....

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Ging iets mis met mijn text, nu staat het een en ander een beetje dubbel en staat wat raar.

Mijn excuses daarvoor..

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door alfatrion »

luna01 schreef:
08 nov 2020 18:00
Terug in de doos, kom bij DHL en dat ging niet, ik had een retourbon nodig. Hoezo een retourbon ?
Dat is wel de vraag. Waarom kun je het niet gewoon verzenden? En heb je wel daadwerkelijk herroepen? Alleen verzenden is onvoldoende.
luna01 schreef:
08 nov 2020 18:00
Heb 2 mailtjes gestuurd, geen enkele reactie. Heb klarna gemaild, zij konden zien dat ik contact op heb genomen, maar het was een geautomatiseerde mail.
Heb je in die mails herroepen? Hoe kan Klarna zien dat jij contact heb opgenomen met deze winkel?
luna01 schreef:
08 nov 2020 18:00
Een aanmaning van klarna kreeg ik tussentijds wel, maar geen retourbon. En toen wist ik al niet meer wat ik moet doen. Kwamen nog dingen niet echt relevant zijn voor dit topic, maar wel zo relevant, dat ik dat hele pakje ben vergeten. Ook niets meer gehoord, herinneringen of iets voor mijn geheugen.
Nu heb ik een incassobureau, heeft ook al zo een mooie naam, al kom ik er nu even niet op. Ben bang dat het een dure jurk wordt.
Klarna verstuurd echt wel een herinnering. Ik geef in overweging om te betalen. Als dit een procedure wordt, dan wordt het helemaal een duur jurkje. Als je betaald dan heeft dat als gevolg dat je vervolgens zelf naar de rechter moet als je iets wilt maar ook dat de kosten niet verder oplopen. Een paar dagen wachten zal nog wel kunnen, denk ik, dan kun je hier advies krijgen, maar ik zou het niet op een procedure laten aankomen.

Heb je trouwens het modelformulier ontvangen? Als dat niet het geval is dan heb je 12 maanden de tijd om te herroepen en met je met je FB bericht mooi op tijd.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door luna01 »

Ja ik had een rekening van Klarna, probeerde terug te mailen en zij zagen alleen dat ik contact had gezocht en zou weer contact met die zaak opnemen. Maar goed dit probeerde ik al die tijd en dit was onmogelijk. Natuurlijk weet ik zeker dat ik dit wilde herroepen, of retourneren, daar gaat het hele topic toch over ?

Wat is een modelformulier ?

Eigenlijk hoop ik dat mensen zich in de titel retourbon herkennen. Dacht echt dat ik nu zo dom was en niet goed op heb gelet, wat ook zo is natuurlijk. Maar dan is het wel alleen bij deze zaak, ook al heb ik die instructies niet precies gevolgd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door moederslink »

Alfa, ik denk dat Luna het nu wel weet, ze was te laat en heeft op een verkeerde manier het retour aangemeld . Dus is er nu een incasso . Zij wil deze betalen en dan is ze er van af.
Het jurkje zal ook op de juiste manier nu worden teruggestuurd of dat is al gebeurd , op de juiste manier mét retourbon.
Laatst gewijzigd door moederslink op 11 nov 2020 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourbon

Ongelezen bericht door alfatrion »

luna01 schreef:
11 nov 2020 20:14
Ja ik had een rekening van Klarna, probeerde terug te mailen en zij zagen alleen dat ik contact had gezocht en zou weer contact met die zaak opnemen.
Ik verwacht dat er niet herroepen is.
luna01 schreef:
11 nov 2020 20:14
Wat is een modelformulier ?
Dat is deze:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... herroeping

Als ze je die niet hebben gegeven dan is de termijn dus langer.
luna01 schreef:
11 nov 2020 20:14
Maar goed dit probeerde ik al die tijd en dit was onmogelijk. Natuurlijk weet ik zeker dat ik dit wilde herroepen, of retourneren, daar gaat het hele topic toch over ?
Ik begrijp dat je het wilde, maar het gaat er om of je het ook hebt gedaan.

Gesloten