LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourrecht internetshop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dacht het wel...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
17 jan 2019 09:52
Dekbedden vallen niet onder de hygiene-regel. Er blijft dus gewoon sprake van herroepingsrecht, zij het dat er als er sprake is van waardevermindering geen volledig terugbetaling plaats zal vinden.

De hygiene-regel is tot nu toe vrij strikt, er valt minder onder dan je wellicht zou denken. Lingerie bijvoorbeeld: vrijwel iedereen zal steigeren als je zou weten dat dat als gepast is door een ander voordat het in jouw brievenbus beland. Toch is dat exact wat in iedere lingeriewinkel ook gebeurt...

Is dat een vaste gestelde regel ? Want bv Swiss Sense heeft dit wel in zijn voorwaarden staan. Zie mijn eerdere posting.

BB heeft ondertussen opgelost maar ik ben met de voorgangers eens dat ook ik een ongebruikt / onbeslapen dekbed verwacht of een andere prijsstelling zodat ik zelf kan kiezen of ik wel / niet een tweedehandsje wil.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
17 jan 2019 09:58
Onderbroeken die in een lingeriewinkel gepast worden? Dacht het niet.

Bh’s wel, zitten ook om een ander stukje van je lijf.

Bikini’s en badpakken in een lingeriewinkel worden toch ook door diverse dames gepast.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
17 jan 2019 10:13
Lady1234 schreef:
17 jan 2019 09:58
Onderbroeken die in een lingeriewinkel gepast worden? Dacht het niet.

Bh’s wel, zitten ook om een ander stukje van je lijf.

Bikini’s en badpakken in een lingeriewinkel worden toch ook door diverse dames gepast.
Ja, maar daar staat dus dat men verzocht wordt de onderbroek aan te houden. En ook zit er, meestal, een plastic laagje geplakt in het kruis.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:
17 jan 2019 10:11
Moneyman schreef:
17 jan 2019 09:52
Dekbedden vallen niet onder de hygiene-regel. Er blijft dus gewoon sprake van herroepingsrecht, zij het dat er als er sprake is van waardevermindering geen volledig terugbetaling plaats zal vinden.

De hygiene-regel is tot nu toe vrij strikt, er valt minder onder dan je wellicht zou denken. Lingerie bijvoorbeeld: vrijwel iedereen zal steigeren als je zou weten dat dat als gepast is door een ander voordat het in jouw brievenbus beland. Toch is dat exact wat in iedere lingeriewinkel ook gebeurt...
Is dat een vaste gestelde regel ? Want bv Swiss Sense heeft dit wel in zijn voorwaarden staan. Zie mijn eerdere posting.
De wettelijke basis is nogal eh.. weinig concreet :mrgreen: maar kijkend naar het staande recht (jurisprudentie en artikelen) gaat het hier echt om zaken als pillen, kruiden, erotische speeltjes, dat soort zaken.

Dat een beddenboer een uitleg in zijn voorwaarden opneemt die in zijn straatje past, verbaast me niet zo heel erg.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 jan 2019 13:50
Dat betekent dus, geen dekbed kopen bij Beterbed,want die kan al gebruikt zijn.
Je haalt me de letters uit het toetsenbord.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
17 jan 2019 10:20
Bij een bikini of badpak passen houdt men wel de onderbroek aan.
Nu ik weet dat personen zelfs onderbroekjes passen in lingeriezaken ben ik blij met mijn Zeeman en Hema ondergoed.
O, maar dat kan ook terug gebracht zijn.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
16 jan 2019 14:05
BB zou bij de verkoop van dit dekbed moeten aangeven dat het een geretourneerd artikel betreft en de prijs daarom lager ligt.
Ik krijg steeds meer gevoelens van onbehagen bij de woorden 'outlet' en 'uitverkoop'.

Laatst ook een paar schoenen niet gekocht omdat die zeer duidelijk buiten gedragen zijn. Dan is 40% korting echt te weinig. Bij de kringloop krijg je met een beetje geluk hetzelfde voor aanzienlijk minder. En bij de kringloop koop ik toch ook geen gedragen kleding.
Laatst gewijzigd door witte angora op 17 jan 2019 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
17 jan 2019 11:02
ZeerPrivé schreef:
16 jan 2019 14:05
BB zou bij de verkoop van dit dekbed moeten aangeven dat het een geretourneerd artikel betreft en de prijs daarom lager ligt.
Ik krijg steeds meer gevoelens van onbehagen bij de woorden 'outlet' en 'uitverkoop'.
Een wijs man schreef ooit al "kennis vermeerdert smart" :wink:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door witte angora »

De wijze man had gelijk... net als zoveel wijze mannen in het boek waaruit je citeert... ;)

Overigens heb ik mijn bericht aangepast met een voorbeeld, ik had niet gezien dat je al gereageerd had.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
17 jan 2019 11:00
breien schreef:
17 jan 2019 10:20
Bij een bikini of badpak passen houdt men wel de onderbroek aan.
Nu ik weet dat personen zelfs onderbroekjes passen in lingeriezaken ben ik blij met mijn Zeeman en Hema ondergoed.
O, maar dat kan ook terug gebracht zijn.
Gaat u zwemmen met het prijskaartje nog aan de bikini? En bij ondergoed wordt gezegd dat ze niet meer terug kunnen als ze uit de verpakking geweest zijn.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
17 jan 2019 11:42
witte angora schreef:
17 jan 2019 11:00
breien schreef:
17 jan 2019 10:20
Bij een bikini of badpak passen houdt men wel de onderbroek aan.
Nu ik weet dat personen zelfs onderbroekjes passen in lingeriezaken ben ik blij met mijn Zeeman en Hema ondergoed.
O, maar dat kan ook terug gebracht zijn.
Gaat u zwemmen met het prijskaartje nog aan de bikini? En bij ondergoed wordt gezegd dat ze niet meer terug kunnen als ze uit de verpakking geweest zijn.
Er zullen weinig kerels zijn die gaan zwemmen met een bikini met of zonder het prijskaartje er aan, ik in ieder geval niet... :lol:

Je moet mijn bericht dan ook puur lezen als reactie op het bericht van 'breien'.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat dat betreft kun je overal wel ' vies' van zijn....
wat te denken van slapen bij een ander , in hotels, in B&B.s etc ?
Allemaal onder en op ' gebruikt' beddengoed :shock:

En bij badgoed is het verplicht om je eigen slip aan te houden en bij ondergoed vd Zeeman zie je echt wel of het gepast is en bij lingeriezaken mag je ondergoed niet eens meer terugbrengen vlg mij.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je mag er, denk ik, wel van uitgaan dat de lakens in een hotel gewassen zijn.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
17 jan 2019 12:00
Wat dat betreft kun je overal wel ' vies' van zijn....
wat te denken van slapen bij een ander , in hotels, in B&B.s etc ?
Allemaal onder en op ' gebruikt' beddengoed :shock:

En bij badgoed is het verplicht om je eigen slip aan te houden en bij ondergoed vd Zeeman zie je echt wel of het gepast is en bij lingeriezaken mag je ondergoed niet eens meer terugbrengen vlg mij.

Nou ja, verplicht je slip aan houden, er is natuurlijk niemand die dat controleert als je in het pashokje staat.
Bij lingeriezaken kun je slips ook passen en weer terug hangen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
17 jan 2019 12:05
Maar je mag er, denk ik, wel van uitgaan dat de lakens in een hotel gewassen zijn.
:lol: natuuurlijk , maar wel gebruikt dus en niet splinternieuw.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vrouw tegen verkoopster: natuurlijk houd ik keurig mijn onderbroek aan https://www.desexshop.nl/sexy-slipjes/v ... 34995.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
17 jan 2019 12:08
Nou ja, verplicht je slip aan houden, er is natuurlijk niemand die dat controleert als je in het pashokje staat.
Bij lingeriezaken kun je slips ook passen en weer terug hangen.
Klopt , valt niet echt te controleren dus , maar ik denk zelf dat vrouwen dit echt wel zullen doen hun eigen slip aanhouden .... 8)

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toen ik nog een Livera in de buurt had, kwam er altijd een verkoopster even kijken en vragen “of het ging”, als je iets paste.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
17 jan 2019 12:14
Toen ik nog een Livera in de buurt had, kwam er altijd een verkoopster even kijken en vragen “of het ging”, als je iets paste.

Zo eentje die zo het gordijn open trok terwijl je nog aan het aan- of uitkleden was :? , daar heb ik zo’n hekel aan.

Gesloten