Retourzending Create

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
fm4dlm
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2022 17:19

Retourzending Create

Ongelezen bericht door fm4dlm »

Als je iets koopt via internet, verwacht je wel, dat als je bestelling niet aan je wensen voldoet je het retour kan doen.
Nou ik heb iets besteld bij Create, maar ze doen net of ze gek zijn.
Onmogelijk om contact met ze te krijgen.
Account werkt slecht en als het werkt blijkt de factuur van mijn bestelling nergens te vinden te zijn.
Die heb ik dan nodig voor retour.
Heb gemaild op allerlei manieren, maar geen respons.
Ik moet het artikel binnen 14 dagen terugsturen, maar dat lijkt me nu niet te gaan lukken.
Oplichterij noem ik dat.
Iemand ervaringen met dat bedrijf?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourzending Create

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u bedoeld create-store.com, dan doet het bedrijf niet of ze gek zijn. Het is een webwinkel uit Spanje met een behoorlijke rommelige website. Contact gaat via een formulier die goed weggestopt is. Bij een dergelijk bedrijf koop je toch niks?

Oplichterij is nog niet bewezen, maar als je van te voren niet kijkt waar je gaat kopen, dan lijkt het meer op dat men zichzelf oplicht.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Retourzending Create

Ongelezen bericht door rvjapio »


alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourzending Create

Ongelezen bericht door alfatrion »

De herroeping moet binnen 14 dagen plaats vinden. Dat kan door het versturen van een brief, mail, belletje, ect. Voor bewijsdoeleinde is het van belang is wel dat je documenteert wanneer je de herroeping hebt verzonden en wat er in staat. Het bedrijf moet je ook het modelformulier hebben gegeven. Als dat niet zo is dan heb je hier geen 14 dagen maar 12 maanden voor.

Het retour sturen moet onverwijld en in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na dat je de koop hebt herroepen.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Retourzending Create

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik weet niet wat je aankoopbedrag is, maar als je hier werk van wil maken dan kan je het beste contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Ik heb 5 minuten gezocht, ik kan geen adres en ook geen telefoon nummer vinden. Het bedrijf doet best om niet vindbaar te zijn, dat is niet best. Je kunt hiervan een melding maken bij www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

De kans is aanwezig dat je je geld kwijt bent.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourzending Create

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is ern Spaans bedrijf.

Maantje1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2023 16:47

Re: Retourzending Create

Ongelezen bericht door Maantje1990 »

NOOIT KOPEN BIJ CREATE!

Hele slechte ervaring, waarbij ik na 7 dagen al contact opnam over product wat niet naar behoren werkt. Inmiddels tijd overheen gegaan, ze willen mijn product niet laten maken én ik mag hem ook niet meer retourneren gezien de 14 dagen die inmiddels verlopen zijn. Vreselijke zaak! Ik zit nu met een slowjuicer die niet werkt en ze doen niks.

Plaats reactie