LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sandwich kleding online

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Willeke207
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2018 20:02

Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Willeke207 »

Achter Sandwich.nl schuilt een Duits bedrijf van waaruit gedane bestellingen worden verstuurd. Dat houdt in dat het vrij lang duurt voordat je je bestelling in huis hebt. In mijn geval zou dat zijn op 9 december jl. Echter, de bezorger van DHL heeft het pakket retour afzender gestuurd omdat hij mijn adres niet kon vinden. Bizar, het adres was juist en andere pakketjes worden altijd correct bezorgd.
Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn maar tot op heden is het pakket niet ontvangen door Sandwich.nl, althans dat zeggen zij. Dat houdt in dat ik mijn geld niet terugkrijg.
Kortom, ik heb nooit iets ontvangen en we zijn bijna 5 weken verder! In de winkels van Sandwich herkent men dit probleem maar die kunnen niets doen. Staat los van elkaar. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Willeke207
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2018 20:02

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Willeke207 »

Toevoeging: ik ben van mening dat Sandwich.nl in deze kwestie een onderzoeksplicht heeft, zij zijn verzender en dus verantwoordelijk. Zij draaien die rol om en leggen die plicht bij mij. Ze vragen mij een bewijs van terugzending te overleggen maar dat kan natuurlijk niet, ik heb het pakket nooit gezien. Ik kan hier niets mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door berndv »

kort en simpel gezegd. U hoeft helemaal niets en Sandwich moet zorgen dat ze óf leveren óf geld terugbetalen.

Het burgerlijk wetboek is daarin heel duidelijk:
1De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren. Onder toebehoren zijn de aanwezige titelbewijzen en bescheiden begrepen; voor zover de verkoper zelf daarbij belang behoudt, is hij slechts verplicht om aan de koper op diens verlangen en op diens kosten een afschrift of uittreksel af te geven.

2Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
De zaak is nooit in uw bezit gesteld, zij kunnen u daarom ook niet verantwoordelijk houden voor het zoek raken bij het retour komen van de zending.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/ ... 2_Artikel9

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Was je niet thuis of ver buiten de Route?
Vaak zijn enkele adressen even op ophaalpunt dumpen handiger.....

Normaal vind je Track systeem ook zonder briefje in bus.
Gezien de prijs die bezorger kreeg is soms een beetje sjoemelen en hun hoge werkdruk de oorzaak van deze fraude.
En vooraf een bedrijf controleren, dan zie je dat meerdere bedrijven een extra website maken en vanuit Duitsland is het goedkoper verzenden..... als je geen adres vind nog harder weg lopen!

Helaas is het geen echt NL bedrijf dus bovenstaande regel uitvoeren zal veel lastiger worden helaas.

Willeke207
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2018 20:02

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Willeke207 »

Helemaal juist, volgens de wet is Sandwich aan zet maar zoals bij vele bedrijven verloopt de communicatie stroef. Als ik bel naar hun 020 nummer, dus in A’dam, krijg ik steeds iemand anders te spreken en spreekt men alleen Duits of Engels. Wanneer ik het per mail probeer wordt er telkens een nieuwe kwestie van gemaakt, standaardreactie met steeds een nieuw casusnummer. Om moedeloos van te worden.
En nee, de bezorger is niet aan de deur geweest en ik woon in de bewoonde wereld.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Is inderdaad een rare Firma. Bij een adres in München staat alleen een Amsterdams telefoonnummer. Geen KVK in Nederland.


https://www.sandwichfashion.nl/service/imprint

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iets leveren geeft leuke winstmarge op product.

Niets leveren en sturen is 100% winst... ik denk dat deze nog niet zolang bestond en weer vlug een herstart onder
een nieuwe naam gaat maken.

daargaanwedan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2019 14:27

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door daargaanwedan »

Theotrucker schreef:
09 jan 2020 16:29
Is inderdaad een rare Firma. Bij een adres in München staat alleen een Amsterdams telefoonnummer. Geen KVK in Nederland.


https://www.sandwichfashion.nl/service/imprint
Dus als er een NL telefoonnummer staat maar geen KVK van NL is het een raar bedrijf?
Is gewoon een DE bedrijf met DE kvk nummer wat zicht richt op de NL markt, niks vreemd aan.

Willeke207
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2018 20:02

Re: Sandwich kleding online

Ongelezen bericht door Willeke207 »

Vandaag bericht dat pakket is aangekomen bij Sandwich in Duitsland. Na 6 weken!!!!
Inmiddels heeft PayPal mij al schadeloos gesteld. Deze manier van betalen geeft dus zekerheid. Heel fijn.
Iets kopen bij Sandwich.nl? Ik nooit weer!

Gesloten