LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schade aan eigendom door andere klant

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jolandascheers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2013 20:17

schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door jolandascheers »

vanavond haalde ik in de supermarkt een fles olijf olie, een andere klant reed met haar karretje dusdanig hard tegen de fles aan die ik in mijn hand had, dat deze op de grond viel. ze liet haar kar met spullen
achter, en vertrok zonder zich om mij te bekommeren, daar stond ik met mijn hevig bevlekte suede schoen. Wie is er nu verantwoordelijk. ik was nog in de winkel en nog niet langs de kassa geweest. de andere klant is niet meer te achter halen en mijn schoen onherstelbaar bevlekt.
Jolanda

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door newmikey »

**** happens of met andere woorden, niet alles is 'te verhalen' vrees ik. Soms heb je gewoon botte pech.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt toch wel de rommel opgeruimd en de fles afgerekend ?

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

zal nu te laat zijn degene die tegen je aan reed is de schuldige die had je aan moet spreken gelijk

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door kokka »

tja je zou zeggen dat degene die tegen jou aan reed verantwoordelijk is, maar misschien dat ze gewoon langs kwam terwijl jij je net omdraaide met de fles in je hand ofzo? dan is het een heel ander verhaal

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door Prolix »

Maar wie kwam er van rechts? En waarom hield u een fles op karhoogte? En wanneer komt de schade-expert naar de karretjes kijken?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moet er altijd een schuldige aangewezen worden? We lijken steeds meer op die rare Amerikanen.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door Dirkie »

jolandascheers schreef:en mijn schoen onherstelbaar bevlekt.
Jolanda
Vraag het Moszkowicz, die schijnt een goed middel voor bevlekte zaken te kennen :mrgreen:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door 53o »

Ik ben het eens met GJvdZ. We zijn geen Amerikanen. Dit is gewoon pech hebben. Draag in de toekomst geen dure schoenen meer tijdens boodschappen doen. Probleem opgelost.

De winkel is niet verantwoordelijk, de dader alleen als deze zin heeft in een verzekerings kwestie.

Mijn schoenen kosten 30 tot 40 euro. Ik maak mij geen zorgen.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door aerox »

Dat het überhaupt in je opkomt om te gaan uitzoeken of je de schade ook bij de winkel kan verhalen. Wat een vervelende mensen heb je toch...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door crazyme »

aerox schreef:Dat het überhaupt in je opkomt om te gaan uitzoeken of je de schade ook bij de winkel kan verhalen. Wat een vervelende mensen heb je toch...
Het worden er steeds meer. Niet meer logisch nadenken over wat redelijk is maar gewoon proberen wat maximaal los te peuteren is uit welke situatie dan ook.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: schade aan eigendom door andere klant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die andere klant is verantwoordelijk, maar u heeft waarschijnlijk een bewijs probleem. De fles hoeft u uiteraard niet te betalen. Deze was van de winkel op het moment dat de andere klant deze brak.

Gesloten