LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and sofas laat klant lang wachten, niet akkoord met kosteloos ontbinden

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Meike98
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2018 19:20

Seats and sofas laat klant lang wachten, niet akkoord met kosteloos ontbinden

Ongelezen bericht door Meike98 »

Ik heb echt nog NOOIT contact gehad met een bedrijf wat zo vreselijk is als Seats and Sofa's. (Voor een kennis van mij die zelf iets te lief is. Ik zou hier zelf nooit iets kopen)

Na 19 weken de verkeerde kleur bank ontvangen. De goede kleur zou absoluut niet weer de 13 afgesproken weken duren want dit werd nu een service/spoed geval. Keer op keer telefonisch afgewimpeld dat hij er nu echt bijna aan kwam. Maar nooit een officiële leverdatum gekregen want dat konden ze echt niet zeggen. 3 weken aan het bellen met het hoofdkantoor krijg je te horen: er ligt een nieuwe koopovereenkomst met daarop vermoedelijke levertijd week 51 uiterlijk week 13. Deze informatie is achtergehouden. Bij het achterhouden van informatie aan een consument pleeg je contractbreuk. De bank is besteld in week 15, 34 weken geleden dus. Na aan te geven dat deze nieuwe overeenkomst de klant niet verstrekt is en al helemaal niet is getekend en dus ook helemaal niet rechtsgeldig is wordt gewoon gedaan alsof dat wel zo is. Er wordt gezegd dat annuleren 50% van het aankoopbedrag kost. Zij gaan niet akkoord met kostenloos ontbinden en dit moet je juridisch op gaan pakken. Ik moet dan bewijzen dat er er zwart op wit een snellere levertijd is afgesproken. Alsof mondelinge afspraken niet gelden. En er is prima te bewijzen dat de nieuwe overeenkomst nooit per mail verzonden of akkoord op gegeven is maar dat is niet genoeg. De kosten worden verhaald op de gene die in het ongelijk wordt gesteld. Vervolgens wordt mij verteld dat zelfs mijn telefonisch gesprek van 42 minuten dan door seats and sofa gedeclareerd zou worden. Het is van de pot gerukt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seats and sofas laat klant lang wachten, niet akkoord met kosteloos ontbinden

Ongelezen bericht door mahadma »

'S en 'S, wie in nl weet nu nog steeds niet dat dit de allerslechtste winkel is om banken te kopen. Ze zijn eerder berucht te noemen als goed. Toets in bij de zoek optie seats and sofa s. Meteen gegarandeerd maande leesplezier.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: Seats and sofas laat klant lang wachten, niet akkoord met kosteloos ontbinden

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Ik kan niets inzien maar...

Heeft u een 2e overeenkomst getekend?

(De uiterlijke levertijd staat op uw 1e getekende overeenkomst toch?)

Zo niet, S&S een redelijke termijn geven een en ander op te lossen, dit aantekenen, via de mail en het serviceformulier online invullen, krijgt u keurig een bevestiging.

Daarna moet u ontbinden volgens de voorwaarden, dit kan, ook kosteloos, lees maar na, artikel 5.1


Ik wens u veel geduld en sterkte. overigens geen deellevering accepteren, dan zit u er (nog meer/alsnog) aan vast.

oh ja, heeft u een rechtsbijstand verzekering, deze zo snel mogelijk inschakelen.
Laatst gewijzigd door Wilmaas op 07 dec 2018 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Seats and sofas laat klant lang wachten, niet akkoord met kosteloos ontbinden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze hebben daar wel prima koffie, en even uitrusten en na de regenbui weer snel verder fietsen.

Een firma die al jarenlang hier erg bekend staat en leuke verkoopsters en prima koffie, en dat zit wel goed!

Gesloten