LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats & Sofas Groningen houdt me al bijna een jaar aan het lijntje

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
laithjabir
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 04:21

Seats & Sofas Groningen houdt me al bijna een jaar aan het lijntje

Ongelezen bericht door laithjabir »

Ik heb 14 januari een set van banken gekocht bij de winkel Seat's and Sofas (Groningen filliaal). We moesten 12 weken gaan afwachten totdat de banken aankwamen.

Toen ze uiteindelijk aankwamen was het heel anders dan wat we gekocht hadden. De stof, de vulling en de frame was helemaal anders. We hadden een klacht ingediend en ze gaven ons gelijk. We hebben 1 mei de banken terug gebracht en ze zeiden dat we maximaal 12 weken hoeven te wachten totdat ze weer goed zijn.

Na de wachttijd hebben wij zelf contact opgenomen met Seat's and Sofas om te vragen wat de status van de banken zijn. Ze antwoorden terug met: "de banken zijn weer terug in de winkel, maar er is niet veel veranderd aan ze". We zijn naar de winkel gegaan en hun verwezen ons naar de klantenservice, maar die antwoorden niet op onze emails en ze zeggen aan de telefoon dat ze voor ons niks kunnen betekenen.

De winkel heeft contact opgenomen met de hoofdkantoor, maar ze hebben nog steeds niet gereageerd, dus nu weet de winkel ook niet wat ze moeten doen. We zeiden tegen de manager dat we genoeg hebben gewacht en dat we graag ons geld terug willen of dat we de banken mogen inruilen voor een andere bankstel, maar de manager wilt niet luisteren en zegt steeds dat we 12 weken extra moeten wachten.

Hij zei ook nog dat als we ons geld zo graag terug willen dat we naar de juridische afdeling moeten gaan. Het is net alsof ze zeggen dat we het maar lekker zelf uit moeten zoeken. Ik zit nu bijna een jaar zonder banken en ze hebben het lef nog om te zeggen dat ik nog langer moet gaan wachten
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2020 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels toegevoegd

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Seats & Sofas Groningen houdt me al bijna een jaar aan het lijntje

Ongelezen bericht door Radar »

Apart topic van gemaakt! Groet, Radar^SK

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Seats & Sofas Groningen houdt me al bijna een jaar aan het lijntje

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stuur gewoon een brief met de mededeling dat je de koop ontbind en binnen 14 dagen je geld terug wilt op straffe van verzuim.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Seats & Sofas Groningen houdt me al bijna een jaar aan het lijntje

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Sinds de jaren 90 bij iemand iets meegemaakt i.v.m een bank. Die is nooit opgelost!
Ik ben geen fan van dat bedrijf. In Groningen moeten zij zich voor je inzetten om de zaak rond te krijgen.
Een rechtsbijstand is altijd handig als je die hebt. Zo niet dan hoop ik dat Radar iets voor je mag betekenen.
Volgens afspraak en contract heb je niet gekregen wat afgesproken is. De koop gewoon ontbinden middels een aangetekend brief.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Seats & Sofas Groningen houdt me al bijna een jaar aan het lijntje

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je hebt er recht op om de koop te ontbinden bij een extreem lange wachttijd of als ze deze maximaal overschrijden....

het gaat in deze om reparatie trouwens....

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontbinden

Gesloten