Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Christa1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2021 18:52

Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Christa1983 »

Ik heb op 12 april 2021 een bestelling bij jullie gedaan van 6 eetkamerstoelen salou en 2 barkrukken van het merk salou.
Op 1 juni 2021 kregen wij bericht dat er helaas vertraging was en dat ze 30 juni geleverd zouden worden.
Op 16 juni kregen wij 4 van de 6 stoelen en 2 brakrukken. Helaas waren er van de 4 stoelen die wij hadden gekregen 3 beschadigd. En alle 2 de barkrukken.
Ik heb toen contact opgenomen met haco wonen en slapen amsterdam en ik moest een email sturen met de foto's van de beschadigingen.
Nadat ik dit had gedaan. Kreeg ik de vraag of ik de stoelen wou omruilen of dat ik 20% korting wou op het aankoopbedrag van de stoelen. Ik heb gekozen voor nieuwe stoelen.
Op 30 juni zijn voor mij weer de stoelen weer besteld.
Op 19 juli hebben wij mail gekregen dat de stoelen zijn binnengekomen.
Tot onze verbazing kregen wij op 23 augustus mail dat er leveringsproblemen zijn met de stoelen en dat er in de 2de week van september een nieuwe lading komt en dat de levering wordt afgewerkt met de lijst op chronologische volgorde van de geplaatste bestelling.
Na telefonisch contact te hebben gehad blijkt tot mijn verbazing dat wij weer onderaan de lijst staan en dat ik als laatste pas aan de beurt ben.
Terwijl ik mijn 2 andere stoelen die ik nog moest krijgen nog steeds niet heb gekregen.

Op 25 augustus heb ik een mail gekregen dat de nieuwe levering 10 september zou zijn.

Op 15 septwmber kregen wij eindelijk de mail met de uitnodiging voor de levering van de stoelen. Ik heb een afspraak gemaakt en 30 september worden ze bezorgd.
En ja hoor 30 september zijn ze er. En nemen wij de stoelen in ontvangst.
Echter blijkt dat er 2 stoelen zijn vergeten en nog in het magazijn staan.
En van 1 barkruk de rugleuning niet kan bevestigen, want de bevestiging gaatjes ontbreken. En 1 stoel is wederom weer beschadigd.
Na weer telefonisch contact te hebben gehad zouden ze dit oplossen en zou ik op 30 spetember terug gebeld worden door de verkoper en de transporteur.
Vrijdag 1 oktober ben ik gebeld door de transporteur. Deze meneer heeft mij verteld dat hij pas mijn stoelen halverweg oktober kan leveren. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Waardoor de transporteur mij vertelde dat hij mij maamdag 4 oktober zou terug bellen om te kijken of ik ergens tussen gestopt kan worden.
Helaas heb ik tot op heden niks meer gehoord.
U moet nu toch wel begrijpen dat ik dit een hele slecht zaak en service vindt.
Er moet deze week echt een oplossing komen. Ik heb nu toch wel lang genoeg gewacht. Maar helaas doet haco niks.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat er problemen zijn met leveringen is niets nieuws. Maar dat u onderaan de lijst gezet word en maar moet wachten, dat had u niet hoeven te accepteren.
U hebt nu nog steeds niet de volledige bestelling binnen en ook nog eens beschadigde en niet bruikbare meubels. Dit hoeft u ook niet te accepteren.
U kunt de verkoper een ultimatum stellen waarin het probleem opgelost moet zijn. U wilt, als voorbeeld, binnen 14 dagen de hele bestelling bruikbaar en onbeschadigd binnen hebben. Mochten ze daar niet aan kunnen of willen voldoen ontbind u de overeenkomst, vraagt u al het geld terug en mag de verkoper al het eerder geleverde weer ophalen.
Als u een rechtsbijstandverzekering hebt kunt u die wellicht ook aan het werk zetten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou kijken of dezelfde spullen nog ergens anders te krijgen zijn. Mocht dat het geval zijn zou ik gelijk de koop annuleren. De leverancier heeft tijd en kansen geniegvtehad om de juiste producten te leveren.
Mocht dat niet het geval zijn dan inderdaad een ultimatum stellen voor een levering binnen 2 weken.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 23:21
Ik zou kijken of dezelfde spullen nog ergens anders te krijgen zijn. Mocht dat het geval zijn zou ik gelijk de koop annuleren. De leverancier heeft tijd en kansen geniegvtehad om de juiste producten te leveren.
Mocht dat niet het geval zijn dan inderdaad een ultimatum stellen voor een levering binnen 2 weken.
Ook als de spullen elders te krijgen zijn, moet TS eerst een concreet ultimatum sturen. Ik lees namelijk niet dat dat al gedaan is.

Snalowis
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2021 16:59

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Snalowis »

Hier hetzelfde
In juni bankstel bestel bij Haco Heerlen .eindelijk kwam dan volgende week het bankstel heeel lang gewacht .bankstel kapot .dit gelijk gemeld maar nee ik moest wachten want afdeling Service gaat hierover .vervolgens komen ze de afspraak niet na met terugbellen, uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen.het komt erbij neer geen geld terug wel weer 14 weken wachten op nieuw bankstel dit wil ik niet .of 473 euro schadevergoeding .dit bankstel kostte iets meer dan 1200 euro .ze reageren niet op mijn mail verbinden me niet door .want ja ik klant werd boos .klant niet voor rede vatbaar werd vermeld .maar ondertussen komt niemand het kapotte bankstel halen en geen geld retour .dit is heel associaal.ik wil mijn geld terug en dat ze de bank op komen halen .
Mij werd gezegd dat ik niet mee werk !!!!! Zeer idioot bedrijf

Snalowis
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2021 16:59

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Snalowis »

Wie kan mij helpen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door crazyme »

Snalowis schreef:
14 okt 2021 17:09
Wie kan mij helpen?
Niemand kan dat op korte termijn.

Boos worden is meestal niet zo constructief.

Wat is er mis met de bank ? Kapot is nogal algemeen.

Kunt u de bank niet gewoon gebruiken tot u een nieuwe krijgt ?

Is reparatie een optie ?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
11 okt 2021 07:53
Ook als de spullen elders te krijgen zijn, moet TS eerst een concreet ultimatum sturen. Ik lees namelijk niet dat dat al gedaan is.
Voor ontbinding op grond van artikel 7:22 BW hoeft er niet een concreet ultimatum te worden gesteld. Voldoende is dat er een redelijke termijn is verstreken nadat er is aan gedrongen op herstel/vervanging.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat “concreet aandringen op” betekent in de praktijk een ultimatum.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een ultimatum lees ik als een datum waarop het gebeurt moet. "Als u niet voor <datum> <iets> doet dan..."

De wet vereist niets meer dan dat je herstel en/of vervanging hebt geëist. De verkoper heeft daarna de verplichting om binnen een redelijke termijn daar kosteloos zorg voor te dragen. De wet vereist niet dat de klant een ultimatum heeft gesteld. Voldoende is "ik heb product X van u gekocht, daaraan mankeert Y, ik wil graag een nieuwe."

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact: wettelijk niet vereist, praktisch wel handig én gebruikelijk. En al helemaal als het je doel is de tegenpartij in beweging te krijgen. Hoe concreter, hoe beter.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom moet TS een concreet ultimatum sturen als dat niet wettelijk verplicht is? En op grond waarvan moet dat dan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Om de twee redenen die ik al noemde.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moeten heeft vele betekenissen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
15 okt 2021 23:44
Om de twee redenen die ik al noemde.
Volgens mij heeft TS al voldoende gedaan en geaccepteerd van de verkoper. Keer op keer is de verkoper in gebreke gebleven. Op een gegeven moment hoeft TS een verdere uitstel niet meer te accepteren en kan TS gewoon annuleren. Zeker ook gezien het feit dat de geleverde meubels non-conform te zijn.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
15 okt 2021 23:44
Om de twee redenen die ik al noemde.
Waarom moet je de ander in beweging krijgen voordat je de goederen elders gaat kopen? Een concreet ultimatum is geen vereiste voor een ander om te bewegen noch geeft dat de garantie dat de ander zal bewegen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alleen gaat TS nog helemaal niet elders kopen, maar probeert hij juist Haco in beweging te krijgen,

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service Haco slecht: spullen beschadigd en levertijd te lang

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat lees ik niet zo duidelijk. Maar Ik_weet_niet_alles, waar je op reageerde, had het over elders zoeken.

Gesloten