Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Namason
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2021 12:32

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Namason »

Oplichters! Metalen kippen besteld maar plastic ontvangen. Op aandringen kreeg ik het volgende voor geschoteld:

1: Je houdt het product en krijgt 40% van het aankoopbedrag teruggestort op jouw rekening.
2: Je krijgt van ons een antwoordnummer en stuurt het ontvangen product terug. Wij zullen je dan het juiste product naleveren.

Na dringen met de wet "14 dagen retourrecht" toch beloofd het volledige bedrag terug gestuurd te krijgen. Product opgestuurd kreeg ik vervolgens te horen dat het product incompleet zou zijn. Wat een oplichters.

eavdn
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2021 18:00

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door eavdn »

Een harde schijf besteld bij Grandado en ik ontvang het volgende:

Een doosje met daarin een lampje en een USB aansluiting, maar GEEN geheugenchip! (probeerde foto toe te voegen, maar werkt op de een of andere manier niet...)

In de chat krijg ik uiteindelijk dit voorstel:

Het spijt me te horen dat u een defect product heeft ontvangen. Helaas zie ik dat de juiste niet op voorraad is, nogmaals mijn excuses.
Ik wil ik je graag het volgende voorstel doen:
Je houdt het product en krijgt 40% van het aankoopbedrag teruggestort op jouw rekening. Ik hoop dat je het product dan toch nog kunt gebruiken of er een ander blij mee kunt maken.


Na aan te hebben gegeven dat ik het nogal onredelijk vind en liever het hele bedrag terug krijg, krijg ik dit bericht:

De retouraanvraag is nu compleet en ik heb de terugbetaling voor je in orde gemaakt, het aankoopbedrag komt via dezelfde route retour zoals waarmee je hebt betaald.
De ontvangen product mag je uit coulance behouden. Retourneren is niet nodig. Ik hoop dat je er toch een doel voor kunt vinden of dat je er een ander blij mee kunt maken.
Afhankelijk van de gekozen betaalmethode staat het normaal gesproken vandaag of morgen op de rekening en vindt plaats uit naam van Mediapress Limited.


Ik ben erg benieuwd of ze dit daadwerkelijk gaan terugvorderen, gezien de vele klachten en negatieve reviews op internet. Overigens wel een gespreksverslag ontvangen in PDF vorm, dus wie weet...

Ik hou jullie op de hoogte.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Moneyman »

eavdn schreef:
31 aug 2021 18:07
Ik ben erg benieuwd of ze dit daadwerkelijk gaan terugvorderen...
Terugvorderen? Terugbetalen, bedoel je, neem ik aan?

Tot hier toe hebben ze je overigens keurig behandeld.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dit is een dropshipping winkel. Je hoeft niet akkoord te gaan met hun aanbod. Je hebt recht op je geld terug. Wel moet je het product terug sturen op eigen kosten naar Hong Kong. Zie https://www.grandado.com/pages/return_policy



Een deurwaarder kan kijken wat mogelijk is, maar vermoedelijk is het niet waard om een deurwaarder in te huren. Ook moet het duidelijk zijn wie de eigenaar van de website is.
Het meeste kans geef ik je met aflevering garantie van je creditcard maatschappij, maar dan moet je wel met je creditcard betaald hebben.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl of het juridisch afdeling van de Consumentenbond, al denk ik dat hun niks kunnen doen.


Of neem je verlies en zie het als leergeld.

DanceTweety
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2023 10:39

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door DanceTweety »

Ik had een buiten lantaarntje op zonne energie besteld. Dit werd op een gegeven moment geleverd. Ik heb het in de zon gezet om te kijken of het werkte. Er was ook een knop aan de onderkant die je moet indrukken. Over meerdere dagen geprobeerd of het werkte. Maar wat ik ook deed de led ging niet aan. Dus via hun website chat contact opgenomen. Maar ze eisen dat ik een film maak met het lamp je waarin ik laat zien dat hij niet werkt. Ik vind dit te gek voor woorden.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat koste het ding als ik vragen mag. Kijk dan ook even wat hij bij Aliexpress zou kosten. Ik denk dat u gaat schrikken. Als het ding van Ali niet werkt krijgt u zonder veel vragen uw geld terug.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
07 jul 2023 13:34
Wat koste het ding als ik vragen mag. Kijk dan ook even wat hij bij Aliexpress zou kosten. Ik denk dat u gaat schrikken. Als het ding van Ali niet werkt krijgt u zonder veel vragen uw geld terug.
Of gewoon even bij de Action naar binnen lopen. Liggen ze ook voor een paar euro.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt maar op Ali heb je iets meer keuze

Plaats reactie