LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Hans Anders

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Blossom3
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2018 10:32

Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Blossom3 »

Al jaren koop ik mijn brillen bij Hans Anders in Schagen. Helaas ben ik laatst langs gegaan omdat ik wat vlekjes op mijn glazen had die ik er niet af kreeg.
Bij Hans Anders werd mij direct verteld dat de coating los ging.
Ik ben altijd erg zuinig op mijn bril dus dit verbaasde mij erg. Volgens de verkoopster was dit echter mijn eigen schuld want ik gebruik soms brilpoetsdoekjes en ik zou moeten weten dat dat niet mocht . Hans Anders verkoopt geen brilpoestsdoekjes dus mag ik ze niet gebruiken volgens de verkoopster…(zo werd het letterlijk gezegd). Dit is mij echter nooit verteld in de winkel.
Ik was mij echt van geen kwaad bewust en ben thuis op het internet gaan zoeken. Wat ik tegen kwam was 1 artikel uit 2013!! En de doekjes worden in heel veel winkels verkocht dus de reactie lijkt mij wat overdreven.
Wat mij vooral tegen stond was hoe de verkoopster van Hans Anders tegen mij reageerde, heel neerbuigend naar mij toe, ze gaf mij echt het gevoel dat ik heel dom was. Overrompeld ben ik weer naar huis gegaan.
Thuis ben ik nog eens gaan kijken naar de garantie voorwaarden van Hans Anders, daar staat dat ik 2 jaar garantie heb op de glazen en niets over het niet mogen gebruiken van bepaalde producten of dat de garantie alleen geldig is bij gebruik van bepaalde producten. Dus besloot ik een mail te sturen naar Hans Anders.
In de eerste reactie werd mij verteld dat ik naar de winkel moest gaan waar ik de bril gekocht had om het probleem op te lossen (terwijl ik juist had gezegd dat ik een probleem met de behandeling daar had) dus nog maar een mail sturen en dat antwoord verbaasde mij helemaal:

"Wij bieden inderdaad twee jaar garantie op materiaal- en productiefouten. Als u gebruik maakt van kant en klare brilpoetsdoekjes, dan kunnen deze inderdaad krassen veroorzaken. Dit valt niet onder de garantie.
Wij blijven dus bij ons standpunt hieromtrent en verdere correspondentie hierover zal dan ook niet meer in behandeling worden genomen."

Hans Anders mag dus hun eigen garantie voorwaarden veranderen als dat zo uit komt en als het personeel daarbij onvriendelijk is naar de klanten dan is dat geen probleem… Problemen oplossen, daar doen ze niet aan.
Misschien is goedkoop toch duurkoop bij Hans Anders. Wees gewaarschuwd als u een bril koopt Bij Hans Anders of ga naar een andere winkel, er zijn er tegenwoordig genoeg die goedkope leuke brillen verkopen!

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Lowieze »

Heel vervelend dat u op deze manier behandeld werd, maar als een klant verkeerd met zijn bril omgaat en daardoor schade veroorzaakt, valt dit natuurlijk niet onder de garantie.
Dit ligt dus niet echt aan de winkel van Hans Anders, waar u nu voor waarschuwt. Dit zal bij andere opticiens ook niet onder de garantie vallen.
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat die brilpoetsdoekjes je glazen kunnen beschadigen. Ikzelf weet dat al jaren namelijk. Bij een nieuwe bril krijg ik ook steeds het advies niet die doekjes te gebruiken.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Brainless »

Als u bril beschadigd is door gebruik van brillendoekjes zult u de verkoper van die doekjes moeten aanspreken.

Stel ik heb een nieuwe auto en die poets ik met een poetsmiddel merk X en ik krijg na een tijdje doffe plekken in mijn lak..
Is dan de verkoper van de auto verantwoordelijk of de verkoper van het poetsmiddel?
Ook bij aankoop van een auto staat niet dat ik mijn auto niet moet poetsen met merk X, dat ik geen schuursponsje moet gebruiken en dat ik (nou ja .. de auto dan) niet de wasstraat in mag.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door 16again »

Ik kreeg mijn bril in koker, met daarin al een poetsdoekje.
Zo vreemd lijkt het me niet dat je een bril poetst met een brillenpoetsdoekje, hoort HA juist niet te vermelden als dat niet kan ?

En ja , een wasstraat voor autos is voor autos, kan de auto daar niet tegen dan hoor ik dat graag bij aanschaf.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, bij elke bril die je koop, ook bij HA doen ze een
Brillenpoetsdoekje.

Ik heb daar trouwens nog nooit krassen door gekregen,

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
11 nov 2018 15:35
Inderdaad, bij elke bril die je koop, ook bij HA doen ze een
Brillenpoetsdoekje.

Ik heb daar trouwens nog nooit krassen door gekregen,

Het gaat dan ook om vochtige brillendoekjes. Die beschadigen inderdaad de coating.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb het idee dat Hans Anders van die dunne papieren (soms vochtige) brillen poetsdoekjes bedoelt die per 10 in zo’n meeneempakje zitten.

Edit: zie dat Zeer Privé dit ook net geschreven heeft.

mh73

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb dat een aantal jaar geleden met een al wat oudere bril ook gehad dat de coating los liet. Toen al werd mij verteld alleen de doekjes te gebruiken die de brillenzaak zelf verkoopt of te poetsen met een zachte doek en speciale brillenreiniger, wat ik sindsdien braaf doe. Huidige bril heb ik ook al een jaar of vier, en de glazen zijn nog prima.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik gebruik al jaren reiniging met natuurlijke enzymen en een zachte, katoenen doek. Ik doe probleemloos vijf jaar met een bril.

(Overigens kan geen enkele auto door de wasstraat, die door kenners de krasstraat wordt genoemd. Maar dat is een discussie voor een ander topic.)

carapoes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2018 13:48

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door carapoes »

Had mijn bril voor reparatie aangeboden bij Hans Anders in Echt en werd dan opgestuurd en na 3 weken even gebeld maar was nog niet terug maar in die periode hadden ze ook een verbouwing waar ik rekening mee heb gehouden en een 2 weken later moest ik toch in de buurt zijn en weer gevraagd of mijn bril terug was en na lang zoeken hadden ze de bril gevonden maar die was helemaal niet voor die reparatie verzonden.Ik heb mijn bril meegenomen en was zeer pissig en ben toen bij concurrent Pearl om de hoek een nieuwe variofocus bril gaan bestellen waar bij de oogmeting werd vastgesteld dat mijn ogen een lichte aanvang van vertroebeling had maarja ik had al die weken al op die bril gewacht dat ik toch maar op dat moment een nieuwe bril moest hebben en later maar eens kijken hoe snel de ogen achteruit gingen.
Bij Pearl werden mijn ogen ook beter opgemeten dan bij HA en deden ook beter hun best vond ik.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Slechte service Hans Anders

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door moderator verwijderd.

Gesloten