LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
fdammer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2020 10:10

Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Ongelezen bericht door fdammer »

Beste Radar Team,
op 29 januari 2020 kocht ik bij fit-tools.nl een smartwatch met extra metalen polsband voor de gezamelijke prijs van 84,95.
Nadat ik via ideal betaald had ontving ik een mailtje met de melding dat het bestelde artikel binnen 7-14 dagen door mij ontvangen zou worden, dit omdat men rechtstreeks vanaf de fabriek verstuurd met laposte, het trackingsnummer is LX846873531NL.
Bij laposte geeft aan "pending, does not exist".
inmiddels wacht ik al meer dan een maand en fit-tools stuurt steeds standaardmails met de melding dat ze geen geld teruggeven en ik maar moet wachten tot het geleverd worden, dit spelletje spelen ze inmiddels al 2 weken.
Inmiddels ben ik radeloos en ben bang dat ik bedrogen ben, ze hebben geen adres en geen telefoonnummer alleen een website en een facebook pagina.
Bijlagen
la poste.png
(28.81 KiB) 2832 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
fit tools antwoord.png
(78.65 KiB) 2832 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
fit tools 3.png
(69.66 KiB) 2832 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Ongelezen bericht door berndv »

ali vs de rest :lol:

ik lees dit in de leveringsvoorwaarden:
Onze producten worden direct vanuit de leverancier verzonden zodat wij kunnen besparen op opslag- en transportkosten. Dit zorgt ervoor dat we je een lagere prijs kunnen bieden dan de concurrent en de verzendkosten van onze producten op eigen rekening kunnen nemen.

De keuze om direct vanuit de leverancier te verzenden brengt een iets langere levertijd met zich mee dan dat je wellicht gewend bent. De gemiddelde levertijd van onze producten bedraagt gemiddeld 12-15 dagen.
Oftewel, u koopt iets, zij bestellen tegen een belachelijk lage prijs bij aliexpress en laten het pakket direct bij u afleveren. Dropshippen heet zoiets. Maar zoals u wellicht ook in de media vernomen heeft hebben ze in China de afgelopen weken te kampen met een vervelend virus dat daar bijna alles platlegt. Zo ook de fabrieken en veel leveranties uit China. Tel daarbij nog de vertraging die ieder jaar al geldt met Chinees Nieuwjaar.

Ze weten ook wel weer een goede winstmarge te hanteren. IP camera die ze hebben staan kost bij hun 49,95, bij aliexpress kan ik diezelfde vinden voor nog geen 14 euro.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dropshoppers kopen bij dropshippers. Volg Ali versus de rest.
Daarna worden we allemaal verstandiger. Ze innen jouw geld en bestellen voor een kleine prijs een prul in China. Misschien ontvang je over een of twee maanden iets uit China. De volgende keer zelf bestellen op Aliexpress.

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Nee Theotrucker dat is geen juiste reactie. Ik heb gister bij Fit-tools.nl een paar schoenen besteld en betaald €44,95 en zag later dat diezelfde schoenen op diezelfde site werden aangeboden voor iets van 17 euro minder dus toen wilde ik mijn koop ongedaan maken en toen begon het gedoe want ik vond haar ( ze heet Sanne of Danielle) ook op een facebookpagina. En toen ik een rare bevestigingsmail kreeg zonder ordenr. en factuur ontdekte ik meer dingen want op Klacht.nl van een heel andere bestelling n.l. mondkapjes herkende ik het banknr. van de Rabobank. Die mondkapjes verkoop is uit de lucht gehaald en gaandeweg kreeg ik het rare gevoel dat ik was opgelicht. Tussen gister en nu is er alleen contact via standaardmails maar is deze mevrouw niet te bereiken en vraagt ze zelfs heel brutaal of ik op facebook een goede review wil vermelden tegen een prijs die ik kan winnen. Kortom Fit-tools heeft mij opgelicht tenzij ze alsnog reageert op een oplossing en mijn geld retourneert. Zo niet dan doe ik aangifte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je mijn reactie niet juist vindt, verbeter het maar. Maar jullie zijn allemaal hetzelfde, vinden op Facebook een gelikte site, zonder zelf onderzoek te doen naar de verkoper sturen jullie een veel te hoog bedrag naar een oplichter, via een heel veilig betaalsysteem, veilig voor de oplichter dan. Hopelijk worden jullie nu verstandig en trappen er niet meer in. Of je koopt in een Nederlandse winkel en krijgt garantie, of je koopt het zelf bij Aliexpress een flutding voor de prijs wat het ook waard is.
Leer wat een dropshipper is en trap er niet meer in.
Kijk naar :
Facebook "Ali versus de rest"

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Smartwatch van fit-tools.nl komt niet aan

Ongelezen bericht door berndv »

Wilsophie schreef:
04 apr 2020 14:19
Ik heb gister bij Fit-tools.nl een paar schoenen besteld en betaald €44,95
Wilsophie schreef:
04 apr 2020 14:19
Kortom Fit-tools heeft mij opgelicht tenzij ze alsnog reageert op een oplossing en mijn geld retourneert. Zo niet dan doe ik aangifte.
Tja, vervelend, maar ik zie de oplichting niet. U heeft een overeenkomst gesloten, daarvoor heeft u betaald. Ja, later was het opeens goedkoper, kan gebeuren, u heeft via internet gekochte, dus herroepingsrecht. Zij heeft na herroepen een termijn van 14 dagen waar ze zich aan moet houden om terug te storten, dat hoeft niet dezelfde dag.

Dus nogmaals, ik zie de oplichting niet. Maar als u aangifte wilt doen, staat u dat natuurlijk vrij, of de politie er iets mee doet, kan ik wel raden, aangezien er zo te zien nog geen enkel strafbaar feit is gepleegd.

Gesloten