LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Specsavers korting als je aanvullend verzekerd bent...niet dus!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
corwagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2008 20:02

Specsavers korting als je aanvullend verzekerd bent...niet dus!

Ongelezen bericht door corwagen »

Onlangs dacht ik eens gebruik te maken van de veelvuldige advertenties van specsavers waarbij wordt gezegd dat je korting krijg of zelfs een gratis bril als je aanvullend verzekerd bent.

ik was aan een nieuwe bril toe, dus ging op weg naar specsavers. Daar aangekomen zei de jongeman dat hij niet wist te achterhalen of ik en welke vergoeding ik zou krijgen, maar dat ik gewoon mijn declaratie van de bril kon indienen bij mijn verzekering. Om een lang verhaal kort te maken, het bleek dat ik helemaal geen vergoeding kreeg, ik ben verzekerdd bij Interpolis en die dame zei dat het enige waar ik recht op had was een tegoedbon voor de volgende bril voor 50 procent, maar wel binnen zes maanden te gebruiken. De bril had mij driehonderd euro gekost, met spijt liep ik langs de andere aanbieders van brillen die al een complete bril beloofden voor variérend tussen 100 en 175 euro. Het is dus een heel dure bril geworden en ik voel mij misleid door de advertentiecampagnes van Specsavers, want dat was de reden dat ik erop af ben gegaan. Ik vind het raar dat ze hier uitdrukkelijk mee adverteren mogen, ze moeten veel duidleijker maken dat je soms een vergoeding krijg, maar zeker niet overal en dus niet bij Interpolis waar ik verzekerd ben....

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Specsavers korting als je aanvullend verzekerd bent...niet dus!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die informatie moet je natuurlijk zelf opvragen bij jouw verzekeraar. Dat kan specsaver niet voor je zien. Wel kunnen ze daar blijkbaar duidelijk over communiceren, uitgaande van wat jij schrijft.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Specsavers korting als je aanvullend verzekerd bent...niet dus!

Ongelezen bericht door Har45 »

Zelf niet verzekerd bij Interpolis maar twee muisklikken maken glashelder dat interpolis geen brillen vergoed ( wat waarschijnlijk ook in de premie is terug te zien)
Als verzekerde van interpolis zou u dit zeker moeten weten dus valt mi.i. Specsavers niks te verwijten.
Op de website van interpolis valt te lezen : Link https://www.interpolis.nl/service/zorg/ ... -en-lenzen

Interpolis vergoedt geen brillen en contactlenzen
Interpolis maakte wel kortingsafspraken met Specsavers en het Collectief van Zelfstandige Opticiens.
Uw korting bij Specsavers
Alleen op vertoon van uw Interpolis zorgpas komt u in aanmerking voor korting.

Afspraken voor brillen
Dit geldt alleen voor brillen met standaard enkelvoudige glazen op sterkte.

Bij aanschaf van een bril met de actie 2e bril gratis krijgt u de 2een 3e bril (ter waarde van € 19,-) gratis. De 2e en 3e bril mag u ook weggeven aan familie of vrienden.
Bij aanschaf van een bril krijgt u een voucher die recht geeft op 50% korting bij aanschaf van een volgende bril. Deze voucher mag u ook gebruiken voor aanschaf van een bril door familie of vrienden.
Bij aanschaf van een bril (van minimaal € 150,-) krijgt u een voucher voor een gratis bril ter waarde van € 19,-.

Als extra service staat op de website van specsavers zelf ook nog eens een controle middel om te kijken welke aanbieding van toepassing is voor welke verzekeraar
Link: https://zorgverzekering.specsavers.nl/? ... gJN4fD_BwE

Gesloten