LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
franisju
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2013 22:58

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door franisju »

Helaas ben ik ook de dupe van deze oplichterspraktijken. Ik ben al sinds maart dit jaar bezig om er vanaf te komen. Na een aangetekende brief en het retour sturen van 2 pakketten en de herinneringen en aanmaningen, heb ik geen pakketten meer ontvangen. Ik heb hen echter nog nooit telefonisch te pakken gekregen. Ook heb ik nooit iets gehoord op mijn brieven. Deze hebben ze echter wel ontvangen want waarom zouden ze anders stoppen met het toezenden van de pakketten. Inmiddels heb ik GGN ook op mijn nek en heb ik al diverse keren een bezwaar ingediend en ook heb ik een voorstel gedaan om zoals afgesproken 1 pakket af te nemen tegen de afgesproken prijs van 9.70 maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord van GGN.

Verder heb ik via juridisch loket en via mijn rechtsbijstand geinformeerd maar deze geven aan, getekend is getekend dus je zult het waarschijnlijk moeten betalen. Ik zeg waarschijnlijk want als ik inderdaad hier zo eens lees, denk ik dat er genoeg mensen zijn die zij hebben opgelicht en die er massaal een zaak van kunnen maken. Het dossier tegen de Club is volgens mij ook wel voldoende om een rechter te overtuigen van "wanpraktijken" maar ik denk dat de Splendid club dit zelf ook wel beseft en het dus nooit tot een zaak laat komen. Dus vooralsnog heb ik nog niet betaald en blijf ik er tegenin gaan. Ook zal ik me aanmelden op bovenstaande mail.

Succes allemaal!

Parusta
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2013 16:41

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Parusta »

Beste mensen,

Doe alstublieft aangiften van oplichting.
En als de politie u weg stuurt met wij kunnen hier niets mee, wijs ze dan op u recht om aangiften te doen.
MAAR DOE AANGIFTEN en zend die ook naar GGN daar moeten zij ook weten, voor welke klant zij opkomen.
Dit moet je zien als medeplichtigheid.
Het lijkt me dat voor dat zo'n deurwaarderskantoor werk verricht voor een klant dat zij ook bekent zijn met hun werkwijze.
Misschien moet Tros Radar het incassobureau ook is om opheldering vragen. :oops:

williamashoti
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:00

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door williamashoti »

Trosradar?

Hoe kunnen we dat bij de Trosradar neerleggen? Gewoon email sturen of...


Aangifte ga ik zeker doen. Aanstaande maandag ga ik het zeker doen.


Groetjes William

Parusta
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2013 16:41

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Parusta »

Geachte mensen,

Heeft iemand al aangifte gedaan?
Zet dan als het kan uw aangifte hier op de site.
MAAR doe wel aangiften.
Ik heb onlangs GGN Het huis incassobureau van Splendidclub een klacht geschreven.
Daar heb ik aangegeven dat de colportrise achter op het bonnetje heeft geschreven, en mondeling heeft aangegeven dat het om een eenmalige actie zou gaan. zij heeft de termijn doorgestreept en daar aangegeven dat ik de boekjes (Gratis) zou ontvangen tegen alleen de verzend kosten van 8,95, daarna zou het klaar zijn.
Helaas is GGN niet akkoord gegaan en heeft de rekening weer met de wettelijke termijn rente verhoogt.
Ik ben er in Hilversum ingetrapt bij een uitvoering van Woezel en Pip.
Ik zoek mensen die daar ook benaderd zijn door een medewerk(ster) van Splendidclub.
Ik weet nog dat er een dame naast me stond tijdens het gesprek en dat er ook een mijnheer bij stond.
Als u dat geweest bent Neem dan alstublieft contact met mij op.
[email protected] of naar [email protected].
Ik ga niet betalen dus het zal wel op een rechtszaak aankomen.
vandaar dat ik medestanders zoek.
Is er iemand al op een zitting geweest van Splendidclub.
Ook ben ik op zoek naar oud medewerk(sters) van Splendidclub.
Ik hoop dat Tros Radar ons ken en wil helpen met ons probleem.
Dit moet stoppen>

ronda
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2013 15:37

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ronda »

Een tijdje terug ben ik in Tilburg aangesproken en hoe dom ook...mij laten inpalmen (hoop voor hem dat ik hem niet meer tegenkom).
Ik heb meteen diezelfde dag mijn banknmr laten blokkeren en diezelfde dag een aangetekende brief gestuurd dat ik NIKS wilde krijgen, meteen op heb gezegd met dat onderste stukje opzegstrookje erbij en zeker al niks ging betalen....ze begrepen mijn brief niet want 2 weken later kreeg ik een pakket en daarna nog 1.
Ook een acceptgiro binnen gekregen en nu vandaag weer 1 dat ik moet betalen. (doe ik dat niet komen er extra kosten bij hahaha) Nou mooi niet!!

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]


De deurwaarders die ze op je af sturen zijn mensen die gewoon voor het bedrijf zelf werken en die jou niks kunnen maken....(je zal alleen wat schrikken)laat staan een rechtzaak kunnen beginnen....ze hebben geen poot om op te staan! Denk maar niet dat ze het tot een rechtzaak laten komen, als een rechter even google opent zullen zijn ogen eruit rollen en zeker Splendidclub geen gelijk geven. :lol:
Ach ja, ze proberen door op een valse manier aan geld te komen om de hypotheek te kunnen betalen en het zal ze best lukken maar niet bij mij :twisted:

ronda
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2013 15:37

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ronda »

Ik heb hun email adres ik weet alleen niet of ik dat hier mag plaatsen van radar?!?!?

ronda
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2013 15:37

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ronda »

Het speelt dus allemaal onder 1 hoedje blijkbaar!

Dat e-mail adres had ik ook inderdaad!
Dus dat zal wel kloppen!

Ik hoop dat ze snel "gepakt" worden!
Hoe dan ook! :wink:

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Websites waar meer klachten zijn te vinden over het bedrijf Splendid Club (en soortgelijke van zelfde eigenaren) en meld je klachten ook daar, hoe meer publiciteit hoe beter men andere kunnen helpen en waarschuwen
- Tros Radar (deze website :wink:)
- Vara Kassa
- Klacht.nl
- klachtenkompas.nl
- http://kinderfun.wordpress.com

Acties die men zeker moet nemen:
- Lees hier de waarschuwing op ConsuWijzer en meld er je klacht (doe dit ook op klacht.nl):
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/consuw ... derboekjes

- Hier vindt u een voorbeeldbrief voor het ongeldig verklaren van de overeenkomst:
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... mst-wegens

Neem in deze brief een redelijke termijn op waarbinnen Splendid Club schriftelijk (mondelinge afspraken zijn volgens hun namelijk niet rechtsgeldig al zal een rechter dat zo van tafel vegen omdat Splendid Club niet zelf de wet kan wijzigen. Tevens worden (algemene) voorwaarden altijd getoetst tegen de wet en is de wet bepalend) de opzegging moet bevestigen en schrijf hierbij dat indien er niet binnen deze termijn een bevestiging/reactie komt het bedrijf automatisch zwijgzaam akkoord gaat met de opzegging/betwisting. Stuur deze brief aangetekend en per reguliere post maar beide NIET in een envelop (dichtvouwen en plakbandje er over anders zeggen ze dat je een lege envelop hebt gezonden. Schijf aan de buitenzijden (bv onder het adres) dat deze brief is verzonden zonder een envelop.

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door sanskrit op 03 dec 2013 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

ronda
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2013 15:37

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ronda »

Nee je kan niet de streetvieuw bekijken maar van bovenaf kan je zien dat het een groot vrijstaand huis is wat een kapitaaltje kost!
Ze verdienen er goed mee in die familie!

Maar van mij geen stuiver! :twisted:

mar010
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 10:12

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door mar010 »

dames in nederland!

dit werkt heb ik ook gedaan zij misleiden jouw immers ook!

Gewoon zeggen dat je ex partner dit heeft getekend en jouw naam en handtekening heeft gebruikt om te tekenen!

Dan ontbinden de mensen van splendid *** club meteen het contract!! echt waar, boekjes kosteloos terug sturen en klaar is keesje.........

Ik heb nooit een euro betaald en nooit meer iets gehoord(zie mijn eerdere klacht ergens in deze topic) hahahahahaha
wie niet sterk is moet sluw zijn.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Indien nodig om niet te lang in een incassomolen te blijven draaien met Splendid Club.

Wijs een incassobureau op het feit dat ze een incasso proberen te vorderen voor een oplichter. Meld hierbij dat u verwacht dat het incassobureau de eigen goede naam niet ten gronde wil richten en daarom te stoppen met deze vordering. Mocht het incassobureau toch besluiten door te gaan met deze vordering dan gaat u aangifte doen inzake "medeplichtig aan (poging tot) oplichting" daar het incassobureau willens en wetens zichzelf medeplichtig maakt.

Vermeld ook dat u niet gaat betalen en een rechtsgang vol vertrouwen te gemoed ziet, u accepteert geen verdere verhogingen van het incassobureau meer daar de zaak voor het incassobureau hiermee klaar is en er enkel een gang naar de rechter door het (oplichters)bedrijf nog mogelijk is. Als u dit niet vermeld loopt de teller namelijk gewoon door bij het incassobureau.

Blijft het incassobureau doorgaan dan blijft u verwijzen naar deze (laatste) brief aan het incassobureau. Kan een heel gezellige dag worden bij de rechter met de tot nu toe bij o.a. Parusta bekende gedupeerde. Er zal een beerput over Splendid Club worden uitgegoten.

Parusta
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2013 16:41

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Parusta »

Geachte lezer(ressen),

In mijn laatste brief die ik naar GGN huis Incassobureau van de Vlaartjes Splendidclub en Slendid computers bv heb ik geschreven dat ik niet zal gaan betalen.
Dat ik GGN oproep verantwoordelijkheid te nemen, en onderzoek te doen naar hun debiteuren.
Echter blijf uw klachten melden,
Doe Aub aangiften ook al zegt de politie dat het om civielrecht gaat, kan het niet vaak genoeg zeggen.
U HEEFT HET RECHT VAN HET DOEN VAN AANGIFTEN, DE POLITIE MAG U NIET WEIGEREN EN U VERTELLEN DAT HET OM CIVIELRECHT GAAT.

Blijf uw klachten sturen naar de bekende adressen maar ook aam [email protected]
Mensen als een van ons wordt gedagvaart meldt het dan ik hoop dat een hoop mensen mee gaan,
ik ga mee.
Ook al is er nog nooit een rechtszaak over gevoerd bij mij weten.

Parusta.

FalsarisSunt
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2013 21:27

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door FalsarisSunt »

20 juli jl. werd ik (alleen met mijn kids) aangesproken op de parkeerplaats van Blijdorp (dierentuin Rotterdam). Hetzelfde verhaal als zovelen. Aanbod: 1 set boekjes van Studio100 voor alleen de verzendkosten à € 8,45. Mijn kinderen die over de parkeerplaats vlogen (met rijdende auto's in de buurt) hadden iets meer mijn aandacht dan de inhoud van het velletje dat ik met mijn stomme hoofd ondertekende zonder te lezen. Mijn fout. Aan de andere kant, mondelinge overeenkomsten zijn ook geldig, alleen lastig aan te tonen. Thuisgekomen zag ik wat ik had gedaan en heb gebeld. Kreeg een bericht over alleen bereikbaar tussen 10.00u en 14.00u maar toen ik binnen dat tijdsinterval belde kreeg ik hetzelfde bericht. Kreeg ze dus niet persoonlijk te pakken. Binnen 8 dagen een aangetekende brief gestuurd. Nooit wat op gehoord. Incasso gestorneerd en ik kreeg vervolgens post om € 33,80 te betalen. Dacht het niet.
Nu heb ik GGN op mijn dak, die mij niet te pakken kregen. Geen onwil, maar ze bellen tijdens werktijd en gek genoeg ben ik dan zelf aan het werk... Na een aantal gemiste oproepen van nummer +31 88 331 49 49 kreeg ik een smsje en een voicemail. SMS-je was onpersoonlijk ("Dit is een belangrijke mededeling voor dhr/mw x xxx. Wij verzoeken u contact op te nemen met telefoonnummer 0883314949. Mvgr,GGN") en vermoedelijk automatisch verstuurd. Verzoeken mag je weigeren. Ik kreeg ook een voicemail waarop te horen was een robotachtige stem die mij vroeg contact op te nemen met GGN. Lekker persoonlijk allemaal! Anyway...
Ik heb vandaag een mail naar GGN gestuurd dat ik niet van plan ben te betalen en dat ik een rechtszaak met vertrouwen tegemoet zie. Een rechter zal door de 33,80 heenprikken als een kunstgreep om onder de colportagewet uit te komen. Verder zullen de vele berichtgevingen de afgelopen jaren ze ook niet helpen. Aan de andere kant is smaad heel lastig aan te tonen. We zullen het zien...

williamashoti
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:00

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door williamashoti »

Beste allen,

Kunnen we hierbij niet afspreken dat wanneer iemand voor de rechter moet verschijnen dat wij ook met hem of haar gaan. Zo kan iedereen zijn en of haar verhaal kwijt tegenover de rechter. Zo staan we denk ik sterk en laten niemand in de steek.

Ik hoor suggesties!!!!!!

Groetjes !!!

ovlovfred
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2013 07:09

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ovlovfred »

Gisteren is mijn vrouw ook aangesproken door een paar straatverkopers van de splendid club in Gorinchem.
Mooie snelle praatjes en leugens... Thuis gekomen vertelde ze me dat ze het gevoel had opgelicht te zijn.
Het zou om een actie van nickelodeon gaan waar ze niet aan vast zou zitten... ( Je haren gaan al recht overeind staan op je rug)
Van de mondelinge afspraak dat ze eenmalig €8,45 kwijt zou zijn was niets meer terug te vinden op het formuliertje.
Ze schaamde zich dat ze erin was getrapt, ze loopt meestal met een grote boog om dat soort volk heen.
Eenmaal thuis kwam ze online al snel heel, heel veel zeer negatieve berichten tegen over de louche club.
Gelijk hebben we de bank de automatische incasso laten blokkeren en aangifte gedaan bij politie van mogelijke dwaling/oplichting.
Nu maken we op meerdere consumenten/klachten/opgelicht sites ons verhaal bekend.
Ik kan mij herinneren dat mijn ouders dit een jaar of 25 geleden ook mee hebben gemaakt.
Vanuit onze kant gaat er niets betaald worden, en sturen gelijk af op een rechtzaak..
Kom maar op met je dreigementen!!
We sluiten ons aan bij eventueel actueel lopende gevallen.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Zo een nieuw jaar is begonnen en tot nu toe loopt alles met Splendid Club precies zoals het al jaren beschreven is op diverse fora, etc.

Ik heb tot nu toe twee "pakketten" en drie enveloppen met acceptgiro ontvangen. Alles ongeopend retour afzender gezonden (op hun kosten) zoals aangegeven in een aan Splendid Club aangetekende brief. Op deze brief zoals ook overal is te lezen geen enkele reactie mogen ontvangen en hierna een tweede aangetekende brief, ruim buiten de gevraagde reactietermijn (ze hadden dus ruim de tijd voor een reactie), gezonden waarin ik Splendid Club kenbaar maak dat zij stilzwijgend akkoord zijn gegaan met de inhoud van brief één daar er geen reactie (al dan niet in de vorm van een bevestiging, goed- dan wel afkeuring) retour komt. Hiermee heb ik al het mogelijke gedaan om op de juiste wijze en volgens hun "voorwaarden" met het bedrijf te communiceren en dat zal een rechter zeker meenemen (mocht het ooit zover komen natuurlijk :lol:).

Ik verwacht deze maand dan ook eigenlijk een brief van een incassobureau. Zal ze uitleggen wat voor een bedrijf Splendid Club is en aansturen op een rechtsgang van hun opdrachtgever om zo direct het incassobureau buiten spel te zetten. Mocht het incassobureau blijven volharden krijgen ze geen reactie meer van mij maar wel een aangifte aan de broek. Ik waarschuw ze namelijk voor hun opdrachtgever en door die waarschuwing worden ze ineens willens en wetens medeplichtig als ze doorgaan. Kijk al vol vreugde uit naar die klepper in mijn deur :D

Natuurlijk sluit ook ik mij aan bij de eerste die na al die jaren dat ze al op deze manier bezig zijn voor de rechter moet verschijnen op verzoek van Splendid Club.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Ze hebben hun website trouwens (weer) aangepast. De bonnen van de (straat)verkopers hebben weer deels nieuwe/aangepaste teksten en ook de voorwaarden zijn wederom aangepast. Echter staan er nog steeds zaken in de voorwaarden welke in strijd zijn met de wet en geen stand zullen houden. Je kunt nu ook je mening geven op hun website, echter ze controleren deze eerst dus het zal er wel op neerkomen dat alleen (eigen) positieve reactie worden geplaatst.

Op de nieuwe introductiepagina staat een stukje dat ik men hier niet wil onthouden;
Waarschijnlijk bent u naar deze site gegaan omdat u onlangs bent aangesproken door iemand van ons verkoopteam. We hopen dat diegene alles goed heeft uitgelegd...
Ze hopen lijkt mij een verkeerde insteek. Als bedrijf moet je zorgen dat je medewerkers alles netjes en binnen het kader van de wet uitleggen anders heb je gewoon een probleem.
We zien dan ook sommige negatieve berichten over ons op klachtenfora als Radar en Kassa. Dit vinden wij zeer vervelend maar kunnen dit niet voorkomen. We bestaan dan ook al jaren en krijgen gelukkig maandelijks vele nieuwe aanmeldingen.
En ze hebben ook maandelijks vele nieuwe afmeldingen :wink:
De vele klachten komen natuurlijk allemaal onterecht uit de lucht vallen en het bedrijf en/of de (verkoop)medewerkers treft geen enkele blaam. Ook het feit dat o.a. pretparken regelmatig omroepen doen als de (straat)verkopers van Splendid Club voor hun deuren rondlopen komt niet door het verkeerd voorlichten en het op de juiste manier afhandelen van klachten. Nee, Splendid Club reageert gewoon niet en dan gaan mensen elders hun klachten/slechte ervaringen neerzetten.

williamashoti
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:00

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door williamashoti »

Wachten tot een van ons hier op dit forum voor de rechter moet verschijnen en dan moeten we met z'n allen naar de rechter gaan. Dan ben ik benieuwd hoe ze zichzelf gaan verdedigen.

Zpiets lost het alleen maar de rechter denk ik.

ronda
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2013 15:37

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ronda »

Er zal NOOIT iemand bij de rechter hoeven te komen hoor!
Denken jullie nou echt dat die oplichters zichzelf aan de schandpaal willen nagelen?!?!?!

De rechter zal alles in hun nadeel uitspreken!

Ik vind het zelf voort gewoon lachwekkend als er weer eens iets op de mat valt van hun.

Bullet1212
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2014 15:54

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Bullet1212 »

I was stop by a sales man (circa 40, 175CM, donker blond haar met een blauwe jas) in Almere shopping centrum yesterday. He Offered me FREE PROEFACTIE (kinderen boek pakketten) for 3 months on behalf of Nicklon Jr. I got the form signed and later on found that was not alright, so I checked more on internet noticed that was a total fraud. Their kvk nr. of 17207234 was registrated as Spelendid Computers BV.

I called “Spelendid Club” the day after at 0485 451591 to double check this morning, that was indeed nothing matches what that SALES MAN said. So I requested the immidietely cancellation of their “Street Offer”. They refused to do anything and insisted I have to pay till April, 2014 at least.


1. Informed http://www.consuweijzer.nl
2. Informed http://www.fraudemeldpunt.nl
3. Blocked their bank account ABN 0509 3575 12
4. Send an registated mail to cancel.
5. Informed Nickeldoen Legal Department.
6. Consulted with legal advicer
7. Further won't accept any their delivery by post in case.

* Colportage has a minimum of 34 euro. They come with 33.80 euro was just under it. VERY SNEAKY!
* The were already doing it for years. As cusumer, we should be together to against this fraud
* Take all legal actions on writing and keep it in file. Don't expect this company will react on your mail, call or whatever oral promise.
* Hope goverment or relevant parties will take efficient actions to stop this fraud and never believe in any street seller.

If any of you may expet a court case againse Spelendid club. Feel free to contact me.
Laatst gewijzigd door Bullet1212 op 25 jan 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten