LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

Vandaag is mn vrouw met haar meoder naar de negen maandenbeurs geweest.
Daar heeft ze zich een proefabonnement aan laten smeren van kinderboeken via de splendidclub.
4 paketten voor € 33,80 !
Nou zat ze er over na te denken en wil het eigenlijk toch niet.
Dus heb even de bon bekeken,nou staat daar op dat je er dus niet van af kan omdat het onder de 34 euro is (33,80,of ze het er om doen)
Meteen even gegoogled en wat ik al verwachtte,1 grote oplichterszooi,bij Kassa en Radar al aandacht aan besteed.
Blijkt nu dus ook dat je aangetekend moet opzeggen,en evengoed vaak blijven ze gewoon sturen,de boeken schijnt puinzooi te wezen.
Kunnen we er nog op 1 of andere manier vanaf of zijn we gewoon de sjaak voor in ieder geval 33,80???

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

asconahobbyist schreef: Dus heb even de bon bekeken,nou staat daar op dat je er dus niet van af kan omdat het onder de 34 euro is (33,80,of ze het er om doen)
Lijkt me klinkklare onzin, gewoon opzeggen die hap, waarom zouden ze u verbieden om op te zeggen als u onder de 34 euro blijft? Denk dat dat bedrijf gewoon maar wat verzint!

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

nou,omdat het volgens mij colportage is en volgens de site van consuwijzer heb je 8 dagen bedenktijd bij aankopen vanaf 34 euro,dit was 33,80 dus valt er net onder,maar er zal toch wel een achterdeurtje zijn?
het gaat me ook niet om die 33,80 maar meer om de manier waarop,plus dat op meerdere sites te lezen staat dat het een oplichterszooitje is plus dat de producten flut zijn.
Maar ja,dat ga je achteraf pas bekijken,want je wordt immers pas daar benaderd.
Je wordt dan ook mn of meer overdonderd met mooie verhalen en vervolgens stink je erin,en dan ook inderdaad het zo'n bedrag maken zodat je er niet meer vanaf zou kunnen.

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

De manier waarop ze je benaderen vertelt ze me ook niet.
de persoon heeft zelfs nog expliciet gezegd dat als het pakket niet bevalt,dat het retour kan en dat het daarmee af is,daarentegen staat op de bon vermeld dat er geen bedenktijd is omdat de prijs dus onder de 34 euro is..
Ze heeft de copie meegehad,dus het onderste papiertje,ik vermoed dat op het bovenste papiertje,waar dus op geschreven is,niet exact hetzelfde staat,dus dat je de voorwaarden pas ziet als je al getekend hebt.
De persoon komt naar je toe en vraagt of ze een kadopakket op mogen sturen.
dan vervolgens moet je een papiertje invullen,zonder er bij na te denken vulde ook haar banknummer in (stom,geeft ze zelf ook toe) en vervolgens ben je de sjaak.
Er is niet gerept over dat het geld kost en hoeveel.
pas achteraf op t briefje las ze hoe en wat.
Tsja,dan heb ik zoiets van,je leest toch iets voor je het tekent,aan de andere kant zijn die gasten zo rap met de tong dat je er gewoon instinkt,zal er wel iets mee te maken hebben met vers moederschap en hormonen ofzo :(

evie1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2012 15:50

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door evie1983 »

Ik ben vandaag ook in [ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator] getrapt. Mag ik vragen hoe u er destijds vanaf bent gekomen en heeft het u uiteindelijk nog veel geld gekost? Ik hoor graag van u.

Groetjes,
Evelien
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2015 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

stom
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 22:32

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door stom »

stom maar ben er vandaag ook ingetrapt eerste zending zou ik vrijblijvend ontvangen en ik ben ook rond gaan kijken op internet maar toch vraag ik om hulp helppppppp hoe kom ik er van af en hoe kan het zijn dat deze mensen dit nog steeds ongestraft kunnen doen na zoveel jaar onder verschillende namen

mdewit60
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2013 14:29

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door mdewit60 »

ook ik ben er ingetrapt te tekenen voor splendid maar na thuiskomst bleek naam niet te kloppen ik heet mde wit en op briefje van hun stond m rits ik heb eerste pakket afgewacht nou dat was gewoon niks gewoon troep heb het meteen retour gestuurd en meteen lidmaatschap beeindigd nu krijg ik vandaag deurwaardersbrief ik meteen gebeld na splendid en gezegd dat naam alleen al niet klopte en ik lidmaatschap beeindigd had nou die meneer was zo onbeschoft zei zoek het maar uit met deurwaarder en hing gewoon op ik terug gebeld en gezegd dat hij schandalig was en gezegd ik betaal niet voor iets wat ik niet in mijn bezit heb en daarbij heb ik opgezegd nou meneer bleef gewoon onbeschoft en hing weer op nou ik betaal niks ze laten het maar bij rechter komen ik heet geen rits ten eerste en ten tweede heb ik van hun geen boeken in ontvangst genomen.

Suusvanderlaak
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:22

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Suusvanderlaak »

Hallo, ook ik ben er helaas ingetrapt.

Gisteren even snel een kado halen bij Intertoys in Tilburg en liep dus verkleumd en met zware tassen terug naar mijn fiets.
Ik werd aangesproken door 2 heren die vroegen of ik kinderen heb.
Ze gaven aan voor studio 100 te werken en ze mochten wat boekjes toesturen van Bumba, Dora enzovoorts.het was een speciale actie

Het zou gratis zijn op de verzendkosten na....
De man die het woord nam sprak ontzettend snel en noteerde al meteen de naam van mijn dochter op een klein blokje met carbonpapier en mijn adres.

Hij vroeg me om mijn bankrekeningnummer waarop ik onthuts reageerde vroeg waar dat voor nodig was.
De andere jongeman reageerde snel en liet ook zijn reeds ingevulde kladblokken zien, dat is voor de postbode gaf hij aan om de verzendkosten te betalen.

ik gaf gelukkig aan dat ik er niet kapot van ben om mijn rekeningnummer zomaar door te geven en dit heb ik dan ook niet gedaan. De man die het blokje invulde zei meteen dat dat geen probleem was en schoof snel het blokje ter ondertekening onder mijn neus.

ik voelde mezelf nog aarzelen maar ik heb toch een krabbeltje gezet om maar snel van dit vage verhaal af te zijn. ( ik dacht nog;ze hebben toch mijn rekeningnummer niet.)
Hij zei Dat ik zeer binnenkort de boekjes zou ontvangen en ze liepen daarna best gehaast weg.

Vrijwel meteen kon ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan want ik had niet goed gekeken waar ik voor getekend had en dat is ( zoals mijn man me thuis meerdere malen hielp herinneren) helemaal niets voor mij.

normaal loop ik met een hele grote boog om straatverkopers heen en zet ik nooit zomaar een handtekening.....Geen idee waarom ik dit gedaan heb, ik kan daar zelf nog steeds niet overuit.
Ik denk Dat het studio 100 verhaal mijn vertrouwen had gewonnen en het leek me een leuk gebaar van die organisatie waar ik zowizo dol op ben. (En mijn dochter ook)

In de fietskelder ging ik toch dat kleine kladje een goed lezen( te laat dus) en bleek dat het om een abonnement ging waar ik zelfs de eerste maand niet eens zou kunnen opzeggen.
Thuis aangekomen meteen op internet gaan zoeken en ik kom alleen maar negatieve reacties tegen over de Splendid club. Het zijn oplichters, leugenaars.
Via verschillende sites blijkt dat je hier bijna niet vanaf kan komen zelfs als je geen rekeningnummer hebt ingevuld, ze sturen een acceptgiro en sturen al snel deurwaarders op je af.

Ik wil met dit bedrijf dus helemaal niets te maken hebben!!
Morgen ga ik maar een aangetekende brief sturen waarin ik PER DIREKT van het zogenaamde contract afzie en ook niets van ze wens te ontvangen en mochten ze toch iets sturen dat ik dat dan retour zal zenden...

Iemand nog tips om hier zo snel mogelijk vanaf te komen of zou 1x overmaken toch de betere
optie zijn?


Help! Ik heb hier goed buikpijn van!!

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Verzendkosten betalen en dan inderdaad aangeven dat je afziet van het abonnement. Als je dat binnen 8 dagen doet is er helemaal niets meer aan de hand. Misschien nog even bellen en het gesprek opnemen of een mail sturen en om een bevestiging vragen. Blijven ze vervelen gewoon niet meer reageren.

ilonamooij
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013 20:29

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ilonamooij »

Ook ik ben erin getrapt op dinsdag 22 jan 2013. Ik loop met de fiets in de hand in de Heuvelstraat in Tilburg en word aangesproken of ik kinderen heb. Ik antwoord ja, en ze vinden studio 100 zeker ook geweldig. Ik ging ervan uit dat het om studio 100 ging en een activiteit in de stad was wat ook nog
Gratis zou zijn. Ik kan me helemaal vinden in het bericht van Susanne op 20 jan. Hoe zij het verteld is het bij mij ook gegaan. Ik heb vandaag al een aangetekende brief verstuurd en morgen doe ik er nog 1 op de post. Ik wil niets met Splendidclub te maken hebben. Hoe ze met mensen oplichten, ze moeten aangepakt worden.

ilonamooij
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013 20:29

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ilonamooij »

Ook vandaag waren mensen van Splendid in de Tilburgse binnenstad actief!

renaat81
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013 16:31

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door renaat81 »

Op vrijdag 25 januari jl. ben ook ik beduveld in Tilburg door Splendid Club. Nog voor de Prenatal-winkel ook. Ik werd gelijk op straat aangesproken door een, in mijn ogen, betrouwbare kerel. Hij deed zich voor als iemand namens Nickelodeon/Fox Kids. Ik was er samen met mn dochtertje van net 1. Normaliter loop ik altijd met een enorme boog om zulke mensen heen of reageer direct met "geen interesse". Helaas dit keer dus niet. Hij vertelde me over een proefactie, geheel vrijblijvend, 4 maanden lang 1 leuk pakket ontvangen waarbij ik alleen verzendkosten aan TnT zou moeten betalen. Bij de vraagstelling of er geen addertje onder het gras zou zitten en dit geheel kostenloos/vrijblijvend zou zijn, antwoordde hij volmondig dat het GRATIS is omdat het een proefactie betreft en geen abonnement...Ik zou na die 4 maanden telefonisch benaderd worden door een medewerker van Splendid Club waarna gekeken zou kunnen worden een abonnement af te sluiten. Na wat gezellig over mn dochtertje te hebben gekletst vulde hij een formuliertje in waarna hij mn rekeningnummer vroeg. Zonder enige twijfel gaf ik hem mijn rekeningnummer. Daarna vroeg hij mij het formulier te tekenen. Ik zag te staan 'proefactie: 4 pakketten voor € 33,80" en vroeg hem naar de bedoeling hiervan. Hij bleef volhouden dat het GRATIS zou zijn. Domweg hem ik vervolgens mijn handtekening onder het formulier gezet.
Eenmaal bij thuiskomst zag ik waar ik daadwerkelijk voor heb getekend. Een machtiging voor automatische afschrijving! Ik heb inmiddels contact gehad met mijn bank, waarna zij de incasso hebben laten storneren. Momenteel ben ik bezig met een aangetekend schrijven richting Splendid Club en zal ik geen pakketten in ontvangst nemen.

Suusvanderlaak
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:22

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Suusvanderlaak »

Hallo,

Ik heb inmiddels een pakketje binnengekregen.
Splendid club doet dus niet aan coullance en geeft geen gehoor aan een aangetekend verzoek om er helemaal ( voor het ontvangen van een pakket) vanaf te zien

Ook had ik gevraagd om een schriftelijke bevestiging van mijn aangetekende opzegging binnen 8 dagen.....zoals al wel verwacht is hier ook niet op gereageerd!!!!!!

Ik zal morgen of vrijdag eens gaan bellen met die oplichters.

Succes allemaal!

yiyadeckers
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013 21:14

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door yiyadeckers »

Vuile Vieze Leugenaren !!!! ik heb geen andere woorden sorry ! ik ben vandaag opgelicht.. komt ik nu achter na een gezellig middag met mijn dochter van 5 in DEN BOSCH.

1.moet ik alleen 1.86 verzendkosten betalen (leugen)
2. allen maar een keeer (leugen)
3. zit ik nerges aan vast ... Nee zei de meneer ..(leugen)
4.alleen 1,86 verzendkosten een keer ... ja, mevrouw zeg de meneer na 5 keer vragen . (leugen)
5. alleen maar een keer proefpakketje .. dus voor 1,86(leugen)

ik heb geweigerd de bankrekening te geven maar tocht heel stom van mij toch getekend
( echt nooit meer doen )

Tussendoor had hij mooie de bon goed gevouwen en zijn vinger op de belangrijk letters gelegd!!

drie stapjes verder lopen lees ik rustig door de bon en kom ik er achter dat ik een proefabonnement van 33.80 voor drie maanden heb en moet ik nog opzeggen .. en dan afwachten dat het goed komt ...ik draai om ..man weg nergens te vinden mooi opgelicht! dat zulke mensen op de straat rond lopen zoeken naar moeders met kinderen voor op te lichten. ik sta op het punt om aangifte te doen ben zo boos de hele nacht gehuild want 35 euro is veel voor mij kan ik veel mee doen nu moet ik die betalen en nog opzeggen .. met aangetekende brief kost ook weer 10 euro ...

in minder dan twee minuten heb ik getekend... waarom .. nu dat ik thuis ben hoe kan ik zo dom zijn

en ze lachen maar : kijk maar op website onder 34 kan je niks doen ... echt niks doen !! ha ha

Belachelijk dit handelen zo maar kan in nederland...

Emmelie1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2013 13:35

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Emmelie1983 »

Ook ik ben hier ingetrapt. Halverwege december werd ik aangesproken, hier in Dordrecht, toen ik met mijn zoontje naar huis ging vanuit het centrum.
De dame maakte er een gezellige social talk van en begon over de Splendid Club.
Het was nu een speciale aanbieding, eenmalig € 8,45. Ze schreef het nog even op de bon erbij. Ik heb zeker 4 keer gevraagd of het echt maar 1x € 8,45 is, want meer geld kan ik niet missen. Ze bleef erbij dat het echt maar 1x was.
Ze vertelde dat het boeken zouden zijn van oa nickelodeon. Bekende boeken. Daarnaast cd roms. Het eerste pakket zou nog voor de kerst in de bus vallen en in januari zou de € 8,45 worden afgehouden.
Dit klonk prima, want ik zocht nog een kerst cadeau voor mijn boekenwurm en dit was dus perfect.

Heel december niks gehad en in januari valt er ineens een pakket in de bus. 1 bekend boek, Het Zandkasteel. De andere zijn fotoboeken van dieren en bijzonder genoeg, kijkt mijn zoontje er ook absoluut niet naar om. De naam op het pakket was volledig verkeerd geschreven. Een week later is er ineens € 33,80 van mijn rekening afgeschreven. (vreemd, dan weten ze mijn naam wel goed te schrijven).
Heel stom, maar toen ging ik eigenlijk pas het briefje goed lezen die ik had getekend. Gelijk het geld laten storneren en een klacht/opzegging aangetekend verstuurd. Tot op heden nog geen reactie.
2 weken later krijg ik een acceptgiro, die ik uiteraard niet ga betalen. (Wederom een foute naam).

Op 1 februari valt er weer een pakket in de bus. Nog steeds een foute naam. En tot mijn grote verbazing, is het pakket duidelijk voor meisjes (My little pony en boeken over feeen). Ze had toch echt op het briefje aangekruisd dat ik een zoon heb.
Boekenpakket, samen met de eerder ontvangen acceptgiro, retour afzender gestuurd.
Gisteren viel er een herinnering in de bus. (wederom foute naam) Ik ben woedend!! Hoe durven ze.
Zodra ik dit bericht geplaatst heb, ga ik bellen met ze.
Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor (sorry, ik mag al blij zijn met een baan) en weet dat ze hiermee nooit een zaak kunnen maken. Dus als ze een deurwaarder willen inschakelen... laat ze dat vooral doen. Kost hun alleen maar meer geld. Dit kunnen ze niet winnen.

Emmelie1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2013 13:35

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Emmelie1983 »

Nou, na lang overgaan werd er opgenomen. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] aan de lijn gehad. Ik haar kort het verhaal verteld en gezegd dat ik het schandalig vind dat ik wel een herinnering krijg, maar geen reactie op mijn klacht/opzegging.

Ze vond het heel vervelend (ja ja!) en ze zei dat ze het abonnement heeft stop gezet. Ik had in mijn klacht gezegd dat ik bereid ben om € 8,45 te betalen, dat waar ik voor getekend heb en omdat ik 1 pakket gehouden heb, maar dat ik meer niet ga betalen.
Ze gaat ermee accoord dat ik alsnog € 8,45 betaal en verzekerde mij dat er geen pakketten meer komen en dat het abonnement is stop gezet.

Nou, eerst zien, dan geloven..... Dit gaat zeker nog een staartje krijgen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor (

Heel stom, maar toen ging ik eigenlijk pas het briefje goed lezen die ik had getekend

Wat zegt je baas over dat laatste? ;-)

Ze vond het heel vervelend (ja ja!) en ze zei dat ze het abonnement heeft stop gezet. Ik had in mijn klacht gezegd dat ik bereid ben om € 8,45 te betalen, dat waar ik voor getekend heb en omdat ik 1 pakket gehouden heb, maar dat ik meer niet ga betalen.
Ze gaat ermee accoord dat ik alsnog € 8,45 betaal en verzekerde mij dat er geen pakketten meer komen en dat het abonnement is stop gezet.

Nou, eerst zien, dan geloven


Je kunt zelf laten zien wat er is gezegd: stuur een samenvatting van het gesprek in een mail.

wimenviv
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013 15:37

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door wimenviv »

HELP,
ook ik ben er vandaag aan :evil: en ik ben ook zo iemand die grote bocht om dit soort mensen heen loopt bizar genoeg ben ik ook blijven plakken, druk, druk, druk en daar kiezen ze je op uit.
Ongeveer 3 minuten nadat ik getekend had las ik de achterkant en ook mijn verkoopster Vanity (?) in Hartje Gouda had mij handig een handtekening weten te ontfutselen. Overigens vertelde ze mij dat ze de aanbieding afkomstig van Nickolodeon mocht doen.

Belachelijk, nadat ik het had gelezen voelde ik natuurlijk net als jullie allen nattigheid. Heb zojuist een brief geschreven waarin ik per direct opzeg in het wettelijke termijn van 8 dagen (ook al zetten ze erop dat dat niet kan, van wie niet?) en gezegd dat ik alleen het zgn. Gratis pakket de verzendkosten zal vergoeden. Ik zal de bank bellen het bedrag niet over te laten schrijven.

Wat moet ik verder doen???

Heb overal kopieën van gehouden. Politie kan niets doen! Politie heeft mij aangeraden melding te doen bij Fraude Helpdesk.nl . Bij deze gedaan!

yiyadeckers
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013 21:14

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door yiyadeckers »

ik heb ook bij fraudehelpdesk en bij Consuwijzer mijn klacht ingediend. bij Kassa bij Radar en Tros mij verhaal verteld. Ik hoop dat deze mensen gauw stop met de oplichten- :evil:

Jodyke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2013 11:45

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Jodyke »

Hoi,

Ik ben er ook ingetrapt, was met mijn stiefzoon in de stad terwijl het zonnetje scheen en we lekker aan het shoppen waren. Ik werd aangesproken door een jongen die vroeg of we gratis boeken pakketten wilde ontvangen, alleen de verzendkosten zou ik moeten betalen. Ik vroeg nog, ik ben nu nergens lid van en neem geen abonnement of iets in deze vorm? Nee mevrouw echt niet. U wordt nog gebeld om te vragen of ik mijn werk hier wel goed doe en nogmaals te vragen of u deze boeken wel wil ontvangen, impulsaanvragen daar staat onze firma niet voor. 2 weken erna lagen de boeken ongevraagd op de stoep en dan moet je niet denken dat ze makkelijk te bereiken zijn. Er staat een telefoonnummer op de website maar een e-mailadres hebben ze niet. De drempel zo hoog mogelijk maken om van ze af te komen, ja daar zijn ze goed in. Ik heb me er maar bij neergelegd om de eeuwige telefoongesprekken en brievenwisselingen te voorkomen, heb netjes die 34 euro betaald en opgezegd. Het is triest dat het zo moet maar ik zie het maar als een hele dure les.

Gesloten