LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurstellende service en leveringsproblemen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JerryN80
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2020 15:10

Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door JerryN80 »

14 augustus heb ik m'n soundbar (Samsung hw-k335) opgehaald in het Coolblue filiaal in Leiden. Na een aantal dagen begon de subwoofer te haperen (aan, uit), waarschijnlijk doordat het kabeltje defect is.

Ik heb hem vorige week retour gestuurd met omruiling voor een nieuw wel werkend exemplaar. Helaas zag ik dat hij nooit meer leverbaar zou zijn en was ik genoodzaakt er 1 van 25 euro duurder (Samsung hw-t420/xn) te kopen of naar de concurrent te stappen.

Op 24 augustus om 12.36 uur kreeg ik een email waarin stond dat mijn retour in goede orde was ontvangen en dat de gekozen soundbar diezelfde dag nog verzonden zou worden en ik daar een bevestiging van zou krijgen. Deze kreeg ik echter niet, dus wachtte ik af. De volgende dag had ik de bevestiging nog niet binnen en heb ik geprobeerd de klantenservice te bellen. Na een 20 minuten in de wacht te hebben gestaan en de teller van het aantal bellers voor mij nog op 7 stond, heb ik de hoop opgegeven en besloot ik nog even af te wachten.

Vanmorgen heb ik de website geraadpleegd en tot mijn verbazing las ik dat mijn bestelling pas verstuurd zou worden wanneer de rest betaling voldaan zou zijn. Dit in tegenstrijd met de email van 24 augustus jl.

Nadat ik op de betaal link had geklikt om naar m'n factuur te gaan, kreeg ik de melding dat ik mijn factuur pas zou krijgen nadat ik mijn bestelling zou hebben ontvangen. Door deze digitale "van het kastje naar de muur" loop/bug, was ik genoodzaakt om nog een keer telefonisch in contact te komen met de klantenservice. Uiteindelijk is het gelukt om iemand hierover te spreken, maar ben ik daardoor 38 minuten van m'n belbundel kwijt (in totaal een klein uur met mijn poging van de dag ervoor erbij).

Ik ben hier erg ontevreden over.

Ik zou het een passende compensatie vinden om de 25 euro teruggestort te krijgen op mijn rekening, omdat de oude soundbar niet meer leverbaar was en ik genoodzaakt was om er een aan te schaffen van een stapje hoger. Alternatief was om naar de concurrent te gaan.

Inmiddels ben ik ook gecontacteerd door een Coolblue medewerker via Whatsapp die zich niet kon vinden in mijn klacht/compensatie en bood een kadobon aan voor 10 euro.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

JerryN80 schreef:
26 aug 2020 15:14
Inmiddels ben ik ook gecontacteerd door een Coolblue medewerker via Whatsapp die zich niet kon vinden in mijn klacht/compensatie en bood een kadobon aan voor 10 euro.
En nu? Heb je die geaccepteerd? Of niet? Wil je je verhaal kwijt, of heb je een vraag?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je vraag is of dit korrekt is, antwoord is, cool bleu had de mogelijkheid aan moeten grijpen om te zeggen, meneer/mevrouw we gaan dit repareren voor u, u koos ervoor zelf een ander aan te schaffen, in dat geval is dit ook voor uw eigen rekening!!!!

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een recht om kosteloos een duurder exemplaar te krijgen is er niet. Schijnbaar had u de laatste soundbar gekocht en als u iets laten was geweest met uw keuze was deze ook uitverkocht geweest. Dan had u ook niet kunnen zeggen dat u voor hetzelfde geld een ander had willen kopen.

Er is een fout gemaakt en fouten maken doet iedereen wel eens. Het gaat er om hoe het opgelost wordt. Het melden van de fout zou voldoende moeten zijn. Het is uw keuze geweest om dit per telefoon te doen terwijl dat ook middel van whatsapp en mail kan.

Snel die €10,- aannemen en genieten van uw nieuwe soundbar.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, pech.
Juist Coolblue staat toch wel bekend om de prima service, maar een foutje kan overal gemaakt worden.
En je hebt natuurlijk ook altijd klanten die

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door omega19 »

Het is toch echt wel duidelijk wat deze TS wil.
De 25 euro die besteed zijn aan het duurdere model teruggestort krijgen, en niet een ( beperkt inwisselbare ) cadeaubon van 10 euro

Een foutje van coolblue is niet erg, maar draag dan de consequenties

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
28 aug 2020 21:36
Een foutje van coolblue is niet erg, maar draag dan de consequenties
Want een foutje mag niet gewoon opgelost worden en moet geld kosten? En de consequentie wordt gedragen. Ter compensatie voor het langere wachten zelfs nog een waardebon.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door D34M0N »

JerryN80 schreef:
26 aug 2020 15:14
Alternatief was om naar de concurrent te gaan.
Waarom heb je dat dan eigenlijk niet gedaan? Het fijne van kapitalisme is dat je kunt kiezen uit meerdere aanbieders. Bevalt het aanbod van de ene aanbieder niet, dan kun je kiezen voor een andere aanbieder.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door hebra98 »

D34M0N schreef:
29 aug 2020 09:42
JerryN80 schreef:
26 aug 2020 15:14
Alternatief was om naar de concurrent te gaan.
Waarom heb je dat dan eigenlijk niet gedaan? Het fijne van kapitalisme is dat je kunt kiezen uit meerdere aanbieders. Bevalt het aanbod van de ene aanbieder niet, dan kun je kiezen voor een andere aanbieder.
>>
Dat lijkt me duidelijk.
Hij had een model gekocht die een paar dagen later problemen veroorzaakte.
En toe hij deze wilde vervangen werd deze niet meer geleverd door de verkoper.
Dan moet je noodgedwongen een keuze maken. Geld terug en naar een ander, of dan toch maar een vervangend model .
Ik ben het er mee eens dat de verkoper wel een tegemoetkoming kan voorstellen aangezien de verkoper niet meer kan voorzien in een zelfde model ter vervangen van het defecte.
Want, volgens mij is de verkoper wel verplicht een defect te kunnen oplossen, zeker als het zo snel na een verkoop is.

Daar komt bij dat de belkosten heel eenvoudig aantoonbaar zijn, door de bel lijst te bekijken.
En het is zeker niet goede reclame dat je 38 minuten aan de telefoon hangt voor zoiets eenvoudigs.

Alles voor een Glimlach??? Laat me niet lachen !! :shock:

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teleurstellende service en leveringsproblemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
29 aug 2020 10:28
Dat lijkt me duidelijk.
Hij had een model gekocht die een paar dagen later problemen veroorzaakte.
En toe hij deze wilde vervangen werd deze niet meer geleverd door de verkoper.
Dan moet je noodgedwongen een keuze maken. Geld terug en naar een ander, of dan toch maar een vervangend model .
En hoe maakt dit duidelijk waarom TS niet gewoon naar de concurrent is gegaan die wel had wat hij wilde voor de prijs die hij wilde betalen? Antwoord: niet. Je noemt slechts nogmaals de al bekende keuzes.

Gesloten